Articol actualizat

VIDEO Criza din Ucraina: 12 ultranationalisti, ucisi intr-o ambuscada la Donetsk/ Ministrul de Interne ucrainean: Kievul nu va lasa sa treaca "niciun convoi umanitar" rusesc. Vladimir Putin poate sa isi ia cele 30 de tone de sare si sa si le puna pe ...

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 13 august 2014, 11:52 Actualitate | Internaţional


Convoiul rusesc trimis in Ucraina
Foto: Twitter/ EuroMaidanPR
Un convoi umanitar rus de peste 260 de camioane se indreapta miercuri catre granita cu Ucraina, pentru a oferi ajutoare victimelor luptelor din estul tarii, in ciuda avertismentelor Occidentului impotriva oricarei interventii unilaterale a Rusiei in teritoriul ucrainean. Initiativa Rusiei intampina insa rezistenta din partea autoritatilor de la Kiev, ministrul ucrainean de Interne anuntand ca Ucraina nu va lasa sa intre pe teritoriul sau "niciun convoi umanitar" al lui Vladimir Putin, adaugand ca, in ceea ce il priveste, "Putin poate sa  isi ia cele 30 de tone de sare pe care le aduce si sa si le puna pe ....". Rusia a calificat drept absurde suspiciunile Ucrainei ca ajutorul este o acoperire pentru o invazie. Violentele continua in estul tarii, la Donetsk, unde doisprezece membri ai miscarii ultranationaliste Pravy Sektor, care lupta de partea fortelor ucrainene in estul tarii, au fost ucisi miercuri intr-o ambuscada la Donetsk. ONU a anuntat miercuri ca bilantul mortilor in Ucraina s-a dublat in decurs de doua saptamani, crescand de la 1.129 la 2.086 in intervalul 26 iulie - 10 august.

UPDATE Ora 06.20 Kievul acuza Moscova ca ar fi incercat sa introduca forte de mentinere a pacii in Ucraina
Fortele ucrainene de securitate au dejucat in noaptea de marti spre miercuri o incercare a "fortelor ruse de mentinere a pacii" de a patrunde in regiunea ucraineana Harkov, a declarat adjunctul sefului administratiei prezidentiale de la Kiev, Valeri Cealii, citat de agentia RIA Novosti.
--------------
Ora 19:20 Ucraina a anuntat ca este pregatita sa accepte convoiul umanitar cu destinatia bastionul rebel Lugansk sub anumite conditii, a precizat miercuri purtatorul de cuvant al presedintelui ucrainean, Sviatoslav Tsegolko, citat de AFP.

"Ajutorul pentru Lugansk trece printr-un post de frontiera apropiat de acest oras, vamesii, politia de frontiera si reprezentantii OSCE inspecteaza incarcatura la granita ruso-ucraineana. Misiunea intra apoi pe teritoriul controlat de rebeli. Ajuns la Lugansk, ajutorul este distribuit civililor de Crucea Rosie", a precizat Tsegolko, detaliind traseul solicitat de Kiev.

Ora 17:40 Rusia: Suspiciunile Ucrainei ca ajutor este o acoperie pentru o invazie sunt "absurde"

Rusia a calificat miercuri ca fiind absurde sugestiile ca ai putea utiliza un convoid e ajutor umanitar in Ucraina ca o acoperire pentru o invazie, relateaza Reuters.

Ministerul de Externe rus a criticat Australia pentru ca a exprimat public asemenea temeri.

"Continua sa faca afirmatia absurda ca acel convoi umanitar pentru ajutorarea populatiei civile din sud-estul Ucrainei ar putea fi un pretext pentru o <<interventie militara>> a Rusiei", se arata intr-o declaratie.

Ora 15:11 ONU: Bilantul mortilor in Ucraina s-a dublat in decurs de doua saptamani

Numarul persoanelor care au murit in conflictul din Ucraian aproape ca s-au dublat in intervalul 26 iulie - 10 august, de la 1.129 la 2.086, a adeclarat miercuri un reprezentant al biroului pentru drepturile omului din cadrul ONU.

"Aceste date corespund unui trend clar ascendent", a declarat Cecile Pouilly pentru Reuters.

Ora 14:46 In mesajul postat pe Facebook in care anunta ca Ucraina nu va primi pe teritoriul sau niciun convoi rusesc, ministrul ucrainean Arsen Avakov a mai afirmat ca in ceea ce il priveste "Putin poate isi ia cele 30 de tone de sare pe care le aduce si sa si le puna pe ....", potrivit The Interpreter.

