Serghei Lavrov: Ani in sir, Occidentul a creat conditii pentru a "rupe" Ucraina de Rusia

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 30 martie 2014, 17:16 Actualitate | Internaţional


Ani in sir, Occidentul a creat conditii pentru a "rupe" Ucraina de Rusia, a declarat duminica ministrul rus de externe Serghei Lavrov, intr-un interviu acordat postului public al televiziunii ruse Pervai Kanal, citat de Ria Novosti, potrivit Agerpres. "Sentimentul este ca partenerii nostri occidentali, daca am privi situatia la scara larga, au creat conditii pentru a 'rupe' Ucraina de Rusia. Cand si-au dat seama ca au gresit, prin actiuni care submineaza toate acordurile la care s-a ajuns dupa prabusirea Uniunii Sovietice, nu au putut sa recunoasca. O falsa notiune despre mandrie a impiedicat acest lucru", a declarat Lavrov, adaugand ca sanctiunile instituite recent impotriva Rusiei seamana cu dorinta de a-si manifesta resentimentele intr-o forma cat mai decenta.

Potrivit acestuia, in discutiile particulare, partenerii occidentali cer partii ruse un efort de empatie, pe motiv ca "societatea occidentala nu poate tolera o astfel de evolutie" (modul in care Rusia a anexat Crimeea - republica autonoma din sudul Ucrainei).

In cazul alipirii Crimeii, autoritatile ruse nu s-au gandit nicio clipa la reactia tarilor occidentale, a spus Lavrov, adaugand ca Rusia nu a avut de ales.

"Nu ne-am complicat cu reflectii despre posibile reactii. Nu am avut de ales. Aceasta alegere pentru care s-a optat in cele din urma a fost dictata de intreaga noastra istorie, de dreptul international, de statul rus, de responsabilitatea noastra pentru rusii care s-au trezit dintr-o data in strainatate si nu in stricta conformitate cu procedurile juridice internationale", a opinat ministrul rus, amintind de atmosfera tensionata si oculta in care au fost convenite intelegerile de la Belovejskaia Puscia, cand a fost semnat Tratatul care stipula dizolvarea Uniunii Sovietice.

In alta ordine de idei, Lavrov a mai spus ca nu intelege care principii "fundamentale" ale organizarii statale nu permit Ucrainei sa devina stat federal. In cadrul intrevederii de la Haga cu omologul sau ucrainean, Andrei Descita, Lavrov a expus masurile pe care Moscova considera ca autoritatile de la Kiev ar trebui sa le aplice pentru detensionarea situatiei, intre care si federalizarea tarii. Seful diplomatiei ucrainene a respins din start varianta federalizarii Ucraina, afirmand ca aceasta contravine principiilor fundamentale ale organizarii statului ucrainean.

Potrivit ministrului rus de externe, criza din Ucraina nu poate fi rezolvata fara acceptul tuturor partilor privind federalizarea tarii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2670 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    No mercy! (Duminică, 30 martie 2014, 18:00)

    Daniels22026 [utilizator]

    Ucraina a fost intotdeauna si inca mai este sub influenta ruseasca. Puternica si agresiva. Rusii sint cei care au democratizat oleaca fosta uniune sovietica. Au permis oleaca libertate propriilor cetateni si tarilor din imperiu.

    Acum se pling ca ideile, cultura, comertul si idealurile vestului civilizat au penetrat imperiul. Ce doresc rusii de la noi? Sa le spunem ca e corecta mafia de stat? Sa le spunem ca pooarele nu merita libertate si democratie? Sa renuntam la presa libera si principii ca sa nu se simta ei cu musca pe caciula.? Pai atunci ei de ce evolueaza catre democratie? De ce nu inchid Rusia ca si nord-coreenii? Ce cauta oligarhia ruseasca prin Europa si SUA? Lor le place civiliatia vestului doar cit timp popoarele lor nu vor sa se elibereze de sub mafie. Cind apar revolutiile, mafiotii invoca mereu pericole externe, ca sa-si mentina popoarele sub control.

