Criza din Ucraina Moscova: Europa inchide ochii la ascensiunea "fascismului" in Ucraina / Vladimir Putin cere separatistilor sa amane referendumul din 11 mai

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 7 mai 2014, 9:20 Actualitate | Internaţional


Trupele ucrainene ar reluat temporar controlul asupra primariei din orasul port estic Mariupol, dupa o noapte de lupte cu militantii pro-rusi, anunta miercuri presa ucraineana, citata de Reuters. Agentia de presa precizeaza, citand martori, ca autoritatile ucrainene nu au depus niciun efiort pentru a pastra controlul asupra cladirii. Postul de televiziune ucrainean Kanal 5 (apropiat puterii de la Kiev) informeaza ca Garda Nationala a obtinut controlul asupra cladirii, obligandu-i pe rebeli sa iasa in strada, unde au blocat piata centrala, dand foc la cauciucuri si la un troleibuz. Traficul in zona a putut fi reluat miecuri dimineata. Informatiile nu au putut fi verificate imediat, anunta Reuters.

--------------------
Ora 21:10 Criza din Ucraina se poate termina cu conditia ca autoritatile de la Kiev sa inceteze operatiunile militare din estul tarii, dupa amanarea referendumului prevazut in 11 mai privind independenta autoproclamatei republici din Donetsk, a declarat miercuri purtatorul de cuvant al lui Vladimir Putin.

Daca separatistii rusi asculta apelul presedintelui de amanare a referendumului si "Kievul la randul sau inceteaza operatiunile militare si ia masuri pentru lansarea dialogului, aceste lucruri pot scoate Ucraina din aceasta situatie, care in acest moment nu face decat sa se inrautateasca", a spus Dmitri Peskov, pentru site-ul rusesc Slon.ru, preluat de AFP.

Ora 19.51: Fortele ucrainene l-au capturat pe ministrul de interne al auto-proclamatei Republici Donetsk (separatisti), anunta agentia rusa Itar Tass, citindu-l pe ministrul de Interne de la Kiev

Ora 18:35 NATO nu are niciun indicator ca Rusia si-ar fi retras fortele din apropierea granitei cu Ucraina, in pofida faptului ca presedintele rus Vladimir Putin sustine ca trupele au revenit in bazele de antrenament, a declarat miercuri un oficial NATO citat de Reuters.

"Nu avem niciun indiciu cu privire la vreo schimbare in pozitionarea trupelor militare de-a lungul granitei ucrainene", a declarat reprezentantul NATO pentru agentia de presa.

Ora 17:25 Moscova si-a retras trupele de la frontiera cu Ucraina - Vladimir Putin

"Ni s-a spus tot timpul ca trupele noastre de la frontiera ucraineana ingrijoreaza: le-am retras, ele nu se mai afla astazi la frontiera ucraineana, dar acolo unde se afla isi deruleaza exercitiile obsinuite", a sustinut acesta.

Ora 16:41 Putin: Alegerile prezidentiale organizate de Kiev, un pas in directia buna insa nu vor rezolva nimic daca cetatenii ucraineni nu inteleg cum le vor fi garantate drepturile.

Presedintele rus Vladimir Putin a declarat miercuri ca alegerile prezidentiale organizate de Kiev sunt un pas in directia buna insa nu vor rezolva nimic daca cetatenii ucraineni nu inteleg cum le vor fi garantate drepturile, scrie Interfax.

Ora 16:30 Vladimir Putin cere separatistilor sa amane referendumul din 11 mai

"Cerem reprezentantilor din sud-estul Ucrainei sa amane referendumul prevazut in 11 mai, pentru a crea conditiile necesare dialogului", a spus acesta, intr-o conferinta de presa, dupa intalnirea cu presedintele OSCE, Didier Burkhalter.

Ora 16:09 Miliardarul Petro Poroshenko, candidat la presedinti Ucrainei, a predat miercuri, cu ocazia unei vizite la Berlin, pentru utilizarea "fortei" impotriva separatistilor pro-rusi calificati drept "teroristi". (AFP)

Ora 15:59 Serviciile de Securitate Ucrainene (SBU) anunta ca, de la lansarea operatiunii speciale antiteroriste in estul Ucrainei si pana marti, 6 mai, 14 militari, inclusiv angajati ai SBU, si-au pierdut viata iar 66 au fost raniti, informeaza Interfax Ucraina.

Ora 15:36 Alegerile prezidentiale prevazute pentru 25 mai in Ucraina fac obiectul unei interventii "inacceptabile" din partea Rusiei, a declarat miercuri, la Kiev, secretarul de Externe britanic William Hague, citat de AFP.

Rusia depune un "enorm efort de propaganda", iar esecul scrutinului ar fi "o lovitura groaznica data democratiei", sustine oficialul britanic.

Hague a mai aratat ca Occidentul este "complet deschis diplomatiei si doreste o detensionare".

Ora 14:03 Uniunea Europeana a cerut miercuri Rusiei sa evite actiunile care ar putea sa inrautateasca criza din Ucraina, amenintand cu noi sanctiuni.

"Cerem Rusiei sa se abtina de la noi pasi de a destabiliza si mai mult Ucraina si sa se implice, in loc, intr-o solutionare a crizei pe cale diplomatica", a declarat presedintele Consiliului European Herman Van Rompuy, intr-o conferinta de presa comuna cu premierul japonez Shinzo Abe, dupa o intalnire la Bruxelles.

"Noi pasi pentru destabilizarea Ucraine vor cere noi sanctiuni", a adaugat van Rompuy.

