Capitanul avionului ATR al TransAsia a inchis din greseala singurul motor in functiune cu cateva secunde inainte sa de dezastrul din februarie, cand au murit 43 de persoane, arata ultimul raport al Consiliului de Siguranta Aeronautica din Taiwan (ASC), citat de Reuters.

Raportul ASC arata si ca Liao Jian-zong, capitanul avionului si cel care se afla la mansa picase un antrenament cu simulatorul in mai 2014, partial din cauza ca avusese cunostinte insuficiente despre cum se actioneaza daca ai un motor in flacari la decolare.

“Uau, am tras de mansa pentru celalalt motor”, a spus Liao cu cateva secunde inainte de prabusire, conform inregistrarilor de la bord recuperate.

Acestea arata ca in cockpid domina confuzia in timp ce cei doi capitani incercau sa recastige controlul avionului dupa ce un motor cedase la circa 3 minute de la decolare.

Liao a tras mansa de inchidere a singurului motor in functiune dar nu si-a dat seama de greseala decat dupa ce a fost prea tarziu.

El a incercat sa reporneasca motorul cu ajutorul unui ofiter incepator, care era si el in cockpit ca parte a antrenamentului sau, strigand: “Impact, Impact, pregatiti-va de impact”.

Acestea au fost ultimele cuvinte auzite in inregistrarile de la bord.

Cateva secunde mai tarziu aeronava ATR 72-600, cu 58 de persoane la bord s-a prabusit pe spate intr-un rau putin adanc din zona centrala a Taipeiului dupa ce se strecurase printre cateva cladiri, lovind in trecere si un taxi ce mergea pe un pod. 15 persoane au supravietuit accidentului.