Pakistan: O femeie si doua fete, ucise de o multime violenta pentru un mesaj pe Facebook considerat blasfemie

de I.C.     HotNews.ro
Luni, 28 iulie 2014, 11:00 Actualitate | Internaţional


O femeie, membra a unei secte religioase, si nepoatele ei minore, au fost ucise in Pakistan de o multime violenta dupa ce un membru al sectei a fost acuzat ca a postat pe Facebook mesaje considerate blasfemii, in cel mai recent exemplu al violentei in crestere fata de minoritatile din tara, a anuntat luni politia pakistaneza, potrivit Reuters.

Victimele, inclusiv o fata in varsta de 7 ani si un bebelus, erau Ahmadis, care se considera musulmani insa cred intr-un profet dupa Mahommed. O lege pakistaneza din 1984 i-a declarat pe membrii sectei non-musulmani si multi pakistanezi ii considera eretici.

Politia a precizat ca violentele au avut loc duminica seara in orasul Gujranwala, aflat la 220 km sud-est de capitala Islamabad. Incidentul a inceput cu o altercatie intre niste tineri, dintre care unul era un Ahmadi acuzat ca a postat pe Facebook "material inacceptabil".

"Ulterior, o multime de 150 de oameni a venit la sectia de politie cerand inregistrarea unui caz de blasfemie impotriva acuzatilor", a declarat un ofiter de politie care a refuzat sa se identifice.

"In timp ce politia negocia cu multimea, o alta multime a atacat si a inceput sa arda casele Ahmadi", a precizat politistul.

Tanarul acuzat ca a postat mesajul pe Facebook nu a fost ranit, a mai aratat acesta.

Potrivit legii pakistaneze, membrilor Ahmadi le este interzis sa foloseasca formulele de salut musulmane, sa spuna rugaciuni musulmane sau sa se refere la locul lor de rugaciune drept "moschee".

Salim ud Din, un purtator de cuvant al comunitatii Ahmadi, a declarat ca atacul este cel mai grav inregistrat de la atacurile simultane asupra lacaselor de cult Ahmadi, din urma cu 4 ani, cand 86 de persoane au fost ucise.

"Politia era acolo insa doar s-a uitat cum ard. Nu au facut nimic ca sa opreasca multimea", a declarat purtatorul de cuvant Ahmadi. "Mai intai le-au jefuit casele si magazinele, iar apoi au ars casele".

Ofiterul de politie sustine ca autoritatile au incercat sa opreasca multimea violenta.

Acuzatiile de blasfemie au devenit din ce in ce mai frecvente in Pakistan, de la una in 2011 la cel putin 68 anul trecut, potrivit Comisiei Drepturilor Omului din Pakistan. In jur de 100 de oameni au fost acuzati de blasfemie anul acesta.

Militantii pentru Drepturile Omului spun ca acuzatiile sunt din ce in ce mai des folosite pentru razbunari personale sau pentru a pune mana pe proprietatile acuzatului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7046 vizualizari

  • +28 (32 voturi)    
    Cam asta se intimpla cind... (Luni, 28 iulie 2014, 11:23)

    bogdan1477 [utilizator]

    Cind religia trece dincolo de granita propriei alegeri, cind religia se amesteca in conducerea tarii, cind gindirea insasi e inlocuita de precepte religioase, cind religia propovaduieste intoleranta fata de alte religii, aici se ajunge: o fetita de 7 ani si un bebelus ajung sa fie linsati de o multime timpa si furioasa pentru ca cineva postase blasfemii pe facebook.

    Cam asta poate face religia cind ajunge la conducerea tarii.
    • +18 (20 voturi)    
      Religia controleaza prostimea (Luni, 28 iulie 2014, 11:33)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Este foarte usor sa controlezi ceea ce fac si gandesc oamenii atunci cand ingradesti accesul la informatie si educatie asa cum se intampla in multe tari. Pakistanul este doar un exemplu, trist, dar din 2014...
      • +8 (18 voturi)    
        las" ca nici (Luni, 28 iulie 2014, 12:28)

        vaduval [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

        ortodoxia nu e cu mult mai departe : nu s-a reformat deloc si e cea mai fundamentalista dintre religiile crestine ...
        • +5 (9 voturi)    
          Ba este (Luni, 28 iulie 2014, 13:16)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vaduval