Ora 13:52 Candidatul la presedintia Ucrainei Petro Poroshenko cere Europei si Statelor Unite sa se puna de acord asupra unui al treilea val de sanctiuni impotriva Rusiei, in cazul in care kremlinul sprijina referendumul organizat de separatistii pro-rusi din estul Ucrainei in 11 mai. (Reuters)

"Daca Rusia va sprijini acest referendum, avem nevoie de actiuni concertate cu privire la al treilea val de sanctiuni, bine coordonate intre SUA si UE", a spus Poroshenko presei din Berlin, inaintea unei intalniri cu cancelarul Angela Merkel.

Separatistii din regiunea Dombass sustin ca vor organiza duminica un referendum pentru secesiune, asemanator cu cel care a precedat anexarea Crimeei de catre Rusia in martie.

Ora 12:30 Rusia cere Kievului sa inceteze imediat utilizarea fortei impotriva propriului popor.

Ministerul rus de Externe a cerut miercuri Kievului sa stopeze imediat "utilizarea fortei impotriva propriului popor".

"Autoritatile ilegitime de la Kiev calca grosolan pe drepuri recunoscute la scara larga, cu complicitatea sustinatorilor occidentali", se arata intr-o declaratie a ministerului

Ora 11:38 Ministrul rus al Afacerilor Externe, Serghei Lavrov, a acuzat miercuri europenii ca inchid ochii la ascensiunea "fascismului"  in Ucraina, facand trimitere la moartea a circa 40 de separatisti pro-rusi la Odesa, in sudul Ucrainei, transmite AFP.

"Sunt multi ani de cand se trece cu vederea, in Europa, faptul ca ideologia fascista atrage noi adepti si ca cei care o promoveaza inroleaza in continuare tot mai multi discipoli", a declarat Lavrov la o ceremonie organizata odata cu apropierea marcarii victoriei din 1945 asupra regimului nazist.

"Ceea ce s-a intamplat la Odesa pe 2 mai este pur si simplu fascism", a continuat Lavrov.

Aproximativ 40 de persoane, in principal prorusi, au fost ucisi vineri intr-o cladire oficiala din Odesa, oras portuar din sudul Ucrainei, intr-un incendiu provocat, dupa ce s-au retras in imobil in urma unor confruntari cu nationalisti ucraineni.

"Nu vom permite ca faptele sa fie ascunse sub covor, asa cum incearca sa faca in prezent coalitia aflata la putere", a dat asigurari seful diplomatiei ruse, promitand sa "obtina adevarul".

Uniunea Europeana (UE) a cerut sambata efectuarea unei anchete independente care sa-i identifice pe cei care se fac vinovati de aceste violente. Duminica, premierul ucrainean Arseni Iateniuk a afirmat ca aceasta drama face parte dintr-un "plan rus de distrugere a Ucrainei".

Ora 11:01 Ucraina a primit prima transa de la FMI, de 3,2 miliarde de dolari, din programul de ajutorare pe doi ani in valoare de 17 miliarde dolari, anunta Banca Centrala a Ucrainei.

"Banii au ajuns. Este vorba (de o suma - n.red.) de 3,19 miliarde de dolari", a declarat pentru AFP un purtator de cuvant al Bancii Centrale.

  • Putin il primeste miercuri pe presedintele OSCE, pe fondul apelului la incetarea focului
Presedintele rus Vladimir Putin urmeaza sa se intaleasca miercuri cu presedintele Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa (OSCE), ministrul de Externe elvetian Didier Burkhalter, care a facut apel la o "incetare a focului" in estul Ucrainei pentru a permite desfasurarea alegerilor prezidentiale, programate sa aiba loc la 25 mai. transmite AFP.

Ucraina, la randul sau, a cerut marti sprijinul comunitatii internationale pentru aceste alegeri, ce par din ce in ce mai amenintate de spirala violentelor separatiste in sud-estul tarii.

"Daca (alegerile prezidentiale - n.red.) nu au loc, va fi haos si exista riscul unui razboi civil", a avertizat presedintele francez Francois Hollande.

Aceasta ipoteza este insa respinsa deocamdata de catre Kiev: "Guvernul ucrainean s-a angajat sa desfasoare alegerile prezidentiale la data prevazuta", a afirmat ministrul ucrainean de Externe Andrii Descita, la finalul unei reuniuni ministeriale a Consiliului Europei desfasurate marti la Viena.

Autoritatile de la Kiev au solicitat trimiterea de "observatori internationali in Ucraina pentru a monitoriza alegerile". Ele cer partenerilor internationali sa faca "tot posibilul pentru a elimina amenintarile si provocarile externe sustinute de Rusia in Ucraina, astfel incat aceste alegeri sa se poata desfasura in mod liber si democratic", a adaugat el.

Scrutinul din 25 mai ar urma sa permita alegerea succesorului presedintelui Viktor Ianukovici, un apropiat al Moscovei, rasturnat de la putere la sfarsitul lunii februarie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


18865 vizualizari

  • +23 (31 voturi)    
    foarte bine ca armata a luat controlul (Miercuri, 7 mai 2014, 9:47)

    bancher [utilizator]

    Incet, incet se va restabili ordinea in toata tara, si separatistii vor fi judecati, dupa cum merita.
    • +18 (22 voturi)    
      Asa sper si eu, (Miercuri, 7 mai 2014, 9:58)

      Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      desi armata mai are mult de lucru, cred ca va fi un an plin pentru ei.
    • -10 (20 voturi)    
      ce se intampla acolo e deja ireversibil (Miercuri, 7 mai 2014, 12:15)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      ura va domina vesnic estul si vestul ...

      innabusirea militara va avea efecte doar pe termen scurt !

