Compania sud-coreeana Asiana Airlines a anuntat ca intentioneaza sa ofere o compensatie tuturor pasagerilor care au supravietuit accidentului de la San Francisco, pe 6 iulie, soldat cu trei morti.

Compania a inceput sa ofere cate 10.000 de dolari ca ajutor celor 288 de pasageri care au supravietuit accidentului, pentru a acoperi cheltuieli medicale sau nevoi personale, suma finala a compensatiei urmand sa fie stabilita ulterior, a declarat duminica o purtatoare de cuvant a companiei pentru AFP, potrivit Mediafax.

"Aceasta este suma oferita tuturor pasagerilor, indiferent daca au fost raniti sau nu", a spus ea, adaugand ca aceasta suma va fi scazuta din totalul compensatiei, dupa stabilirea acesteia. Persoanele care nu au fost ranite si ale caror compensatii ar putea fi mai mici de 10.000 de dolari vor putea pastra diferenta, a mai precizat ea.

Aceasta oferta nu reprezinta o intelegere si nu va afecta viitoare eventuale procese din partea pasagerilor, a subliniat purtatoarea de cuvant.

Compania Asiana Airlines, a doua cea mai importanta in Coreea de Sud, se confrunta cu o serie de procese, in urma accidentului de la 6 iulie, soldat cu trei morti si aproximativ 180 de raniti.

Coada avionului Boeing 777 care asigura o cursa de la Shanghai, via Seul, s-a desprins dupa ce s-a izbit de un dig aflat in apropierea pistei, iar avionul a luat foc.

La bordul avionului se aflau 16 membri ai echipajului si 291 de pasageri, majoritatea chinezi, iar peste 120 dintre ei nu au fost raniti. Cauza accidentului este investigata, in prezent, de autoritatile aeriene americane.

Un grup de 83 de pasageri au initiat un proces in iulie, cerand despagubiri in valoare de milioane de dolari producatorului avionului, compania Boeing, si au anuntat ca procesul ar putea fi extins, ulterior, impotriva Ariana Airlines. De asemenea, alte grupuri de pasageri au depus plangeri separate in Statele Unite.