Problema vitezei nelimitate pe autostrazi a reaparut miercuri in Germania, tara unde automobilul este rege, o data cu propunerea liderului social-democratilor Sigmar Gabriel de a o limita la 120 kilometri pe ora, criticata imediat de toate partile.

"Cred ca este rezonabila o limitare la 120 de kilometri pe ora pe autostrazi deoarece toate statisticile arata ca aceasta ar diminua numarul de morti si de accidente grave", a asigurat presedintele partidului social-democrat (SPD) intr-un interviu pentru cotidianul regional "Rheinische Post" citat de Mediafax.

"Restul lumii face asta de mult timp", a adaugat acesta in timp ce printre cliseele mentionate in general despre Germania se numara des viteza nelimitata pe autostrazi.

Insa aceasta luare de pozitie a fost imediat respinsa chiar in cadrul partidului sau, mai ales de candidatul SPD la postul de cancelar pentru alegerile legislative din septembrie, Peer Steinbruck.

"Pe o mare parte a retelei rutiere germane avem deja o limitare de viteza", a argumentat Steinbruck, pentru televiziunea publica regionala WDR. Acesta a adaugat ca nu vrea sa se "amestece din nou" in dezbatere.

Purtatorul de cuvant al cancelariei, Steffen Seibert, a subliniat de asemenea ca Angela Merkel nu intentioneaza sa introduca o limita de viteza pe autostrazile germane unde nu este neobisnuit sa vezi masini cu peste 200 de kilometri la ora.

Ministrul Transporturilor, Peter Ramsauer, a declarat la randul sau ca este impotriva limitarii, argumentand faptul ca accidentele cele mai grave nu se produc pe autostrazi, ci pe drumurile nationale sau regionale.

Verzii, care vor ca alaturi de SPD sa bata coalitia liberal-conservatoare a Angelei Merkel la legislative, au inscris in programul lor electoral instaurarea unei limite de viteza de 120 de kilometri pe ora pe autostrazi pentru a limita emisiile de gaze cu efect de sera. Insa este singura miscare politica care militeaza in acest sens.

Absenta limitei de viteza pe o parte a retelei rutiere, fapt unic printre tarile industrializate insa foarte popular in opinia germanilor, pare sa ramana de neatins in tara marcilor Audi, BMW, Mercedes si Porsche.