Cum o eroare fatala comisa de fratii Tsarnaev i-a ajutat pe politisti

de Adrian Novac     HotNews.ro
Luni, 22 aprilie 2013, 11:17 Actualitate | Internaţional


Tamerlan si Djohar Tsarnaev
Foto: Colaj foto - Sursa: Agerpres/AP
O greseala fatala facuta joi noaptea de fratii Tsarnaev ar fi permis anchetatorilor americani sa le ia urma si sa-i gaseasca, sustine revista "Time". Tamerlan Tsarnaev, in varsta de 26 de ani, a fost ucis intr-un schimb de focuri cu fortele de ordine, in timp ce fratele sau, Djohar (19 ani), este internat in spital in stare grava, urmand sa fie pus sub acuzare atat pentru masacrul de la maratonul din Boston, cat si pentru uciderea unui politist in campusul universitatii MIT.

De ce cred ziaristii ca cei doi suspecti in dublul atac din Boston si-au pecetluit singuri soarta?


Scurta recapitulare a evenimentelor


Joi seara, anchetatorii FBI au dat publicitatii pozele a doi indivizi considerati a fi suspecti in cazul atentatelor cu bomba de la maratonul din Boston, in urma carora trei persoane au fost ucise si alte 170 ranite . Richard DesLauriers, agentul special insarcinat cu ancheta, a declarat atunci ca era vorba despre doi barbati: "suspectul 1" si "suspectul 2". Biroul Federal de Investigatii a cerut ajutorul cetatenilor pentru identificarea si prinderea celor doi suspecti, dar i-a avertizat pe oameni sa nu intre in contact cu ei sau sa incerce sa-i retina fiindca sunt "inarmati si periculosi".

Fotografiile celor doi au fost distribuite rapid pe internet si au fost difuzate de posturile de televiziunile. Potrivit Washington Post, este posibil ca publicarea imaginilor sa ii fi determinat de cei doi suspecti, identificati ulterior ca fiind doi frati de origine cecena si confesiune musulmana, Tamerlan si Djohar A. Tsarnaev, sa iasa din ascunzatoare si sa confrunte politia.

Sean Collier, politistul ucis
Foto: Agerpres
In jurul orei locale 22:30, Sean Collier, un politist in varsta de 26 de ani, a fost impuscat mortal in campusul Universitatii de Tehnologie din Massachusetts (MIT), din vestul orasului Boston, in timpul unei confruntari cu doi barbati. O camera de luat vederi arata ca cei doi s-au apropiat de masina de politie si au inceput sa vorbeasca cu agentul. Dintr-o data, unul dintre ei a scos o arma si l-a impuscat pe Collier de mai multe ori in corp si o data in cap. Politistul a fost gasit in masina sa si dus la spital unde medicii n-au reusit sa-l salveze.

Cei doi frati Tsarnaev, suspectati acum si de asasinarea politistului, parasesc locul crimei.

Peste doar 10 minute, nu departe de locul in care atacasera agentul de politie, cei doi suspecti au furat un Mercedes SUV negru si l-au rapit pe sofer. Au parasit campusul si s-au indreptat catre Watertown, o suburbie cu 30.000 de locuitori, in cautarea unei banci. Au retras de la un bancomat circa 800 de dolari folosind cardul proprietarului masinii. Dupa o jumatate de ora, soferul a fost eliberat sau a reusit sa scape, deocamdata nu este clar.

La scurt timp dupa miezul noptii de joi spre vineri, politia a reperat masina furata si a inceput o cursa pe strazile din Watertowm, peste 20 de masini de politie urmarind vehiculul condus de suspecti. Ulterior, in schimbul de focuri cu politistii, Tamerlan este ucis. Djohar a fugit, insa a fost gasit intr-o barca acoperita cu o prelata de plastic din curtea unei case din Watertown. Politia a inconjurat perimetrul si, dupa mai mult de trei ore, a reusit sa il prinda in viata pe suspect.

"CAPTURAT!!! Vanatoarea s-a terminat. Cautarea s-a incheiat. Teroarea s-a terminat. Justitia a castigat. Suspectul a fost arestat", a scris politia din Boston pe Twitter.


