Mari obiecte plutitoare reperate de un satelit chinez in apropierea zonei unde a disparut avionul Malaysian Airlines nu sunt ramasite ale aparatului, o noua pista care a condus la un impas, in conditiile in care se incheie joi a sasea zi de cautari, fara niciun indiciu, scrie AFP.

China a anuntat Malaezia ca fotografii facute din satelit duminica arata obiecte care plutesc in apropierea zonei sub supraveghere, a anuntat ministrul malaezian al Transporturilor, Hishammuddin Hussen.

Fotografiile "nu arata nicio ramasita" a avionului Boeing 777, disparut sambata dimineata, la o ora dupa ce a decolat de la Kuala Lumpur cu destinatia Beijing, avand la bord 239 de oameni, a adaugat acesta, intr-o conferinta de presa.

Acesta a dezmintit si o ipoteza avansata de anchetatori americani citati joi de Wall Street Journal.

Potrivit acestora, pe baza datelor transmise la sol in mod automat de motoarele Rolls Royce ale aparatului, avionul a continuat sa zboare patru ore dupa ce a pierdut contactul cu controlul aerian.

"Aceste informatii sunt inexacte", a declarat ministrul, in conditiile in care autoritatile malaeziene sunt aspru criticate pentru gestionarea crizei si a operatiunilor de cautare, care regrupeaza 12 tari.

In cursul zilei, avioane malaeziene si vietnameze, trimise in zona unde au fost reperate obiectele plutitoare, in Marea Chinei Meridionale, intre Malaezia si Vietnam, au anulat sperantele legate de o pista in aceasta catastrofa aeriana, una dintre cele mai misterioase in aviatia moderna.

Avioanele nu au reperat absolut nimic.

"Fiecare zi e o eternitate"

Zborul MH370 a disparut de pe ecranele radarelor intre coasta estica a Malaeziei si sudul Vietnamului.

Cautarile avionului au fost marcate de piste false, informatii contradictorii si zvonuri.

"Fiecare zi pare sa dureze o eternitate", a declarat, la televiziunea CNN, Danica Weeks, al carei sot, Paul, se afla la bordul zborului MH370.

De frica sa nu le piarda, sotul sau a lasat in locuinta sa din Perth (Australia) verigheta si ceasul, in conditiile in care urma sa mearga in Mongolia.

"Ma rog sa i le pot da inapoi. Este singurul lucru care ma sustine. Nu mai exista nimic altceva si nu avem nicio informatie".

Premierul chinez a promis joi ca tara sa, care avea la bordul avionului disparut 153 de cetateni chinezi, va continua cautarile "atat timp cat mai ramane o urma de speranta".

Obiectele plutitoare detectate de satelitul chinez masurau 13 metri pe 18 metri, 14 pe 19 metri si 22 pe 24 metri, fiind dispersate pe o raza de 20 de kilometri.

Zona supravegheata este traversata de mari rute maritime si este plina de numeroase ramasite, ceea ce complica sarcina operatiunilor de cautare.

Codul MH370 a fost retras din uz

Intrate in a sasea zi, operatiunile de cautare au fost extinse la marea Andaman, pe coasta vestica a Malaeziei, departe de traiectoria pe care ar fi trebuit sa o urmeze zborul MH370.

Marea Andaman este marginita la sud de insula indoneziana Sumatra, la este si la nord de Thailanda si Birmania.

Operatiunile mobilizeaza 42 de nave zi 39 de avioane din 12 tari, printre care Statele Unite, China si Japonia. Zona studiata acopera acum aproape 27.000 de mile nautice (circa 90.000 km2, similara cu suprafata Portugaliei).

Tentativele de explicare a disparitiei bruste a avionului abunda: explozie la bord, probleme tehnice, deturnare, lovirea cu o racheta, atentat sinucigas al pilotului.

Malaysia Airlines a anuntat retragerea codului MH370, "din respect" pentru echipaj si pentru pasagerii zborului MH370. Legatura Kuala Lumpur-Beijing va purta de acum numele MH318 iar la revenire MH319 (in loc de MH371).

Daca avionul s-a prabusit in mare, ar fi vorba de cea mai grava catastrofa aeriana a unui avion de linie din 2001, data accidentului unui Airbus A300 al American Airlines, soldat cu 265 de morti in Statele Unite.