Accidentul feroviar din Spania: Trenul a deraiat la 153 km/h, dupa ce mecanicul a franat de la 192 km/h. Conductorul vorbea la telefon cu un coleg

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 30 iulie 2013, 20:31 Actualitate | Internaţional


Conductorul trenului, Francisco Jose Garzon Amo, dupa accident
Foto: Agerpres/AP
Trenul implicat in accidentul feroviar produs pe 24 iulie la Santiago de Compostela, in nordul Spaniei, rula cu 153 de kilometri pe ora in momentul deraierii, pe un tronson unde viteza era limitata la 80 kilometri/ora, a anuntat marti Tribunalul superior de justitie din Galicia, transmite AFP.

"Cu cativa kilometri inainte de locul accidentului, trenul rula cu 192 kilometri/ora", a adaugat tribunalul intr-un comunicat, precizand ca "o frana a fost actionata cu cateva secunde inainte de accident", dupa analizarea primelor informatii furnizate de cutiile negre.

La momentul accidentului, conductorul vorbea la telefon "cu un angajat al Renfe", compania spaniola de cai ferate, "care pare sa fi fost un controlor". De asemenea, conductorul parea sa verifice un plan de parcurs.

"Cu cateva minute inainte ca trenul sa deraieze, el a primit un apel pe telefonul de serviciu pentru a i se indica traseul pe care trebuia sa-l urmeze trenul la sosirea in El Ferrol", destinatia finala, au mai dezvaluit datele din cutiile negre.

"Din continutul conversatiei, dar si din cauza zgomotului de fond, se pare ca mecanicul consulta un plan sau un document similar in format tiparit", a mai explicat tribunalul.

Conductorul trenului, Francisco Jose Garzon Amo, in varsta de 52 de ani, a fost pus sub acuzare, duminica, pentru "79 de fapte de omucidere prin imprudenta" de catre judecatorul de instructie Luis Alaez. El a fost lasat in libertate, sub control judiciar.

In timpul audierii sale de catre judecator, mecanicul trenului, un angajat cu experienta, care efectuase deja de 60 de ori acel traseu, a recunoscut, potrivit presei, ca a fost "distras" in momentul accidentului si n-a franat la timp, fara a putea explica de ce.

Accidentul de la Santiago de Compostela, cea mai grava catastrofa feroviara din Spania din ultimii 70 de ani, s-a soldat cu 79 de morti. 69 de raniti se aflau inca in spital marti, intre care 15 in stare grava.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5085 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Greseala (Miercuri, 31 iulie 2013, 8:25)

    Gipsi [utilizator]

    Mai oameni buni, mai puneti mana pe un dictionar cand traduceti articole.
    "CONDUCTOR" inseamna in limba romana: "(în sistemul de transport în comun) Persoană care are sarcina de a vinde sau de a controla biletele călătorilor și de a menține ordinea în vagoane."

    Deci, pe intelesul tuturor, "nasul din tren" este conductorul si nicidecum cel care conduce trenul.
    Cel care conduce trenul se numeste: "MECANIC DE LOCOMOTIVA".
    Puteti sa nu publicati acest comentariul dar e mai mare rusinea, macar corectati articolul.
    Mai citesc si oameni educati.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by