Mecanicul trenului care a deraiat pe 24 iulie in Spania a declarat la audieri ca nu isi poate explica de ce nu a incercat sa reduca viteza inaintea accidentului. Jose Garzon Amo, mecanicul locomotivei, a recunoscut ca circula cu viteza dubla fata de cea permisa pe acel sector, atunci cand s-a apropiat de curba care a provocat deraierea, informeaza Sky News, citat de Mediafax. Mecanicul a declarat in fata judecatorului ca "nu isi poate explica" de ce nu a incercat sa reduca viteza inainte de a ajunge la curba: "Nu inteleg de ce nu mi-am dat seama....pur si simplu nu stiu".

Jose Garzon Amo a declarat ca, pana in momentul in care trenul a ajuns la curba unde a deraiat, totul functiona corect. "Nu sunt atat de nebun incat sa nu franez", a spus mecanicul.

Potrivit Fox News, mecanicul a primit trei avertismente pentru a reduce viteza, cu doua minute inainte de producerea accidentului.

Mecanicul de locomotiva vorbea la telefon cu cateva secunde inaintea accidentului.

La ora 20.39.06, trenul avea viteza de 199 km/h, iar la 20.39.15 mecanicul a inceput sa vorbeasca la telefon cu un controlor de trafic.

La ora 20.41.06, cutiile negre inregistrau zgomotul deraierii si o viteza de 179 de km/h. La ora 20.41.10, a fost actionata frana de urgenta, iar trenul rula cu 153 km/h.

Francisco Jose Garzon Amo, un feroviar experimentat, in varsta de 52 de ani, a fost inculpat pentru "79 de fapte de omucidere prin imprudenta" si eliberat sub control judiciar.