Ora 14:20 Catherine Ashton este pregatita sa convoace a intalnire speciala a ministrilor UE pentru a discuta, printre altele, despre criza din Ucraina.

Seful politicii externe a UE, Catherine Ashton, este gata sa convoace o intalnire speciala a ministrilor de Externe ai UE, chiar si saptamana aceasta. Intalnirea ar urma sa acopere conflictele din Ucraina, Irak si Gaza.

Un purtator de cuvant a declarat miercuri ca si Ashton discuta cu guvernele nationale despre asta. Franta si Italia, care asigura presedintia UE, au facut presiuni pentru o intalnire speciala.

O sursa din Ministerul italian de Externe a precizat ca intalnirea ministrilor de Externe ai UE ar putea fi programata saptamana aceasta sau cel tarziu la inceputul saptamanii viitoare, luni sau marti.


Ora 12:16 Ucraina nu va lasa sa treaca niciun "convoi umanitar al lui Putin" (ministrul de Interne ucrainean)

Ucraina nu va lasa sa intre pe teritoriul sau "niciun convoi umanitar" al lui Vladimir Putin destinat regiunilor estice afectate de violente, a declarat miercuri ministrul de Interne ucrainean, Arseni Avakov, potrivit AFP.



"Niciun <<convoi umanitar>> al lui Putin nu va trece prin regiunea Harkov" din nord-estul tarii, controlata de guvernul de la Kiev si amintita de Moscova ca punct de intrare pe teritoriul ucrainean.

"O astfel de provocare cinica a agresorului pe teritoriul nostru este inacceptabila", a mai scris ministrul pe Facebook.



Doisprezece membri ai miscarii ultranationaliste  Pravy Sektor, care lupta de partea fortelor ucrainene in estul tarii, au fost ucisi miercuri intr-o ambuscada la Donetsk. "Au cazut intr-o ambuscada si au fost impuscati in apropiere de gara feroviara in districtul Petrovski", in vestul Donetsk-ului, bastion al separatistilor pro-rusi, a declarat pentru AFP purtatorul de cuvant al miscarii, Artem Skoropadski.

"Doisprezece soldati s-au alaturat armatei cerurilor. Este o tragedie pentru noi. Iar moartea patriotilor este o catastrofa pentru Ucraina", a scris pe pagina sa de Facebook un alt purtator de cuvant al Pravy Sektor, Borislav Bereza.

Liderul miscarii Dmitro Iaroch, candidat in ultimele alegeri prezidentiale si dusman jurat  al Rusiei, unde a fost acuzat de "incitare la terorism", a vorbit si el despre "pierderile ingrozitoare" suferite de miscare.

Miscarea ultranationalista, care a fost in prima linie a protestului de la Kiev care a rasturnat in luna februarie regimul pro-rus al lui Viktor Ianukovici, Pravy Sektor este detestat in regiunile estice rusofone.

Potrivit primarului din Donetsk, cartier Petrovskyi a fost scena unor lupte grele, fiind bombardat in noaptea de marti spre miercuri. Cinci civili au fost raniti.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















32446 vizualizari

  • +32 (42 voturi)    
    strategia (Miercuri, 13 august 2014, 13:28)

    generatie [utilizator]

    Este foarte simplu de dedus ce vor sa faca rusii.
    Vor sa bage in Ucraina 260 camioane, care si acestea vor avea la bord cel putin 2-3 persoane fiecare,asta insemnand peste 600 persoane,cetateni rusi. Dupa cateva zile 10 persoane din acest convoi "vor fi ranite" de catre soldatii ucraineni intr-un schimb de focuri.
    Perfect: Motivul intemeiat pentru invazia Ucrainei vor fi acesti cetateni rusi pe care Rusia se simte obligata sa ii apere , ca doar sunt cetatenii ei.
    Deci....BINGO!!! Daca Ucraina accepta pe teritoriul ei convoiul, va accepta si trupele rusesti in cel mai scurt timp,altfel nu au incotro....
    • -30 (42 voturi)    
      soluție simplă (Miercuri, 13 august 2014, 14:31)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui generatie