O greseala fatala

Potrivit "Time", in afara de numeroasele semne de intrebare ridicate de evenimentele petrecute in ultima saptamana in Boston, se ridica inca unul: de ce l-au lasat fratii Tsarnaev sa fuga pe soferul masinii furate? Barbatul rapit a reusit sa se refugieze intr-o benzinarie, unde a cerut ajutorul proprietarului. Acesta a sunat imediat la politie, iar autoritatile au gasit imediat masina si pe cei doi suspecti.

Ziaristii cred ca eliberarea ostaticului a fost o "greseala colosala" comisa de Tamerlan si Djohar Tsarnaev, in timp ce pentru restul lumii "a fost un moment crucial care a dus la capturarea lor si poate la salvarea altor vieti".

"Time" a incercat sa descopere ce motive au avut cei doi frati sa-l lase in viata pe soferul masinii furate.

In primul rand, fratii Tsarnaev au retras de la un bancomat circa 800 de dolari folosind cardul proprietarului masinii. Acest lucru ar explica de ce aveau nevoie de sofer in viata: le trebuia codul PIN pentru a retrage banii de la banca.

Lucrurile devin ulterior si mai confuze. Potrivit unor surse, Tamerlan si Djohar Tsarnaev l-au abandonat pe
Djohar Tsarnaev, capturat de politie
Foto: Agerpres/AP
ostatic la o statie de benzina din Cambridge. Informatia a fost contrazisa de alte surse, care au afirmat ca cei doi frati i-au permis victimei inspaimantate sa fuga, cel mai probabil din cauza confuziei, dupa ce Djohar a fost prins incercand sa fure mancare de la magazinul din benzinarie (o alta miscare gresita a suspectilor, conform "Time"). Soferul masinii furate, care nu a fost ranit in timpul incidentului, s-a adapostit in benzinarie, unde a solicitat ajutorul autoritatilor.

Anchetatorii au gasit rapid masina furata in care se aflau fratii Tsarnaev dupa ce victima isi abandonase in masina telefonul mobil, iar agentii au localizat semnalul GPS al aparatului. In schimbul de focuri care a urmat, Tamerlan a fost ucis, iar Djohar a fugit, fiind descoperit dupa cateva ore.  

"De ce nu l-au ucis deja pe sofer pana in acel moment?", se intreaba cel de la "Time", care afirma ca, daca acuzatiile impotriva lor sunt adevarate, cei doi frati ceceni erau capabili sa-l omoare pe ostatic fara prea multe remuscari. Odata ce au intrat in posesia codului PIN de la cardul bancar, fratii Tsarnaev nu mai aveau nevoie de proprietarul masinii. In plus, acesta stia cine erau cei doi barbati care il luasera ostatic: cei doi frati ceceni ii spusesera soferului inspaimantat ca ei sunt cei care au realizat atacurile din timpul maratonului de la Boston.

"Time" afirma ca, daca soferul Mercedesului nu era asteptat de nimeni acasa in acea seara, ar fi trecut cateva ore - sau chiar zile - pana cand o unitate a politiei care se ocupa de persoane disparute urma sa ceara ofiterilor cautarea masinii.

Potrivit informatiilor, soferul a furnizat politistilor si alte detalii importante. El le-a spus anchetatorilor ca fratii Tsarnaev au mers cu el la o alta masina, de unde au luat mai multe arme si dispozitive explozive. In plus, cei doi suspecti i-au marturisit ostaticului ca "vroiau sa se indrepte spre New York", oras aflat la circa patru ore distanta. Oficialii cred astfel ca cei doi frati planuiau sa realizeze alte atacuri sangeroase.

