VIDEO ARHIVA ​Statul Islamic distruge ruinele orasului antic Hatra, care au rezistat invaziilor romane

de A.R.     HotNews.ro
Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:45 Actualitate | Internaţional


Hatra, un oras fortificat care a rezistat atacurilor romane
Foto: Captura YouTube
Militantii Statului Islamic au inceput distrugerea ruinelor orasului antic Hatra, conform unor surse kurde, citate de BBC. Hatra a fost fondata in timpul Imperiului Part acum peste 2000 de ani si face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO.

Statul Islamic, care controleaza zone mari din Irak si Siria, a declarat ca altarele si statuile sunt "idoli falsi" care trebuie sa fie distrusi .

Inca nu este clar cat de mare este prejudiciul.

Hatra este situata la aproximativ 110 km la sud-vest de orasul Mosul si a fost o cetate care a rezistat invaziilor romane datorita zidurilor sale groase intarite de turnuri.

Gruparea terorista a inceput joi sa distruga cu buldozerele Nimrud, bijuteria arheologica din nordul Irakului, la o saptamana dupa ce a publicat o inregistrare video cu distrugerea unor sculpturi preislamice inestimabile, la Mosul.

Video - UNESCO









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17522 vizualizari

  • +33 (37 voturi)    
    Einstein (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:58)

    Tiger1 [anonim]

    parca spunea : ''doua lucruri sunt infinite : universul si prostia umana!Dar de univers nu sunt sigur!"Ca si discutiile despre ora de religie de la noi.NU FANATICILOR RELIGIOSI!Lasati oamenii sa gandeasca cu mintea proprie!
    • +21 (23 voturi)    
      in principiu (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:09)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Tiger1

      aveti dreptate. numai ca majoritatea nu au minte proprie.
      • -6 (8 voturi)    
        Statul Islamic nu distruge nimic pt. ca nu exista! (Duminică, 8 martie 2015, 1:38)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Nu mai aplecati urechea la minciunile inventate de Statele Unite care au creat fictiv, doar in mass media, organizatia Statul Islamic, o entitate conceputa drept o forta a raului care efectueaza tot felul de faradelegi tocmai la locul si momentul potrivit, exact cind si unde este nevoie de ea, pe modelul Al Qaeda si aceasta tot o nascocire americana.

        Statul Islamic nu distruge nimic deoarece nu exista. In realitate, SUA lupta in Irak împotriva sunitilor, simpatizanti ai lui Sadam Husein, care in 2014 sprijiniți de Rusia si Siria au declansat o ofensiva majora cu intentia de a-i da afara pe americani si regimul lor marioneta instalat la Bagdad.
    • -1 (5 voturi)    
      Adica? (Duminică, 8 martie 2015, 1:13)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui Tiger1

      Daca sunt de acord cu ora de religie sunt fanatic religios? Atunci asa sa fie. Decat ateu...
      Doua state cu regimuri ateiste au existat pana acum: Uniunea Sovietica si Al III-lea Reich. Ce au lasat in urma, stie toata lumea.
      Comparatia intre ora de religie crestina din scoala, cu ce fac musulmanii (in conformitate cu Coranul) este complet deplasata.
      Si, da, vreau sa gandesc liber. Nu sa ma obligi tu sa fac ce vrei tu sau sa gandesc asa cum vrei tu.
      Asta seamana a "1984" a lui Orwell. Acolo orice gand neconform era pedepsit, "crima-gand".
      Si pentru ca tot am adus aminte de 1984, ia zi, seamana cu cuvintele lui Orwell actiunile ISIS?

      "Războiul este pace
      Libertatea este sclavie
      Ignoranța este putere"

      „Cine controlează trecutul controlează viitorul.
      Cine controlează prezentul controlează trecutul”.
      • 0 (0 voturi)    
        Clar (Luni, 9 martie 2015, 17:48)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui freejack

        "Doua state cu regimuri ateiste au existat pana acum: Uniunea Sovietica si Al III-lea Reich."

        Al III-lea Reich nu era un regim ateu, ba dimpotriva, era puternic alimentat cu crezuri religioase, atat crestine cat si nordice.
        In cazul in care nu stii, pe catarama soldatilor germani scria Gott mit Uns (dzeu e cu noi).

