Compania de transport feroviar din Franta, SNCF, a anuntat saptamana aceasta ca a comandat 2.000 de trenuri pentru o retea regionala extinsa, insa a constatat ulterior ca acestea sunt prea late pentru multe dintre platformele statilor, ceea ce presupune lucrari costisitoare de modificare, transmite Reuters.

Un purtator de cuvant al RFF, operatorul retelei de cale ferata nationala, a confirmat eroarea anuntata initial de saptamanalul de satira Canard Enchaine.

"Am descoperit problema un pic prea tarziu, recunoastem acest lucru si acceptam responsabilitatea pentru el", a declarat purtatorul de cuvant Christophe Piednoel pentru postul de radio France Info.

Au fost incepute lucrarile de constructie pentru modificarea peroanelor astfel incat sa permita trecerea noilor trenuri, insa mai raman de modificat mai multe sute de statii, a adaugat el.

Problema a aparut dupa ce RFF a transmis dimensiuni eronate privind dimensiunile peroanelor catre SNCF, care avea responsabilitatea de a comanda trenurile ca parte a unui efort de modernizare mai mare, a relatat Canard Enchaine.

RFF a furnizat date doar despre peroanele construite in ultimii 30 de ani, insa cele mai multe dintre cele peste 1.200 de platforme feroviare din Franta au fost construite cu peste 50 de ani in urma. Modificarile au costat deja 80 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Frederic Cuvillier, a dat vina pentru aceasta problema pe "sistemul feroviar absurd", referindu-se la schimbarile facute de guvernul anterior in 1997 printre care si separare RFF de SNCF.

"Cand separi operatorul ferioviar (RFF - n.red.) de utilizator (SNCF - n.red.), nu functioneaza, a declarat ministrul pentru BFMTV.