      Scenariul tău este posibil, dar Ucraina are la dispoziție o soluție simplă de a contracara planul diabolic al lui Putin: să înceteze ostilitățile câteva zile, până când TIR-urile descarcă marfa și pleacă.
      • +20 (32 voturi)    
        ... (Miercuri, 13 august 2014, 14:42)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ponta & psd, putin & rusia....
        aceasi postaci!
        coincidente... ?
      • +16 (20 voturi)    
        Si daca nu pleaca? (Miercuri, 13 august 2014, 14:46)

        xan [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Putin are astfel o solutie pentru a cotracara contracararea, isi tine acolo camioanele pana in februarie 2084.
      • +5 (11 voturi)    
        ehe (Miercuri, 13 august 2014, 15:06)

        lmc [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        pot sa se ocupe pro-rusii de treaba murdara si rusii vor da vina pe ucrainieni. voila
      • +7 (13 voturi)    
        Pffff.... (Miercuri, 13 august 2014, 15:18)

        MaQ [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Pai tu chiar ai impresia ca cei care ii vor impusca o sa fie ucrainieni?
        Cand vine vorba de rusi trebuie sa te astepti la cele mai abjecte scenarii. Si-ar impusca proprii oameni fara nicio rezerva.
      • +6 (8 voturi)    
        deloc simplu (Miercuri, 13 august 2014, 15:46)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ce inseamna pentru tine "sa inceteze ostilitatile"? se retrag din zona? acolo sunt sute de soldati luati prizoneri, civili persecutati, gropi comune.. orice zi in plus inseamna oameni morti...

        pentru ce? ca sa vina un convoi rusesc? 'umanitar'? tot in scop umanitar au trimis si trupe, tancuri, rachete etc?...

        cu cat armata ucrainiana rezolva mai repede problema 'rebelilor' inarmati de rusi, cu atat se rezolva mai rapid criza umanitara. oamenii aia au nevoie e apa curenta, gaze, electricitate... nu de camioane rusesti
      • +2 (6 voturi)    
        si mai simplu (Miercuri, 13 august 2014, 15:53)

        ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ar fi sa preia ucrainienii camioanele, fara "personalul de specialitate".

        din cate am inteles, ajutoarele umanitare nu ar fi destinate separatistilor.
      • +7 (11 voturi)    
        Sa ne uitam la istoria recenta (Miercuri, 13 august 2014, 16:00)

        Andrei Bz. [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Orice om care a urmarit superificial stirile legate de Ucraina in ultimele 6 luni stie ca ce spui e un fals propagandistic (iar insistenta cu care revii mereu si mereu aici in ciuda faptului ca nimeni nu este de acord cu tine iar tu nu esti de acord cu nici un comentator sau autor de articole arata ca esti platit pentru asta; vedeti mai multe detalii aici: http://adevarul.ro/international/rusia/planul-rusiei-imagine-mai-lume-postaci-pro-rusia-norma-intreaga-site-ul-adevarulro-1_53e386cf0d133766a8167bd2/index.html)

        A parut Putin cumva in ultimele 6 luni ca are vreo intentie serioasa sa aplaneze conflictul din Ucraina sau sa ajute pe cineva de acolo? A, pardon, de fapt Rusia lui Putin trage rachete peste granita din Rusia, pe teritoriul ucrainean. Rusia lui Putin ii coordoneaza (si inarmeaza cu armament greu) efectiv pe rebelii din Ucraina prin GRU conform sutelor de inregistrari din care pot fi identificati cei din GRU dupa nume si grad. A, de fapt aproape toti "rebelii" (in special cei care conduc totul) vin din Rusia iar o mare parte din ei sunt membri ai GRU (identificati dupa nume si grad). A, de fapt Rusia lui Putin a initiat intreg acest conflict sangeros pentru ca un om instabil, Putin, sa-si satisfaca dorintele grandomane de putere, dorinte hranite de adularea propriei populatii, populatie manipulata de aparatul sau media.
    • +6 (8 voturi)    
      Batrana care traverseaza strada (Miercuri, 13 august 2014, 15:55)

      LogaritmExponential [utilizator] i-a raspuns lui generatie

      Este exact ca in bancul acela: am ajutat o batrana sa treaca strada. A durat mai mult pentru ce ea nu a vrut.
      • +4 (4 voturi)    
        din ciclul... (Miercuri, 13 august 2014, 18:43)

        alex34 [utilizator] i-a raspuns lui LogaritmExponential

        Rusia: "Suspiciunile Ucrainei ca acest ajutor este o acoperie pentru o invazie sunt "absurde"

        daca rusia vrea, si ajutoarele ti le baga pe gat :)
    • +4 (6 voturi)    
      De fapt (Miercuri, 13 august 2014, 19:36)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui generatie

      Sunt soldati din trupe speciale trimisi sa salveze "separatistii" din rahat. Sau sa dispara pe parcurs si sa provoace pagube/explozii/haos. Orice e nevoie pt a inrautati situatia suficient ca Rusia sa "intervina".

