Accidentul feroviar din Spania: Conductorul trenului refuza sa raspunda anchetatorilor/ Cuvintele sale imediat dupa accident: "Am gresit, vreau sa mor"

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 26 iulie 2013, 23:53 Actualitate | Internaţional


Conductorul trenului, Francisco Jose Garzon Amo, dupa accident
Foto: Agerpres/AP
Conductorul trenului, a carui deraiere s-a soldat cu 78 de morti miercuri, la Santiago de Compostela, in nordul Spaniei, a refuzat sa raspunda vineri la intrebarile anchetatorilor care au vrut sa il interogheze la spital, a anuntat politia locala, potrivit AFP.

Conductorul Francisco Jose Garzon de Amo, care a fost arestat preventiv pentru "imprudenta", "a refuzat sa raspunda politiei" si va fi "prezentat in fata unui judecator cat mai curand posibil", a declarat pentru AFP un purtator de cuvant al politiei.

Politia din Galicia a anuntat vineri ca mecanicul, ranit usor in urma accidentului si spitalizat, a fost retinut joi seara si plasat in stare de arest preventiv pentru "imprudenta" si pentru "delicte legate de accident".

Acest mecanic cu experienta, in varsta de 52 de ani, a carui fotografie dupa accident, ametit si cu fata insangerata, a facut inconjurul presei, pare sa nu fi reusit sa franeze la timp, in conditiile in care trenul, potrivit cotidianului El Pais, circula cu 190 kilometri/ora pe un tronson unde viteza era limitata la 80 kilometri/ora.

De altfel, in inregistrarile ce surprind conversatiile dintre conductor si controlorii de trafic feroviar, acesta admite, imediat dupa producerea tragediei, ca circula cu o viteza de 190 kilometri/ora, scrie The Telegraph. De asemenea, potrivit publicatiei britanice, el a putut fi auzit pe inregistrare spunand: "Am gresit, vreau sa mor!".

Trenul, care venea de la Madrid, a deraiat miercuri seara la patru kilometri de gara din Santiago de Compostela, in timp ce se afla intr-un viraj periculos.

Ancheta pare sa se orienteze spre o insuficienta functionare a sistemului de siguranta, combinata cu o viteza excesiva. Trenul circula pe o linie de cale ferata de mare viteza care, in acel loc, nu era echipata cu un sistem de control automat al vitezei.

O scurta inregistrare video difuzata joi arata cum trenul intra cu viteza in curba stransa, se izbeste de parapet si deraiaza.

Cel putin 78 de persoane si-au pierdut viata in accidentul de tren. Alte 178 au fost ranite, dintre care 81 se aflau inca in spital vineri, 31 in stare grava.

Bilantul mortilor a fost revizuit in scadere vineri, de la 80, dupa ce medicii legisti au stabilit ca parti ale corpurilor despre care se credea ca provin de la persoane diferite erau de la aceleasi victime.

Funeraliile pentru cele 78 de persoane ucise in accidentul de tren de la Santiago de Compostela vor avea loc luni seara, in catedrala din acest oras, unul dintre cele mai importante locuri de pelerinaj din lume.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3820 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    O tragedie umana... (Sâmbătă, 27 iulie 2013, 14:10)

    Fisherman [utilizator]

    NU este o tragedie spaniola ! Este una ale carei origini se afla in mentalitatea concurentiala a capitalismului care, uneori, ignora coordonatele crestine ale comportamentului uman.
    Cei care se ocupa cu Protectia Muncii, indiferent pe ce meridian se afla, au in fata acelasi Plan: sa evite accidentarea atat a celui care manuieste o scula cat si a celui care poate ajunge, incidental, in raza de actiune destructiva a acelei scule. Iar un TGV este o unealta de distrugere in masa...
    Mecanicul acelei locomotive ar fi trebuit instruit intr-un mod specific: sa i se explice toate riscurile traseului trenului pe care i se pare ca-l conduce singur cand, de fapt, el se afla intr-o retea a carei buna functionare depinde de toti cei implicati.
    In conditiile unui TGV (Train de Grande Vitesse) instructajul trebuie sa atinga exigentele cerute de cel al unui pilot de avion pe o linie de pasageri.
    Nu numai nefericitul mecanic este vinovat.
    Managerul societatii feroviare ar fi trebuit sa cunoasca macar riscurile pierderilor financiare generate de un accident de asemenea anvergura (logistica deteriorata, asigurarile civile si penale, imaginea societatii) daca el insusi nu s-a gandit la riscurile care implica vietile clientilor sai.
    Daca acel mecanic nu a beneficiat de un astfel de nivel de instruire atunci Eu, un potential client al CF TGV Spaniol, nu voi ezita sa aleg alt mijloc de transport, asumandu-mi riscuri pe care am impresia ca le pot gestiona eu insumi.
    Doresc sa imi exprim aici toata compasiunea fata de durerea suferita de apropiatii celor care au murit in acest accident.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by