"Daca fratii Tsarnaev au eliberat ostaticul in mod intentionat, este posibil ca ei sa fi dat dovada de empatie pentru o persoana pe care au intalnit-o fata in fata", scrie "Time", adaugand ca greseala lor "stupida" nu ar fi prima facuta de teroristi ce realizasera atacuri pe teritoriul american. Iata si alte exemple de "greseli majore":

* in aprilie 1995, dupa ce a aruncat in aer Alfred P. Murrah Federal Building din Oklahoma City, Timothy McVeigh a fost oprit de un politist rutier care a remarcat ca masina pe care o conducea acesta nu avea numar de inmatriculare

*
dupa atacul din 1993 de la World Trade Center din New York, unul dintre complotisti a incercat sa recupereze garantia de 400 de dolari cu care inchiriase camionul folosit in atentat. A fost arestat dupa cateva ore in urma unui raid al fortelor SWAT

* Faisal Shahzad, cel care a incercat sa arunce in aer un SUV in Times Square din New York, in mai 2010, a crezut ca i-a pacalit pe anchetatori dupa ce a sters de pe bord numarul de identificare al autovehicului. Teroristul nu si-a dat seama ca in masina mai existau cateva VIN-uri (Vehicle Identification Number), pe care autoritatile le-au folosit imediat, reusind sa-l aresteze pe Shahzad doua zile mai tarziu.

* cativa teroristi palestinieni ce intentionau sa realizeze un atac cu bomba in Israel au fost aruncati in aer de dispozitivul exploziv pe care il transportau. Mecanismul cu ceas al bombei s-a declansat mai repede din cauza schimbarii de fus orar, pe care ei nu o luasera in calcul.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















25445 vizualizari

  • -21 (33 voturi)    
    die hard (Luni, 22 aprilie 2013, 11:39)

    Mazeta [utilizator]

    Văzând ce haos au creat în SUA doi tineri cu zero pregătire militară și înarmați cu cratițe, mă întreb ce ar putea face pe teritoriul american vreo sută de combatanți profesioniști, antrenați special pentru lupta în spatele liniilor inamice, prevăzuți cu prăjtoare de pâine, pocnitori de anul nou și bostani de holloween.
    • +21 (21 voturi)    
      Uite ce ar face (Luni, 22 aprilie 2013, 12:05)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ti-am mai raspuns intr-o postare anterioara cu acest link: http://www.mytex.ro/expres/cele-mai-sangeroase-atentate-din-moscova_251428.php

      Diferenta intre o militie si o politie este ca scopul politiei este sa il duca (pe cat posibil) viu in fata justitiei, pentru ca vorbim de un stat de drept, pe cand o militie nu cruta nimic oricati oameni nevinovati vor muri.

      Simti diferenta si greutatea unei misiuni fata de alta?

      "129 dintre cei 800 de ostatici au murit din cauza gazelor utilizate în timpul asaltului." Si banuiesc ca nu teroristii aveau gaze, oricata fasole ar fi mancat.
      • +8 (10 voturi)    
        ... (Luni, 22 aprilie 2013, 12:36)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        mazeta e mai batut in cap...

        nu-ti mai bate capul cu el.
        si teroristii de la teatrul din moscova aveau si ei gaze.
    • +12 (14 voturi)    
      hehe, Mazeta universal soldier (Luni, 22 aprilie 2013, 12:42)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      eu zic sa nu te mai intrebi si sa te apuci de antrenament, nu de alta dar ma terorizezi cu comentariile :)
    • +3 (3 voturi)    
      nimic (Luni, 22 aprilie 2013, 14:34)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      pentru ca nu ar avea cum sa treaca neobservati.
      cel mai greu e sa previi acolo unde nu te-astepti.
      nu va invata nimic sefii, la partid?
    • +4 (4 voturi)    
      Vai de tine!!! (Luni, 22 aprilie 2013, 14:50)

      2vest [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      De cate ori deschizi gura (si calculatorul) o dai de gard cu comentariile tale. Iti place sa fi "Gica Contra", te stimuleaza sa te p... impotriva vantului cu fiecare ocazie. Problema e ca tot pe tine te stropesti!!!...Problema ta!!!
  • -6 (14 voturi)    
    este cusut cu ata alba (Luni, 22 aprilie 2013, 11:40)

    jackalphonse [utilizator]

