Ronald Reagan, surprins de dezvaluirile socante facute de Pacepa, a schimbat politica externa fata de Romania - presa

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 29 iunie 2013, 19:34 Actualitate | Internaţional


Ronald Reagan
Foto: Agerpres
Fostul presedinte american Ronald Reagan a fost atat de impresionat de dezvaluirile socante facute de generalul-locotenent Ion Mihai Pacepa - autor al volumului "Dezinformarea" - incat si-a schimbat politica externa fata de Romania, stat comunist cheie pentru SUA, realizand faptul ca a fost vorba de o dezinformare care l-a indus in eroare pe predecesorul sau Jimmy Carter, relateaza sambata WND-TV, citat de Agerpres.

Republicanul Frank Wolf, in prezent la cel de-al 17-lea mandat in Congres, a lucrat cu Reagan in timpul Razboiului Rece. Intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru WND-TV, Frank Wolf a amintit de o intrevedere pe care el, senatorul Jesse Helms si alti cativa au avut-o cu presedintele Reagan si in cursul careia au discutat conditiile din Romania comunista.

Inainte de a fugi in SUA, in 1978, Pacepa a fost seful serviciilor romane de informatii externe si mana dreapta a dictatorului roman. La auzul dezertarii lui Pacepa, Ceausescu a facut o criza de nervi si a dat ordin ca Pacepa sa fie urmarit in America si ucis.

La sfarsitul anilor '70, inainte ca Pacepa sa faca dezvaluiri, presedintele Carter il aprecia pe Ceausescu ca fiind mai mult un moderat, luminat, tipul de pro-occidental comunist, "cu care se puteau face afaceri", in contrast cu "aripa dura" de la Moscova. Carter era convins ca a ajuta aceasta tara independenta era un pas crucial catre dezmembrarea URSS. Dupa alegerea lui Reagan, chiar si propriii consilieri pe politica externa erau divizati, unii considerand ca Romania era o tara moderata cu care SUA "puteau lucra" impotriva Moscovei, mai spune Wolf.

Totusi, dupa cum o dovedesc dezvaluirile socante facute de Pacepa in "Orizonturi Rosii", "moderatul" Ceausescu era o mare minciuna, un viclean calculat, fiind vorba de o campanie de "dezinformare" creata in mod expres pentru a-i pacali pe americanii creduli.

In realitate, dupa a declarat Frank Wolf pentru WND, viata in Romania "era mai intunecata decat la Moscova". Reagan a gasit dezvaluirile facute de Pacepa atat de fascinante si de convingatoare incat si-a schimbat politica fata de Romania la numai o zi dupa ce a primit un exemplar din "Orizonturi Rosii", volum la care s-a referit drept "cartea sa de capatai in ceea ce priveste dictatorii".

Citind la WND-TV din jurnalul lui Ronald Reagan, Wolf a citat din fostul presedinte american care reflecta asupra presupusei "moderatii" a Romaniei: "Aparent este un fals (...) si incalcarile drepturilor omului sunt mai grave decat in Uniunea Sovietica", scria Ronald Reagan in jurnal.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














11392 vizualizari

  • -17 (37 voturi)    
    Pacepa este un tradator (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 20:02)

    dumitrica [utilizator]

    Pacepa este un tradator care a predat americanilor o lista cu 1300 angajati ai serviciului de informatii externe din Romania.

    In ceea ce il priveste pe Reagan nu se deduce in nici un fel din continutul articolului ca acesta ar fi schimbat politica SUA fata de Romania.
    • +14 (26 voturi)    
      VREI SA-TI TRIMITA DOSARELE... (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:34)

      father nicky [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      ...Departamentului de Stat ca sa le studiezi?! Tu unde te aflai in 1978? Erai inca in proiect? Erai deja ajuns pe Terra, dar erai inca sugar-junior si nu puteai intelege ce ti se intampla? Oamenilor ca Pacepa nu li se ridica nicaieri statui, si nu au nume pe mormant! Ei traiesc si mor ca niste soldati anonimi, onorati si pomeniti doar de camarazii lor, o elita despre care tu nu sti nimic! Fara sacrificiul lor, ai fi fost si astazi un anonim aplaudac, care il preamarea pe cel mai iubit fiu al poporului! URAAAA!
      • -28 (32 voturi)    
        Esti Pacepa insusi? (Duminică, 30 iunie 2013, 1:20)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

