Uber, interzisa de un tribunal in Germania. Amenda uriasa pentru orice incalcare a legii

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 19 martie 2015, 10:03 Actualitate | Internaţional


Uber
Foto: Uber
​Un tribunal german a interzis miercuri Uber sa opereze servicii fara a avea licenta de taxi si a stabilit restrictii dure pentru orice incalcari ale regulilor privind transporturile locale, informeaza Reuters. Acest ultim caz, adus in fata justitiei de grupul Taxi Deutschland impotriva UberPOP, este doar unul din zecile de procese declansate in tarile europene impotriva Uber in ultimele luni.

Controversatul serviciu a fost lansata si in Romania la sfarsitul lunii februarie.

Potrivit deciziei de miercuri, orice incalcare a legislatiei de catre Uber o va face pasibila de o amenda de 250.000 de euro a decis completul de trei judecatori. Uber va continua in Germania doar cu masini si soferi licentiati conform legii.

Avocatii ce au reprezentat Uber au spus in fata instantei ca aceasta nu ar trebi sa se supuna legilor ce reglementeaza taximetria pentru ca Uber doar intermediaza schimbul dintre soferi si clienti. Unul dintre judecatori a replicat insa ca, "in acest caz, ar trebui sa spuneti ca Uber ofera calatorii pe gratis".

Pana acum, compania americana a fost dat in judecata in Belgia, Franta, Germania, Olanda si Spania. Soferii de taxi au protestat impotriva ei in mai multe orase importante din Europa.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7760 vizualizari

  • -3 (15 voturi)    
    da (Joi, 19 martie 2015, 10:58)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    europa o sa moara sufocata de sindicalism, parohialism si privilegii de tip feudal. Concurenta e grea si nu le trebuie.
    • +8 (10 voturi)    
      Daca stateai in Germania... (Joi, 19 martie 2015, 12:36)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      ...Intelegeai de ce afirmatia ta e gratuita. Nu uita ca aici cele mai multe taxiuri sunt Mercedes C si E klasse sau BMW seria 5 mai noi de 3 ani. Soferii sunt spalati si civilizati. Concurenta exista si sta bine. Da, exista si masini mai "amarate" sau ceva mai vechi. Dar ce au toti in comun e ca toti trebuie sa respecte niste reglementari ca sa nu se ajunga ca in tari ca Romania.

      Diferenta fata de romani e ca ei nu au nevoie de servicii care functioneaza in afara legii, fara autorizatii, efectuate de amatori care vor sa faca un ban rapid si administrate de o companie care nu are nici un interes sa respecte legile domeniului (transport de persoane) sub pretextul stupid ca sunt companie "IT". Ei nu au nevoie sa vina un gigel care nu a facut nici un curs de pregatire, care nu are nici un fel de autorizatie sa transporte persoane, care conduce ce masina vrea el si nu se supune LEGILOR germane ci doar regulilor stabilite de Uber.

      Medicii sunt obligati sa aiba autorizatie si asigurare de malpraxis. Ti-ar placea daca o companie "IT" ar deschide o clinica de medici care si-au pierdut autorizatia, care nu au asigurare si care functioneaza in afara legii dar la preturi mai mici sub pretextul incurajarii concurentei?
      • -1 (5 voturi)    
        asa e (Joi, 19 martie 2015, 13:34)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Close

        pelicanii si restul cocalarilor au autorizatii de transport si sint bine pregatiti pentru ceea ce fac, plus ca sint foarte supusi legilor in domeniu si nu numai. Prefer oricind o companie it unora ca astia.
        In rest ramine cum am stabilit, sistemul imbecil al breslelor medievale e foarte indragit in europa.
        • +2 (2 voturi)    
          Partial adevarat (Joi, 19 martie 2015, 14:30)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Domnul bec,

          Adevarul cred ca e undeva la mijloc.

          Sunt de accord cu dumneavoastra ca trebuie distrus acest system, gen breasla, in care trebuie sa fii primit de catre ceilalti, formandu-se astfel un cartel, care poate foarte usor sa omoare competitia.
          Asa ceva se practica acum in mediul avocatesc (Baroul), sau in mediul arhitectilor (Stagiul).

          Pe de alta parte, cred ca e foarte bine sa existe un system de licentiere, in care pentru a presta anumite servicii, trebuie sa indeplinesti niste criterii minime, pentru a nu pune in pericol eventualii client.

          Astfel, cred ca e de dorit o anumita licentiere, dar nu si toleranta breslelor.
          Principiul trebuie sa fie: trebuie sa indeplinesc anumite conditii minime, fara insa sa trebuiasca sa fiu primit in system de altii deja prezenti.

          Cu stima!
        • +4 (4 voturi)    
          eu in patru ani de Bucuresti (Joi, 19 martie 2015, 14:32)

          fvb [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          nu am intalnit taximetristii aia rai de care tot zice lumea. si am cam mers cu taxiul.

          "sistemul imbecil al breslelor medievale" cum ii zici va fi intotdeauna, pentru ca oamenii care au ceva in comun sunt un grup, o brerasla, cum vrei sa ii zici.

          prefer sa platesc unuia care are autorizatie si traieste din asta, decat unuia care face un ban in plus ca vine de la serviciu si mai ia pe cineva in masina, sau, mai rau, unuia care este sofer "uber" tota ziua, traieste din asta fara sa plateasca taxe si sa aibe autorizatie pentru asa ceva.

          exista STAR TAXI, o aplicatie foarte buna de mobil, e ca si cum ai suna o data la toate firmele de taxi, iti raspunde direct soferul de taxi de pe tableta lui, ii vezi poza si ratingul, poti sa il refuzi si sa astepti inca niste secunde sa iti raspunda altul. tot timpul sunt 7-8 sute de taxiuri pe strada care au aplicatia asta, in cateva minute iti vine cineva cu STAR TAXI.
        • +3 (5 voturi)    
          De cati psihologi e nevoie sa schimbe un bec? (Joi, 19 martie 2015, 15:11)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Unul. Dar si Becul trebuie sa vrea sa se schimbe.