      sua si rusia au reusit sa divizeze ireversibil un popor ... vecin cu vecin se vor injura si dusmanii pe veci .
      • +4 (12 voturi)    
        te uti abuziv la antena 3 (Miercuri, 7 mai 2014, 13:16)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        si tastezi ca atare...fascismul promovat verbal de drojdierul lavrov..ce este ? este ceea ce nu este comunismul !!!! si 50 de ani am vazut ce e Comunismul !
        • 0 (8 voturi)    
          si tu abuzezi de ceva .. nu stiu exact ce ... (Miercuri, 7 mai 2014, 14:28)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          ca nu am scris nimic de lavrov , comunism ...fascism ... etc .

          poate ai raspuns din 'greseala' la alt comentariu ...
          • +3 (11 voturi)    
            ha! (Miercuri, 7 mai 2014, 16:47)

            Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            ÎmPuţin nu are ce comenta pe marginea subiectului alegerilor prezidenţiale din Ucraina. Gura, bolşevilă!
            • -3 (11 voturi)    
              cred ca si tu , din greseala (Miercuri, 7 mai 2014, 17:18)

              adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

              ai postat ca raspuns la ce am scris eu .. ca nu vad legatura ...
      • +4 (6 voturi)    
        nu exista independenta (Miercuri, 7 mai 2014, 16:44)

        Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Nu exista "noi suntem independenti de marile puteri", asta nu intelege lumea defapt pentru ca ai de ales "ori cu aia, ori cu ceilalti" si evident se alege raul cel mai mic.
      • +1 (1 vot)    
        corectie (Miercuri, 7 mai 2014, 19:29)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        doar Rusia imparte lumea in doua: lumea intreaga si Rusia.
      • +1 (1 vot)    
        De ce nu amesteci (Miercuri, 7 mai 2014, 21:19)

        ctrlm [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        si Israelul, Brazilia, China si India in povestea asta? Ba chiar si Vaticanul (parca asa spuneau pe Russia Today, nu?)
  • -13 (29 voturi)    
    ura...bravoooo..... (Miercuri, 7 mai 2014, 9:53)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    dezmembreaza-te ucraina.....renunta la teritoriile altor state.
    • -2 (16 voturi)    
      Bucovina , Cernauti, Buceag (Miercuri, 7 mai 2014, 11:45)

      gososan [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

      Ce spui tu acolo? Eu unul subscriu deși vad ca numai minusuri ai strâns.
      • +1 (1 vot)    
        aia sunt spalatii pe creer....... (Miercuri, 7 mai 2014, 19:35)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui gososan

        .... din gasca lui ilescu-bolsevicul, de asta au stat la putere 25 de ani, ca sa manipuleze sentimentele nationale romanesti.......din pacate avem inca multi degenerati mintali care traiesc din fonduri rasaritene......
        p.s......dar mult nu mai e si prin spargerea ucrainei, vom recupere teritoriile furate de rusi +ucrainieni.
  • +12 (22 voturi)    
    foarte bine. asa si trebuia (Miercuri, 7 mai 2014, 11:03)

    jackalphonse [utilizator]

    poate ca separatistii aceia ar fi avut unele circumstante atenuante. dar sa lupti impotriva tarii tale cu steagul rusesc ca stindard, este tradare de tara. sper ca acei separatisti sa fie judecati corect si sa si primeasca pedeapsa, ca sa fie o lectie pentru altii care cred ca a fi cetatean intr-o tara iti da dreptul sa faci cadou teritorii tarii fata de care de care te simti loial, ignorand populatia tarii in care traiesti.
    • +1 (3 voturi)    
      Principiul si realitatea (Miercuri, 7 mai 2014, 19:33)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Cei care ridica arma impotriva propriei guvernari nu sunt necesar si tradatori de tara. Dar daca asta se face sub drapelul altei tari, atunci intradevar ei sunt tradatori. Problema e ca au facut-o raspunzand la incitarea Rusiei. Rusia acuza de fascism un guvern ales de un parlament care e recunoscut de Moscova, guvern care nu a abrogat niciun drept pe care minoritatea ruse l-a avut inainte si care e dispus sa dialogheze cu ea. Atata timp cat Moscova nu inceteaza propaganda ostila, acest conflict nu poate fi solutionat pasnic, indiferent de intentiile declarate de Putin.

      In ceea ce priveste tradatorii, ei foarte bine pot pleca in Rusia individual, fara sa traga dupa ei o majoritate care nu e rusofona. Ca, la urma urmei, acolo vor sa ajunga, si acolo merita sa-si petreaca si restul vietii.
  • +10 (14 voturi)    
    Tare as vrea (Miercuri, 7 mai 2014, 11:51)

    adrian88000 [utilizator]

    ca Putin ( sau macar unul din ciracii lui de pe aici ) sa
    dea o definitia clara a ceea ce inseamna" fascism."
    Nu stiu ce ii va duce capul sa spuna ,dar cred ca macar cu un punct clar vor introduce in definitie:
    -doctrina care considera ca evreii sunt vinovati de marile rele ale Planetei si din acest motiv trebuie anihilati.
    Nimeni nu a uitata atitudinea fascistilir inainte si in timpul WW 2 fata de evrei.
    Si in acest context ma gandesc la atitudinea declarata de separatistii din Donetk fata de evrei.
    Era o atitudine fascista, nu ?
    Atunci: unde sunt facsistii din Ucraina ?
    P.S. Astept cu nerabdare definirea notiunii de "fascism"
    • -6 (14 voturi)    
      la ce te gandesti tu .. e treaba ta . (Miercuri, 7 mai 2014, 13:57)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      actualul vicepremier al ucrainei e declarat anti-evreu ...