      Isi mai aduce aminte cineva de cei aproximativ 1000 de "turisti" care au intrat in Romania in Decembrie '89? S-au scris ceva articole despre ei. Aparent erau cate 4 intr-o masina, cam toti cu tunsoare soldateasca.
  • -11 (23 voturi)    
    si-au gasit ce au cautat cu lumanarea (Miercuri, 13 august 2014, 14:35)

    Gustav666 [utilizator]

    Cel putin "patriotii" astia au murit cu arma in mana.
    Sutele de civili ucisi de catre armata ucraineana nu aveau nicio alternativa de a se apara.
    Pravy Sektor este organizatia cea mai abjecta din intregul conflict.
  • +15 (23 voturi)    
    Tupeu porcesc (Miercuri, 13 august 2014, 14:35)

    muciflenduri [utilizator]

    Dupa ce au ocupat Crimeea, dupa ce au cauzat lupte interminabile in Ucraina, rusii se vad acum si buni samariteni.
    Numai un rus poate sa-ti ia cu forta paltonul si apoi sa te intrebe senin daca n-ai sa-i dai o tigara.

    In acelasi timp nu prea inteleg ce cauta Pravy Sektor in zona. Ucraina nu are nevoie de luptatori fanatici care sa traga aiurea cu pusca, in civili.
    • -9 (21 voturi)    
      crimeea (Miercuri, 13 august 2014, 15:26)

      generatie [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      Crimeea a fost a rusilor mereu. Nu stiu cati au ajuns in zonele Crimeea si Donetsk in ultimii 4-5 ani. Eu am fost acolo in 2010 si pot sa va spun ca daca vorbesti cu locuitorii de acolo , ei se cred rusi in totalitate. Acea zona are localnici care se duc la Moscova la cumparaturi, in concediu, au prieteni -rude acolo. Etnic zona apartine Rusiei dintotdeauna, dar a fost cedata Ucrainei ca sa constituie un zid in fata Europei. Interesele Ucrainei in acea zona sunt doar economice, ca acolo se afla cea mai mare parte a resurselor tarii, iar UE nu are nevoie de Ucraina fara zona ei de Vest cu bogatiile ei. Aici e lupta pentru care Rusia nu va renunta niciodata, doar UE poate renunta si daca a renuntat la acea zona nu mai are nevoie de Ucraina ca ar intra in faliment tara imediat dupa pierderea resurselor...
      • +5 (9 voturi)    
        Un pic de istorie (Miercuri, 13 august 2014, 15:44)

        LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui generatie

        Acum vreo 90 de ani iubitul tau Stalin a omorat asa de distractie a omorat vreo 7 milioane de ucrainieni prin infometare, alte cateva milioane au fost trimise prin siberia sau alte colturi ale URSS inca cateva milioane au mai fost omorati dupa razboi, si asa in regiune a aparut o majoritate rusa. La fel a fost si in Basarabia
        • -6 (12 voturi)    
          acum vreo 90 de ani... (Miercuri, 13 august 2014, 16:41)

          Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui LoveRomania

          era prin 1924, cam precoce tipul asta, Stalin.
          Dar uite ca-mi aduc aminte ca acum vreo 800 de ani papalitatea si regii Frantei au macelarit peste 100000 de catari in sudul Frantei. Si ca mult mai tarziu onorabilii colonisti care se numesc in prezent americani i-au exterminat pe bastinasii Americii de Nord.
          • +3 (9 voturi)    
            Dar (Miercuri, 13 august 2014, 17:24)

            Andrei Bz. [anonim] i-a raspuns lui Gustav666

            Exact, doar ca noi am iesit din Evul Mediu. Rusii inca nu, si se comporta ca atare.
          • 0 (6 voturi)    
            Scuze (Miercuri, 13 august 2014, 17:43)

            LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

            Am tastat gresit acum aprox 80 de ani, între anii 1932-1933,
            http://www.descopera.ro/cultura/11746729-holodomor-genocidul-necunoscut-al-ucrainienilor
      • +6 (12 voturi)    
        ? (Miercuri, 13 august 2014, 16:15)

        Andrei Bz. [anonim] i-a raspuns lui generatie

        Niste raspunsuri punctuale la dezinformarile din comentariul tau:

        * Crimeea nu este cunoscuta ca fiind detinatoare de mari resurse naturale. Poate exista niste gaz pe acolo dar asta mai mult in estimari momentan.

