UPDATE Catastrofa feroviara din Spania: Toate victimele au fost identificate. Conductorul trenului apare duminica in fata justitiei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 28 iulie 2013, 16:41 Actualitate | Internaţional


Identificarea celor 78 de persoane care si-au pierdut viata in accidentul de tren de miercuri din Santiago de Compostela s-a incheiat, a anuntat tribunalul regional din Galicia, confirmand ca 8 dintre victime sunt cetateni straini, potrivit Mediafax. "Ultimele 3 victime ale accidentului au fost identificate oficial. Printre ele se afla un francez. Nicio alta familie nu mai astepata identificarea", se arata in comunicatul tribunalului. Dintre cele 178 de persoane ranite in accident, 71 erau inca internate, sambata, iar 31 erau in stare grava.
UPDATE: Numarul mortilor in urma accidentului de tren a urcat la 79, dupa ce unul dintre ranitii aflati in stare grava a decedat duminica.

Tribunalul a confirmat ca un cetatean francez, a carui identitate nu a fost dezvaluita, se afla printre persoanele decedate. Alti 7 straini din Venezuela, Algeria, Statele Unite, Brazilia, Mexic, Republica Dominicana si Italia se numara printre victime.

Autoritatile locale au inceput sambata seara sa predea familiilor lucrurile personale ale victimelor, recuperate de la locul accidentului.

Santiago de Compostela va aduce un omagiu, luni seara, victimelor catastrofei in cadrul unei ceremonii organizate in catedrala orasului.

Mecanicul de tren, care se afla in arest preventiv de joi, este acuzat de "omucidere din culpa" si urmeaza sa apara duminica in fata unui judecator. Trenul a deraiat miercuri seara la 4 kilometri de Santiago de Compostela, in timp ce a intrat cu viteza mare intr-o curba unde limita era de 80 de kilometri pe ora.

 Doua anchete, una judiciara si alta administrativa, au fost deschise in acest caz.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1159 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Cifrele de 80 km/h si 190 km/h sunt reale (Luni, 29 iulie 2013, 0:48)

    dumitrica [utilizator]

    Calcule bazate pe filmul video care a aparut pe internet, harta Google Maps a caii ferate si cartea tehnica a trenului care a deraiat.

    CONFIRMED! The max. speed allowed in that curve was indeed close to 80 km/h. Also the train speed was about 190 km/h.

    The lateral centrifugal force that derailed the train was 4.5 times greater than the maximum the train could have sustained.

    Explanation:

    Using Google maps the curvature ray (R), of the track where the train derailed near Santiago de Compostella, can be derived by measuring the length of the bend between two points (L), the straight distance between same two points (d) and the formula, R*sin(L/2R)=d/2.

    I made the measurements and found R = 512 m. (there could be an imprecision of +/-25 meters).

    The lateral acceleration of the train (a) in the ray direction can be calculated using the formula a=v^2/R, where v=the train speed.

    Doing the calculations I found that:

    1) v=80 km/h -> a=0.96 m/s2 (below max. 1.2 m/s2 supported by Talgo 250 trains)

    2) v=190 km/h -> a=5.4 m/s2 (much beyond what a Talgo 250 can sustain)

    Regarding the train speed:
    - The Talgo 250 train that derailed was 183 meters long.
    - 3.4 seconds passes from the moment the locomotives appears in the video till
    the end of the train is visible.
    Estimated speed = 183 m / 3.4 sec = 193 km/h (close to 190 km announced by
    newspapers)

    In conclusion,

    The Talgo 250 train entered the curve with a speed far beyond the derailment limit. Something terrible wrong happened. The brakes malfunctioned either themselves or the automatic breaking system, that overrides the train driver inputs, did not work properly.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by