Laurent Fabius: Uniunea Europeana nu este pregatita sa integreze Ucraina

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 8 iunie 2014, 11:22 Actualitate | Internaţional


Uniunea Europeana nu este pregatita sa integreze Ucrainei, a reiterat sambata seful diplomatiei franceze Laurent Fabius, la revenirea de la ceremonia de investire a presedintelui ucrainean Petro Porosenko ocazie cu care noul lider la Kiev a insistat asupra vointei de aderare a tarii sale la UE, transmite AFP.

Porosenko a sustinut "un discurs foarte pro-UE, poate mai mult decat sunt pregatite sa accepte statele UE", a declarat Fabius pentru I-tele.

"Atunci cand Porosenko spune ca (Acordul de Asociere cu UE - n.red.) este prima etapa a unei Ucraine membre UE, atunci cand discut cu partenerii mei europeni nu exista o majoritate pentru asta, este clar", a insistat Fabius.

"Convingerea noastra este sa spunem ca Ucraina este in Europa, dar ca Ucraina ar trebui sa aiba relatii bune atat cu UE, cat si cu Rusia", a adaugat el.

Presedintele ucrainean s-a angajat sambata, in discursul de investire sustinut in Parlamentul de la Kiev, sa mentina unitatea tarii, a carei parte de est este devastata de o insurectie separatista prorusa, si sa conduca aceasta fosta republica sovietica spre UE.

Porosenko a promis "semnarea cat mai rapid posibil" a sectiunii economice a Acordului de Asociere cu UE si introducerea unui regim de calatorie fara vize pentru ucraineni. "Consideram acest lucru drept un prim pas catre aderarea la UE", a spus noul presedinte ucrainean.

Fabius a mai apreciat ca ultimele evenimente - intanirea Putin-Porosenko desfasurata vineri in Normandia si investirea presedintelui ucrainean sambata - reprezinta "posibilul inceput al unei detensionari" a crizei si a dat asigurari ca negocierile pentru un armistitiu intre autoritatile ucrainene si separatisti prorusi "trebuie sa inceapa in oreleurmatoare".

Ales la 25 mai cu 54,7% din voturile exprimate, Porosenko, un miliardar prooccidental in varsta de 48 de ani, a depus sambata juramantul in Parlament si a fost declarat al cincilea presedinte al Ucrainei independente. Fost ministru al Economiei si de Externe, magnatul ciocolatei i-a succedat lui Viktor Ianukovici, destituit la sfarsitul lui februarie, in urma unei bai de sange in piata Independentei din Kiev, dupa trei luni de contestare proeuropeana.

Considerat o personalitate de consens, Porosenko va avea dificila sarcina sa concretizeze aspiratiile europene, sa scoata tara dintr-o profunda recesiune, agravata de criza actuala. Insa cea mai urgenta provocare pe care o are de infruntat este sa reuneasca o tara care se afla pe marginea razboiului civil.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3067 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 8 iunie 2014, 11:31)

    polonyca [anonim]

  • +4 (10 voturi)    
    clar! (Duminică, 8 iunie 2014, 12:41)

    corvus coraX [utilizator]

    nici nu cred că se va produce vreodată...
  • +7 (17 voturi)    
    Laurent Fabius? Cine-i asta? (Duminică, 8 iunie 2014, 12:41)

    Herodot [utilizator]

    S-a trezit si gura lui Fabius sa vorbeasca aiurea, de parca ar fi afirmat cineva ca Ucraina va fi integrata in Uniunea Europeana maine... Da' deh ... prietenii francezi si prietenii rusi se ajuta intre ei cand e vorba de pielea altora...
    • +8 (16 voturi)    
      declaratia lui Fabius..... (Duminică, 8 iunie 2014, 14:53)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Herodot

      .....este in totala concordanta cu politica duplicitara a frantei care, de la Napoleon, a avut parte doar de infrangeri rusinoase.