    "" este posibil ca publicarea imaginilor sa ii fi determinat de cei doi suspecti,... sa iasa din ascunzatoare si sa confrunte politia"". publicarea imaginilor n-ar fi facut decat sa-i determine pe suspecti sa se ascunda si mai eficient. cei doi suspecti sunt vinovati pentru ""ceva"", insa nimic nu demonstreaza ce spun autoritatile. stim sigur ca au fost prinsi doi infractori, dar nu stim nimic despre infractiunea lor. adevaratii ""teroristi"", pooate ca beau o bere.
    • +6 (8 voturi)    
      publicarea pozeleor (Luni, 22 aprilie 2013, 12:32)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      E de presupus ca multi oameni ii puteau identifica pe cei doi pe baza pozelor, deci varianta cu ascunsul nu ar fi functionat.
      Probabil nu vom sti niciodata cu adevarat care au fost motivele lor si modul de actiune, si sigur vor fi multi care vor crede ca sint nevinovati, doar de, Elvis traieste.
      • -2 (4 voturi)    
        eu nu spun ca sunt nevinovati (Luni, 22 aprilie 2013, 12:56)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

        spun doar ca vinovatia lor nu a fost dovedita in ciuda kilometrilor de randuri scrise.
        PS. elvis e mort, ucois de cultura natala. sa nu fie la fel si aici....
        • +1 (1 vot)    
          Mda! (Luni, 22 aprilie 2013, 18:27)

          2vest [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Ffratele cel mic e nevinovat pana in momentul in care va fi condamnat de un tribunal. Pana atunci are statutul de suspect iar apoi de inculpat. Media poate sa scrie rauri de vorbe pe hartie. Acum este suspectul principal intr-o crima.

          Dupa ce un juriu (Grand Jury) se va intrunii si vor audia marturiile, acesta poate fi eventual pus sub acuzare (sau nu).

          Dovezile despre crimele lui se gasesc in posesia politiei si a procurorilor, nicidecum in mana presei (cu atat mai putin a noastra).

          Sa nu speculam si nici sa nu strigam "Conspiratie!!!" pana nu vom stii mai multe.

          PSS.: Elvis nu a murit! Doar a parasit (momentan) cladirea!!!!
    • +4 (8 voturi)    
      Esti sigur!?! (Luni, 22 aprilie 2013, 13:13)

      2vest [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Sti tu sigur care era starea de spirit a suspectilor cand au iesit din ascunzatoare ca fraierii? Si asta in timp ce adevaratii teroristi stau calmi si cu sange rece beau o bere la o terasa din apropiere.

      Sti tu care erau adevaratele lor intentii? Sti macar ce i-a determinat sa faca ce au facut?!?

      Acum vi si spui in mod definitiv ca cei doi sunt niste nevinovati care au picat drept tapi ispasitori.

      Am o intrebare : Cum de nu te-a angajat FBI-ul pana acum ca vad ca ai stofa de analist. Sau poate ca lucrezi deja pentru sectiunea "Teoria Constipatiei"
  • -1 (7 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 22 aprilie 2013, 11:58)

    [anonim]

    • +11 (11 voturi)    
      Pai (Luni, 22 aprilie 2013, 12:32)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui

      Sa faci rau este intotdeauna cel mai usor. Cine poate anticipa mintea omeneasca?
      Sunt de acord cu ce zici, in afara de scorul din final. Daca scorul asta macabru ar conta, inseamna ca americanii conduc detasat prin Orientul Mijlociu.

      Sa previi asa ceva este cel mai greu, motiv pentru care in SUA se vor ingradi din nou drepturile civile, din pacate.
      • +9 (9 voturi)    
        Te citez... (Luni, 22 aprilie 2013, 14:45)

        2vest [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        <<"Sa previi asa ceva este cel mai greu, motiv pentru care in SUA se vor ingradi din nou drepturile civile, din pacate.">>

        Aici iti dau dreptate! Dar cu toate astea o sa citez din nou pe Benjamin Franklin:

        <<They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.>>

        Nu poti "securiza" o natiune chiar daca ridici "mari ziduri chinezesti" in jurul ei.
        Sa faci rau e cel mai usor - ai dreptate.
  • -2 (8 voturi)    
    Notiunea de terorism (Luni, 22 aprilie 2013, 12:01)

