Crimeea, criza din Ucraina: Lacrimile unui soldat rus in fata unei baze militare ucrainene - reportaj AFP

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 3 martie 2014, 19:43 Actualitate | Internaţional


Soldat rus in fata unei unitati militare ucrainene din Crimeea
Foto: Twitter/ EuroMaidanPR
Un soldat rus plange, sprijinit de un arbore, la cincizeci de metri de o baza militara ucraineana pe care unitatea sa a incercuit-o la Bahcisarai, in Crimeea, scrie AFP.

"Intelegeti-l, ii e rusine de ce se intampla aici", explica Gulia, al carui fiu este de cealalta parte a micului zid, in interiorul acestei baze situate la sud de Simferopol, capitala peninsulei.

"Este ingrozitor sa ne batem intre noi", spune aceasta femeie, care declara cu mandrie ca este "cetatean al Ucrainei".

"Nu suntem impotriva voastra, nu va fie frica", spune ea, adresandu-se camarazilor tanarului militar cu ochii albastri, care nici macar nu incearca sa-si ascunda lacrimile.

Refuzand sa-si spuna numele sau unitatea de care apartine, da timid din cap in momentul in care ziaristul AFP il intreaba daca e rus.

Nu departe de el, un camion militar este parcat de-a latul aleii care duce catre baza, pe a carei poarta metalica gri este un imens semn "Stop".

Pentru ofiterii ucraineni care ies pentru scurt timp din baza, nu incape nicio indoiala ca cei circa 20 de soldati vizibili, in tinuta de camuflaj si fara niciun insemn distinct pe uniforme, apartin armatei ruse.

"Nu trebuie decat sa le vezi uniformele", a declarat locotenent-colonelul Vladimir Dokutceaiev.

"Am depus un juramant Ucrainei"

Superiorul sau, comandantul bazei, se arata si mai explicit, aratand ca unul dintre negociatorii trimisi pentru a vorbi cu el in ziua precedenta, dupa ce misteriosul detasament s-a pozitionat in acest loc, "s-a prezentat drept un capitan al Federatiei Ruse".

"Au avansat doua cerinte", povesteste colonelul Serghei Stesenko, de la Marina ucraineana: "sa depunem armele la rastele" si instalatiile militare sa fie plasate sub gestiunea comuna a ucrainenilor si a "fortelor Federatiei Rusie".

"Nu putem sa o facem, am depus un juramant Ucrainei. Trebuie sa ramanem credinciosi poporului ucrainean. Este pamantul nostru", subliniaza ofiterul.

"Nu au nicio atitudine belicoasa (...) Nu vor sa traga in noi si nici noi nu vrem sa tragem in ei", continua ofiterul. Dar "daca deschid focul, vom riposta (...) Avem destule arme si munitii".

"Personal, nu inteleg" de ce s-a ajuns la o asemenea situatie, "speram ca se va rezolva de o maniera pasnica", concluzioneaza el, fara a dori sa precizeze cati oameni are sub comanda.

Din exteriorul bazei, se poate vedea un blindat in mijlocul curtii. Pe drumul de la Bahcisarai la Simferopol, la circa 30 de km spre nord, cateva camioane de trupe circula si un blindat este stationat.

Ucrainenii au denuntat luni o prezenta masiva a militarilor rusi in Crimeea, cucerita de Rusia la finele secolului al XVIII-lea si atasata Ucrainei in 1954, cand cele doua tari erau "republici surori" in cadrul URSS.

Iar ceea ce se intampla la Bahcisarai este departe de a fi un caz izolat, numeroase alte baze confruntandu-se cu o soarta identica.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















32356 vizualizari

  • -33 (47 voturi)    
    snif, snif (Luni, 3 martie 2014, 20:03)

    Mazeta [utilizator]

    Hotnews îmi place din ce în ce mai mult. Ieri era un autor care mai avea puțin și pleca singur la război, arătându-ne cum trebuie anihilați rușii. Astăzi un articol lacrimogen despre Gulia și Serghei.