      Noroc cu aliatii care a scos-o mereu din rahat dar pe care, odata salvata, nu pregeta sa ii critice si sa actioneze impotriva lor.

      Franta te cunoaste doar atunci cand are nevoie !
      In rest, ifose de papagali !
      • +3 (7 voturi)    
        ce-ar fi (Duminică, 8 iunie 2014, 18:04)

        Destept [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        sa-i iei tu la tine acasa. tara ca intindere cat franta si germania la un loc si populatie de 40 milioane. daca pt romania au investit atat de mult, iti inchipui cat trebuie sa investeasca in ucraina? ucraina singura e cat marea integrare din 2004 cand 10 tari au intrat.
        • +2 (4 voturi)    
          ce ar fi...... (Luni, 9 iunie 2014, 8:40)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Destept

          ....daca ne-am trezi la realitate si am vedea cam cat castiga din investitiile pe care le-au facut in Romania ?

          Exemplul Dacia este cel mai graitor !

          Un "Destept" nu ar face parte din categoria "noi vorbim, nu gandim" ! Un propagandist pro-rus, da !

          Ukraina are putential industrial destul de mare iar eventualii investitori nu ar avea decat de castigat.
      • +2 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 iunie 2014, 0:29)

        [anonim] i-a raspuns lui translativus

        • +4 (6 voturi)    
          istoria trebuie vazuta..... (Luni, 9 iunie 2014, 8:50)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui

          .....cu ambii ochi.

          Intrebare : Credeti ca Franta a "ajutat extraordinar de mult la crearea statului roman la 1918." dezinteresat, doar din iubire pentru romani ?
          Hai sa fim seriosi !

          Aveti dreptate cu istorie, istorie, istorie si iarasi istorie dar hadeti sa vedem istoria reala si nu cea romantata !

          In ceea ce priveste prietenii romaniei, se pare ca interesele "prietenilor" (resurse naturale si piata de desfacere) s-au lovit de interesele escrocilor autohtoni si de aceea Romania nu prea are "prieteni".
        • +2 (2 voturi)    
          da (Luni, 9 iunie 2014, 12:06)

          sabo [utilizator] i-a raspuns lui

          ..dar nu au facut asta de dragul nostru! au avut interese evidnte care decurg din aceeasi isotire decare aminteati! opounerea la expansiunea tarului ..cand otomanii au cedat ...in istoire etc etc
          • -1 (1 vot)    
            Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 iunie 2014, 19:32)

            [anonim] i-a raspuns lui sabo

    • +2 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 iunie 2014, 0:23)

      [anonim] i-a raspuns lui Herodot

      • +4 (6 voturi)    
        "sarantocii"..... (Luni, 9 iunie 2014, 9:03)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui

        .....au fost debuseul pentru toate gunoaiele lor si sunt viitorul camp de lupta pentru urmatorul mare macel mondial pentru ca este mai bine ca razboiul sa se poarte prin porumbul nostru si nu prin piscinele lor.

        Daca nu erau "sarantocii", cum mai puteau ei justifica irosirea (cu folos personal) a fondurilor europene ? Crede cineva ca ei nu au nimic de catigat din aceasta ? Chiar asa de naivi sa fim ?
        Oare de ce se aude tot mai des indemnul american pentru "lupta impotriva coruptiei" ?

        Chestia cu "mai multi bani pentru Romania" este hilara si neadevarata.
        Poate voiati sa spuneti pentru escrocherimea romaneasca !
  • +3 (15 voturi)    
    Pai atunci de ce i-ati mai PROSTIT jenantilor? (Duminică, 8 iunie 2014, 12:46)

    alex4321 [utilizator]