        * In Donbass singura resursa naturala notabila (intr-adevar destul de abundenta) este carbunele. Nu este tocmai o resursa high tech de negasit in lume pentru care UE si-ar scoate ochii. Daca UE are un interes in Ucraina este ca Ucraina sa fie un stat democratic si stabil care sa reprezinte inca un nou scut in fata ambitiilor unui stat paria (Rusia).

        * UE ar fi perfect fericita daca Rusia ar fi un stat democratic, stabil si responsabil pe plan international astfel incat sa nu mai fie nevoie sa se preocupe nici de Rusia si nici de Ucraina iar toate relatiile intre Rusia si UE sa se desfasoare in cadrul normal al relatiilor economice internationale reglementate de organismele si legile internationale (care includ inclusiv reguli de genul sa nu-ti invadezi vecinii pentru a anexa parti din teritoriul lor la propria tara)

        * Crimeea reprezenta ~2% din PIB-ul Ucrainei deci nu mare lucru.

        * Momentan UE nu are nevoie de Ucraina deloc. In UE, spre deosebire de Rusia este democratie, iar ce vrea UE este ce vrea populatia UE iar populatia UE momentan nu prea vrea Ucraina deloc.

        * Spui "Aici e lupta pentru care Rusia nu va renunta niciodata". Serios? Dar cum a trait Crimeea in liniste si pace 25 de ani cu rusii nestingheriti acolo care nu s-au plans de nimic? Bine ca a trebuit sa vina instabilul Putin sa decida ca de fapt rusii erau prigoniti in Crimeea si sa initieze un razboi soldat momentan cu mii de morti.
        • -3 (7 voturi)    
          sigur ai dreptate (Miercuri, 13 august 2014, 18:03)

          popic69 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Bz.

          tare mai este interesata UE de bunastarea celor 45 de milioane de "posibili cumparatori" si "sclavi ai bancilor"! sa fim seriosi: si rusia si UE au acelasi interes! ce mare democratie s-a instaurat in Romania cand bancile UE iti dicteaza? iti vand petrolul tau cu 1.5 eur la pompa iau de la tine doar materie prima si niciodata produs finit (ca nu poti ajunge la standardele din UE) si iti vand servicii (bancare, telefonie, consultanta si administratie) 9vodafone orange e-on...) in plus cum ai vrea sa priveasca rusii un scut "antiracheta" plantat in republica moldova sau ucraina de catre americani (a se citi NATO)? privesc exact cum au privit si americanii rachetele din cuba! pe scurt UE nu ii ajuta deloc pe locuitorii din ucraina...toata economia lor se leaga de rusia si sunt 100% dependenti de rusi...nu le da UE nici gaze si nici bani de gaze (decat cu imprumut...sunt printe cei mai indatorati la FMI, ucraienienii) si ...Putin nu e Eltin ;)
      • +4 (10 voturi)    
        resurse (Miercuri, 13 august 2014, 16:19)

        AlexandruNedelcu [anonim] i-a raspuns lui generatie

        Mie mentalitatea asta vizavi de "bogățiile" unei țări fiind egalată cu resursele naturale mi se pare pare învechită și eronată. Comuniștii gândeau asta, rușii încă o mai gândesc - dar d'aia o duce Rusia prost dpdv economic, pentru că la ei grosul exporturilor o reprezintă resursele naturale, iar cu exporturi de resurse naturale nu poți crește economic, din contră. Iar dovezi sunt nenumărate, nu trebuie decât să te uiți la exporturile primelor 4 economii din lume: UE, SUA, China și Japonia. Toate exportă în primul rând bunuri de capital / mijloace de producție / tehnologie și agricultură.

        Bogăția unei țări este formată în primul rând de capitalul uman, iar economiile puternice sunt acelea concentrate pe produse și servicii unde materia primă este în primul rând ingeniozitatea umană. Din păcate țările din estul Europei ce fac parte din fostul bloc sovietic, cum ar fi Ucraina, România și Bulgaria încă n-au scăpat de mentalitățile vechi sovietice, astfel că ne vindem resursele pe bani puțini, distrugând în proces și potențialul turistic în zonele montane.

