Pilotul de la mansa aeronavei Boeing 777, a companiei Asiana Airlines, care a ratat sambata aterizarea pe aeroportul din San Francisco este un pilot experimentat, dar inca in curs de formare pe aparate de acest tip, a anuntat luni compania sud-coreeana.

Lee Kang-Kuk (46 de ani) are la activ peste 9.000 de ore de zbor, dar numai 43 de ore pe aparate de acest model, unul din cele mai mari avioane de pasageri din lume. "Este adevarat ca el era in formare pe un astfel de aparat", a declarat un purtator de cuvant al companiei Asiana citat de AFP.

Anchetatorii spun ca pilotii aparatului au incearcat sa evite aterizarea, in timp ce viteza aparatului pe ultimii metri a fost "semnificativ mai mica" decat cea normala, spun anchetatorii.

Expertii Agentiei americane pentru siguranta transporturilor (NTSB) au emis duminica, in San Francisco, primele rezultate ale anchetei lor, dupa accidentul in care si-au pierdut viata doua fete din China si peste 180 de persoane sunt ranite, sase inca intr-o stare "critica".

Cele doua cutii negre trimise imediat la Washington, au fost analizate si au furnizat date de "importante", a declarat Deborah Hersman, presedintele NTSB, la o conferinta de presa.

Deborah Hersman a precizat ca pilotul a solicitat permisiunea de a nu ateriza si a lua din nou altitudine, la mai mult de o secunda inainte de impact. Dar a fost prea tarziu. PresedinteleNTSB a adaugat ca este"prea devremepentru concluzii"cu privire la cauzeleaccidentului si ca ancheta ar putea dura chiar si 18 luni.

Agentul FBI, David Johnson, a declarat sambata ca nu exista "niciun indiciu cu privire la vreun act terorist sau criminal".

Echipele NTSB vor ramane pe aeroportul din San Francisco inca aproximativ o saptamana pentru a continua ancheta.

Presedintele companiei aeriene care opera zborul, YoonYoung-Dooa declaratin timpuluneiconferinte de presaduminicala Seul ca avionul nu avea probleme tehnice si ca fiecare dintre piloti aveau 10.000 de ore de zbor.