    Pai atunci de ce i-ati mai PROSTIT jenantilor?
    • 0 (10 voturi)    
      I-au prostit (Duminică, 8 iunie 2014, 17:57)

      miguelito [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      americanii nu europenii. La fel ca si in criza financiara, americanii au aruncat mizeria in curtea europenilor.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Luni, 9 iunie 2014, 11:23)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Asta e dorinta ucrainienilor, sa merga spre vest. Asa cum afost si a noastra. Nu ne a obligat nimeni pe drumul asta.
    • +3 (3 voturi)    
      uite de aia (Luni, 9 iunie 2014, 12:08)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      vb ceea
      ca sa iese ce a iesit
      sa aiba partea asta de ukrain aaservita si pe rusi bagati bine in crimeea
      ue ar dori imediat sa plece sua din zona
      imediat
      nemtii si francezii cel mai mult vor asta
      asa ca de fapt fac jocul ..rusilor
  • +4 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 iunie 2014, 13:02)

    [anonim]

    • +4 (12 voturi)    
      Esti tare! (Duminică, 8 iunie 2014, 13:57)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui

      Prima mea reactie a fost de exasperare: daca UE nu este pregatita, de ce i-a mai incitat la revolta pe ucrainieni!?
      Fedreatia rusa a avut si va avea totdeauna ambitii expanisoniste, insa daca nu era revolutia de pe Europmaidan, nu aveau PRETEXTUL sa invadeze!
      Insa comparatia ta cu familia este greu de combatul, si ai perfecta dreptate: cu 2.000 de ani in urma era universal recunoscuta notiunea de "cetatean al imperiului Roman", acum americanul zice ca este din SUA, dar neamtul, grecul sau romanul nu zic "sunt cetatean european si am drepturi!" decat in reclama ...
      • +7 (13 voturi)    
        ciudat este ca..... (Duminică, 8 iunie 2014, 15:12)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        ....desi va pronuntati, persistati in eroare si dvs si Dr. Fly.
        "Pana acum, un cetatean SUA intrebat "Where do you come from" iti va spune "USA" nu "Alaska" sau "California". Un cetatean UE iti va spune "Germany" sau "Greece"."

        Domnilor, este normal ca un cetatean USA sa spuna ca este din USA si daca ar fi existat USE (SUE), toti europenii ar fi declarat ca sunt din USE, nu din Grecia, Spania,....etc !
        Comparam mere cu pere si "ne da cu virgula".

        Exemplul cu familia nu este valabil pentru ca UE nu inseamna USE deci nu suntem o familie si nici nu ne putem revendica astfel.
        Poate ca unii dintre noi ne dorim aceasta familie dar politicienii marunti gen Fabius nu si-o doresc pentru ca meschinele lor interese sunt mai importante decat soarta europei.

        Astfel de pitici politicianisti, nu se pot ridica la inaltimea infaptuirii unui super-stat ca USE.
        Sunt niste bieti cotetari absorbiti total de bietul lor culcusi si care nu vad furtuna care se apropie si care ii va matura, cu cotet cu tot.
        • +4 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 iunie 2014, 18:43)

          [anonim] i-a raspuns lui translativus

          • +1 (5 voturi)    
            aveti dreptate...... (Luni, 9 iunie 2014, 9:20)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui

            .....dar din pacate, putregaiul sistemului politic al UE, care a fost la baza emigratiei masive a euroipenilor catre America, nu doar ca nu s-a schimbat dar chiar s-a inrautatit si de aceea "dpdv al mentalitatii europene suntem cu secole in urma SUA."

            Partea cea mai proasta este ca mentalitatea cetateanului european a fost pervertita in asemenea hal, incat acesta nu doar ca a devenit captiv sistemului politic actual dar nici macar nu mai este in stare sa gandeasca la un alt sistem care sa fie in favoarea si nu in defavoarea lui.