    Tommy Bahama [utilizator]

    implica un minim de profesionalism, cinism si sange rece, ceea ce nu regasim la amaratii astia. Raman doar niste degenerati care au facut-o de oaie.
    Sau poate asa vor americanii sa credem...
  • -5 (13 voturi)    
    Mari succesuri.. (Luni, 22 aprilie 2013, 12:03)

    fdaniel [utilizator]

    O mare realizare a unei armate de 9000 de insi o reprezinta prinderea acestui pusti de 19 ani...
    Pe de alta parte, este foarte educativ articolul de mai sus care atrage atentia viitorilor teroristi sa nu se mai lase pacaliti sau prada bunelor maniere si sa impuste pur si simplu ostatecii. Tot ce pot sa sper e ca urmatorul ostatic va fi unul dintre ilustrii analisti creatori ai articolului.
  • +9 (11 voturi)    
    beton articol (Luni, 22 aprilie 2013, 12:12)

    break_noon [utilizator]

    Asa, deci, domnii teroristi, data viitoare, daca luati ostateci, si vreti sa scapati, nu mai eliberati ostatecii, sub nici o forma. Vedeti ce puteti pati, va prind astia mai repede.

    Asta imi aduce aminte de un reportaj asemanator de pe la noi, in care o fatuca la TV relata de la centru de monitorizare DN1 ca ce eficiente sunt camerele alea, cau au recunoscut automat numerele de la masinile furate, si astfel infractorii au fost prinsi. Acuma, cine fura o masina si merge pe DN1 e fraier.

    Da-o naibi de senzational, unele chestii trebuie sa ramina secrete, cum a fost prins, ce s-a verificat, daca vrem ca politia sa ramina cat de cat eficienta.
    • +1 (1 vot)    
      cred ca altul este scopul articolului... (Luni, 22 aprilie 2013, 19:20)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      Daca baietii astia teroristii pot sa greseasca asa de 'copilareste" inseamna ca este altcineva / altceva care ii intoarce cu cheia pentru astfel de atacuri... Totul pare cladit pe nisip dar uite, din nefericire, planurile lor din Boston au ucis si ranit grav o multime de oameni.

      Cat de tare poti sa iti urasti vecinii ca sa planifici uciderea lor?

      Cred ca sunt niste instabili care sunt manevrati, incarcati de altii cu ura pentru a comite astfel de actiuni...Aflati in situatii noi simple gresesc...

      Este clar din punctul meu de vedere ca baiatii astia doi nu aveau bani - nu au anticipat ca o sa fie recunoscuti, dati in urmarire, au avut un plan prea simplu post atentat si au fost relativ usor de prins...

      Predecesorul lui breivic din USA a program atacurile extrem de atent -fusese profesor universitar - atins la cutiuta pare...breivic doar a imitat - cine i-a facilitat accesul la imitatie???

      Toate erorirlie insirate la sfarsitul articolului sunt mici, dar semnificative - cea mai gogonata este evident cea legata de diferenta de fus orar!!!!

      Copii simpli intorsi cu cheia - de cine/ dece?
      • 0 (0 voturi)    
        Diferenta de fus????? (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:06)

        stely09 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Totusi stau si ma intreb: ce diferenta de fus este intre Palestina si Israel? Ca doar sunt teritorii vecine, nu?
        Mi-a fost lene sa caut, poate chiar o fi vreo diferenta,asa ca daca am dat-o in bara, ignorati comentariul.
        Numai bine.
  • +9 (9 voturi)    
    5 minute mai destepti... (Luni, 22 aprilie 2013, 12:53)

    2vest [utilizator]

    Din comentariile multora dinntre voi, vad ca "bunul" obicei de a ne da rotunzi si mai destepti decat oricine pe lumea asta este in voga.

