VIDEO Catastrofa feroviara din Spania. Trenul deraiat a depasit viteza legala cu 100 de km/ora (presa). Un nou bilant indica cel putin 77 de morti si aproape 150 de raniti. Nu se stie inca daca in tren erau si romani

de Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 25 iulie 2013, 6:57 Actualitate | Internaţional


Tren deraiat in Spania
Foto: Captura YouTube
Presa spaniola mentioneaza joi ca viteza excesiva este printre principalele cauze ale accidentului de tren care a ucis cel putin 77 de persoane miercuri seara, la Santiago de Compostela, in nord-vestul tarii.

"Un mare exces de viteza in apropierea de un viraj, o posibila cauza a accidentului", scrie cotidianul El Pais. Citand surse apropiate anchetei, publicatia afirma ca trenul circula in momentul accidentului, cu 180 km/h pe un tronson unde limita este de 80 km/ora.

"Aceasta este o curba foarte complicata, foarte stransa. De aceea in locul unde trenul deraiat, este interzisa circulatia cu mai mult de la 80 km/ora", adauga El Pais. Accidentul a avut loc pe o portiune de cale ferata de mare viteza intr-o curba la aproximativ patru kilometri de gara Santiago de Compostela, orasul fiind unul dintre cele mai importante locuri de pelerinaj din lume.

Un purtator de cuvant al Cailor ferate spaniole a spus "ca ancheta este in curs de desfasurare. "Trebuie sa asteptam" pentru a intelege cauzele accidentului, "vom sti viteza cu care mergea garnitura cand se analizeaza cutiile negre ale trenului", a adaugat el.

"Mare viteza mortala", titreaza El Mundo, potrivit caruia trenul avea in momentrul accidentului 220 km/ora pe o portiune cu restrictie.

"Excesul de viteza este una dintre ipotezele cele mai vehiculate pentru a explica accidentul", scrie ziarul.

"Una dintre primele ipotezele este excesul de viteza, ca o cauza a accidentului", comenteaza La Voz de Galicia, cel mai mare ziar regional.

Trenul mergea de la Madrid spre orasul El Ferrol, pe coasta Atlanticului si rula pe o sectiune de cale ferata de mare viteza, data in folosinta in decembrie 2011, care leaga orasul Ourense de Santiago si La Coruna.

Transporta 218 de pasageri si patru angajati ai Cailor ferate spaniole. Cel putin 60 de persoane au fost ucise, potrivit unui bilant provizoriu al autoritatilor provinciei Galicia. Guvernul regional a raportat 141 raniti.

Spania, cu o retea de 3100 km, este a doua tara din lume dupa China, la importanta retelei sale de trenuri de mare vitreza ( AVE -Alta Velocidad Espanola).


Autoritatile incearca sa afle daca in tren erau si romani

Ambasada Romaniei la Madrid si Consulatul General de la Bilbao se afla in legatura cu autoritatile locale in incercarea de a afla daca printre victimele accidentului feroviar produs in Spania se afla si cetateni romani. La nivelul ambasadei a fost constituita o celula de criza.

Autoritatile spaniole nu au anuntat inca nationalitatea victimelor pentru ca procesul de indentificare a lor inca mai dureaza.

Premierul Victor Ponta i-a trimis, joi dimineata, o scrisoare de condoleante omologului sau spaniol, Mariano Rajoy, pentru victimele tragicului accident feroviar de la Santiago de Compostella, informeaza Biroul de presa al Executivului.

















20873 vizualizari

  • -10 (24 voturi)    
    Povesti! Nu a fost nici un exces de viteza. (Joi, 25 iulie 2013, 7:46)

    dumitrica [utilizator]

    1) Un tren de mare viteza isi reduce singur viteza la curbe periculoase sau sectoare cu restrictii daca mecanicul uita. De fapt toate semnalele si alarmele ii apar mecanicului pe monitoarele de bord deoarece la viteze mari semnele de pe marginea caii ferate nu se pot citi vizual.

    2) Cum este posibil sa circuli, la 4 km distanta de gara unde trebuie sa opresti, cu 220 km/h? Ce mecanic face asta?