            Escrocheria numita "democratie parlamentara" este noua religie care se autointituleaza mincinos, drept "cea mai inalta forma a democratiei" cand, de fapt, tocmai democratia lipseste.
            De aici si deruta nationalista si extremista care ia amploare si care, intr-un final, va duce la "caderea babilonului".
          • +3 (3 voturi)    
            Situatia UE e complexa, in comparatie cu cea a SUA (Luni, 9 iunie 2014, 11:47)

            laip13 [utilizator] i-a raspuns lui

            Situatia Europei comparativ cu cea a SUA e diferita. Statele UE au limbi diferite si istorie diferita. Diferenta este nu doar intre estul si vestul Europei. Exista diferenta intre tarile din vestul Europei, unde avem mai multe tipuri de captalism si organizare statala cum ar fi liberal-market economies (Irl, Uk), social democratia (tarile Nordice), Franta- unde statul are un rol primordial, etc...Cum acomodezi aceste diferenta majore, cu institutii bine inradacinate, intr-o singura strucutra precum UE? Asta e problema majora in momentul de fata.
            • +2 (4 voturi)    
              perfect adevarat dar..... (Luni, 9 iunie 2014, 12:36)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui laip13

              .....marea problema nu consta in diferentele de limbaj si tipurile de capitalism. Acestea se pot armoniza rapid prin Constituia SUE.
              Adevarata problema este lipsa de vointa a "alesilor" europei, care nu sunt dispusi sa cedeze din privilegiile lor, in favoarea infiintarii SUE.
              • +1 (1 vot)    
                Da, insa... (Luni, 9 iunie 2014, 15:53)

                laip13 [utilizator] i-a raspuns lui translativus

                eu cred ca in Europa sunt tensiuni legate si de interesele economice ale fiecari stat, asa cum ai precizat. Insa cred ca sunt presiuni enorme pentru deregularizare, privatizare, minimizarea drepturilor angajatilor si a calitatii vietii la locul de munca, etc...toate promovate de curentul neoliberal promovat atat din interiorul EU de unele state, cat si din exterior. Adevarata batalie e intre EU si valorile si institutiile ei a coror pilon s-a pus dupa al doilea razboi mondial (institutii care promoveaza valori social democrate) si curentul neoliberal. Aceasta, cred eu, este adevarata batalie. Ce fel de Europa ne dorim de acum inainte?
                PS: Eu traiesc intr-o tara Anglo-Saxona, si am simtit pe pielea mea fata inumana a neo-liberalismului. In toate planurile: la serviciu, in societate (cu inegalitatile care exista), etc... Suunt in favoarea capitalismului, insa a unui capitalism mai uman- gen tarile Nordice.
                • +1 (1 vot)    
                  va multumesc.... (Luni, 9 iunie 2014, 17:59)

                  translativus [utilizator] i-a raspuns lui laip13

                  ....pentru confirmarea faptului ca sistemul este depasit de situatia reala a societatii.

                  Va rog sa reflectati asupra faptului ca nu doctrinele sunt vina tuturor neajunsurilor ci oamenii care le folosesc drept paravan pentru toate magariile lor.
                  Doctrinele au fost inventate de niste indivizi, doar pentru a-si apara interesele.

                  De aceea militez pentru desfiintarea acestei mega-escrocherii numita "democratie parlamentara", in care toti mincinosii si escrocii isi gasesc culcusul, fiecare dintre ei clamand ca magariile pe care le face sunt in concordanta cu nu stiu ce doctrina.

                  Poate ca itr-un tarziu, lumea se va trezi din abureala "democratiei parlamentare" si va cauta in sfarsit, un nou sistem politic bazat pe rigoarea contractuala, in care alesii sunt angajatii si nu stapanii.

