VIDEO Masacrul de la Charlie Hebdo. Ce le-au explicat musulmanii copiilor lor

de Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 15 ianuarie 2015, 9:37 Actualitate | Internaţional


Despre atacurile asupra publicatiei satirice franceze Charlie Hebdo si a hypermarketului Kosher, care au socat o lume intreaga in 7 ianuarie, Souad a "vorbit mult in fata televizorului", cu cei patru copii ai sai cu varste de 6, 8, 11 si 13 de ani. "Dar, uneori, e un pic complicat de explicat, deoarece acestea au fost comise de criminali care pretind ca apartin Islamului, care este religia noastra", a spus Souad pentru publicatia franceza Le Parisien, care a cules mai multe marturii ale musulmanilor despre cum au discutat in familiile lor in urma atacurilor de la Paris.

"Ei bine, atunci exista, de asemenea, lucruri care sunt neclare. Cum se face ca teroristii au putut sa stea doua zile liberi?", se intreaba aceasta mama de origine algeriana, cu care jurnalistiii Le Parisien au vorbit miercuri in popularul cartier Chateau-Rouge din Paris. Ea afirma ca este "interzis sa ucizi in numele islamului" Si, de asemenea ca "Profetul este de neatins", mai precis ca "nu putem sa il parodiem pe Profet".

"Dar, chiar daca oamenii de la Charlie Hebdo au facut o blasfemie, nu aveau niciun drept sa-i omoare", concluzioneaza Souad.

Ndiaye, in varsta de 40 de ani, nu a discutat in mod direct cu cei doi baieti ai sai, cu varste de 12 si, respectiv, 15 ani, despre atacul impotriva saptamanalul satiric. "Oh, nu, asta nu e treaba lor! Caricaturile din Charlie Hebdo ma socheaza. Nu stiu daca copiii mei au pastrat un minut de reculegere la scoala (n.r. in memoria victimelor atacului), nu am vorbit despre asta. Datoria mea este sa-i educ in spiritul acestei religii in fiecare zi si sa-i invat respectul, nu astept sa se intample astfel de evenimente (ca sa le explic asta)", adauga Ndiaye, muncitor intr-o fabrica de confectii .

"Daca parintii invata ca nu avem niciun drept sa-l reprezentam pe Profet, ca jurnalistii de la Charlie Hebdo au mers prea departe, sa nu fim surprinsi daca, in sala de clasa, copiii lor ajung sa spuna ca acesti caricaturisti au murit de gloantele pe care le-au cautat", a declarat Kais, in varsta de 44 de ani, "musulman non-practicant".

Celor doua fiice ale sale, Zohra le-a reamintit ca " numai Dumnezeu este cel care da viata si o ia". "Depinde de noi parintii sa fim in spatele copiilor nostri, pentru a evita derapajele. Eu controlez tot ceea ce fac, verific ce site-uri acceseaza. Tinerii care nu au pastrat un minut de reculegere pentru victimele atacului sunt nepoliticosi", considera ea. Nu a putut merge la marsul istoric de duminica.

"Pentru ca a trebuit sa-mi aranjez apartamentul", spune ea. Si fiicele? "Ele nu au vrut sa mearga pentru ca a fost o demonstratie pentru Charlie. Si Charlie l-a blasfemiat pe profet".

Fatima Zahra " primul nume al fiicei profetului "nu a iesit nici ea in strada. "De ce Charlie Hebdo ataca mereu religia noastra? Chiar si fiica mea in varsta de 9 ani a fost socata de desenele cu Profetul", se plange ea.

Sira, in varsta de 35 de ani, si-a facut timp sa stea de vorba cu fiica sa, in varsta de 13 ani. "Mi-e teama ca ar putea imprumuta influentele rele de la scoala, ca ar putea fi recrutata si ar putea deveni sustinatoare a extremistilor. Uneori imi spun ca ar fi mai bune sa ne intoarcem acasa, in Africa", adauga ea.

Tanara Aissatou, in clasa a VI-a, nu a vorbit nimic cu parintii sai despre drama care traumatizat Franta. "Noi nu vorbim despre acest lucru acasa, asta e tot", spune fata.











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16287 vizualizari

  • +16 (20 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 15 ianuarie 2015, 10:40)

    [anonim]

    • +7 (11 voturi)    
      Fiecare cetatean trebuie sa respecte LEGILE ... (Joi, 15 ianuarie 2015, 11:05)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui

      ... tarii in care se afla/traieste! Inclusiv musulmanii din Franta... Daca nu-ti plac legile tarii in care traiesti, iti faci bagajele si te cari in desert la pascut camile! Acolo nimeni nu-i face caricaturi lui Mahomed ...
    • 0 (0 voturi)    
      Barbarii au REVENIT! (Joi, 15 ianuarie 2015, 19:57)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui

      In istorie este notat anul 476 ca fiind data in care Imperiul Roman de Apus a cazut sub asaltul barbarilor.