      cauta pe net si o sa vezi declartiile lui (filmate...fara pixel 'albastru') ... si nu ca le cere sa se 'declare' ..doar ca ii vrea sa ...'nu mai existe' .
      • 0 (0 voturi)    
        pentru adrian8 (Miercuri, 7 mai 2014, 19:44)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Am inteles ca esti un cirac de-a lui Putin. O.K. !
        Dar nu o lua prin pruni , daca tot te bagi in seama. Daca vrei sa-mi raspunzi,raspunde-mi la intrebare. Daca nu poti, stai jos si lasa pe altul sa incercce sa raspunda.
        • 0 (0 voturi)    
          tu vrei raspunt .. (Miercuri, 7 mai 2014, 21:03)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          la o aberatie ...
          dar te faci ca nu vezi ce am scris eu in legatura cu afirmatia ta ... exact ce definesti tu ca fascist e acel vicepremier ... sau poate nu ai avut 'rabdarea' sa citesti ce am scris ...

          ps. 'cirac' .. pe bune ? :)
          • 0 (0 voturi)    
            Ai incercat (Joi, 8 mai 2014, 8:57)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            sa raspunzi la o intrebare simpla:
            "- Ce inseamna fascism ?"
            Nu ai reusit. Unde este aberatia ?
    • +7 (9 voturi)    
      pai ti-a raspuns ponta (Miercuri, 7 mai 2014, 15:52)

      giigi [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      fascist inseamna patapievici. nefascist, spre exemplu, badea..
  • +6 (10 voturi)    
    "atestare" adica curatare de FSB (Miercuri, 7 mai 2014, 12:14)

    fit [utilizator]

    "Foşti ofiţeri din regimentul cu destinaţie specială "Berkut" luptă de partea forţelor ucrainene contra luptătorilor separatişti din estul şi sudul ţării vecine. Aceştia trec în prealabil o atestare, informează Цензор.НЕТ, citându-l pe şeful administraţiei prezidenţiale de la Kiev, Serghei Paşinski. Publika.md precizează că angajaţii din "Berkut" au luptat iarna trecută contra protestatarilor de pe Euromaidain, motiv pentru care regimentul a fost desfiinţat de către noile autorităţi." Publika.md
  • +7 (9 voturi)    
    Cine nu e cu noi.... (Miercuri, 7 mai 2014, 12:16)

    fit [utilizator]

    "Reprezentanţii autoproclamatei republici populare Doneţk au dezarmat grănicerii ucraineni de la un punct de trecere din regiune, anunţă serviciul de presă al administraţiei regionale, citat de Interfax-Ucraina. În comunicat se mai spune că reprezentanţii autoproclamatei republici populare şi-au sporit eforturile de convingere a civililor să se împotrivească autorităţilor şi forţelor armate ale Ucrainei." 5 mai 2014 Publika.md
    • -1 (1 vot)    
      terorizarea populatiei (Miercuri, 7 mai 2014, 19:37)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui fit

      În Odesa a fost reținut de Servicciul de Securitate un grup de persoane, care este suspectat că ar fi terorizat bătrânii.

      „A avut loc reținerea unui grup de sabatori în Odesa. Reținerea a fost monitorizată de Doljenkov. Grupul reținut se numește „Russkoe edinstvo”. Membrii grupului, pe 2 mai, loveau persoane nevinovate și bătrâni cu bâte din fier. Acest grup de persoane a fost reținut. Liderul grupului va fi neapărat pedepsit”, a precizat Nalivaicenko. unimedia
  • +5 (9 voturi)    
    finantarea ruseasca (Miercuri, 7 mai 2014, 12:17)

    fit [utilizator]

    "În Ucraina au existat trei canale de finanţare a separatiştilor din sud şi est. Declaraţia a fost făcută pentru publicaţia web Главком de către expertul ucrainean Dmitri Tîmciuk. "La prima etapă banii veneau direct din Rusia. La cea doua: prin Crimeea -- la început prin structura FSB din cadrul flotei ruse de la Marea Neagră, apoi funcţia i-a fost încredinţată direct presupusului premier Aksionov. O a treia sursă de finanţare o reprezintă oligarhii locali", a remarcat Tîmciuk. "Acum ei au probleme cu finanţarea, deoarece serviciile secrete ucrainene lucrează destul de efectuiv", a adăugat conducătorul Centrului de cercetări politico-militare." 5 mai 2014 Publika.md
  • -12 (20 voturi)    
    ipocriti (Miercuri, 7 mai 2014, 12:18)

    Vladel [utilizator]

    Nu ii inchid ii tin larg deschisi. Niste ipocriti inconstienti impreuna cu americanii. Viata umana nu are valoare pentru ei. Numai niste afirmatii goale de continut. Chiar atat de primitiva a devenit "civilizatia" occidentala ?
    • +8 (16 voturi)    
      ceva nu-nteleg (Miercuri, 7 mai 2014, 13:16)

      Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui Vladel

      Eu vad ca rusia a anexat Crimea, parte a unui alt stat, iar tu vorbesti de americani si civilizatia occidentala....
      • -6 (16 voturi)    
        pe voi se bazeaza toata propaganda ieftina (Miercuri, 7 mai 2014, 14:14)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae Kidman

        la nivelul la care sunt 90% din locuitorii pamantului ... nici nu e nevoie de mai mult , nu trebuie sa faca eforturi sa mascheze frumos propaganda .

        tu vezi ce vrei dar crimea , regiune autonoma, a avut un referendum cu observatori declarand independenta (care s-a alipit ucrainei prin referendum ,dar nu are voie sa se desparta tot prin referendum ) .
        si anexarea de care vorbesti e tot la cerere , nu e fortata cu armata , si e dorita de majoritatea populatiei .

        sa discutam de alte tampenii cum ca au fost fortati sau fraudari ..intai sa existe dovezi clare si apoi sa discutam situatii ipotetice .
        • +6 (10 voturi)    
          aha (Miercuri, 7 mai 2014, 16:41)

          Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          Deci, conform logic tale, daca eu maine tin un referendum la mine-n casa si toata familia decidem sa aderam la Federatia Rusa, de poimaine casa mea e teritoriu sovietic?
          • -5 (9 voturi)    
            nu , asta e conform logici tale ... (Miercuri, 7 mai 2014, 17:16)

            adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae Kidman

            - tu nu esti regiune autonoma , si nici familia ta .
            - tu nu esti obligat de statul in care locuiesti sa nu mai vorbesti in roman in casa ta .