    Trenul ar fi fost incetinit imediat de sistemele automate de la bord atit pentru ca era in curba cit si deoarece se afla aproape de gara.

    Viteza excesiva este o poveste!
    • +17 (17 voturi)    
      Gica stiutorul (Joi, 25 iulie 2013, 10:34)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Daca nu te pricepi, nu te baga.

      In primul rand, trebuie sa stim ce este ALVIA. In Spania ai linii de mare viteza si linii conventionale. Cele de mare viteza se numesc AVE.

      In cazul Alvia vorbim despre garnituri de tren de tip AVE care au fost convertite incat sa mearga si pe linii de tren nemodificate, clasice, la o viteza intermediara intre cea veche si cea noua, mai rapida.

      Cazul liniei de dinainte de Santiago este unul dintre acestea. Discutam despre o curba destul de stransa, dupa aproape 100 km de linie dreapta de tip AVE.

      Apoi, discutam despre doua sisteme de control al vitezei: ERTMS si ASFA.

      ASFA (Anuncio de señales y frenado automatico) functioneaza pe principiul balizajului automat, in zonele de risc. Acest sistem intra in functiune doar cand balizele transmit ca viteza este depasita. Problema este ca ASFA nu este peste tot, iar in zona respectiva era nevoie de o supraveghere continua din partea conductorului.

      ERTMS (European Rail Traffic Management System) nu era prezent pe acel segment mai vechi de linie, deci nu a putut preveni dezastrul.

      Nu in ultimul rand, unul dintre cei doi mecanici a ramas captiv in interiorul epavei vagonului locomotiva si a transmis prin radio dupa accident ca garnitura de tren avea 190 km/h la intrarea in curba unde viteza maxima este 80 km/h. A spus ca spera ca nu vor exista morti, ca sa nu-i ramana pe constiinta (inca nu stia ce s-a intamplat afara).

      Motivul deraierii e clar: se circula cu viteza dubla intr-o curba periculoasa.
      • -8 (8 voturi)    
        Linia era de mare viteza in curba! (Joi, 25 iulie 2013, 11:14)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Nu mai induceti lumea in eroare. Linia in curba aceea era linie noua de mare viteza. Google Street Views are inca imagini cu linia si podurile in constructie.

        Este adevarat, in curba respectiva linia veche se alatura liniilor noi asa ca sunt mai mult de doua cai ferate in paralel insa trenul mergea pe linia noua de mare viteza care era semnalizata si balizata corespunzator.

        In ceea ce priveste mecanicul care a transmis ca trenul mergea cu 190 km/h asta este o poveste, o minciuna.
        • +6 (6 voturi)    
          Nu (Joi, 25 iulie 2013, 11:28)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Domnule dumitrica, va aflati intr-o grava eroare. Avem deja inregistrarea cu mecanicul care recunoaste viteza mai mult decat dubla pe care o avea in momentul deraierii.
          Cat despre linia noua versus veche, discutam despre un segment construit pe vremea lui Franco, segment imbunatatit in 2011 dar care nu a putut evita curba aceea veche din motive de exproprieri a terenurilor locatarilor din zona, motiv pentru care aceasta curba nu a fost eliminata. Iar balizajul nu este continuu si fluid, e punctual.

          In alta ordine de idei, nu exista victime din randul comunitatii romanesti. Doamne ajuta !
      • +12 (12 voturi)    
        Multumim! (Joi, 25 iulie 2013, 11:14)

        valika [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Multumim mult pentru comentariul Dvs. util si informativ.

        As prefera sa vad mai multe de acest gen in locul multitudinii de Gica-Contra si Stie-Tot.
        • 0 (2 voturi)    
          in Romania ce viteza au trenurile ? (Joi, 25 iulie 2013, 11:44)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui valika

          lasand putin accidentul

          vedem ca in Spania merg cu 190 km/h si exista posibilitatea si de 220 km/h

          in Romania ce viteza au trenurile ?
          care sunt sectiunile de cele mai mare viteza din Romania si ce viteze sunt ?
          • +4 (4 voturi)    
            Ei ce viteza (Joi, 25 iulie 2013, 15:56)

            Gabe2006 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Bine ca nu merg mai repede ca mai fura un magnet o bucata de sina si se intampla la fel ca in Spania.