          Acolo 2 fetite au fost linsate pentru ca cineva postase ceva pe Facebook. La noi, daca zici ceva de rau de biserica nu patesti nimic. Asta e diferenta fundamentala, liberatea de a crede sau nu ceea ce zice biserica.
          • 0 (4 voturi)    
            Tanaku (Luni, 28 iulie 2014, 18:58)

            vaduval [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Se mai intampla totusi si cate o crucifikare si la noi , la Tanaku ...Ca de concurenta neloiala pe care o face BOR agentiilor de turism sau de faptul ca se finanteaza bunkare (pardon, Catedrale ale Mantuirii en gro$$ a Neamului ori nu se platesc impozite , desi e NECONSTITUTIONAL) nu mai vorbesc ....
            • +1 (1 vot)    
              Se mai intimpla (Marţi, 29 iulie 2014, 13:43)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vaduval

              Se mai intimpla, dar foarte, foarte rar. Si mai degraba ca accidente, nu ca linsaj in piata publica. Problema la ei nu e ca mor oamenii. Mor si la noi de foame, de lipsa de asistenta medicala, etc, etc. Dar nu mor copii de jultimi furioase care nu-s de acord cu ideile religioase ale mamei lor.
              Si da, BOR are deajunse bube, care vin tot din influenta pe care o exercita in politica, dar nu e in nici un fel comparabil cu grozaviile din articol.
          • +1 (5 voturi)    
            Ca sa (Luni, 28 iulie 2014, 19:03)

            vaduval [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            nu mai vorbim de turnatoria la Securitate , pre vremea regimului de trista (doar pt 40 la suta din populatie doar ) amintire , inclusiv din ceea ce auzisera la "sfanta spovedanie " ...
            • 0 (0 voturi)    
              la fel (Marţi, 29 iulie 2014, 13:44)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vaduval

              Acelasi raspuns ca mai sus, e de rau, dar nu e comparabil cu linsarea unui bebelus.
          • -1 (3 voturi)    
            eu cred (Luni, 28 iulie 2014, 19:16)

            vaduval [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            ca egalitatea (in fata Legii ) e mai importanta decat libertalea .Daca BOR nu ar fi mai "egala" in fata Legii (cel putin a celei fiscale) decat alte entitati juridice , poate as intra intr-o biserica si pentru alte aspekte decat cele strict kulturale ...
            • +1 (1 vot)    
              libertatea si egalitatea (Miercuri, 30 iulie 2014, 14:54)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vaduval

              Libertatea vine ca importanta dupa respectarea legii, altfel e anarhie. Deci da, egalitatea in fata legii e mai importanta decit orice in orinduirea unui stat. Da' aici nu e vorba de subtilitati din astea. Aici e vorba de multimi de oameni, atit de batuti in cap, incit sunt i stare sa linseze un bebelus pentru ideile religioase exprimate de mama. De la primitivismul asta barbar pina la egalitatea in fata legii e cale lunga.
        • -3 (3 voturi)    
          stai linistit (Luni, 28 iulie 2014, 20:15)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui vaduval

          catolicii sunt mai fanatici, sau adunat 3(trei !) milioane pe plaja la Rio sa-l vada pe papa !
    • +15 (23 voturi)    
      Cine a dat minus (Luni, 28 iulie 2014, 11:47)

      LuciaTatarascu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      mesajului lui Bogdan?

      Ce ARGUMENTE aveti in contra lui? Va place ca bebelusi sa fie linsati in numele nu stiu carui profet primitiv si medieval?
    • +13 (21 voturi)    
      Nu stiu cum se face ca (Luni, 28 iulie 2014, 11:47)

      graveyard_shift [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      de fiecare data cand se intampla cate o oroare d-asta toata lumea da vina pe religie. Care religie, fratilor, spuneti-i pe nume! Ca n-am auzit in ultima vreme de vreun atentat cu bomba comis de un crestin, o lapidare la hindusi sau mutilarea organelor genitale la budisti.
      • -1 (15 voturi)    
        Hai sa ne amintim... (Luni, 28 iulie 2014, 13:20)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

        Hai sa ne amintim de cum a fost crestinata cu sabia jumatate de africa sau america latina. Hai sa ne amintim cum erau arsi pe rug pentru blasfemie diversi oameni de stiinta care aveau impertinenta sa descopere ceva contrar perceptelor bisericii. Ce-i drept nu erau atentate cu bomba, dar intoleranta religioasa dusa pina la omucidere exista si in europa. Schimbarea esentiala s-a produs in momentul in care biserica a fost decuplata de la conducerea tarii.