                  Sa speram ca aceasta nu se va intampla prea tarziu.
    • +5 (5 voturi)    
      usa (Duminică, 8 iunie 2014, 19:39)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui

      s'a nascut ca usa. cu o singura constitutie.
      dupa o revolutie pentru independenta.

      eu s'a zamislit in timp, prin negocieri repetate, la masa verde. in peste 60 de ani.
      peste alti 160 de ani de indelungi negocieri, e posibil ca, atunci cand se afla in sua, japonia sau africa, sa'ti raspunda cineva, sunt din eu. :)
  • +9 (15 voturi)    
    Franta... (Duminică, 8 iunie 2014, 13:14)

    John M. [utilizator]

    cu discursul sau de lemn-via Hollande-de la plajele din Normandia, nu intelege nimic din ce i s-a intamplat in ultima suta de ani. sau poate doua...Oricum, nu mai conteaza pe scena politica a lumii.
  • +3 (13 voturi)    
    ioropa s'a tot labartzat (Duminică, 8 iunie 2014, 13:41)

    nash pandelica [utilizator]

    si'a ajuns sa faca vecinatate cu marele urs.
    d'aia, nici marea uniune din west, nici marea federatie din est, nu vor sa renunte, totusi, la ukraina, a carei soarta este sa ramana gri, buffer zone.

    frantzuzul o da cotita, dar daca totusi ar avea guts sa traga gardul cu marea federatie, ar putea sa accepte ca daca, momentan, nu sunt pregatite partile, adica nici uniunea, nici ukraina, totusi, cu vointza comuna, se poate ajunge la un momentum propice.

    dar, cum spuneam, teama de a devein vecini ii sperie pe cei doi mari.
    si mai este si lipsa de putere militara a ioropii unite, care sa'i dea mai mult curaj.
    deocamdata, de apararea ioropii se ocupa unii de dinafara, dar din alianta, adica americanii, canadienii si turcii, cat si brtzii, singurii din uniune care se mai ocupa de aparare.

    madam merkel, im mijlocul ioropii, cu un contingent serios de americani in tzara, isi permite sa fie relaxata, sa promita la toti, si sa'si vada de afaceri, nemtzeste.

    iar frantzujii, socialsti din tata'n fiu, de la caderea bastiliei, cocheteaza cu putina, la o vodka mica...

    ar trebui creata o ioropa de est, din polonia pana'n balcani, cu ukraina, romania, ungaria, si balcanii, inclusive turcia si gruzia, asociata cu americanii, britzii si israelul.
    fara gretzi, ca si aia sunt tot kommiz si ne'ar vinde la rusi :))

    si vorba dnei nuland, fac ioropa. :))
    • +5 (7 voturi)    
      totusi... (Duminică, 8 iunie 2014, 16:52)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Statele Unite ale Europei ar trebui infiintate de tarile in care s-a votat masiv pro-european.
      Sa nu uitam ca britii sunt niste constipati care, alaturi de americani, in realitate nu au facut nimic pentru a garanta integritatea teritoriala a Ucrainei (asa cum se obligasera).

      Daca europenii vor sa fie puternici, sa fie o putere demna de luat in seama (si nu asa cum sunt Franta si Germania), daca vor sa fie un super-stat, atunci trebuie sa se uneasca pe bune, in Statele Unite ale Europei, cu un guvern federal si un presedinte care sa aiba putere peste guvernele statale, o singura armata, o singura politica externa, etc.
      • +4 (4 voturi)    
        pentru asta iti mai trebuie ceva (Duminică, 8 iunie 2014, 21:56)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        in afara de steag, imn, armata, moneda, presedinte....
        iti trebui inca un fleac: un singur popor.

        americanii federali, sunt un singur popor, nemtii, tot asa.

        iugoslavii n'au fost.

        nicci urss, nici actuala federatie ruseasca.
        caci, nerusii tot maraie si pe acolo.
        la o slabire a surubului, fara putina, cu o leaca de idei demokratie, rusia intra in miscare centrifuga.
        deja, ukrainienii, nu mai vor langa rusi.
        si ei sunt slavi, au o limba f. apropiata, au fost un singur popor cu rusii pentru niste secole.
        cu balticii, moldovenii, asiaticii islamici, e de inteles ca nu se inteleg.

        belgia nu mere nici ea.

        singura tzara federala, neomogena ca limba, este elvetia. dar sunt toti elvetieni.
        niciunul nu se reclama de francez, neamt sau Italian.