        Nicolae Ceausescu este un erou al Poporului Roman. Se traia mai bine inainte de 1989 decit azi si chiar daca il preamaream pe Ceausescu aveam de ce sa o fac. O Romania intreaga este construita de el. Blocurile au ramas, fabricile au fost distruse dupa 1989.
        • +5 (13 voturi)    
          Chiar crezi ce spui ? (Duminică, 30 iunie 2013, 1:59)

          minu57 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Un om mai rau ca cel pe care il elogiezi este greu de gasit. Rau,egoist si ANALFABET. El cu familia lui a distrus Romania.Banuiesc ca ai locuit intr-un oras mare si ai fost un birocrat.
          Pentru bunastarea ta au muncit sclavii moderni:tarani,militari,studenti,santieristi ,navetisti. Am vazut cu ochii mei vecinii si inainte si dupa. Nimeni din lagarul socialist nu a fost umilit ca poporul roman motiv pentru care 3 milioane de fosti sclavi au parasite Romania.
          Pacepa nici nu trebuie elogiat,nici condamnat.Va ramane in istorie un personaj econtroversat.Traind in America s-a ascuns tot timpul ,eu nu ma ascund de nimeni si probabil sunt mai fericit decat el.
        • +8 (14 voturi)    
          SUNT PREA TANAR CA SA FIU... (Duminică, 30 iunie 2013, 2:41)

          father nicky [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          ...Pacepa, dar destul de batran ca sa stiu si sa-ti spun ca fabricile si blocurile epocii de aur au fost construite pe banii si munca anonimului si umilitului taran roman! As putea sa adaug ca chiar tu insuti ai contribuit la constructia fabricilor si uzinelor! Iti mai amintesti cat costa o paine in 1989? Iti spun eu: 4 lei! Sti cat platea statul comunist pentru kg de grau pe care CAP-urile(taranii romani) il produceau cu mari cheltuieli? Iti spun tot eu: 3 BANI! Daca franzela de 500g costa 4 lei, insmna ca 1kg = 8 lei!
          Din aceasta "diferenta" si din altele pe care tu ar trebui sa le sti la fel de bine "a facut" Ceausescu fabricile si blocurile! Ca doar nu a venit cu banii lui de la Scornicesti! Dupa intalnirea de la Malta a lui Gobaciov cu Bush Senior, simtindu-si sfarsitul aproape, Ceausescu le-a facut o pomana taranilor romani, stergand dintr-o trasatura de condei toate datoriile acumulate de CAP-uri in contractele(obligatorii) cu statul! El stia ca zecile de milioane de lei pe care el le "stergea" cu marinimie. taranii le platisera cu varf si indesat! Iti mai amintesti "dumitrica", tot in 1989, Ceausecu ne-a anuntat ca platisem integral datoria facuta la FMI! Si dupa atatea victorii si realizari marete, romanii plini de recunostinta l-au "ciuruit" pe '"iubitul conducator" in ziua de Creaciun!
          • +3 (7 voturi)    
            Ceausescu a fost impuscat de KGB (Duminică, 30 iunie 2013, 10:09)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

            Ceausescu a fost impuscat in secret fara stirea poporului roman la ordinul lui Ion Iliescu care primise instructiuni de la Mihail Gorbaciov sa-l execute pe Nicolae Ceausescu dupa ce KGB-ul organizase mascarada care s-a numit Revolutia Romana.
            • +2 (4 voturi)    
              NICOLAE SI ELENA CEAUSESCU... (Duminică, 30 iunie 2013, 21:29)