    Adevarul e ca forta culturala a vestului e atotputernica. Distruge fara mila relatiile tribale si coruptia conservatoare a estului europen. Cultura nu declara nimanui razboi, nu asediaza si nu santajeaza pe nimeni. Pur si simplu distruge sistematic, pas cu pas, toate societatile inapoiate, toate traditiile anacronice, toata ineficienta economica si agresivitatea patriarhala. Incet si fara mila.
    • -2 (8 voturi)    
      N-ai inteles (Duminică, 30 martie 2014, 19:33)

      Patton [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Rusii vor ca americanski sa stea la ei acasa si sa nu-i mai inconjoare cu tot felul de baze militare, aliante si alte rachete desfasurate in spiritul "democratiei" !

      Capisci!??!!!
      • +2 (2 voturi)    
        N-ai inteles nimic! (Duminică, 30 martie 2014, 22:39)

        romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui Patton

        Crimeea, ca si minim jumatate din ''federatie'', n-a fost niciodata a rusilor!!!
        Ponimaieshi?
      • +2 (4 voturi)    
        N-ai inteles (Luni, 31 martie 2014, 0:02)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Patton

        Tu nu crezi nici in democratie?!

        Dar in forta pumnului crezi?! Se vede treaba ca e unica forta in care crezi. Dar daca esti asa increzator in pumn, atunci de ce comentezi? De ce incerci sa schimbi gindirea oamenilor, daca doar pumnul face legea?

        Capisci?! Cuvintul e mai greu decit pumnul. Iar internetul e mai exploziv decit armele nucleare.
        • +1 (1 vot)    
          Pai tocmai (Luni, 31 martie 2014, 22:26)

          Patton [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Tocmai asta e, ca nu cred in forta pumnului. De-aia ma ratoiesc la americanski.

          Capisci?
      • -1 (1 vot)    
        sa nu deranjati primatele ruse! (Luni, 31 martie 2014, 23:11)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui Patton

        De ce? NU cumva ca rusii sa isi faca de cap nederanjati?
    • +4 (8 voturi)    
      Felicitari pt coment-ul asta (Duminică, 30 martie 2014, 19:49)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Exact. Ce vor rusii de fapt, sa spunem ca marlania oligarhica neobolshevica de la ei e "role model"?
      Daca e asa, de emigreaza rusii pe capete si de ce mafiotii lor locuiesc de fapt prin Europa si America?
  • +6 (10 voturi)    
    . (Duminică, 30 martie 2014, 18:07)

    Raid [utilizator]

    si cine-i opreste pe rusi sa creeze conditii pentru a-i aduce aproape de ei pe ucrainieni? inafara de forta armata
  • +2 (8 voturi)    
    ''parerea mea...'' (Duminică, 30 martie 2014, 18:13)

    MenInBlack [utilizator]

    ''Potrivit ministrului rus de externe, criza din Ucraina nu poate fi rezolvata fara acceptul tuturor partilor privind federalizarea tarii.'' - Exact asta-i spuneam si eu Presedintelui Putin...chiar inainte de criza ;)

    Daca luam in calcul ca nici rusul de rand nu va putea cunoaste libertatea si democratia autentica decat in urma unor referendumuri privind federalizarea Rusiei, atunci sunt de acord cu Excelenta Sa in totalitate.
    Dar Rusia nu va cunoaste democratia autentica pana cand fostul contigent KGB si ideologia sovietica nu dispar in pace, prin moarte naturala. (ca si la noi dealtfel...).
    • +1 (7 voturi)    
      Catre Bula (Duminică, 30 martie 2014, 19:34)

      Patton [utilizator] i-a raspuns lui MenInBlack

      Radio Erevan catre Bula: "Rusia e stat federal! Mai pune mana pe-o carte!"
      • +1 (3 voturi)    
        Catre tatal lui Bula; (Duminică, 30 martie 2014, 22:36)

        romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui Patton

        domnule pattonOVICI, rusia e tot atat de federativa pe cat era comunismul de democrat, sau daca vrei alta comparatie ( cu gand ca o vei si intelege ) rusia e-o federatie la fel de dmocrata precum imperiul tarist, uniunea sovietica, imperiul austro-ungar sau,,,iugoslavia. Si cum nici un imperiu nu a fost vesnic, sa speram ca si imperiul rus, sau dupa mintea ta federatia rusa, are zilele numarate, mai ales daca occidentul + sua nu vor slabi, ci vor intari presiunile.
      • +2 (4 voturi)    
        Asta cred (Duminică, 30 martie 2014, 22:39)