        Așa că da, Ucraina e posibil să ajungă în faliment, pentru că la fel ca noi, n-au depășit gândirea primitivă a secolului 20. Dar tot are valoare - ca piață de desfacere și ca proximitate cu Rusia, la fel ca noi. Plus că ar fi stupid ca UE să lase cale liberă Rusiei să-și extindă iar influența în Europa - adică fix lângă Ucraina este Polonia, iar Polonia este una dintre țările ce au demonstrat un potențial de creștere foarte bun, fiind printre puținii ce n-au suferit de criză economică. N-ar avea nici un sens ca UE și Nato să permită trupe rusești și conflicte chiar lângă Polonia, ce ar genera de fapt instabilitate economică ce s-ar resimți în Germania.

        Înțelegi? E greu știu când vine vorba de economie, o bestie foarte complexă unde efecte minore pot avea ramificații majore.
        • -2 (4 voturi)    
          resurse (Miercuri, 13 august 2014, 17:11)

          generatie [utilizator] i-a raspuns lui AlexandruNedelcu

          Foarte mare dreptate ai. Asa este ,mentalitatea difera, iar o tara care se bazeaza doar pe resurse nu poate fi o tara puternica niciodata. Insa occidentalii de asta au nevoie in acest moment, ca la ei s-au cam terminat resursele.
          Cel mai bine ar fi ca toata lumea sa faca Mercedes si BMW , au valoare adaugata mare si se vede bine in economie, insa Germania ce ar mai face daca noi sau ucrainenii am face aceste masini?
          UE-cel mai mare exportator de produse agroalimentare(pentru ca ne permite zona)
          SUA-cel mai mare exportator de petrol din lume(deci materie prima)
          China- cel mai mare producator si exportator de produse din lume care isi fabrica produsele folosind carbunii proprii.
          Japonia- parteneriatul lor unic in lume cu SUA dupa al doilea razboi mondial si capul destept de care dispun le-au permis sa se dezvolte in acest ritm.
          Ucraina-agricultura puternica, care este detinuta in mare parte de KGB-isti, resurse care sunt detinute tot de ai lor securisti.
          De ingeniozitate si genii nu cred ca e cazul sa vorbim in Ucraina ca nu am auzit nici un savant de acolo.
          Magnatii ucrainieni au firmele care platesc impozite exact in acea zona a Ucrainei.
          Piata de consum ar putea fi una buna de tot pentru Europa,insa daca nu au cetatenii un nivel de trai acceptabil nu au cu ce sa cumpere nici cea mai veche masina din Germania, asa ca singura lor portita catre Europa sunt intr-adevar acele resurse naturale din Estul tarii pentru care se lupta toti.
        • +2 (2 voturi)    
          lucruri diferite dar aceleasi (Miercuri, 13 august 2014, 18:31)

          Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui AlexandruNedelcu

          nimeni nu neaga capitalul uman si importanta lui (de aia Ucraina cu ai sai 40 mil. e "rentabila"). Doar ca vezi tu, daca te uiti si harta Ucrainei si, mai ales pe densitatea populatiei descoperi ca ponderea cea mare a populatiei tot in est e (vestul fiind aproape "pustiu"-de la Kiev incoace).

          Cat priveste UE si interesul pt. Ucraina, eu mai degraba am vazut un US dornic sa intre-n zona si o UE "luata de val".
          UE nu a promis niciodata "marea cu sarea" (cum au crezut ei- in esenta bani)..iar ologarhul (atat ala ucrainian cat si ala rus, a facut ce stiu ei mai bine si ce fac de 20 de ani incoace).
      • 0 (6 voturi)    
        Mereu... (Miercuri, 13 august 2014, 16:50)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui generatie

        Ce inseamna ca a fost a rusilor mereu? O au rusii de cand s-a format peninsula? Au ocupat-o in 1783, cand apartinea tatarilor. Aceeasi tatari pe care Stalin i-a deportat, obtinand prin magie majoritatea rusa in peninsula.
      • +1 (3 voturi)    
        And you really believe that shit? (Miercuri, 13 august 2014, 20:00)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui generatie

        Una la mana, ca multe secole zona a fost ocupata de tatari (Hoarda de Aur). La un moment dat astia au ajuns supusi ai turcilor (pe la 1480). Rusii au ajuns "stapani" pe la 1775, in urma unui tratat cu Imp Otoman (adica cam 250 ani de stapanire).

        Pe langa ucrainenii morti in foametea din anii 30, si altii epurati prin aceeasi perioada cam in tot URSS (evrei, germani, elite, ofiteri), au mai fost epurati si tatarii, dupa WW2, pt ca i-au ajutat pe germani in timpul razboiului. Adica Stalin i-a mutat undeva spre Asia, parca in Tatarstan. Ma rog, daca luam exemplul Moldovei probabil si altii au fost mutati pe ici/colo in perioada stalinista, aici nu stiu exemple insa.
        Tatarii care s-au intors ajung la 13% din populatia Crimeei.