              father nicky [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              ...au fost executati in ziua de 25.12.1989, la 5 minute dupa incheierea procesului(14:50), de catre un pluton de executie format din trei militari romani:E vorba de căpitanul Ionel Boeru, plutonierul Dorin Cârlan şi sergentul-major Octavian Gheorghiu. Acesta este adevarul istoric!
              Cine a dat ordinul si de ce, o sa poata afla, poate, istoricii si cercetatorii, care vor avea acces la arhive, dupa trecerea termenului legal de secretizre! Dar nu-ti face probleme si sange rau degeaba "dumitrica", ca nici eu si nici tu nu o sa mai fim in viata aunci! Asa ca nu mai merge spre viitor cu spatele pentru ca poate sa-ti cauzeze! Mortii cu morti si vii cu vii! AMIN!
            • 0 (0 voturi)    
              hai sa fim seriosi, (Luni, 1 iulie 2013, 12:04)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Ceausescu, daca era prins de oameni si nu de armata, era linsat in strada.
              Abia dupa ce FSN-ul a dat-o cu stangul in dreptul, si capitalismul si-a aratat coltii, oamenii au inceput sa il regrete pe Ceausescu.
          • -3 (5 voturi)    
            Și care e problema ? (Duminică, 30 iunie 2013, 12:06)

            Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

            Măcar a pus râtanii la muncă. Astăzi sprijină MAT-ul, sunt nemulțumiți și vor să li se dea...
            • +1 (3 voturi)    
              chiar asa krokodilule?! (Duminică, 30 iunie 2013, 23:02)

              father nicky [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

              Ai fost acolo cand familia ta, rudele tale au fost incolonate si duse la munca, nu inainte ca to'arasu' secretar al BOB comunal sa dea ordin sefului de post sa inchida carciuma satului! Te bantie nostalgiile comuniste, krokodilule?!
          • 0 (4 voturi)    
            NIVELUL DE TRAI (Duminică, 30 iunie 2013, 19:39)

            dincannes [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

            Ceausescu a fost atit de bun sau atit de slab, incit nivelul de trai al romanilor, era de 20 de ori mai mic, decit cel al occidentalilor.
            Speranta de viata, tot atunci, era cu 15 - 20 ani mai mica decit a occidentalilor.
        • +10 (16 voturi)    
          Viata buna (Duminică, 30 iunie 2013, 4:39)

          sema [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Cine traia mai bine? Tu politrucule? Nu ti-e rusine sa minti in halul asta? Sau iti reprimi amintirile neplacute?
          Va doresc sa prestati la canalul Dunare Bucuresti ca sa ve revina memoria. Si va doresc voua comunisti nostalgici, sa nu crezi cumva ca am folosit prenumele de politete, Bolsevicule.
        • +5 (7 voturi)    
          NC NU ESTE SI NU VA FI (Duminică, 30 iunie 2013, 9:41)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Niciodata erou al poporului roman. NC a fost un criminal si a ordonat sa se traga in poporul roman, iesit in decembrie 1989 pe strazi la Timisoara. Nu se traia mai bine pe vremea lui Ceausescu (inainte de '89 deci) in Romania decat acum. Asta e o minciuna imensa.
      • +1 (1 vot)    
        Pacepa erou? (Luni, 1 iulie 2013, 12:00)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

        Baiete, bati campii...un sef al serviciilor secrete nu are voia sa tradeze, in nici un fel si sub nici o forma.
        Cand era Pacepa mai patriot? cand dezvaluia americanilor toate secretele retelei de spionaj a Romaniei in strainatate, sau cand ii pupa mana tovarasei Elena Ceausescu, si statea toata noaptea in padocul de la vila din Primaverii, sa il pazeasca pe Nicusor Ceausescu bolnavior??
    • +4 (16 voturi)    
      Un tradator al cui? (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:37)

      gruianul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Pacepa este un erou care a predat americanilor o lista cu 1300 angajati ai serviciului de informatii externe din Romania, serviciu aflat in slujba unui MARE DICTATOR numit Ceausescu.
      • -9 (17 voturi)    
        Pacepa tocmai a lansat o carte (Duminică, 30 iunie 2013, 1:31)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gruianul

