Bundestag-ul a aprobat o taxa de autostrada ce va ajunge la pana 130 de euro pe an din 2016, desi criticii initiativei spun ca aceasta este tintita catre strainii care tranziteaza tara si ar putea fi contrara legilor Uniunii Europene.

Soferii din alte tari vor putea cumpara abonamente pe termen scurt ce vor costa intre 5 euro (pentru 10 zile) si 30 de euro (pentru doua luni).

Soferii nemti vor trebui si ei sa plateasca taxa dar vor fi compensati cu o reducere corespunzatoare a actualelor taxe pe masini, o prevederii despre care criticii initiativei - atat din interiorul, cat si din afara actualei coalitii de guvernare- spun ca este contrara regulilor UE.

"Aceasta masura este conforma cu legile europene - toti sa fiti siguri de asta", a spus ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt, membrilor parlamentului inaintea votului.

Taxa a fost un proiect de suflet al lui Dobrindt si a partidului sau (Uniunea Sociala Crestina Bavareza), desi partidul-frate al cancelarului Angela Merkel (Crestin Democrat) a fost intotdeauna sceptic fata de initiativa.

Merkel a spus ca va fi de acord cu taxa daca va respecta regula UE de tratament nediscriminator pentru cetatenii straini.

Curtea Europeana de Justitie va examina legea.

Dobrindt a spus ca noua taxa va genera 500 mil. euro anuala, bani ce vor fi investiti in infrastructura. Ministrul transporturilor avertizeaza de mult strainii ca vor trebui sa plateasca deoarece, a spus el, este incorect ca ei sa circule gratis prin Germania in conditiile in care germanii trebuie sa plateasca pentru a circula in Austria, Elvetia si Franta.

Soferii straini vor putea cumpara abonamente pe termen scurt ce vor costa intre 5 euro (pentru 10 zile) si 30 de euro (pentru doua luni).