        Iar ucraineni si acuma sunt vreo 25% in peninsula. Deci scuze, dar sa ma lasi cu "etnic zona apartine Rusiei", apartine pt ca de 2 sute de ani incoace o tot "populeaza" prin diverse mijloace. Nu de alta dar exista recensamanturi la arhive, de unde se poate vedea cum evolueaza procentul in timp (aceeasi tip de evolutie si-n Moldova si tarile baltice).

        Sa luam Wikipedia ca sursa:
        1897: rusi 27%, ucrainieni 11%, tatari 42%
        1939: rusi 49%, ucrainieni 13%, tatari 19%
        1959: rusi 71%, ucrainieni 22%, tatari 0%
        2001: rusi 58%, ucrainieni 24%, tatari 12%

        Concluzia? Suprematia "rusa" dureaza de mai putin de 100 ani! Curios ca din 59 incoace procentul de ucrainieni a crescut doar asa putin, desi zona apartine de "Ucraina" de pe vremea lui Brejnev.
        Si totusi, procentul de rusi scade de 55 de ani incoace, ce te faci?
        • 0 (0 voturi)    
          tot a rusilor (Joi, 14 august 2014, 8:59)

          generatie [utilizator] i-a raspuns lui antrax

          Ai perfecta dreptate pe statistici, dar in teren e alta situatie. Daca in 2001 erau 58% rusi,acum sa spunem ca sunt 60% rusi declarati. Ucrainienii +tatarii ajung undeva la 36%. Sa zicem ca doar 36% din rusii de mai sus sunt casatoriti cu cei 36% ucrainineni si tatari, asta inseamna ca obtinem deja cel putin 90% influenta de mentalitate rusa in familiile din Crimeea. Intr-o familie poate fi sotia rusoaica si sotul din Sierra Leone, influenta de mentalitate rusa persista ca asa sunt ei tampit crescuti cu mentalitati de imperiu si se multumesc sa aiba salarii mici si pensii, nu le trebuie cine stie ce economie,le trebuie putere. NICIODATA RUSIA NU VA ACCEPTA GRANITA NATO langa ea. E orgoliul lor tampit de rus, dar asta e.Ati vazut ca Putin a incercat sa ajunga si la Odessa(un oras foarte frumos de altfel si dezvoltat oarecum) dar nu a reusit, sunt mai putini rusi aici si e greu de stapanit.
      • +2 (2 voturi)    
        Tataica, esti 0 barat la istorie (Joi, 14 august 2014, 1:30)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui generatie

        Crimeea a fost colonizata de greci, dupa aia de romani, dupa aia au fost bizantinii, otomanii si a fost mereu loc de trecere al migratorilor stepelor asiatice: cimerieni, sciti, sarmati, goti, alani, bulgari, huni. Intre sec XIV-XVIII a fost Hanat Tatar. A cazut prada Imperiului Rus la 1783.

        Asa ca mai hoo cu ideea ca a fost a rusilor mereu.
        Nimai mai fals.
        • 0 (0 voturi)    
          vorbim de 1000 ani??? (Joi, 14 august 2014, 9:29)

          generatie [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Colega lasa istoria veche, ca asa ar trebui sa ne luam toti dupa filmul 10 000 si ne tragem de fapt din 3-4 triburi. Romanii au fost pasalac turcesc multi ani, insa nu stim nici sa vindem lucruri ,nici sa producem cum fac turcii,asa ca nu ne ajuta cu nimic istoria de sute de ani.Influenta puternica o are ultima suta de ani, ceea ce putem auzi de bunici sau strabunici, in rest sunt doar povesti. Daca bunicul meu imi spune ca in primul razboi mondial rusii intrau in casa si iti viola sotia,iti lua animalele si toata mancarea care o aveai, normal ca nu ii pot suporta pe rusi, insa cand veneam nemtii la bunicu il intrebau daca are vin sau animale si i le cumpara nu i le lua cu forta.In cazul acesta normal ca sunt de partea Occidentului,indiferent ca au fost aici turci sau ca ma trag din maimuta.Daca in Crimeea se vorbeste peste tot rusa si au memebri in famile rusi, fii sigur ca vor avea la inima mereu Rusia.
      • +1 (1 vot)    
        Crimeea (Joi, 14 august 2014, 8:33)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui generatie