            - tu nu ai fost autonom si independent , si ai decis prin referendum sa devi parte al acelui stat (tu cu familia ta , si cu casa ta , si cu pamantul ce apartine casei) .

            dar credeam ca esti mai inteligent ...si intelegi ce am zis fara sa fiu nevoit sa dau 1 mil de exemple ...
  • +10 (16 voturi)    
    Rusii umbla cu fascismul in gura (Miercuri, 7 mai 2014, 12:21)

    Gheorghescu [utilizator]

    Citam: "Ministrul rus al Afacerilor Externe, Serghei Lavrov, a acuzat miercuri europenii ca inchid ochii la ascensiunea "fascismului" in Ucraina".
    De fapt, caracteristicile fascismului se regasesc din plin in Rusia. Nici nu e de mirare, cand fascismul, nazismul (adica national-socialismul) si comunismul sunt inrudite strans. Iar Rusia nu s-a dezis si nu s-a desprins de trecutul comunist si sovietic. Autoritarism cu tendinte dictatoriale, incalcarea drepturilor omului, imperialism, asta inseamna Rusia lui Putin si Lavrov. Oare nu seamana asta si a "fascism", ca sa folosim acest cuvant drag tovarasului Lavrov?
    Cat despre nationalismul agresiv ucrainean, asta e o alta discutie, dar nu rusii sunt victimele.
    • -8 (16 voturi)    
      o intrebare (Miercuri, 7 mai 2014, 12:59)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

      Si cum se numeste nationalismul agresiv?
      Si daca acesta agresivitate produce victime?
      Sau poate daca victimele sunt de o anumita rasa sau nationalitate se poate accepta? Presupun ca intr-un procent acceptabil, sa nu sune a "solutie finala".
      Cred ca ati luat-o razna si nu mai vedeti padurea din cauza copacilor. La Budapesta un "skinhead" de la jobik ajunge vicepresedinte al parlamentului...(urale, aplauze furtunoase).
      Desteptarea, domnilor!
      • +9 (15 voturi)    
        pai? (Miercuri, 7 mai 2014, 13:17)

        Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        Si cu cecenii cum ramane?
        • -3 (13 voturi)    
          Cecenii (Miercuri, 7 mai 2014, 15:46)

          Patton [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae Kidman

          Cecenii sunt bine mersi, tocmai au asistat la un meci al lui Terek Grozny alaturi de liderul lor, Kadarov, care i-a scos dintr-un conflict vechi de 20 de ani si i-a adus la civilizatie...
          • +4 (12 voturi)    
            conflict cu cine? (Miercuri, 7 mai 2014, 17:13)

            Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Patton

            pacat ca nu au aflat si cecenii ce fericiti sunt.
      • +3 (7 voturi)    
        si un raspuns... (Miercuri, 7 mai 2014, 17:08)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        nationalismul agresiv se numeste nationalism agresiv. Chiar daca produce victime. Dar pana la fascism mai e. O lectura din Jeliu Jelev ar fi relevanta, dar poate cer prea mult...
        Rusia foloseste termenul fascist pentru oricine nu face sluj imediat in fata ei. Si nu ezita sa foloseasca si cuvantul "imperialism", desi e un fel de a vorbi de funie in casa spanzuratului.
        Acuma nu stiu cum sa inteleg chestia cu "ati luat-o razna". Prefer sa o consider o afirmatie retorica, o acuzatie generala la adresa societatii si nu un atac personal.
  • +9 (15 voturi)    
    Tatarii din Crimeea fara drepturi (Miercuri, 7 mai 2014, 12:22)

    fit [utilizator]

    " Medjlis-ul, adunarea populară a tătarilor din Crimeea, va continua să activeze, chiar dacă i se va interzice, iar conducătorii vor fi arestaţi. Declaraţia a fost făcută la Kiev de către liderul tătarilor şi deputatul în Rada Supremă, Mustafa Djemilev, relatează Цензор.НЕТ." 5 mai 2014 Publika.md
    • -9 (17 voturi)    
      'liderul' tatarilor (Miercuri, 7 mai 2014, 14:16)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui fit

      a fost 'expulzat' chiar de tatari ..daca nu ma insel !
      • +6 (10 voturi)    
        pai te inseli (Miercuri, 7 mai 2014, 17:14)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        dar ar fi doar problema ta, daca nu ai incerca sa ne prostesti si pe noi.
        • -1 (5 voturi)    
          credc a tu incerci prostirea ... (Miercuri, 7 mai 2014, 17:53)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

          "Liderul tătarilor din Crimeea, Mustafa Djemilev, are accesul interzis timp de cinci ani pe teritoriul ucrainean alipit în martie la Rusia, a anunţat marţi Medjlis, adunarea tătarilor din Crimeea."

          http://www.mediafax.ro/externe/liderul-tatarilor-are-accesul-interzis-in-crimeea-timp-de-cinci-ani-12502830
          • 0 (6 voturi)    
            Citeste mai cu atentie! (Miercuri, 7 mai 2014, 19:04)

            fit [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            Nu a fost expulzat de tatari ci de rusi!

            "Părăsind Crimeea pentru a merge la Kiev marţi dimineaţă, lui Djemilev i-a fost înmânat un document de către vameşi care îi interzice să intre în Federaţia Rusă până la 19 aprilie 2019, a precizat pentru AFP Lilia Muslimova.