      Este din ce in ce mai EVIDENT ca Uniunea Europana a inceput sa se CLATINE sub afluxul milioanelor de noi barbari 'moderati' sau extremisti..

      DEMOCRATI DIN TOATE TARILE, UNITI-VA!, pana nu este prea tarziu...
  • +11 (13 voturi)    
    corect (Joi, 15 ianuarie 2015, 11:18)

    ToXRM [anonim]

    "Uneori imi spun ca ar fi mai bune sa ne intoarcem acasa, in Africa", adauga ea. Cea mai sincera opinie dintre toti intrebati. Vorba unui comentator de pe HN: daca profetul e atotputernic, chiar are nevoie de toti descreieratii sa-l apere ? asta se va vedea la judecata de apoi. pana atunci, suntem oameni. eu nu ma duc in londra sa cer gratare in aer liber si tuica la butelca, te muti intr-o tara, ii respecti cetatenii si legile. Eu pana una alta am fost in Dubai si nu mi-am pupat prietena pe strada, pentru ca stiam ca e o ofensa adusa islamului, desi Dubai e foarte permisiv in privinta asta. Dar totusi le-am respectat religia in tara lor. Ei de ce nu pot la fel ?
    • +4 (6 voturi)    
      Exact! (Joi, 15 ianuarie 2015, 11:45)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui ToXRM

      De exemplu, Isus a spus: "Daca-ti da cineva o palma, intoarce si obrazul celalalt". Adica, daca te jigeneste cineva, slasa-l sa te jigneasca in continuare. Si i-a spus lui Pilat "imparatia Mea nu este din lumea aceasta acum". Adica nu acum, dar va fi in viitor, si, in acel viitor, El personal va veni sa judece si nu i-a dat mandat nimanui sa ucida in numele Lui, cumva pentru ca El a fost batjocorit.
      Asta este diferenta esentiala dintre crestinismul pur (nu pervertit de catolici sau de alte organizatii, ci asa cum l-au predicat apostolii) si islamismul pur (adica asa cum l-a sustinut Mahomed si urmatoarea generatie dupa el).
    • -3 (11 voturi)    
      Apropo de chestia asta, (Joi, 15 ianuarie 2015, 12:09)

      Ando1971 [utilizator] i-a raspuns lui ToXRM

      Incearca sa iei intr-o revista oarecare in "pamflet" holocaustul, sa mai pui si o svastica alaturi si cateva glume proaste despre evrei.
      Si apoi sa vezi ce se intampla.
      Acolo nu mai este tot "libertate de exprimare"?
      Sau ii trimitem si pe evrei acasa la ei in Israel?
      sau poate-i trimitem si pe toti negrii inapoi din coloniile de unde au fost macelariti de europeni, si pe toti musulmanii acasa samd...
      Sa mai amintesc si de cruciadele impotriva musulmanilor, de genocidul facut de crestinatate impotriva altor popoare doar pentru ca erau de alta religie?
      Toate atentatete musulmanilor de acum incolo nu vor putea egala vreodata numarul crimelor produse de crestinatate.
      Acum discutam de libertatea de exprimare, sau mai bine zis de "luare la misto" dar numai atunci cand ne convine noua, altii nu au voie.
      Libertatea, de oricare ar fi ea se termina atunci cand prin exercitarea ei ingradesc libertatea altui individ.
      Crima nu are nici o justificare, indifferent de motiv, insa nu poti lua la misto o comunitate religioasa si sa ai si pretentia sa nu ti se intample nimic.
      Asta este lumea in care traim.
      • +3 (7 voturi)    
        Unii chiar nu au minte de loc... (Joi, 15 ianuarie 2015, 14:29)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Ando1971

