Autoritatea germana de supraveghere a transportului aerian (LBA), care ofera pilotilor livretele de zbor, a dat asigurari ca nu a fost informata de depresia copilotului Andreas Lubitz, suspectat ca a provocat deliberat prabusirea avionului Airbus al companiei Germanwings in Alpii francezi, transmite Agerpres.

HotNews.roFoto: Hotnews

O purtatoare de cuvant a LBA a precizat duminica pentru AFP ca Lufthansa, compania-mama a Germanwings, nu le-a transmis "nicio informatie privind trecutul medical" al lui Andreas Lubitz.

Medicii Lufthansa, care l-au examinat pe Lubitz, nu au alertat autoritatile in legatura cu "perioada de depresie grava", a subliniat purtatoarea de cuvant, confirmand informatiile in acest sens aparute in publicatia germana Welt am Sonntag.

LBA nu a avut acces la dosarul lui Andreas Lubitz, la centrul medical al Lufthansa, decat pe 27 martie, la trei zile dupa tragediei, a adaugat purtatoarea de cuvant.

Potrivit Welt am Sonntag, Andreas Lubitz a fost examinat de cel putin sase ori de catre medicii Lufthansa incepand cu 2009.

In cursul acestui an Andreas Lubitz a informat scoala de pilotaj a companiei, in contextul in care si-a reluat pregatirea dupa o lunga absenta medicala, ca a trecut printr-un "episod depresiv sever", a recunoscut compania aeriana saptamana trecuta.

In 2009 a fost efectuat un examen psihologic, insa de atunci nu a mai fost facut niciunul, a adaugat publicatia citata.

Lufthansa a refuzat sa comenteze aceste informatii, a precizat Welt am Sonntag, din cauza anchetei in desfasurare privind circumstantele prabusirii aeronavei cu 150 de persoane la bord.

Parchetul din Dusseldorf a transmis saptamana trecuta ca Lubitz "s-a aflat sub tratament psihoterapeutic pentru tendinte suicidare in urma cu mai multi ani", inainte de a obtine brevetul de pilot.

Dupa aceasta si "pana recent, au avut loc alte consultatii la medic, care au dus la prescrierea de concedii medicale, dar fara a fi atestate tendinte suicidare sau agresive fata de ceilalti", a precizat procurorul din Dusseldorf, Ralf Herrenbruck.

De asemenea, potrivit cotidianului popular Bild, copilotul a fost implicat intr-un accident de masina la sfarsitul lui 2014 si a ramas cu sechele, in special cu probleme de vedere.

Pe de alta parte, Agentia Europeana pentru Securitate Aeriana (AESA) a raspuns duminica informatiilor aparute in media conform carora Comisia Europeana ar fi intrat intr-o disputa cu autoritatea aviatica din Germania dupa accident.

AESA "a evidentiat cateva cazuri de nonconformitate", a precizat pentru AFP purtatorul de cuvant Dominique Fouda, facand referire la informatii conform carora Biroul Federal de Aviatie din Germania (LBA) a fost atentionat de Comisia Europeana in noiembrie ca trebuie sa rezolve mai multe probleme, de la numarul insuficient de angajati la nevoia de a derula verificari privind avioanele si personalul de bord.

Regulile privind siguranta aeriana din Germania sunt atent verificate dupa ce ancheta privind tragedia din Alpii francezi a concluzionat ca operatorul low-cost Germanwings si compania-mama Lufthansa au permis copilotului, un tanar cu tendinte suicidare, sa se afle la controlul unui avion de pasageri.

Mai multe autoritati si companii aeriene din intreaga lume au implementat regula privind prezenta a doua persoane in permanenta in cabina de pilotaj dupa accidentul de la 24 martie.