Praga are in vedere lansarea, impreuna cu alte trei tari din "Grupul de la Visegrad" (Ungaria, Polonia si Slovacia), o televiziune de stiri in rusa pentru Ucraina, ca alternativa la presa rusofona locala, a indicat vineri David Frous, purtator de cuvant al ministerului afacerilor externe, scrie AFP.

Diplomatia ceha "evalueaza in prezent posibilitatile" si "ideea face subiectul unei dezbateri", a declarat acesta, fara a face alte precizari.

Potrivit cotidianului praghez Lidov Noviny, ideea unui canal de televiziune pentru Ucraina s-a nascut in Cehia si a "trezit un ecou favorabil" in celelalte trei tari din Europa centrala, vecini ai Ucrainei, in timp ce presa rusofona din Ucraina este "din plin controlata de Kremlin".

"Pentru a fi stabili, Ucraina si alte tari post-sovietice trebuie sa aiba cetateni bine informati, ceea ce presupune presa solida si libera", a declarat si viceministrul ceh al Afacerilor Externe, citat vineri de publicatie.

"Mai ales televiziunea are o importanta mare", a mai spus el.

Publicatia ceha a subliniat faptul ca ideea lansarii unei asemenea televiziuni este un proiect aflat intr-o faza initiala si ca numeroase alte aspecte isi cauta inca rezolvare, printre acestea si cele privind finantarea postului.

"Grupul de la Visegrad asteapta investirea noului presedinte al Ucrainei", a mai scris publicatia Lidove Noviny.

Miliardarul prooccidental Petro Porosenko va fi investit in functia de presedinte al Ucrainei pe 7 iunie.