        Ce tot atata ii trageti cu holocaustul? Cati au fost asasinati pentru ca au scris despre asta, ca au publicat texte insultatoare la adresa evreilor? Si chiar daca ar fi fost, as fi comentat exact la fel si in acele cazuri.
        Iar comparatiile cu cruciadele sunt si mai si. Numai un incult poate face o paralela intre cruciade, inchizitie, etc. si situatia de zi. Care era nivelul de civilizatie, de educatie atunci? Mai ales care erau posibilitatile de informare? Bine ca nu comparati cu ceva din epoca de piatra sau chiar mai inainte...
        Si ce libertate a fost incalcata prin publicarea caricaturilor? Si chiar daca ar fi fost, exista legi pentru asta. Ce ar fi daca toti cei care s-ar simti lezati de ceva sau cineva s-ar apuca sa omoare in stanga si in dreapta, pe oricine nimeresc? Nici macar nu au omorat strict pe cei vinovati. Asa ca mai inearca sa folosesti capul si la altceva, nu numai sa-ti oreasca ploaia sa-ti intr in gat (cum se zicea odata...).
        • 0 (2 voturi)    
          caricaturile hidos-pornografice aparate de lege (Vineri, 16 ianuarie 2015, 1:02)

          Kriston [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          "Si ce libertate a fost incalcata prin publicarea caricaturilor?"
          A fost incalcat bunul simt. Tu ai vazut macar caricaturile lor? Nu sunt toate referitoare la Mahomed sau la Islam. Sunt caricaturi pornografice la adresa tuturor religiilor. La adresa multor sefi de stat, la adresa unori oameni de reala valoare. Aia de la Hebdo nu au nici un discernamant in publicarea caricaturilor.

          Nu zic defel ca trebuiau omorati. Dar consider ca exista o limita a bunului simt. Si cand e depasita trebuie oprita. Poate ca legile statului Francez nu permit oprirea fortata a nici unei publicatii, indiferent de natura ei... Dar daca era o revista care promova nazismul. Aia trebuia inchisa, exterminata. Dar pornografia la adresa religiilor e permisa, chiar promovata. Ei, cand permiti asa ceva se intampla exact ce s-a intamplat. Crestinii promoveaza toleranta si pacea. Si cu toate porcariile aparute in acea revista nu s-au dedat la acte de violenta. La fel budistii, evreii... Insa se stie clar ca musulmanii sunt violenti. Coranul indeamna activ la omorarea "necredinciosilor". Cei de la C. Hebdo chiar credeau ca ei sunt supranaturali, ca lor nu li se poate intampla nimic? Ei, uite ca s-au inselat.

          Ce mi se mai pare de prost gust si ipocrit este ca victimele de la C. Hebdo au fost inmormantate cu onoruri militare. Ce mesaj transmite asta? Promovarea urii imporiva... tuturor si a toate. Pentru ca C. Hebdo asta promova prin caricaturile lor hidos-pornografice. Ura fata de tot ce nu le convine, fata de tot ce mintile lor inguste nu sunt in stare sa inteleaga.

          Si uite la ce se ajunge. Musulmanii ameninta intreaga Europa. Sefii de state se intalnesc si planuiesc cum sa-i distruga pe musulmani. Cel mai probabil vor reincepe cheltuielile pentru tehnica militara, soldati trimisi sa moara prin Afganistan si Pakistan, incordarea relatiilor cu tarile musulmane, posibil un razboi de anvergura multinationala daca nu globala. Si toate astea folosesc cui? Libertatii presei?
      • +3 (3 voturi)    
        Holocaustul e ceva real (Joi, 15 ianuarie 2015, 18:20)

        XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Ando1971

        Nu e un caz particular, din cate stiu - nu ai voie sa faci misto de crime REALE in general. Sau despre o rasa - nici glume proaste cu negri nu ai voie sa faci. S-ar putea sa ma insel.
        Dar nu exista restrictii in ceea ce priveste personaje istorice sau imaginare.
        Insa in rest ... sunt O GROAZA de caricaturi despre Israel. Nu sunt deloc scutiti, cum vor unii sa sugereze, comparand mere cu pere.
        Nu ca totul ar fi 100% correct - de ce, de pilda, nu poti sa parodiezi africani dupa stereotipuri rasiale, dar in schimbi poti parodia romani .... nu prea inteleg. Unul dintre motive ar fi ca romanii sunt dezorganizati cam pe oriunde se duc, nu-I intereseaza sa-si apere drepturile. Ma rog.
        Iar in legatura cu crimele crestinatatii ... ceeee ? Pai si musulmanii atacau, luau sclavi etc. Asa era epoca, toti faceau la fel. Doar ca europenii au fost, la un moment dat, mai eficienti.
        E ca si cum ai zice ca unul care taie 2 copaci cu toporul e mai ecologist decat unul care taie 100 de copaci cu drujba: nu e adevarat; si ala cu toporul ar taia 100 daca ar putea, dar nu e la fel de efficient.
        Europenii nu au fost mai rai, doar ... mai destepti.
        Si, fiind mai destepti, au si evoluat - Evul Mediu s-a cam terminat pentru europeni, pentru unii, insa, .... e in plina desfasurare.
        P.S. O mare parte din chestiile destepte din Europa au aparut si ca urmare a muncii intelectuale a unor evrei. Asta asa, ca tema de gandire. Unii evrei au fost si sunt nenorociti - evreii isi au uscaturile lor, ca orice alta populatie. Insa cei care au contribuit la dezvoltarea cunoasterii ... au avut o contributie mai mare decat orice alta natie. Eu nu sunt complet de accord cu cultura lor, cu ce face statul lor, dar ... pe langa niste tampenii pe care le mai fac evreii, per total, lumea are mult mai mult de castigat de pe urma lor decat de pierdut. Nu acelasi lucru l-as putea spune despre arabi ....
  • +7 (7 voturi)    
    da (Joi, 15 ianuarie 2015, 11:46)