    Ce-ar fi totuși să transmiteți fapte, nu emoții?
    • -5 (11 voturi)    
      jurnalism cu fapte ??? (Luni, 3 martie 2014, 20:37)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      da ce grozavie o mai fi si asta ... ????
    • +12 (16 voturi)    
      vorbeşti aiurea (Luni, 3 martie 2014, 20:45)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      În 16 decembrie 89 la prânz, trecând în mod organizat şi supravegheat pe trotuarul de vizavi de casa parohială a lui Tokes, în lungul cordon de miliţieni cu scut şi căşti albe care asigura ordinea l-am văzut pe Ciulă - Ciulă era cu doi ani mai mic decât mine, de profesie măcelar, care avea ghinionul să-şi facă armata exact atunci. "Ciulă! Ce naiba faci?!?" Speriat, transpiraţia-i curgea pe faţa de sub viziera ridicată. "Pleacă, bă, d-aci, să nu ne vadă ăştia că vorbim, că mă-mpuşcă. Mai aveam doar două luni să termin şi, uite.. Pleacă!" Şi şi-a lăsat viziera jos şi eu am plecat mai departe, cu ceilalţi trecători, mânaţi din spate de civilul cu "parpalac" de piele şi căciulă de blană "hai, circulaţi, circulaţi, nu staţi!"
      • -9 (11 voturi)    
        hehe (Luni, 3 martie 2014, 21:37)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Din păcate premiile Oscar și premiul Nobel pentru literatură s-a decernat deja. Poate la anu'.
    • +12 (18 voturi)    
      ce ar fi sa degajezi? (Luni, 3 martie 2014, 20:55)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      nimic nu-ti place pe acest site, rolul tau ingrat e sa contrazici, sa arunci cu noroi, chiar nu inteleg de ce nu te duci la gadea&co pe care ii stimezi probabil foarte mult, ei sunt justitiarii pe care ii iubesti.... eu nu suport sa stau pe un site care nu imi place... e clar ca tu esti platit sa o faci altfel nu vad cum tu si cu cativa amici de-ai tai va plantati aici la primul articol cu Basescu sau antirusesc si dati cu rahat cat va tine tastatura... poate ca Voiculescu cand si-a trainuit postacii a aplicat vechile tehnici bolsevice, gen otravirea spatiului public cu calomnii si minciuni...dar si tehnica asta are un revers sa stii - coaguleaza oamenii cu orizonturi mai largi, adica democratia isi formeaza anticorpi... tentaculele sovietice se simt inca prea puternic in Romania, desi ii deplangem pe ucrainieni tot spatiul public si politic e infestat de cancerul rusesc... dovada aici de fata... binenteles ca o sa clamezi libertatea de exprimare...la fel si eu...
    • +16 (20 voturi)    
      I, robot, Mazeta (Luni, 3 martie 2014, 21:00)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mazeta, ai facut armata? Stii ca in timpul Revoltei de la Brasov din 1987 toate unitatile militare pe o arie extinsa erau in alerta? Stii ca erau tineri recruti carora li se daduse ordin sa fie pregatiti, dar care la ideea de a merge si de a bate sau a face rau revoltatilor de acolo plangeau?!

      Crezi ca in armata ai in subordine roboti?!

      Asa ca baga-ti sarcasmul mizer undeva.
    • +7 (7 voturi)    
      emotiile genereaza fapte (Luni, 3 martie 2014, 21:04)

      BME [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si lacrimile unui soldat nu sunt o rusine. Asta inseamna ca si gandeste si ii pasa de ce e in jur. Un soldat nu este o masina de ucis. Din pacate soldatii mor, generalii traiesc. Asa cum au muri si la noi in 89 , cei tineri, care plangeau in prima linie.
    • +4 (4 voturi)    
      E un fapt (Luni, 3 martie 2014, 23:38)

      AnaRau [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      1. Acesta este un fapt și pune în lumină o împărțire a sprijinului pe care îl are anexarea armată chiar în rândul soldaților ruși. Ce ar fi să vedem la un moment dat și manifestații antiagresiune în Crimeea la Moscova, nu doar pro. Deocamdată anti se manifestă individual, iar pro ca mulțime cu steaguri.