        Poate ca daca din clasa I pana in a XII, numarul de ore petrecute la religie nu ar insuma 50% din ore, generatia asta si viitoare ar stii mai multa istorie.
    • 0 (0 voturi)    
      Romanii (Luni, 9 martie 2015, 12:18)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui Tiger1

      Nu veneau acolo sa distruga. Ei se duceau sa contruiasca un imperiu. Statul islamic nu poate sa construiasca ceva si nu o va face niciodata indiferent cat omoara si cate filmulete isi trag pe iutub. Poate doar sa distruga.
  • -28 (60 voturi)    
    Multumim USA, (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:58)

    xrogo [utilizator]

    ati destabilizat tot Orientul Mijlociu si ati dat drumul la asemenea exemplare!!!
    • +32 (40 voturi)    
      stai tu linistit (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:18)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      ...nu SUA a dat foc Bibliotecii din Alexandria acum vreo 1000 de ani ... si nu SUA a distrus statuile gigant ale lui Budha si manuscrisele Budhiste vechi de mii de ani, de la Bamyan (acum cativa ani)
      • 0 (0 voturi)    
        nu (Luni, 9 martie 2015, 3:57)

        alex [anonim] i-a raspuns lui gigel123

        SUA nu exista acum 1000 de ani ca stat, iar statuile de la Bahmyan au fost distruse de talibani cu tancurile inainte sa intre armata americana in Afghanistan ;)
    • +38 (46 voturi)    
      perfect adevarat! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:22)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui xrogo

      Corect moshule, ca acum 20 de ani, Orientul Mijlociu era un exemplu de societate toleranta, justa, educata si instarita.
      Razboaiele din zona sunt inventie americana; care inventie americana se pare ca a inceput prin secolul 7; ca de atunci sa macelaresc acolo siiti cu suuniti, si alte sub-ramuri religioase, Allah fie marit!
      Dupa cum spunea un ex-militant palestinian: "aparitia statului Israel a fost magica pt. lumea araba. Altfel si azi ne-am mai fi luptat pt. 2 capre si o femeie". Iata ca si cu statul Israel creat, salbaticii aia tot se omoara intre ei; ca asa le sopteste in vis Profetul...
      • +23 (25 voturi)    
        EXCEPȚIONAL CITATUL (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:31)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        din ex-militantul palestinian. O simplă frază face mai multă lumină decît zeci de cărți (groase).
    • +3 (7 voturi)    
      Cei 60 de 'magnifici' ! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 22:26)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      @xrogo
      Stimate domn, ati omis sa spuneti ca Presedintele Obama a reusit sa alcatuiasca o COALITIE formata din 60 de tari (!!) impotriva Statului Islamic

      Nu numai atat, asupra teroristilor sunt aruncate cateva bombe o data pe saptamana, sau la doua saptamani, depinde cum este vremea...

      Iordania - un bun aliat al US - a declarant ca va lupta impotriva extremistilor pana va termina toata munitia. Asta a durat cam trei zile..

      Probabil ca Egiptul va putea sa salveze PIRAMIDELE, desigur in cazul in care nu va fi inlocuit Presedintele Al- Sisi cu Morsi, conducatorul iubit de Fratii Musulmani, cei care au fost primiti recent la White House...!

      Sa traim cu speranta ca Europa, totusi, va rezista!
    • -1 (7 voturi)    
      Ce poți să ceri unui popor fără istorie? (Duminică, 8 martie 2015, 3:01)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Singurul castel pe care l-au văzut majoritatea americanilor e în cel mai bun caz cel de la Disneyland. Ei pur și simplu nu știu să aprecieze istoria, fiindcă nu poți aprecia ceea ce nu ai.

      Singurele monumente istorice din USA sunt niște cocioabe din Boston, niște rămășițe coloniale spaniole prin California, iar de mai demult doar așezările în rocă ale indienilor Pueblo (Anasazi). Cel puțin prin Boston nu ar fi mare pagubă dacă s-ar distruge ce-a mai rămas, la urma urmei pe coasta de est chiar ei au demolat aproape toate clădirile vechi pentru a le înlocui cu zgârie-nori urâți.

      Cred că acesta e unul din motivele pentru care nu-i deranjează prea mult când alții distrug prin alte părți.
      • 0 (2 voturi)    
        Tu cata istorie ai in spate? (Duminică, 8 martie 2015, 18:43)

        Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Istorie de care esti constient?
  • -27 (35 voturi)    
    măi să fie (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:20)

    Mazeta [utilizator]

    Iar nu există nici o poză, nici o filmare.
    • -10 (26 voturi)    
      bbc (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:47)

      K.V [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      e de la bbc ce vrei.mincinosii mondiali.cand vezi cercetari si stiri BBC treci peste nu merita
    • +5 (9 voturi)    
      d-apoi... (Sâmbătă, 7 martie 2015, 22:22)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      obvious troll... is obvious.