            "Această decizie arată cu ce stat «civilizat» avem de-a face", a reacţionat Djemilev pentru site-ul de ştiri zn.ua.

            Tătarii, minoritate musulmană din Crimeea, s-au arătat ostili alipirii peninsulei la Rusia în martie, în urma unui referendum denunţat drept ilegal de Kiev şi occidentali." mediafax
          • +1 (3 voturi)    
            bai ce scoala de manipulare sovietica ai! (Miercuri, 7 mai 2014, 22:56)

            Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            adica adunarea tatarilor anunta ca liderul lor a fost interzis de rusi, iar tu ne explici ca el a fost expulzat de tatari! Esti pesedist sau ce? Scuza-ma daca te-am jignit cu ultima intrebare... dar e tipic Ponta si ai lui sa rastalmaceasca realitatea in asa hal... de fapt asta e scoala rusovietica a lui tatuca Ilici.
      • 0 (0 voturi)    
        Te inseli (Miercuri, 7 mai 2014, 20:05)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        ca de obicei !
  • +11 (15 voturi)    
    Moscova: Europa inchide ochii ... (Miercuri, 7 mai 2014, 12:27)

    Herodot [utilizator]

    ... la ascensiunea "fascismului" in Ucraina"

    - Moscova are dreptate, cu un mic amendament: Europa inchide ochii la ascensiunea "fascismului" in RUSIA !
    • -7 (13 voturi)    
      fascismul ad portas (Miercuri, 7 mai 2014, 13:03)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui Herodot

      Europa a inchis ochii la ascensiunea fascismului in Ungaria, adica chiar in sanul ei. Ce mai conteaza chestia asta la mii de kilometrii de Bruxelles.
      • -3 (7 voturi)    
        nu doar inchis ochii ..ei chiar il aplauda . (Miercuri, 7 mai 2014, 14:17)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        in PE pe semi-extremistul orban .
        • +5 (7 voturi)    
          semi-extremist?!? (Miercuri, 7 mai 2014, 14:34)

          mrness [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          Umorul involuntar e cel mai bun, pe onoarea mea!
  • -2 (10 voturi)    
    Victorii peste victorii (Miercuri, 7 mai 2014, 13:26)

    Omics [utilizator]

    Interesant cum astă-dimineața unii vedeau deja „curățată” de pro-ruși toată Ucraina de Sud-Est.

    Deja pro-rușii s-au reinstalat în primăria din Mariupol:
    http://espreso.tv/news/2014/05/07/kilka_soten_separatystiv_znovu_zayshly_v_miskradu_mariupolya

    În timp ce armata ucraineană își plimbă de nebună tancurile pe câmpurile în jurul Mariupolului, Slovianskului și a altor orașe, tensiunile între cele două fracțiuni ale puterii de la Kiev se adâncesc. Se pare că procurorul general caută vinovăția Yuliei Timoshenko în incendiul de la Odessa. Probabil tipul este în tabăra lui Poroshenko (care a cerut demisia președintelui ucrainean, aflat în tabăra lui Timoshenko).
  • +5 (13 voturi)    
    Lavrov sa se lase de meserie (Miercuri, 7 mai 2014, 13:39)

    fit [utilizator]

    Lavrov sa vada si de drepturile minoritatilor din Rusia si din Crimeea, vezi tatarii. In Ucraina, o minoritate (rusa) impune majoritatii ucrainene. Cu arma.
    • -2 (14 voturi)    
      Habar (Miercuri, 7 mai 2014, 15:47)

      Patton [utilizator] i-a raspuns lui fit

      Habar nu ai tu de drepturile minoritatilor in Rusia! Aia au republicile lor, limbile lor oficiale, parlamentele lor.

      Hai sa luam SUA spre exemplu: ce au mexicanii dupa 15 ani de stat in SUA si platit taxe la stat?///
      • -3 (3 voturi)    
        DEH! (Miercuri, 7 mai 2014, 19:16)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui Patton

        DEH! Mexicanii au tot atatea drepturi ca si americanii, daca au cetatenie americana. Chiar si fara cetatenie, tot se pot bucura de drepturile omului.

        Tatarii din Crimeea nu mai au dreptul de a se aduna (si cxine mai stie de altele), spre deosebire de separatistii rusi care instiga la anarhie si terorism.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai tocmai asta e buba (Miercuri, 7 mai 2014, 23:10)

          Patton [utilizator] i-a raspuns lui fit

          Ca nu li se acorda cetatenia americana nici dupa 15 ani!!!
      • -1 (1 vot)    
        Platesc taxe ? (Miercuri, 7 mai 2014, 20:09)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Patton

        Aia care "sar gardul " la granita Mexic-U.S. ?
        Ce taxe platesc ?
        • 0 (0 voturi)    
          Pentru cel care a sarit cu minusul (Joi, 8 mai 2014, 9:05)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Nu ma deranjeaza aprecierea ta. Dar m-ar bucura daca ai insoti minusul si de raspuns la intrebarile mele.Asa ar fi corect, nu ?
  • +7 (19 voturi)    
    Pentru toti (Miercuri, 7 mai 2014, 13:57)

    Gigi Kent [utilizator]

    Pentru toti cei care comenteaza stirile legate de Ucraina intr-un anumit sens am o intrebare: cum v-ati simti daca s-ar intampla acelasi lucru in Romania, in Harghita si Covasna iar in loc de Rusia ar fi Ungaria? Daca Constitutia Romaniei si legile internationale ar fi calcate in picioare si o parte dintr-un stat ar fi alipit abuziv altui stat? Nu e normal ca armata sa restaureze ordinea nationala, mai ales cand separatistii sunt inarmati? Intai a fost razmelita fara nici un motiv in partea de est a Ucrainei (finantata de Rusia) iar apoi (foarte tarziu dupa parerea mea) autoritatile ucrainiene au reactionat. Nu invers. Din pacate dupa ce s-au tras gloante sansele ca sa aiba loc un referendum organizat corect si al carui rezultat sa fie acceptat de catre toate partile (deci o solutie pasnica) sunt nule.