    gelu antigelu [utilizator]

    de ce nu i-au intrebat ce parere au despre atentate si pe pustii musulmani care faceau semnul victoriei in spatele reporterilor. poate pare doar teribilism de adoloscenti dar e mult mai mult.
  • +1 (7 voturi)    
    adevarata conditie sub care trebuie inteleasa (Joi, 15 ianuarie 2015, 11:54)

    samariteanul [utilizator]

    Pana una alta,nu sunt de acord cu radicalizarea ultranationalista a vreunei religii, si cu atata mai putin cu crimele in numele religiei(sa nu uitam ca si catolicii si ortodocsii sunt la fel de nenorociti precum acesti criminali !!!
    Nu am vazut nici macar intr-un ziar islamic proferari jignitoare la adresa lui Isus,Dumnzeu,etc !!!Dar ne dam popoare civilizate cu prostituatia pe toate strazile cu golanii d politicieni fara nici o eduatie sau cultura,cu partide radicale genul celor naziste prin PE sau cu porcarii de caricaturi despre religia musulmana!!!!
    Pana una alta eu sunt ortodox si imi este rusine cand vad cati nenorociti de preoti sunt beti,curvari,golani,excroci ,pocheristi lucru pe care nu-l vad deloc intre imamii msulmani !!!!!!!!!
    Am vazut si vad preoti catolici,ortodocsi,baptisti,penticostali beti,lacomi,ultrabogati,homosexuali,pocheristi ,la tot pasul in tara si peste hotare si vad iporizia clasei politice care s-a adunat la Paris sa sustina o presa abjecta,mizerabila cu niste reporteri nenorociti(Dumnezeu le-a dat pe cat meritau) in dauna unei religii musulmane care serespecta cu preoti curati,corecti,educati si care-si respecta statutul si imi dau seama in ce fatarnicie,ipocrizie,nesimtire traim in asa-zisa democratie americana.
    Ne uitam la americani care ne spun sa abolim pedeapsa cu moartea in timp ce la ei continua chestia asta si multe altele si im au seama si de ce: pentru ca invadatori americani si din alte tari(rechinii) sa poata fura in voie,la noi,sa omoare,sa poata face sex cu copii nostri,cu femeile noastre,sa poata devaliza economia tarii. Pentru asta au inventat democratia,n pentru alt scop!!!!!Noi sa chinuim sa fim furati,iar ei sa traiasca pe spatele nostru si sa ne saraceasca!!!!Asta inseamna democratia americana si occidentala!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      Altul... (Joi, 15 ianuarie 2015, 14:40)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui samariteanul

      Cate crime, asasinate ai vazut in numele religiei crestine IN ZILELE NOASTRE??? Nu amesteca iarasi aici cruciadele, inchizitia, citeste mai sus...
      In ce priveste ziarele islamice, nu e nevoie sa vezi asa ceva. Ei te condamna diresc daca nu ciar te omoara. Incearca sa te duci acolo si sa incerci sa practici alta religie, sau chiar ateismul si o sa vezi.
      In ce priveste americanii, nu stiu sa iti ceara ce spui, cu atat mai mult nu stiu de atentate daca nu faci asa ceva. Poate dai niste exemple...
    • 0 (0 voturi)    
      Religii (Joi, 15 ianuarie 2015, 20:51)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui samariteanul

      Daca pentru tine islamul si crestinismul sunt la fel, fa bine si emigreaza in Arabia Saudita, ca au o gramada de petro-dolari.
  • +5 (7 voturi)    
    Intrebarea de baza despre islam (Joi, 15 ianuarie 2015, 12:03)

    Alui [utilizator]

    Cui se aplica interdictiile in islam?

