Mecanicul de locomotiva care conducea trenul implicat in catastrofa din 24 iulie, la Santiago de Compostella, a povestit ca "nu intelege" de ce nu a putut frana la timp pentru a impiedica accidentul soldat cu 79 de morti, potrivit unui extras din declaratia data judecatorului publicata de El Pais si preluata de AFP.

Conductorul trenului, Francisco Jose Garzon Amo, dupa accidentFoto: Agerpres/AP

"Sincer, va spun ca nu stiu, nu sunt atat de nebun incat sa nu fi franat", spune Francisco Jose Garzon Amo, in interogatoriul efectuat duminica de judecatorul Luis Alaez.

Judecatorul l-a intrebat, atunci: "Ati activat frana la un moment dat?"

"Cand era deja inevitabil", raspunde mecanicul. "Inainte ca trenul sa se rastoarne, am activat totul si nu, nu, nimic nu se intampla".

"Nu am mai avut timp de nimic". "Nu inteleg in continuare", adauga el, intrebat de judecator de ce nu a redus mai devreme viteza trenului.

Primele informatii din cutiile negre, publicate marti, au aratat ca trenul rula cu 192 de kilometri pe ora cu cativa kilometri inainte de accident, iar apoi mecanicul a franat inainte de a deraia cu 153 km/h intr-o curba cu limita de viteza de 80 km/h.

Inregistrarea audio continuta in cutiile negre arata ca mecanicul vorbea la telefon in momentul accidentului cu un angajat al Renfe, caile ferate spaniole, pe care il sunase pentru a-i "indica drumul ce trebuie urmat de tren pentru a ajunge la El Ferrol", destinatia finala dupa Santiago de Compostella, a explicat Tribunalul din Galicia.

La acel moment, "se pare ca mecanicul consulta un plan sau un document similar, pe hartie", potrivit tribunalului.

Francisco Jose Garzon, un mecanic de locomotiva experimentat, in varsta de 52 de ani, a fost pus sub acuzare pentru omucidere prin imprudenta, dar nu a fost arestat preventiv.