UNESCO: Sistemul incas de drumuri, declarat "patrimoniu mondial"

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 iunie 2014, 19:05 Actualitate | Internaţional


Sistemul incas de drumuri, o lucrare de inginerie prehispanica care traverseaza partial America de Sud, a fost inscris sambata in "patrimoniul mondial", a anuntat comitetul UNESCO la Doha, potrivit AFP.

Sistemul de drumuri realizat de incas (Qhapaq Nan) leaga astazi Peru, Chile, Columbia, Ecuador, Argentina si Bolivia printr-o inlantuire de rute construite intr-o perioada de peste 2000 de ani si care ajunge uneori pana la o altitudine mai mare de 5000 de metri.

Inscrierea sa in patrimoniul mondial de catre UNESCO ar trebui sa permita Qhapaq Nan obtinerea de fonduri pentru conservarea, refacerea si dezvoltarea sa turistica.

Traversand Anzii, aceste drumuri totalizeaza circa 30.000 de kilometri - dintre care 6.000 de kilometri de drumuri principale si numeroase drumuri secundare - si se intalnesc la Cuzco, capitala Imperiului Incas, care in limba quechua inseamna "centrul lumii".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2013 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    astia erau aia de nu cunosteau roata? (Duminică, 22 iunie 2014, 1:57)

    tofu [utilizator]

    Sau maiasii? Daca da, ce le trebuiau drumuri?
    Sau poate aveau un fel de Sova care le facea unde nu trebuie, scumpe. Pentru incasul de rand care traia in mizerie, ca si acum, erau tichie de margaritar cred.
    • +1 (1 vot)    
      nu (Duminică, 22 iunie 2014, 11:06)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui tofu

      pe drumurile alea circulau curierii imperiali care transmiteau ordinele marelui inca, erau un instrument de putere.
      • 0 (0 voturi)    
        si (Duminică, 22 iunie 2014, 14:13)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        inca, erau drumuri pietruite pietonale, inguste, pentru ca intr-adevar nu cinosteau roata si nici animalele de tractiune. Curierii aveau dreptul sa consume frunze de coca, ceea ce era un privilegiu, in mod normal numai nobilii aveau acest drept. si parcurgeau distante imense, fiind antrenati de mici in acest scop. Alergind zi si noapte, curierii acopereau circa 240 km pe zi, mai multi curieri, nu unul singur evident, era cevAcam ca la probele de stafeta de astazi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by