    Credinciosilor proprii sau toturor oamenilor? Daca numai credinciosilor proprii, e OK, Daca tuturor oamenilor, nu e OK, avem de-a face cu o dictatura! In cazul asta, islamul trebuie interzis in orice democratie.
  • +5 (7 voturi)    
    intentia de adaptare nu exista (Joi, 15 ianuarie 2015, 12:08)

    altheia [utilizator]

    Musulmanii nu au intentia de a se adapta la ceea ce e strain pentru ca religia lor nu admite asta. Mai mult, in Coran, lupta ofensiva este poruncita impotriva celor nemusulmani.

    Cand numarul ucenicilor lui Muhamed a crescut foarte mult, el a decis sa promoveze raboie impotriva celor care nu credeau ca el. S-a dus pacea si toleranta. Uciderea si omorul sunt promovate si poruncite:

    "Iar când se vor încheia lunile cele sfinte, atunci, omorâţi-i pe idolatri oriunde îi aflaţi." (Sura 9:5)

    Cei care spun ca Islamul este religia pacii ori nu au citit Coranul ori sunt inselati si nu vor sa recunoasca lucrurile asa cum sunt. Mai sunt sure care promoveaza ucidere si crime. (Sura 9:29-31, Sura 5:36-38)
  • +3 (3 voturi)    
    ce spune o fosta musulmana despre religia islamica (Joi, 15 ianuarie 2015, 12:19)

    altheia [utilizator]

    V-as mai recomanda un mic articol despre ce spune o fosta musulmana, Ayaan Hirsi Ali, care a emigrat in Olanda, despre religia islamica.

    Fostă musulmană: islamul nu este o religie tolerantă:
    http://semneletimpului.ro/religie/islam/fosta-musulmana-islamul-nu-este-o-religie-toleranta.html
  • +8 (8 voturi)    
    lucrurile sunt simple... (Joi, 15 ianuarie 2015, 12:32)

    liviu_ [utilizator]

    cand egalitatea nu se poate... atunci cantiga cei care sunt nascuti in tara respectiva!
    concret: musulmanii ori invata ca asta e europa si ca mohamed poate fi desenat aici ori se cara la ei in tara.
    simplu...
    daca se mai bate mult ideea cu egalitatea o sa ajungem sa ne fie frica sa ne salam femeile pe strada fara cagule ca ne dau musulmanii cu bomba in cap.
    • +1 (1 vot)    
      Islamizare (Joi, 15 ianuarie 2015, 20:06)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      "Libertate, egalitate, fraternitate" dar fara islamizare
  • +5 (5 voturi)    
    Pe scurt (Joi, 15 ianuarie 2015, 13:50)

    24alex24 [utilizator]

    comunitatea musulmana in ansamblu e precauta, dar nu se dezice de terorism. Ii despart o mare de valori si de idei de Occidentul democratic si secular. Rezultatul? Spirala violentei va creste odata cu ponderea populatiei musulmane, iar conflictul se va acutiza.
    • +3 (3 voturi)    
      exact (Joi, 15 ianuarie 2015, 16:15)

      altheia [utilizator] i-a raspuns lui 24alex24

      Exact, exact! Ai pus punctul pe 'i'.
  • +2 (2 voturi)    
    Islamul si MSM (Joi, 15 ianuarie 2015, 16:50)

    Setalcott [utilizator]

    Da, stim, cunoastem, am mai auzit, multumim, islamul este o religie minunata, atentatele teroriste nu au nimic de a face cu el. Daca urmatorul atentat o sa fie comis de un budist sau de un ateu poate o sa incep sa va cred. Pana atunci mai bine luam aminte la ce au de spus acesti oameni:

    https://www.youtube.com/watch?v=xZ5Bwj3iTrg

    https://www.youtube.com/watch?v=Tcnuvnqlu4g&t=5m30s
  • +1 (1 vot)    
    felicitari Alui (Joi, 15 ianuarie 2015, 18:57)

    arheopterix [utilizator]

    Ai pus punctul pe i Daca prevederile coranului s-ar adresa musulmanilor ar fi OK Din nenorocire aceasta religie s-a nascut intr-o regiune cu nivel cultural redus , a transformat acest nivel cultural intr-o dogma , iar masele neinstruite pot fi usor manevrate . Vorba romanului ,,nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita ,,Nu stiu ce se intimpla cu Occidentul (daca asi sti as fi mare! ),dar acest oameni care au toate atuurile in mana se dau legati pe ei si viitorul copiilor lor in mana acestor oameni in mod evident rau intentionati.Poate s-or trezi in ceasul al 12 -lea Doamne ajuta!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by