Actul copilotului din zborul A320 Germanwings, care a impiedicat capitanul sa revina in carlinga si sa preia controlul mansei inainte de accident, a determinat autoritatile aeronautice din Canada sa impuna companiilor aeriene canadiene prezenta obligatorie a doi membri ai echipajului in cabina de pilotaj in cursul zborului. In cazul in care pilotul sau copilotul ar parasi pentru cateva minute cabina pilotilor, in carlinga va trebui sa intre sefa insotitorilor de zbor, potrivit AFP.

PilotiFoto: Captura YouTube

Masura, aplicabila pentru toate companiile canadiene, intra in vigoare "imediat", a anuntat ministrul canadian al Transporturilor Lisa Raitt, dupa ce Air Transat si Air Canada au decis voluntar sa actioneze in aceasta directie.

Compania britanica low-cost EasyJet, care anul trecut a transportat aproape 65 de milioane de pasageri in Europa, a anuntat deasemenea ca va impune aceasta masura pe toate zborulile sale incepand de vineri, in consultare cu aviatia civila din Marea Britanie. "Siguranta si securitatea pasagerilor si a echipajului sau sunt prima prioritate", au declarat reprezentantii EasyJet.

Pe lanaga companiile aeriene canadiene si norvegienii de la Norwegian Air Shuttle si compania islandeza Icelandair au anuntat introducerea masurii. "Am discutat acest lucru cu mai mult timp in urma, dar acest acest accident a accelerat lucrurile", a declarat Thomas Hesthammer, seful operatiunilor de zbor norvegiene.

UPDATE 23:15 Si Federatia germana a sectorului aviatic (BDL) a anuntat ca va implementa regula.

Istoric

Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, avand la bord 144 de pasageri si sase membri ai echipajului, s-a prabusit marti dimineata intr-o zona muntoasa din sud-estul Frantei. Aeronava a cazut in zona Barcelonnette, situata in provincia Haute Provence. Nu existat supravietuitori.

Procurorii francezi suspecteaza ca Andreas Lubitz a prabusit intentionat avionul, el profitand de iesirea pentru scurt timp a capitanului din carlinga pentru a inclina aeronava pe o traiectorie de prabusire. "Deocamdata nu reusim sa intelegem motivul", a declarat procurorul francez Brice Robin, excluzand un atac terorist. "Nu pot folosi nici cuvantul sinucidere; nu poti comite sinucidere cand ai responsabilitate pentru 100 de vieti omenesti", a subliniat procurorul din Marsilia.

Andreas Lubitz, cetatean german, lucra ca pilot la compania Germanwings din septembrie 2013 si avea 630 de ore de zbor. Comandantul aeronavei, Patrick S., avea 6.000 de ore de zbor.

Copilotul suspectat ca a prabusit intentionat avionul Germanwings a avut depresie si epuizare in anul 2009, acesta fiind motivul pentru care intrerupsese cursurile pentru licenta de pilot comercial, afirma cunoscuti ai acestuia citati de presa germana.

Andreas Lubitz "a suferit de epuizare profesionala si depresie in anul 2009", a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citata de Frankfurter Allgemeine Zeitung, scrie Mediafax.

Femeia, care a preferat sa pastreze anonimatul, a explicat ca acesta ii marturisise fiicei ei ca avea depresie si epuizare, motiv pentru care intrerupsese cursurile pentru obtinerea licentei de pilot comercial in 2009, reluandu-le in 2012. Fiica femeii l-a vazut ultima data pe Andreas Lubitz, in varsta de 28 de ani, in decembrie 2014. "Atunci parea normal si spunea ca se simte foarte bine ca pilot", a subliniat femeia.

"Nu pot decat sa imi imaginez ca a avut ceva de moment. Nu cred ca a planuit prabusirea, desi pare un masacru", a adaugat femeia.

Presedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat ca Andreas Lubitz era apt de zbor, precizand ca incepuse pregatirile pentru obtinerea licentei de pilot comercial in 2008, dar le intrerupsese o perioada, timp in care a fost insotitor de bord. "A intrerupt cursurile o perioada, le-a reluat si a devenit copilot in anul 2013. A trecut toate examenele practice si medicale", a subliniat presedintele Lufthansa.