    Asta daca nu cumva sunteti chiar platiti pentru opiniile voastre.
    • -6 (12 voturi)    
      e simplu (Miercuri, 7 mai 2014, 14:25)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Intervine ministerul de interne prin trupele specializate si pregatite pentru astfel de evenimente. Armata nu se implica in astfel de situatii.
      Daca o parte a teritoriului national ar fi ocupata de un alt stat, asta inseamna stare de razboi cu acel stat si atunci intervine armata.
      In cazul Ucrainei, intai a fost lovitura de stat de la Kiev cand o minoritate a fortat schimbarea politica. Alti cetateni din alte regiuni au spus ca ei nu sunt de acord cu schimbarile de la Kiev si ca nu recunosc noile autoritati. Ce treaba are armata cu chestia asta? Poate ar trebui ca domnii generali, ca buni patrioti, sa forteze partile sa se aseze la masa tratativelor. Asta ar fi o atitudine pozitiva.
      • +4 (8 voturi)    
        pai .... (Miercuri, 7 mai 2014, 16:18)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        pentru armata exista notiunea de 'curtea martiala' .

        politia nu are notiunea asta ... si dupa cum s-a vazut politia a mai 'intors armele' prin multe locatii .. deaia au nevoie de armata ... ca nu indraznesc sa 'intoarca' nimic .
      • 0 (6 voturi)    
        Diferenta... (Miercuri, 7 mai 2014, 19:00)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        Diferenta e ca pe Euromaidan au murit oameni impuscati de lunetisti iar tu ceri ca impotriva lansatoarelor de rachete care doboara elicoptere in est sa lupte politia cu scut si pulan.

        O fi fost lovitura de stat sau nu o fi fost. Ianukovici trebuia sa faca un referendum (UE sau CSI, stat national sau stat federal, eu presedinte sau altcineva etc), sa-si dea demisia, sa fie facute noi alegeri, orice altceva care sa clarifice situatia pana la violente. Eu sincer cred ca de fapt cei care vor cu CSI-ul in tara aia sunt o minoritate si majoritatea vor intregrare in UE. Nu putem insa stii care e realitatea si cine are legitimitate.

        Ianukovici insa era vandut rusilor si dupa ce a vazut ce-a facut a inceput sa planga (real sau regizat). Nu e nici o diferenta din punctul asta de vedere intre el si dl Basescu. Amandoi au fost capabili sa faca orice (unul sa vanda tara rusilor si sa o dezmembreze, altul sa o ponegreasca in strainatate, sa o minta pe Merkel, sa acuze lovituri de stat inexistente) cu simplul scop de a-si salva ei fundul. Astia nu sunt patrioti sunt pur si simplu niste dictatori avizi de putere.
        • +2 (2 voturi)    
          pentru prima parte (Miercuri, 7 mai 2014, 20:18)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          ai un plus. Pentru comparatia cu Basecu , ai un minus. Dar nu pot vota de doua ori , asa ca ramai cu plusul.
          P.S. Cum iti imaginezi ca Basescu poate sa-si ponegreasca tara, sa o minta pe merkel?
          Tu crezi ca Merkel se informeaza asupra situatiei din Romania de la Basecsu ? Chiar crezi ca nu apeleaza la alte surse aflate sub controlul guvernului german ?!
    • +1 (11 voturi)    
      nu se poate face o paralela (Miercuri, 7 mai 2014, 14:27)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      zonele din romania nu sunt autonome , si nu au fost alipite de cineva ...

      si in romania nu e interzisa vorbirea in limba lor preferata ...chiar au mai multe facilitati decat in orice alta tara .

      si cel mai important , si nu au ajuns parte a romaniei pentru ca asa au votat ei prin un referendum .... e ca si cum ai zice ca noi nu avem voie sa mai iesim din ue nici macar prin referendum ..ca ar fi ilegal ... nu prea e asa .

      primi care au finantat miscari acolo au fost sua+ue (maidan) , abea apoi rusi au facut tot posibilul sa finanteze si ei partea lor ... autoritatile de care vorbesti tu sunt venite prin lovitura de stat , votati de un parlament 'protejat' de extremisti de dreapta cu mitraliere imprastiati printre parlamentari .

      cat despre partea cu gloante si referendum ..da ai dreptate .
    • +2 (2 voturi)    
      Gigi ? (Miercuri, 7 mai 2014, 20:12)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Tu esti ? Sa nu te recunosc. Ce-ai patit ?
      Cum de ai redevenit normal? Ti-a revenit judecata cea dreapta. Felicitari !
  • -1 (13 voturi)    
    Teroristi "takfiri" (Miercuri, 7 mai 2014, 14:36)

    KostasP [utilizator]

    In raspuns la cei 2000 de teroristi musulmani takfiri (fosti "luptatori" in siria impotriva lui assad) trimisi de arabia saudita via cia to kiev ca "voluntari", putin raspunde prin trimiterea trupelor alpha group (spetzgrupp a), in zona de conflict declarand "stare de razboi rosu". Urmatoarea etapa fiind "starea de razboi total", in care folosirea de arme nucleare este posibila. Nu degeaba ministrul de externe german a declarat ca ne apropiem f repede de "a point of no return" in situatia din ucraina.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru KostasP (Miercuri, 7 mai 2014, 20:21)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      "fosti "luptatori" in siria impotriva lui assad) trimisi de arabia saudita via cia to kiev ca "voluntari",
      S-a terminat razboiul din Siria ?
      Teroristii musulmani din Siria someaza ?
      Neavand ce face au plecat in ucraina sa-i pocneaca pe rusi...
      Cand s-a terminat razboiul din Siria ?!
  • -5 (15 voturi)    
    /// (Miercuri, 7 mai 2014, 15:42)

    Patton [utilizator]

    /// Astia, dupa 2 luni de zile, in loc sa se adreseze adevaratelor probleme, precum faptul ca Kievul nu are sustinerea populatiei din Est, tot insista cu "interventia" Rusiei. Astia sunt normali la cap?!

