Industria auto din Germania e din ce in ce mai inaripata. Iar fiindca business-ul merge atat de bine, BMW face angajari de proportii. 8.000 de oameni, dintre care 5.000 in Germania vor putea beneficia de un loc de munca pe termen nelimitat, a anuntat sefa personalului de la BMW, Milagros Caiña-Andree. "Datorita cererii masive, avem nevoie atat in fabricile noastre germane, cat si in reteaua internationala de productie, de mai multi specialisti", a declarat ea agentiei de presa dpa.

Turnul si muzeul BMW din Munchen, GermaniaFoto: Wikipedia

Inca de acum doua saptamani, Manfred Schoch, sindicalist la IG Metall si presedintele consiliului de conducere al concernului BMW din München, a vorbit despre eventualitatea catorva mii de angajari. Insa BMW n-a comunicat atunci, oficial, numarul acestora.

De ani de zile, BMW angajeaza pe banda rulanta, numarul noilor angajati depasindu-l pe acela al persoanelor care ies la pensie, sau pleaca din firma din alte motive. In anul 2014, concernul a angajat 7.000 de persoane, dintre care jumatate in Germania. In total, BMW are peste 110.000 de angajati.

Noutatea viitoarelor angajari din 2015 o reprezinta faptul ca se cauta intensificat specialisti pentru crearea si consolidarea modelelor de masini cu consum economic de carburant, precum si a celor cu motoare cu alimentare alternativa. "De aceea, pe langa inginerii clasici, cautam mai cu seama specialisti IT si creatori de software", a explicat Milagros Caiña-Andree. "E important pentru noi sa cream software in regie proprie", dat fiind faptul ca in conducerea unui automobil modern, partea electronica este din ce in ce mai importanta si mai apreciata de clienti, a adaugat ea, citata de Sueddeutsche.de.

O alta noutate este prioritizarea angajarilor de personal feminin. "Vrem sa sporim semnificativ numarul femeilor angajate in companie", a precizat sefa personalului de la BMW. "Ca firma cu profil predominant tehnic, nu e chiar usor. Insa numarul femeilor care se orienteaza inspre o profesie tehnica e in continua crestere", a mai adaugat Milagros.

Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft (BMW AG) este firma-mama a BMW Group, producator global de automobile, motociclete si biciclete, cu sediul in München. Paleta produselor cuprinde marcile BMW, Mini si Rolls-Royce, ca si sub-marcile BMW M si BMW i. Incepand cu anii 1960, concernul s-a impus pe piata auto ca producator de automobile din gama celor cu aspect sportiv, multi cai putere, dotari si confort de tip superior.

Ca "producator Premium", si preturile automobilelor BMW sunt pe masura, cu cinci zerouri in euro. Iar pentru limuzina de lux Rolls-Royce, produsa in numar limitat de BMW, clientii baga mana in buzunar si mai adanc.

In anul 2013, BMW Group a avut o cifra de afaceri de 76 miliarde de euro si 110.000 de angajati. BMW se situeaza intre cele mai mari companii industriale germane, iar cu cele 1,85 de milioane de automobile produse pe an, intre primii 15 producatori auto din lume. Concernul este notat la bursa si actiunea sa de baza face parte din indicele de referinta DAX. 46,7% din concern se afla in posesia familiei Quandt.

Stramosii Quandt au venit pe la 1700 din Olanda stabilindu-se in nord-estul Germaniei, in Brandenburg. In 1883, Emil Quandt a preluat de la fostul sau sef o fabrica de prosoape, incepand sa produca uniforme militare. Fiul sau Günther (1881-1954) i-a continuat business- ul, dezvoltandu-l si in alte directii, astfel ca el a facut o avere cu "Reichswoll-AG“. Grupul sau de firme a devenit furnizor principal de uniforme, paturi, arme si munitie al armatei germane, in timpul primului razboi mondial.

In filmul documentar realizat in 2007 de televiziunea NDR sub titlul "Tacerea familiei Quandt" este abordat modul in care aceasta ar fi profitat de pe urma national-socialismului din Germania: afaceri cu statul nazist, muncitori adusi din lagarele de concentrare si pusi la lucru pana la exterminare, in conditii de mediu toxic. Günther Quandt a scapat necondamnat de Tribunalul de la Nürnberg. Fiii acestuia, Harald (decedat in 1967) si Herbert (decedat in 1982) si-au impartit ulterior intre ei concernul mostenit (VARTA, IWKA, Daimler-Benz, BMW).

Azi, familia Quandt detine in totalitate sau are participatii la urmatoarele societati si holding- uri: Delton Gruppe, SKion GmbH , BMW AG (46,7 % in 2012), Altana AG, Datacard Group, Biologische Heilmittel Heel GmbH, Thiel Media GmbH, SGL Carbon, VARTA AG, IWKA AG, Gemalto NV, Nordex. Automobile, baterii, materiale plastice, produse chimice, farmaceutice, turbine eoliene, dar si carduri de sanatate, bancare sau pasapoarte electronice fac parte din paleta foarte larga de produse ale firmelor in care este implicata familia Quandt.

In 7 octombrie 2014, revista manager magazin facea publica lista celor mai bogati 500 de oameni din Germania. Pe primul loc se afla familia Quandt, cu o avere insumata de 31 de miliarde de euro, dupa cum relatam anul trecut. Din familie fac parte mama Johanna (88 de ani) si fratii Stefan Quandt (48 de ani) si Susanne Klatten (52 de ani). Susanne este fiica lui Herbert Quandt din a treia casatorie si s-a casatorit cu inginerul Jan Klatten, cu care are trei copii, in anul 1990.

Sotul se pare ca n-ar fi stiut la casatorie de imensa avere a sotiei. Susanne Klatten, una dintre cei doi mostenitori ai imperiului Quandt, apartine unei familii de miliardari plina de secrete. Ea insasi traieste, impreuna cu sotul si familia extrem de discret, si se spune ca n-a dat, in viata sa, decat un singur interviu. Acum sapte ani insa, ea a fost centrul unui rasunator scandal de santaj sexual, despre care am relatat pe larg in 2008.