        Vezi:

        http://en.rian.ru/world/20130627/181898347/Russian-born-Disinformation-Breeds-Terror-Slanders-US---New-Book.html

        A lansat o carte (la care este coautor) in care pare sa fie preocupat mai mult de antisionismul lui Iuri Andropov decit de Nicolae Ceausescu, de unde se vede clar ce etnie are de fapt Pacepa si care erau adevaratele sale probleme.
    • -9 (15 voturi)    
      De ce se ascunde Pacepa inca? (Duminică, 30 iunie 2013, 1:37)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Desi nici un pericol nu pare sa-l mai ameninte deoarece Romania este in NATO si pro americana, totusi Pacepa traieste intr-un loc secret sub o identitate falsa.
    • 0 (6 voturi)    
      CE AU PATIT CEI 1300? (Duminică, 30 iunie 2013, 19:27)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Eu cred ca ne conduc acum si sunt bogatii Romaniei.
  • +6 (22 voturi)    
    De acord (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 20:34)

    KostasP [utilizator]

    Din cauza lui zeci de ofiteri romani care lucrau sub acoperire n-au mai putut fi retrasi la timp si au fost ori prinsi ori lichidati.
    • +1 (15 voturi)    
      Ce trist (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:32)

      gruianul [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Vai, ce trist, ca ofiterii sub acoperire au fost prinsi! Plang si ma instristez :( Oare nu s-au gasit altii sa le ia locul?
    • -1 (3 voturi)    
      GRESITI (Duminică, 30 iunie 2013, 19:42)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Sunt toti bine merci, la putere si acum!
  • -6 (14 voturi)    
    V.M, naivitate sora cu prostia (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 20:35)

    Radu I [utilizator]

    V.M, tu crezi ceva din prostiile pe care le debitezi?
    Cel mai puternic stat al lumii crezi ca i-si orienteaza politica fata de un stat, dupa parerile unui transfug, chiar daca a avut o functie destul de importanta ? USA dispune de cele mai sofisticate mijloace de informare si ca mare putere nu actioneaza dupa spusele unui tradator. Nu compara politicienii americani cu cei romani. Prin comportamentul lor corect, politicienii americani se bucura de un mare respect in randurile poporului, in caz contrar sunt exclusi pentru totdeauna din politica.
    • +1 (9 voturi)    
      geki, frate cu prostia (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:29)

      gruianul [utilizator] i-a raspuns lui Radu I

      Geki, marele istoric si politolog, "i-si" da cu parerea ca "Ion e si el om" :)
    • 0 (0 voturi)    
      paradoxal ai dreptate (Luni, 1 iulie 2013, 12:11)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Radu I

      nu Pacepa a fost cel care a determinat intoarcerea SUA cu fundul spre Romania....ci chiar Mihail Gorbaciov, care ca si Pacepa a tradat comunismul, si a tradat URSS. Ceausescu nu mai era util Statelor Unite, pt ca acestia deja il aveau pe cel mai mare lider comunist: Mihail Gorbaciov.
  • -5 (15 voturi)    
    pacepa, un tradator pt. romani si .......... (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 20:52)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    un dezinformator pt. americani...........pacepa este kgb-ist, tatal lui (originar din slovacia)era un simpatizant bolsevic, infiltrat in tara noastra de catre sovietici prin anii 1939-1940,la un atel. de reparatii auto-ford. din bucuresti.........tot sovieticii au fost aceea care , dupa razboi, au insistat pe langa autoritatile romane, ca fiul pacepa, sa fie incadrat in securitate.......fiul a lucrat "bine",castigand simpatia cond. romani,ajungand pe o functie importanta in securitate.............a fugit la americani, pt. ca a avut misiunea kgb-ista de a convinge autoritatile americane, sa devalueze relatiile cu romania.......amin, sa-i fie tarana usoara.
    • +9 (15 voturi)    
      pacepa (Duminică, 30 iunie 2013, 4:36)

      sema [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

      Da, i-a dezinformat pe americani. In Romania era democratie si curgea numai lapte si miere. Tu ai trait vremurile alea? Sau esti vreun politruc care plangi dupa privilegiile pierdute?
      • 0 (8 voturi)    
        pacepistule....... (Duminică, 30 iunie 2013, 14:12)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui sema