    In acest moment cred ca pentru orice persoana (din afara anchetei americane) care vrea sa faca o analiza obiectiva si serioasa a celor intamplate, informatiile disponibile sunt foarte putine. Oricat am vrea sa ne informam de la presa tot nu putem avea decat cam 80-90% din informatiile necesare, iar cu siguranta politia nu a dezvaluit mai mult de 30% din ele. (procentele sunt estimative) Acest lucru se face din motive de procedura, pentru a nu compromite ancheta. Oricum nici macar politia americana nu cunoaste toate detaliile , ancheta fiind inca in desfasurare.

    Voi, domnilor (si alte mazete) care va credeti cu 5 minute mai destepti, ati ajuns sa dati deja verdicte si sa aveti opinii "bine" fundamentate, bazate doar ... pe faptul ca ati vazut prea multe filme americane cu teroristi.

    Cu ce stim pana acum putem avea o imagine destul de vaga asupra motivatiei si psihologiei acestei crime.

    Orice analiza serioasa trebuie sa plece de la intrebarea - DE CE? Ori pe acest lucru se poate doar specula pana acum.
  • +4 (6 voturi)    
    NEAPĂRAT TREBUIE PUSE LA SOCOTEALĂ (Luni, 22 aprilie 2013, 13:38)

    pointless man [utilizator]

    slăbiciunile inevitabile ale oricui s-ar afla angrenat într-o asemenea poveste. Din păcate filmele (majoritar americane !) ne prezintă eroi (pozitivi sau negativi) perfect lucizi și stăpîni pe nervii lor. Din păcate, în realitate, oamenii aflați sub stres (și CE STRES) nu acționează lucid, logic. Dacă mai ținem seama și de vîrsta indivizilor, în special a lui Djohar, probabilitatea gesturilor iraționale crește exponențial. Bineînțeles că asta nu le acordă nici o circumstanță atenuantă.

    Eu ridic însă o altă problemă: mama și unchiul vorbesc englezește binișor; ca și ei, tatăl arată a clasă de mijloc educată. PENTRU CE i-au pus numele de „TAMERLAN” ? Pe de-o parte asiaticii îl știu ca Timur Lenk, Tamerlan fiind o transliterare europeană. Pe de alta personajul a fost unul din cei mai mari asasini ai istoriei (el a „inventat” piramidele de capete, NU Ginghis Han - capete de musulmani, nota bene). Dumneavoastră, cititorii, din ce motive v-ați boteza copilul „Vlad ȚEPEȘ” Ionescu ? Sau „Hitler” Popescu ?

    Reflectați.
  • 0 (0 voturi)    
    alta varianta (Marţi, 23 aprilie 2013, 17:10)

    Jordania [utilizator]

    urnalul.ro/stiri/externe/fara-precedent-in-sua-lege-martiala-sub-nasul-liberalilor-641695.html
    Cititi acest articol sa vedeti cum au ajuns cei doi
    frati suspecti....Cred ca e mai de crezut autorea din Jurnalul National...e bine ca si cel de al doilea individ are o rana care nu-i ingaduie sa rosteasca nici o vorba...
  • 0 (0 voturi)    
    Spune-i lui (Marţi, 23 aprilie 2013, 18:43)

    Nea Ilie de la Scularie [utilizator]

    Of, dragul moșului, vezi tu, prețul unei vieți relativ liniștite în care ne putem lăfăi în fotoliu cu tableta în mână comentând la articole cu iz anti-american, dragă cititorule român, îl plătesc tot americanii. Fără America, tu, eu, nepoții mei, am fi fost niște cetățeni ai anexelor forțate ale imperiului Sovietic. Am fi fost o Cecenia de pe coasta de Vest a Mării Negre. Spune-i tu băiatului din poză http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpicture/marathon_bomb/bp19.jpg că ți se rupe de americani, că pot să moară ca fraierii - că doară nici ei nu-i lasă pe jihadiști în pace... Hai, spune-i tu!
    • 0 (0 voturi)    
      Poza (Marţi, 23 aprilie 2013, 22:23)

      Nea Ilie de la Scularie [utilizator] i-a raspuns lui Nea Ilie de la Scularie

      ia de la moșu, poza, că nu se putu de prima dată ...

      http://goo.gl/1wrpY


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by