        Europa federala va fi posibila dupa multi ani de uniformizare a populatiilor.
        cand Romania va fi plina de englezi, nemti, belgieni sau francezi, asa cum uk, spania, nemtzia sau franta sunt pline de romani, bulgari polaci sau unguri.
        si cand nu vor mai fi alde neagul farash care sa nu vrea romani ca vecini.
        cand, in orice regiune a ioropii vor fi vecini din toate colturile ioropii.

        mai e mult pana departe.
        trebuie sa apara mai intai nationalismul european, asa cum este nationalismul american, pe care ei il numesc patriotism.

        apropos, in sua, pe barile de protective ale masinilor, sau in geamuri, se folosesc niste aptzibilduri cu slogane.
        cel mai intalnit este,>> proud to be american.<<
        de acolo vine si sloganul de campanie,< mandru sa fiu roman. >
        se trage de la consilierii americani ai doctorului viorel.:)
      • +1 (1 vot)    
        care (Luni, 9 iunie 2014, 12:13)

        sabo [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        europeni?
        aceasta-i intrebarea! care?
        unde sunt acei europeni propriuzisi?
    • -4 (6 voturi)    
      Auzi ma (Duminică, 8 iunie 2014, 21:08)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Auzi ma, cu americanski, britii si izdraelienii sa te asociezi tu!
      • 0 (4 voturi)    
        el, eu si restul care nu suntem KGB (Luni, 9 iunie 2014, 8:40)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        ...adica toti in afara de /// ca tine.
      • +1 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 iunie 2014, 13:51)

        [anonim] i-a raspuns lui Taras Bulba

  • -1 (1 vot)    
    Sa traiesti (Duminică, 8 iunie 2014, 14:35)

    Japoniz [utilizator]

    Pana la Bucuresti.
  • +1 (1 vot)    
    Mda. ... (Duminică, 8 iunie 2014, 14:39)

    Japoniz [utilizator]

    Foarte Bine
  • -3 (5 voturi)    
    Raman surprins (Duminică, 8 iunie 2014, 21:09)

    Taras Bulba [utilizator]

    Tembelismul romanilor nu se dovedeste doar la alegeri, dar si in urma nenumaratelor mesaje de sustinere ale lui "madam" Nuland :o
    • +4 (6 voturi)    
      iar tembelismul rusilor (Luni, 9 iunie 2014, 8:45)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      ... este sa considere interesul legitim al romanilor drept "tembelism".

      Asa ca vezi ce faci in afara ambasadei Rusiei, ca poate te prind o data pe strada...
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Luni, 9 iunie 2014, 11:32)

    dragos234 [utilizator]

    Franta si vestul vor avea de profitat de pe urm acestei crize. S-a dovedit ca estul e nesigur, oricand e posibila o invazie. Investitiile sunt in pericol si e mai bine pt investitori sa isi retraga banii spre vest.
    Daca tarile din est sunt panicate si nesigure, vor avea o voce mai slaba la nivel UE.
    Importanta vestului creste si occidentalii stiu f bine asta. Ei au de castigat daca la noi, in est, e debandada si nesiguranta.
    Asa ca ei nu au nimic de castigat din includerea Ucrainei in UE. Ei au nevoie de un Bau Bau, adica Rusia, si un est speriat care sa fie mai ascultator si sa nu rateze ocazia sa taca din gura.
  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 iunie 2014, 13:54)

    [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      tare mi-ar fi placut (Joi, 10 iulie 2014, 19:05)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui

      Tare mi-ar fi placut sa NU ai dreptate, si sa iti dau minus!
      Dar asa, cu ce ne alegem?
      Tu cu un plus, dar noi toti cu rusii vecini si cu nemtii si francezii care spun clar ca nu intentioneaza sa ne ajute!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by