        Daca azi proclami republica ortodoxa romana cu biserica la conducere, in 20-30 de ani ajungem si noi la grozavii din astea.
      • 0 (0 voturi)    
        dar religia lui Putin si a rusilor? Crestini orto- (Marţi, 29 iulie 2014, 10:53)

        adiy [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

        docsi care doboara avioane ucid civili, de asta nu zici nimic? Doar pe musulmani ii vezi?
  • +8 (18 voturi)    
    asa (Luni, 28 iulie 2014, 11:39)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    islamul, religia pacii, in toata splendoarea ei, in actiune.
    Dar niua nu ne pasa, asa cum nu ne pasa nici de avionul doborit de rusi, noua ne pasa numai de gaza si cum ucide israelul ''civilii nevinovati''. Nevinovati nu cred, dar islamisti sigur.
    • +2 (16 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 28 iulie 2014, 12:28)

      [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      • +10 (14 voturi)    
        NU sunt de acord. (Luni, 28 iulie 2014, 13:07)

        taviS [utilizator] i-a raspuns lui

        Nu sunt de acord cu afirmatiile tale. Nu cred ca cineva, care e cat de cat om, si-ar ucide sau schingiui semenul pentru un iPhone. Sa fim seriosi.
        Problema consta in toate religiile fundamentaliste, care nu accepta alte religii. Iar religia este cea mai puternica arma. Statistic, majoritatea ororilor care se petrec sunt in numele religiei islam. Nu zic ca o religie sau alta este mai buna sau nu, dar sunt mai tolerante cu restul religiilor.
        Am expus parerea mea.
        • +2 (4 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Luni, 28 iulie 2014, 14:00)

          [anonim] i-a raspuns lui taviS

          • +5 (5 voturi)    
            Posibil. (Luni, 28 iulie 2014, 14:20)

            taviS [utilizator] i-a raspuns lui

            De acord, sa speram ca populatiile din tarile arabe se vor "trezi" la realitate.... niciodata violenta nu a adus decat violenta. Cat despre macelarirea in UE cred ca sunt numai cazuri particulare, rare, la baza carora sunt niste dezaxati... Asa sa fie ? :)
            Cel putin asa credem...
            • +1 (3 voturi)    
              Daca (Luni, 28 iulie 2014, 19:10)

              vaduval [utilizator] i-a raspuns lui taviS

              "dezaxati" se numesc cei pe care capitalismul salbatic (in speta Bancile care i-au evacuat ca sa tina casele goale , patronii care i-au concediat ca sa-si minimalizeze pierderile ori sa-si maximizeze profitul ) i-a terminat ca oameni in America sau unde se mai intampla grozavii cu multe victime , pe care (grozavii) le numim "cazuri particulare ) atunci aveti dreptate .
            • +2 (4 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Luni, 28 iulie 2014, 19:13)

              [anonim] i-a raspuns lui taviS

      • +1 (3 voturi)    
        Foarte (Luni, 28 iulie 2014, 19:04)

        vaduval [utilizator] i-a raspuns lui

        korekt !
    • -1 (13 voturi)    
      Noi vrem egalitate, dar nu pentru catei (Luni, 28 iulie 2014, 13:26)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Pai si e bine ca civili nevonovati din Gaza mor ucisi de armata israeliana? Doar pentru ca-s islamisti, inseamna ca trebuie omoriti?!? In cazul asta care mai e diferenta dintre tine si organizatia Hamas?

      Israelul are o problema cu rachetele pe care Hamas le-a procurat in ultima vreme si care pot destabiliza economic tara. O racheta, de exemplu, a explodat la 1.6 km de aeroport; ce-ar fi insemnat sa explodeze pe pista, nimenrind si 1-2 avioane incarcate cu cherosen. Va dati seama ce foc de artificii iesea? Si in cit timp devenea aeroportul functional?!?
      Deci israelul a decis sa nu mai tina cont de nimeni si sa destructureze Hamas cu tot cu rachete si tuneluri.

      Dar faptul ca mor copii nevinovati acolo n-ar trebui sa fie pentru nimeni motiv de bucurie.
    • 0 (0 voturi)    
      dar de religia lui nea Putin nu zici nimic?El se (Marţi, 29 iulie 2014, 10:54)

      adiy [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      mandreste ca-i ortodocs si apoi doboara avioane ucide civili ocupa tari dupa propriul plac? Se pare ca vezi doar paiul din ochiul altora
  • +12 (16 voturi)    
    http://www.thereligionofpeace.com/ (Luni, 28 iulie 2014, 11:55)

    taviS [utilizator]

    Uitati-va si va minunati !

    http://www.thereligionofpeace.com/
    • -5 (9 voturi)    
      Site-ul de mai sus ar trebui interzis. (Luni, 28 iulie 2014, 16:09)

      mionut [anonim] i-a raspuns lui taviS

      Nu face decat sa puna benzina pe foc. Cei care tin aceasta pagina pe internet, nu sunt deloc mai buni decat fanaticii religiosi sinucigasi care omoara nevinovati cu bombe artizanale.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by