      2. Oligarhii care fură pentru ei înșiși nu sunt iubiți în Rusia , la fel ca în Ukraina. O Rusie mai democratică ar fi mai pițin periculoasă pentru restu lumii.
  • +4 (16 voturi)    
    Cu ciolovecul (Luni, 3 martie 2014, 20:13)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    nu se poate sa discuti!
    El stie una si buna: davai!
    Asa se intampla cand sunt multi, prosti si lenesi!
    Poate asta este definitia mujicului!
    Cat despre rusii adevarati, astia au murit!
    Sau mai exista doar in literatura, muzica, ... atat!
  • +6 (14 voturi)    
    revoltator (Luni, 3 martie 2014, 20:22)

    fit [utilizator]

    Cautati Civili ucraineni BĂTUȚI și UMILIȚI în public, ca sa vedeti cine sunt fascistii si ce inseamna sa stai in apropiere de granita cu Rusia."Violenţele care au avut loc la Harkov, Ucraina au fost iniţiate de ruşi, veniţi din regiunea Belgorod, Federaţia Rusă, a declarat deputatul V. Danilov. Potrivit lui, activiştii pro-ruşi s-au încăierat cu susţinătorii EuroMaidan şi au arborat drapelul Rusiei pe clădirea administraţiei regionale de stat din Harkov.În total, din Belgorod au venit câteva AUTOBUZE cu mai bine de 2 mii de activişti. Vitali Danilov afirmă că până la venirea lor, mitingul la Harkov se desfăşura paşnic. Cu toate acestea, ruşii nu au scandat lozinci politice, sarcina lor fiind doar de a provoca un conflict. Totodată, Danilov a comunicat că imediat după protest, activiştii pro-ruşi au plecat.Amintim că, ieri, la Harkov, participanţii la miting, susţinători ai EuroMaidanului, au fost bătuţi şi maltrataţi. În total, au fost rănite 97 de persoane."
  • +8 (8 voturi)    
    Si de azi... (Luni, 3 martie 2014, 20:26)

    minus [utilizator]

    brusc, Moscova crede in lacrimi?
  • -8 (14 voturi)    
    o greu ? (Luni, 3 martie 2014, 20:40)

    adrian8 [utilizator]

    ""Personal, nu inteleg" de ce s-a ajuns la o asemenea situatie, "speram ca se va rezolva de o maniera pasnica","

    nu intelege ... ca e greu , au lasat o mana de pucisti sa execute o lovitura de stat , si acum pucistii aia fac tot posibilul sa ingroape tara .

    armata ttrebuia sa intervina imediat cum presul lor a ordonat sa traga in oameni , si sa preia controlul tarii pana la alegeri , nu sa lase alti mafioti sa conduca tara .
    • +5 (5 voturi)    
      Puciști? (Luni, 3 martie 2014, 23:45)

      AnaRau [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Da' de ce nu le ziceți și fasciști, precum cei cu creierul spălat?

      Puciști udați cu tunurile de apă la -20 de grade Celsius, împușcați și ordinul era gata și pentru Pasul 3 - treci cu tancul peste ei.

      De ce după luni de zile de manifestații, ditamai președintele e incapabil de o soluție PAȘNICĂ (referendum) și doar taie libertățile cetățenești după care îi omoară?

      Cine mama găii e de fapt pucist aici?
  • -4 (12 voturi)    
    Moscova nu crede in lacrimi (Luni, 3 martie 2014, 20:40)

    Gustav666 [utilizator]

    Penibila povestioara, site-ul acesta nu e citit de demoazele si servitoare.
    • +3 (3 voturi)    
      Moscova sau arta mersului pe carbuni aprinsi (Luni, 3 martie 2014, 21:54)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Sunt de acord ca e o povestioara care incepe cu Giulia etc.
      Totusi, este perfect admisibila reactia umana
      ca emotie, intr-un carusel
      al sanselor-nesanselor
      de a te afla ca ostas
      intr-un spatiu disputat.
    • +8 (8 voturi)    
      Nu Moscova plânge (Luni, 3 martie 2014, 23:58)

      AnaRau [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Putin nu are glande lacrimale, e compus din poftă de putere.