        MenInBlack [utilizator] i-a raspuns lui Patton

        doar cei care asculta Radio Erevan :)
        In realitate Rusia e o dictatura absoluta, cu partid unic si economie centralizata...dar e bine sa visezi la supa calda Putineasca daca asta te relaxeaza.
  • +1 (9 voturi)    
    Putin s-a prins ca omul e muritor... (Duminică, 30 martie 2014, 18:38)

    rov [utilizator]

    Si atunci a luat o fatuca
    http://www.ghidularadean.ro/stire/2659/putin_si_kabaieva_poarta_verighete_presa_rusa_speculeaza_ca_sau_casatorit_in_secret.html
    Isi bate joc de o tara pentru un orgoliu de om bolnav.
    Putin esti un biet muritor si un distrugator de oameni din pacate!
  • +2 (8 voturi)    
    Ucraina (Duminică, 30 martie 2014, 18:40)

    adrian88000 [utilizator]

    s-a rupt de Rusia odata cu HOLODOMORUL!
    Ia zi , domnule Lavrov, ce ai invatat la scolala despre holodomor ? Mai tii minte ceva sau ai uitat? Sau poate ai lipsit la lectie? Sau nu s-a predat ?
    • 0 (6 voturi)    
      HOLODOMORUL ... (Duminică, 30 martie 2014, 20:46)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      ... aaaa ... holodomorul a fost atunci cand poporul rus a salvat de la moarte 7 milioane de ucrainieni... trimitandu-le GRATIS trenuri intregi cu alimente ... Iar pentru asta ucrainienii le vor fi in veci recunoscatori rusilor ... Nu-i asa, domnule Lavrov? ;)
  • +3 (9 voturi)    
    Domnule Lavror (Duminică, 30 martie 2014, 19:01)

    adrian88000 [utilizator]

    Si in Romnaia a avut loc o lovitura de stat in decembrie ,1989, nu-i asa ? Ce ne facem ? Cum ne ajututi sa indreptam greseala ? Ne gasesti un nou Ceausescu sa-l aduci pe tancuri la Bucuresti ?
    Dar la voi ?? La leningrad ( Sankt Petersbourg ) in 1917 nu a fost tot o lovitura de stat ? Cum o raparati? Ati gasit un Romanaov sa-l puneti pe tron in locul lui Putin?
    • -1 (1 vot)    
      Daca tu (Luni, 31 martie 2014, 0:33)

      Patton [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Daca tu ai impresia ca venirea lui Johnny Trei Mandate aka Ion Iliescu aka Ion Ilici Iliescu la putere, dupa asasinarea lui Ceausescu si votul "democratic" din "Duminica Orbului" NU A FOST REZULTATUL UNEI LOVITURI DE STAT.........atunci esti nebun de-a dreptul!

      Revolutia din '89 are toate elementele unei lovituri de stat:
      - eliminarea liniei intai din conducere prin suprimare fizica (Ceausescu)
      - urcarea liniei a doua in varf (Ion Ilici)
      - teroristii (haha)
      etc. etc.

      Daca n-ar fi de plans, ar fi de ras...
      • +1 (1 vot)    
        pentru Patton (Luni, 31 martie 2014, 9:44)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Patton

        Ceea ce am scris era pentru mintea intortocheata a lui Lavrov..Toti oamenii inteligenti din Romania stiu ca la noi a fost la inceput o Revolutie care a fost urgent confiscata si deturnata printr-o lovitura de stat. Si chiar Revolutia a inceput cu anumite " stimulente ".
        Nu era cazul sa-i iei apararea lui Lavrov. , dar ai dreptate in ceea ce ai scris.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by