      Fii un. cu kilogramele ori fii filantrop !
  • -12 (20 voturi)    
    religiile nu sunt egale (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:28)

    Eucris [utilizator]

    Sa nu amestecam religiile! Nu sunt la fel. E vorba de Islam.
    A spune ca nu gandim liber decat daca daca nu credem in D-zeu, e o exagerare.
    • 0 (2 voturi)    
      eu cred ca religiile seamna destul de mult (Duminică, 8 martie 2015, 11:33)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Eucris

      "A spune ca nu gandim liber decat daca daca nu credem in D-zeu, e o exagerare." - eu cred ca tu exagerezi. In primul rand nu e vorba de credinta ci de religie, doua lucruri intre care numai biserica pune egal. A accepta o religie, din pacate e aproape sinonim cu a renunta la gandire libera.

      Religiile sunt la fel, din pacate, si ma refer la cele mai importante, cu lacasuri de culti si clerici care tind natural catre acelasi lucru.

      Diferentele intre religii sunt date tocmai de partea din societate care critica religia, nu de religie in sine. Pe vremea inchizitiei, putini puteau sa critice ce faceau popii. Azi, putini se pot opune imamilor in lumea araba pentru ca la ei chestia asta se pedepseste cu moartea.

      Aici e problema, nu religiile si nu doctrina ci felul cum sunt acestea aplicate in societate. Inapoierea arabilor e data tocmai din eliminarea gandirii critice din societate si este si rodul unei religii care, scapata de sub control, a distrus factorul uman mai intai. Restul distrugerilor sunt implicatii logice, din pacate.

      Daca nu ar exista specia asta de critici ai religiei si nu numai, specie cu bune si rele, nici soceitatile crestine nu ar diferi prea mult de cele islamice. "Perfectiunea" spre care tind toti crestinii e asemanatoare cu cea islamica, o societate 100% religioasa si credincioasa, in care credina joaca un rol primordial.
  • +21 (21 voturi)    
    Comment sters de user (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:43)

    Metec [anonim]

    • -2 (2 voturi)    
      cum naiba sa fie!? (Duminică, 8 martie 2015, 9:22)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Cind tot trecutul lor este numai de triburi salbatice conduse de imami, seici, califi, emiri...
  • +8 (14 voturi)    
    Negare (Sâmbătă, 7 martie 2015, 19:56)

    Eucris [utilizator]

    Multumim SUA? Buna logica. Unii neaga lucruri evidente.
  • -2 (18 voturi)    
    Aliatii SUA (Sâmbătă, 7 martie 2015, 20:23)

    dum_i [utilizator]

    A woman who was violently gang raped in Saudi Arabia has been sentenced to 200 lashes and six months in jail after being found guilty of indecency and talk to the media.

    The 19-year-old was in a car with a student friend when two men got into the vehicle and drove them to a secluded area. She says she was raped by seven men, three of whom also attacked her friend.

    The Shia Muslim woman had initially been sentenced to 90 lashes after being convicted of violating the Kingdom's religious diktats on segregation of the sexes.

    After the sentences were handed down following the rape in 2006, the woman was sentenced to 90 lashes; however her lawyer appealed to the Saudi General Court. It then doubled her sentence.
    • -5 (5 voturi)    
      DEX on line - esti in Romania (Sâmbătă, 7 martie 2015, 22:17)

      sgc [anonim] i-a raspuns lui dum_i

      Scrie, exprima-te in romana, Daca nu stii (probabil ca e mai "cool" in engleza, exista Google translator,
      Romanii NU stiu engleza, doar au senzatia ca stiu.
      In veea ce priveste primitivismul si talibanismul, vorba ta: No comment! Niste retardati,
  • +7 (9 voturi)    
    TIMPITI DE TIMPITI (Sâmbătă, 7 martie 2015, 21:51)

    arheopterix [utilizator]

    Ce ii impiedica sa vinda pe bani grei vestigiile inestimabile pe care le distrug mai rau ca niste maimute . Cit priveste MAZETA ... vai de capul lui . Cred ca e singurul /// care n-a vazut cum doua animalele zdrobeau cu baroase de aproximativ zece Kg . statui ce pareau assiro babiloniene , iar alti doi ii filmau cu telefoane mobile
  • +3 (3 voturi)    
    "Care au rezistat..." (Duminică, 8 martie 2015, 23:59)

    mcris [utilizator]

    "...invaziilor romane". Romanii nu au invadat ci au cucerit (o nuanta subtila peentru unii) si nu au distrus nimic nici in Egipt nici in alte parti, ci din contra au construit poduri, apeducte, monumente etc.
  • +1 (1 vot)    
    Bai nene.. (Luni, 9 martie 2015, 18:58)

    Cetatean97513 [utilizator]

    N-ui niveleaza cineva odata pe tembelii astia cu capu ca cireasa si sa-i faca ingrasamint?
    Sint mai rau ca sobolanii cu ciuma.

    Se presupune ca "OMUL" vrea sa isi depaseasca conditia si sa tinda spre mai bine (s pentru cel de linga el).

    Astia regreseaza sub limita maimutelor (scuze pt maimute :).


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by