      Păi nu Moscova plânge, ci un amărât de băiat tânăr obligat să omoare alți tineri ca el, care au depus un jurământ de credință, își apără patria și nu i-au făcut lui nici un rău.
      Nu e deloc obligatoriu că el să fie de acord cu ce e pus să facă, dar pentru el alternativa e Curtea Marțială. Cred că în Rusia recrutarea e încă obligatorie.
  • +4 (4 voturi)    
    CCCP (Luni, 3 martie 2014, 21:25)

    aniod [utilizator]

    In acest imperiu, etniile s-au amestecat geografic. Un roman bucovinean poate trai in Kazahstan sau la Moskova. Armata rusa nu este numai din rusi. ea contine toate etniile. Daca numele este un pic rusificat, nu se mai stie ce etnie avea mama. Un razboi in Ucraina, este un razboi fratricid.
  • +3 (3 voturi)    
    .... (Luni, 3 martie 2014, 21:47)

    dragos234 [utilizator]

    Mai devreme sau mai tz soldati ucrainieni vor fi luati prizonieri.
    Ucraina ar face bine sa aibe ceva cu ce sa negocieze. Si anume:
    Sa blocheeze granita cu Transnitria. Fara ajutorul rusesc care ajunge la separatisti prin Crimeea, soldatii rusi si separatistii din Transnistria sunt pierduti.
    Pana acum, regimurile pro rusesti din Ucraina au inchis ochii. Dar acum nu mai au niciun motiv sa inchida ochii.
    Rusii vor fi obligati sa tina seama de asta
  • +7 (7 voturi)    
    Rușii gândesc cu tancul (Luni, 3 martie 2014, 23:50)

    AnaRau [utilizator]

    Nu-mi pot aminti în ultimii 50 de ani rușii aducând un argument sau dând o soluție altfel decât cu tancul. Din prima, ei trec la ucidere.

    De asta e cazul să ne dorim o Rusie democratică, în care cetățenii să țină în frâu demența unor maniaci ai puterii, care sunt gata să facă rău propriei lor țări pe motiv că îi păstrează măreția. Ei nu concep să fie decât o mare putere arogantă militară (statut așezat pe băi de sânge, rusesc și străin). Ar fi cazul să devină o mare putere democratică, economică (asta NU sunt acum) și militară.
  • +6 (8 voturi)    
    Rusofonii din Crimeea sunt cetățeni ucraineni (Marţi, 4 martie 2014, 0:06)

    AnaRau [utilizator]

    Nimeni nu s-a luat de viața lor. Toată povestea e doar un pretext ca rușii să se dea mare putere militară și să aducă baza navală de la Sevastopol sub controlul lor.

    Rusofonilor li s-a luat doar uzul limbii ruse, pe care îl pot recăpăta super simplu și fără vărsare de sânge, prin referendum sau prin inițiativă legislativă a aleșilor lor în Radă, pe care nu i-a alungat sau omorât nimeni. Nu e cazul să îi apere nici o invazie străină.

    Dacă nu le-a plăcut debarcarea lui Ianukovici, care a fost ales democratic, trebuie să credem că le-a plăcut uciderea cetățenilor în piață și că Ianukovici pentru asta a fost ales? Trebuie el să rămână președinte după asta? Sau se poate să revină? Un președinte care își împușcă cetățenii?
  • +3 (5 voturi)    
    „Subtilitate” rusească - factorul islamic (Marţi, 4 martie 2014, 0:29)

    AnaRau [utilizator]

    Cetățenii ucraineni din Crimeea sunt cam așa: 60% rusofoni, 15% tătari (musulmani) și restul ucraineni.
    După ocuparea Crimeii de către ruși la sfârșitul secolului 18 (am înțeles), mulți tătari au fost duși în Siberia, conform modelului rusesc standard: îi ocupi, trimiți aproape toți localnicii să moară în Siberia și îi înlocuiești cu ruși. În felul ăsta, chiar după un referendum democratic, localnicii s-ar putea să nu mai aibă o țară independentă ci să rămână o parte a Rusiei. Se cheamă epurare etnică.
    Dacă tătarii din Crimeea vor fi nemulțumiți de noua stăpânire (cum au anunțat deja), și dacă vor fi demonstrații, și dacă vor fi violențe și morți, ce motiv minunat pentru teroriștii islamiști să lanseze atacuri (nu că altfel ar fi sfioși). Și dacă rușii vor lansa represalii și vor rade Cecenia de pe fața pământului (dacă pot lua Crimeea cum fac azi, pot face orice), musulmanii din toată lumea vor fi furioși (pe bună dreptate). Pakistanul e un mare stat islamic și nuclear pe deasupra. India e un vecin care nu adoră Pakistanul și e și el nuclear.
    Vedeți cam cum se poate întinde pojarul când nu ai minte? Ce credeți, rușii au?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version