          Eu te cred ca stii cum e cu taxiurile prin Romania sau Bucuresti dar nu dai nici un semn ca ai fi experimentat sistemul de taxi de la nemti.

          Stiu ca ai ramas cu mintea prinsa undeva in alta discutie dar aici era vorba de Germania care a interzis Uber. Nemtii nu ai Pelicani deci nici un motiv sa permita un sistem complet ilegal.

          Da, poate in Romania un astfel de sistem ar putea doar sa imbunatateasca situatia generala a transportului de persoane. Dar asta nu face decat sa sublinieze situatia deplorabila a "sietmelor" din Romania, unde trebuie sa te bazezi pe o manevra ilegala ca sa RIDICI nivelul calitatii.

          In Germania calitatea e deja dincolo de orice repros cand vine vorba de sistemul de taxi si permiterea unui sistem ilegal e impotriva principiilor lor. Ca sa nu mai spun ca ar fi deschis poarta catre multe alte sisteme alternative ilegale in orice alt domeniu. Dar din nou, Romania e printre putinele tari tara cocheteaza cu acceptarea oficiala a unei situatii ilegale pentru ca unora le e prea greu sa rezolve totul in mod legal.

          Ambulantele particulare trebuie sa aiba autorizatie, firmele de paza particulare trebuie sa aiba autorizatie, chioscul particulr din coltul strazii trebuie sa aiba autorizatie dar o companie particulara de transport persoane care se cheama Uber? Nu, asta poate sa faca totul fara autorizatie. Si asta, Beculetz, e motivul pentru care romanii inca se scalda in propria mocirla. Isi fac regulile dupa bunul plac si mereu intra in conflict cu regulile vecinului.
          Fiecare-i liber sa faca ce vrea, parca asta era acceptiunea generala si populara a democratiei.
          • -2 (4 voturi)    
            da (Joi, 19 martie 2015, 19:52)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Close

            in germania o fi altfel, dar eu merg cu aia din bucuresti si sint satul pina in git, atit in calitate de pasager cit in si in cea de sofer. Asa ca n-o sa ma schimb prea curind. Iar in ceea ce priveste ingradirea concurentei prin acordarea de privilegii unora, ramine cum am stabilit.
      • +2 (2 voturi)    
        Uber ilegal in Romania (Joi, 19 martie 2015, 14:41)

        PopAd [utilizator] i-a raspuns lui Close

        https://www.facebook.com/uberilegalinromania
    • +3 (7 voturi)    
      Da ,chiar asa? (Joi, 19 martie 2015, 16:57)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Nu e vorba de concurenta in cazul asta. E vorba de indeplinirea sau incarcarea legii. Asta e tot. Ca tu nu poti sa intelegi mi-e clar.
  • 0 (4 voturi)    
    Pe cand si in Romania? (Joi, 19 martie 2015, 14:35)

    PopAd [utilizator]

    In Romania pe cand se va interzice aceasta aplicatie care nu se supune legii taximetriei si incalca cu vehementa legea impotriva autostopului?
  • +2 (6 voturi)    
    UBER anti fiscali furtul din buzunarele altora (Joi, 19 martie 2015, 16:41)

    Ed___ [utilizator]

    intotdeauna mi s-a parut Uber ca fiind o firma care evita taxele si impozitele pe ceea ce fac de fapt ca taximetrie

    nici soferii nu sunt angajati si deci nu platesc taxe si impozite nici mijloacele lor de transport nu se supun legilor privind transportul persoanelor
    ci se supun doar unor reguli interne Uber care nu au nici-o relevanta din punct de vedere general legal si fiscal
  • -3 (7 voturi)    
    mumtumim din inima (Joi, 19 martie 2015, 18:51)

    Stars_and_Stripes [utilizator]

    Uber e data in judecata peste tot in ultra-socialista Europa. Nu, nu, clientul nu stie ce e bine pentru el si nu stie sa aleaga, trebuie ca Statul sa ii spuna cu ce poate sa mearga si sa reglementeze tot ce misca, inclusiv curbura catravetelui. Roata nu e rotunda si nu se invirte pina nu spune Statul ca e asa. Si acuma sa multumim Statului pentru ca are atita grija de noi, vai ce bine e. Unde sint trandafirii, sa pun repede stampila?
  • +2 (2 voturi)    
    Serviciu de taximetrie ilegal (Marţi, 24 martie 2015, 10:56)

    PopAd [utilizator]

    "Transporturile de persoane sau bunuri in regim de taxi se pot executa ca servicii de interes public pentru populatie, de regula, in interiorul unei localitati, numai pe baza autorizatiei pentru transport in regim de taxi, valabila, emisa de autoritatea administratiei publice locale, in conditiile legilor in vigoare."

    Pe langa incalcarea legii mentionate mai sus, Uber este o afacere care a ajuns si in Romania ca sa mai marcheze un oras in drumul ei spre dezvoltarea globala la care accede. Asadar, ei marcheaza un profit si atat. Nu sunt interesati de a pune pe lista prioritatilor lor si solutii concrete de a asigura siguranta soferilor lor si nici a pasagerilor.

    Va invit sa urmariti acest filmulet, in care este demontata din start ideea ca Uber isi alege soferii in urma unei verificari atente: https://www.facebook.com/video.php?v=354880954700873&set=vb.350335111822124&type=2&theater


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by