        eu am muncit intr-o uzina care producea 100 de locomotive pe an, 2500 de motoare diesel mari cat dormitorul tau-gandac de bucatarie ce esti, prese de vulcanizat, fabrici de ciment, utilaje metalurgice,etc, toata astea le faceam noi, poporul, nu ceausescu,am iesit la revolutie(cand tu sugeai tzatza mati) ca pt. munca noastra sa fim noi propietari, nu tradatorii de tara, ca pacepa asta, un tigan slovac pripasit la noi in tara cu acordul rusilor.
        p.s. nu mai trancani vrajeli cu nostalgia comunista, habarnamistule....nu vezi ca economia tarii e furata mai rau decat in per. lui ceasca.....sa-ti dea D-zeu sa traesti cu pct. meu de pensie , prostanacule,,,,,,asa poate vei intelege adevarul despre econ. tarii si tradatorii pe care ii preamaresti.
  • +6 (6 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:36)

    Analfabet [utilizator]

    ...And that, kids, is how I met your mother, the democracy...
  • +2 (6 voturi)    
    @gruianul (Duminică, 30 iunie 2013, 1:44)

    KostasP [utilizator]

    Construirea unei retele de spionaj este un proces f lung care necesita multa minutiozitate si precizie. Odata pierdut este ca si cum ai ramane dintr-o data surd si orb. Iar spionii buni se formeaza intr-o viata.
    • +1 (7 voturi)    
      @KostasP (Duminică, 30 iunie 2013, 12:20)

      gruianul [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Sunt de acord cu tine ca o retea de spionaj se construieste greu. Poti sa imi spui ce inseamna "spioni buni", atunci cand sunt in slujba unui dictator? Probabil ca nu ai habar!
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Duminică, 30 iunie 2013, 10:19)

    rocknum [utilizator]

    Fuga lui Pacepa ne-a costat mai mult decat cutremurul din 77'
  • -1 (3 voturi)    
    Pacepa was a Muscovite... (Duminică, 30 iunie 2013, 12:05)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Adică un agent KGB care a avut exact rolul să dea în Ceașcă- ceea ce a și făcut. Reagan care putea să înghită și mula dacă i se spunea că e anticomunistă și merită- reprezintă ce e mai prost în civilizația amrikană. A lăsat un dezastru economic în urmă și a aruncat o groază de bani pe fereastră pentru un om mort- comunismul.
  • +1 (1 vot)    
    @gruian (Duminică, 30 iunie 2013, 15:26)

    KostasP [utilizator]

    Da, am idee. Tu ai idee? Daca da, atunci elaboreaza. Dar nu cu exemple din "pacepa".
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 3 iulie 2013, 11:27)

    rocknum [utilizator]

    Nu-mi vine sa cred ca sunt unii care il considera pe Pacepa erou...
    Erou de ce? Ca a tradat? Nu a tradat pe Ceausescu, nici partidul comunist... A tradat tara.
    O retea de spioni dureaza o generatie pentru a fi pusa la punct. Aveam atunci una dintre cele mai tari retele de spioni din lume. Peste noapte a deconspirat o groaza de agenti. Asta insemna ca odata descoperiti viata lor era in pericol iminent. Oamenii aia odata descoperiti, puteau muri in orice moment.
    Nu a adus nici un beneficiu tarii prin tradarea lui. Nu a grabit caderea comunismului in Europa sau in Romania.
    Plecarea lui Pacepa ne-a costat mai mult decat cutremurul din 77'

    Fiecare tara de pe lumea asta, fie cat de mica, are un sistem de informatii, de aparare format din spioni, agenti sau ce mai vreti voi.

    Pacepa este un tradator. Si cu asta basta.

    L-a tradat pe Ceausescu?
    Mai ganditi-va. A tradat tara!
    Indiferent cate amnistii i s-ar da, pata tradarii nu va disparea niciodata de pe obrazul lui.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version