            Lasand gluma la o parte, aceasta este o tragedie! Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei care nu au mai avut norocul sa iasa vii din acest accident.

            Mersi HP pentru un comentariu exceptional si la obiect.
  • +10 (10 voturi)    
    Santiago (Joi, 25 iulie 2013, 8:06)

    Nyk1 [utilizator]

    Saint Jacques e pe franceză, pe spaniolă este Santiago.
  • +7 (7 voturi)    
    ciudat (Joi, 25 iulie 2013, 10:23)

    Crup [utilizator]

    Am inteles ca exista un sistem de limitare automata a vitezei trenului in astfel de zone, dar ca nu se stie daca acel sistem functiona in momentul accidentului. (am auzit asta acum la ora 10, la Radio Romania Actualitati).
    Bun, hai sa spunem ca sistemul era defect. Pana la urma e o ipoteza plauzibila: sistemele uneori se strica si dureaza o perioada pana se repara.
    Dar ma gandesc la mecanicul / mecanicii care conducea/u trenul. Fiind un tren de mare viteza, pot presupune ca mecanicii nu erau tocmai iesiti de pe bancile scolii. Deci, aveau cativa ani de experienta. Ori, daca ai cativa ani de meserie in spate, se presupune ca deja cam cunosti traseele feroviare. Eu personal de vreo 2 ani parcurg destul de des 3 trasee de aprox. 150 km in jurul orasului de resendinta, in interes profesional, cu masina. Si deja cam cunosc fiecare curba si stiu ce urmeaza in fiecare punct al traseului. Un mecanic de locomotiva, care toata ziua se "plimba", cu atat mai mult!
    Si atunci pot presupune ca mecanicul stia ca mai are 4 km pana in oras, f. probabil stia zona. Si atunci de ce mergea cu asemenea viteza? NU are logica!
    Ori incompetenta sau neglijenta au fost absolut fabuloase, ori poate ar trebui sa ne gandim si la alte cauze. Si asta fara a deveni adeptii teoriilor consipartioniste. Dar chiar e ciudat!
    • +6 (6 voturi)    
      logica (Joi, 25 iulie 2013, 10:52)

      o8561 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Mai putin important daca cunostea traseul sau nu.
      Poate s-a bazat pe faptul ca sistemul functioneaza impecabil si poate a asteptam ca el sa intre in functiune si la viteza aia nu a mai apucat sa faca ceva.

      La fel si tu cu masina, daca normal ar frana de la 100 la 50 km/h in 10 metri inainte de o curba, ce faci atunci cand frana nu iti mai merge la parametrii normali? Daca nu iei alte masuri si tot apesi pe frana , aceeasi soarta o sa o ai.
  • +3 (5 voturi)    
    posibila defectiune a sistemului ? (Joi, 25 iulie 2013, 10:55)

    nash pandelica [utilizator]

    majoritatea calatorilor erau pelerini spre Santiago de Compostela, unde era o mare sarbatoare religioasa catolica.
    sarbatoarea a fost anulata.

    deci, fiind vorba de o sarbatoare catolica, putin probabil sa fi fost romani in acel tren
    poate niscai ..lucratori in aglomeratie.
    lucru pentru care noi suntem vestiti in zona.
  • +1 (11 voturi)    
    Bai fratilor (Joi, 25 iulie 2013, 11:13)

    sucaa [utilizator]

    Ponta ăsta nu stie decât copy/Paște.. Mesajul de condoleanțe pt accident trimis de ponta este același cu ăla trimit Chinei după cutremur.. Nici măcar cuvântul cutremur nu l-a scos :))
    http://www.corriere.it/Media/Foto/2013/07/25/nota-de-pren-noticia-grande_620x420--620x420.jpg
    Sa nu mai spunem ca pe unde trece este piaza rea


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version