    Devine din ce in ce mai evident ca nu-i intereseaza catusi de putin linistea si pacea in Ucraina. Miza e alta: iritarea Rusiei intr-atat incat sa declanseze o operatiune militara!
    • +1 (5 voturi)    
      Soparle aruncate de agenti raspandaci (Miercuri, 7 mai 2014, 19:20)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Patton

      Afirmi ceva (dupa prelucrarea FSB, nu?) si tot tu iti dai dreptate, dezvoltand ideea. Tipic.
  • +2 (4 voturi)    
    Majoritatea (Miercuri, 7 mai 2014, 17:47)

    KostasP [utilizator]

    Celor care comentati pe subiectul ucraina traiti in "fantasy land". Eu nu spun sa fiti de o parte sau de cealalta, eu spun sa deschideti ochii si sa vedeti/ cantariti realitatea. Nu trebuie sa cadem in capcana manipularilor din nici o parte. Trebuie sa ne punem intrebari si sa cunostem adevarul. Iar apoi, vom putea trage o concluzie cu privire la ceea ce se intimpla acum in ucraina si cine si de ce a inceput tot acest razboi.
  • +5 (7 voturi)    
    O simplă opinie (Miercuri, 7 mai 2014, 17:51)

    Omics [utilizator]

    După opinia mea declarațiile „pacifiste” ale lui Putin arată că în Ucraina militarii pro-ruși au avantaj pe teren și pregătesc ceva foarte rău pentru Kiev.
    • +1 (3 voturi)    
      Raul este deja facut (Miercuri, 7 mai 2014, 19:26)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Haosul este deja instaurat. Cetatenii sunt terorizati. Cea mai buna arma a fost activata. Si este in interiorul Ucrainei: poporul dezbinat si infricosat.
  • 0 (0 voturi)    
    totalitate (Miercuri, 7 mai 2014, 20:19)

    Vladel [utilizator]

    Oameni buni evenimentele trebuie privite in totalitatea lor, impreuna cu ce s-a petrecut pe maidan, cu reactia oamenilor, occidentului si la primele manifestatii si la acestea, cu criteriile etnice, cu declaratiile privind minoritatile, ale conducerii interimare, occidentului si nu in cele din urma respectand viata.
  • 0 (0 voturi)    
    Ora 19:51 (Miercuri, 7 mai 2014, 20:29)

    adrian88000 [utilizator]

    O clipa astrala.
  • +2 (2 voturi)    
    Minciuni rusesti (Miercuri, 7 mai 2014, 20:51)

    EuInsumi [utilizator]

    Putin zice acum ca rusia si-a retras trupele de la granita cu ucraina. Pai parca nu erau niciun fel de trupe pina acum la granita. Care e adevarul? Eu zic ca niciunul. Rusia are trupe la grinita
  • 0 (0 voturi)    
    nu va intrebati ? (Miercuri, 7 mai 2014, 21:19)

    ciumas [utilizator]

    de ce se infrunta oamenii? pentru tara lor? cred ca mai sunt normal dar va intreb pe voi ce va da tara voua? sau lor ? alora care ataca ? prosti se lupta pentru oligarchi, sau miliardari sau regi si regine sau popi sau presedinti. si ce avantaje are poporul din razboie? sau dupa razboaie? treziti va oameni buni !!!
  • 0 (0 voturi)    
    @adrian88888 (Miercuri, 7 mai 2014, 21:26)

    KostasP [utilizator]

    Am stat putin pe ganduri daca sa-ti raspund pt ca din intrebarea ta se vede ca nu cunosti subiectul. Din politete am ales sa-ti raspund dar pe viitor ti-as recomanda sa-ti faci temele mai bine. Da, Assad castiga razboiul in siria. "Militantii" ori se predau (exista o lege data de assad care le permite tuturor militantilor ,care nu sunt invinuiti de crime de razboi, sa se predea avand garantia ca-si vor pastra capul pe umeri) ori incearca sa iasa din siria (cazul "takfirilor" comandati de arabia saudita). Se mai dau lupte razlete in diferite regiuni dar "opozitia" nu mai are forta necesara impotriva saa si urmeaza sa capituleze.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru KostaP (Joi, 8 mai 2014, 9:15)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Multumesc pentru raspuns. Recomandarea ta , e discutabila.
      In primul rand, tema discutiei era Ucraina si nu Siria. Pentru Ucraina nu cred ca am comentat fara a avea informatii.
      In al doilea rand ,eu nu te-am contrazis in necunostiinta de cauza. Eu mi-am aratat lipsa de informatii si te-am rugat pe tine sa ma ajuti. Cred ca este normal ca cel care nu cunoaste un subiect in amanunt sa ceara ajutor .
      Oricum , iti multumesc ca mi-ai raspuns.
    • 0 (0 voturi)    
      Toate sunt legate! (Joi, 8 mai 2014, 21:45)

      @Horea [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Nu pot fi separate "revolutiile". Sunt legate de petrol si miza mirajului nivelului de viata in coma! Ucraina este o razbunare! (!!! licuricii nu pun pret pe viata voastra, indiferent ce postati aici)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by