        Crimeea a fost a tatarilor mereu !
        • 0 (2 voturi)    
          E a fost mereu...au mai fost si altii pe acolo (Joi, 14 august 2014, 13:08)

          freestyle [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Crimeea este a Rusiei pentru ca a ocupat-o militar in 1783. Asa cum au ocupat si hanatele de Kazan in 1552, Astrahan in 1556 si Sibir in 1582.
    • 0 (2 voturi)    
      Voluntari (Miercuri, 13 august 2014, 17:31)

      Andrei Bz. [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

      Ideal ar fi fost sa nu fie pe acolo. Din pacate, ai vazut ca oamenii de rand nu se prea inghesuie sa plece la razboi, ucrainienii au o armata sleita de coruptie (din care au mai pierdut si o parte din oamenii de top in ultimele confruntari), iar unii din armata ucraineana au o loialitate indoielnica. Este trist sa alegi drept raul cel mai mic oameni din Pravy Sektor, dar este o alegere pe care as face-o si eu in circumstantele de acolo fara nici o mustrare de constiinta.
  • -1 (13 voturi)    
    Pentru cei doisprezece (Miercuri, 13 august 2014, 15:04)

    adrian88000 [utilizator]

    Dumnezeu sa va odihneasca ! Slava Ukraina !
    • -1 (13 voturi)    
      :) (Miercuri, 13 august 2014, 15:25)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      daca nu i bagi si pe aia cu Glory to our Heroes! tot degeaba...nu esti "ukrainian" vero.

      Vad ca uita sa se prezizeze ca ultranationalistii aia erau dusi acolo sa omoare civili, copii ce s-o gasi si o fost o confruntare care-pe-care...daca nu te omor eu , ma mori tu pe mine.
  • +2 (8 voturi)    
    12 "maidanezi" se laganau... (Miercuri, 13 august 2014, 15:10)

    freestyle [utilizator]

    Au si ei un Mota si un Marin. De fapt mai multi...
    Sa vezi procesiuni acum prin Kiev.
  • +5 (11 voturi)    
    Unde e atat de activa opinie publica mondiala? (Miercuri, 13 august 2014, 15:53)

    A.Corneliu [utilizator]

    2086 OAMENI AU FOST UCISI PANA ACUM IN LUPTELE DIN ESTUL UCRAINEI.
    Nu am vazut pana acum:
    -- Vreo condamnare a Consiliului de securitate
    -- Demonstratii mamut cu lozinci de "Moarte Rusiei", "Moarte rusnacilor" si devastarea pravaliilor rusesti din Paris, Bruxelles si Londra.
    -- Rapoarte incriminatoare ale "Human Right Watch".
    -- Constituirea unei comisii de ancheta a ONU pentru judecarea crimelor de razboi ale Rusiei.
    -- Spanzurarea unor papusi cu chipurile lui Putin si Medvedev.
    -- Organizatii si bloguri cu numele de "Free Ukraine".
    Poate in continuare.
    • +3 (9 voturi)    
      12 nazisti (Miercuri, 13 august 2014, 17:15)

      immortal [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

      Pare ca iti scapa un detaliu. Armata ucraineana prin bombardarea unor zone intens populate a dus la moartea a peste 2.000 de oameni.
      Stirea prezentata de hotnews ne prezinta moartea a 12 membrii ai unei militii paramilitare de sorginta nazista... nu a 12 soldati ucraineni !!! Aceasta militie de extrema dreapta a fost la "butoane" si cu ocazia loviturii de stat din primavara.

      Ar mai fi de retinut ca toate unitatile militare trimise din zona pentru mentinerea controlului de la Kiev a noii puteri au refuzat sa asculte ordinele... ar trebui sa ne dea de gandit.

      Sa nu uitam ca de 25 de ani ne este mereu lasata marota cu Ungurii... oricand Romania poate sa devina o noua Ucraina ( cum a fost si incercarea nereusita de la Targu Mures din '90 )
    • -1 (3 voturi)    
      poate in continuare (Joi, 14 august 2014, 0:29)

      costel.ionescu [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

      dar poate sa vezi moarte ucrainienilor, moarte porcilor/cefelor late? ca aia dau cu bombele in est, iar de fapul ca au dat cu obuze si pe teritoriul rusiei si au murit oameni, vad ca nu s-a isterizat nimeni.
      crime de razboi? poate comise de ucraina.

      dar probabil iti ieri bursa de la USAID/NED.
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 14 august 2014, 18:11)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by