Corespondenta din Germania

Nemtii isi vand bisericile, romanii si le inalta

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Miercuri, 20 februarie 2013, 9:06 Actualitate | Internaţional


Interiorul bisericii catolice din Zwiefalten
Foto: Hotnews
​In 26 septembrie 2004, fosta biserica evanghelica din Stuttgart-Zuffenhausen „se vindea“ unei biserici ortodoxe romanesti. „Reprezentantii Bisericii Ortodoxe Romane din Germania au multumit din suflet Guvernului Romaniei pentru sprijinul financiar de 150.000 de euro, in cumpararea bisericii „Nasterea Domnului“, scriam pe atunci. Deoarece biserica catolica si cea  luterana din Germania prefera sa pastreze „demnitatea locului“, aceste predari de stafeta sunt dintre cele mai firesti. Insa mai exista si altfel de tranzactii imobiliare in lumea celor crestinesti, lovita de criza financiara si de criza de simtire evlavioasa. Enoriasii se imputineaza, iar darile platite de ei, la fel.

Intre 8 si 9% din impozitul pe venit platesc cei care isi declara oficial religia recunoscuta in Germania. Asa zice Legea impozitului bisericesc (Kirchensteuergesetz), emisa pentru prima oara in anul 1939. Catolicii (de rit nou si vechi), ca si protestantii fac parte dintre cei carora, lunar, li se trag acesti bani din salariu. Bani mai poti da bisericii prin donatii. O  parte din donatie ti-o recuperezi prin declaratia anuala de impozit, de la fiscul german.

Aproape 4,5 miliarde de euro a incasat biserica catolica din Germania, in anul de glorie 2004. 3,7 miliarde de euro au mers la luterani. De atunci insa, incasarile au inceput sa scada. Intre 60-70% din costurile bisericesti merg in administratie, aproximativ cate 10% sunt bani dedicati intretinerii lacasurilor de cult, educatiei religioase, respectiv actiunilor sociale si caritative. Cand s-a declansat criza financiara, la finele anului 2008, a iesit la lumina faptul ca bugetul bisericesc n-a fost strain de plasamente financiare speculative, care in unele cazuri au esuat.


Sute de biserici din Germania sunt inchise sau demolate


„Intre 1990 si 2010 am inchis 340 de biserici, 46 dintre acestea fiind demolate” a declarat Thomas Begrich, capul financiar al Bisericii Evanghelice a Germaniei, publicatiei Spiegel. Iar acesta ar putea fi doar inceputul, urmand sa se renunte probabil la inca alte 1.000 de cladiri, a mai spus el, mentionand ca, in Frankfurt, de exemplu, numarul protestantilor a scazut de la 430.000, in anii `50, la 110.000, in ziua de azi.

Nici catolicii nu stau mai bine. Numarul enoriasilor platitori scade, nu in ultimul rand datorita recentelor scandaluri de abuz sexual si de tratament discriminatoriu ca angajati sau pacienti ai unor spitale administrate de Biserica Catolica. La aceasta tema ne vom referi insa cu alt prilej. „Sunt biserici care stau goale chiar si in Bavaria puternic catolica, una dintre ele trebuind sa fie inchisa in locul de pelerinaj renumit de la Telgte, de langa Münster. [...] Alte biserici crestine sunt folosite in alte scopuri: de la lectii de arta si sport, la sali de evenimente si spatii de depozitare pentru firme”, mai scrie Spiegel.

Cu toata penuria de credinta si de bani pentru renovari, bisericile catolica si protestanta din Germania au cazut de acord ca sectele sau alte grupuri religioase nu sunt acceptabile, ca si cumparatori ai lacasurilor lor de cult puse la vanzare. Se vrea evitarea „ceții diseminarii religioase“, iar vanzarea lor catre musulmani sau budisti, de exemplu, „nu este posibila“, precizeaza publicatia.

In Hamburg insa, nu s-a avut incotro, sau nu s-a stiut. O fost biserica protestanta a fost vanduta, in anul 2005, unui om de afaceri care, ulterior, a revandut-o Centrului Islamic din oras. Cealalata optiune ar fi fost demolarea ei. Insa in orasele mari, in general, moscheile nu se ridica intre foste ziduri, straine de credinta musulmana, ci pe taram virgin.

Moschee la Reutlingen
Foto: HotNews.ro
La sfarsitul lunii octombrie 2008, una dintre cele mai mare moschei din Germania si-a deschis portile la Duisburg, 5.000 de musulmani au participat la inaugurare. A participat si ministrul de atunci al landului Nordrhein-Westfallen (NRW), Jürgen Rüttgers, care a subliniat „dreptul musulmanilor la moschei“. El a spus: „Avem nevoie de mai multe moschei in tara noastra, insa nu in curtile din dos, ci vizibile, distincte“ (citeste aici un material pe aceasta tema).

In timp ce luteranii si catolicii isi vind bisericile, minaretele moscheilor turcesti strapung cerul Germaniei tot mai avantat.

Si avantul imobiliar ortodox e inca mare, atat in Romania, cat si in Germania: BOR construieste o manastire-resedinta episcopala la München, alte pietre de temelie ale unor biserici ortodoxe romanesti s-au pus la Mannheim si la Berlin (vezi detalii aici). In toate orasele Romaniei, dupa Revolutie bisericile au rasarit ca ciupercile dupa ploaie. La Bucuresti, se lupta cu chinurile facerii, Catedrala Neamului. Sa se fi mutat, oare, toata credinta, mai la Est?


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















11331 vizualizari

  • +7 (29 voturi)    
    romania (Miercuri, 20 februarie 2013, 9:17)

    Captain Obvious [utilizator]

    dupa cum se vede in fiecare zi are mentalitatea de evul mediu
    • -17 (27 voturi)    
      da (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:14)

      Geo201 [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      multumim dlor Mixix, Rochoff, si celorlalti romani get beget care eclozeaza in fiecare zi cate un articol denigrator si plin de ura impotriva credintei ortodoxe (pentru ca, asta e de fapt tinta, nu alte religii sau secte).
      Deasemenea sunt convins ca nemtii sunt un exemplu de urmat in materie de spiritualitate, umanism si grija fata de alte natii, si cele mai bune dovezi in acest sens sunt actiunile lor din perioada celui de-al doilea razboi mondial....
  • +17 (31 voturi)    
    !!!!!!! (Miercuri, 20 februarie 2013, 9:19)

    iamvlad92 [utilizator]

    Suntem o tara de pupatori de moaste si pomanagi,ce e gratis e bine primit,stam,pana nu ne vom schimba mentalitatea nu putem progresa.
    • +13 (21 voturi)    
      alta-i marea problema (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:19)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui iamvlad92

      Alta e marea problema in Romania: ipocrizia, fariseismul. Majoritatea romanilor se declara crestini. Unii merg la Biserica regulat, altii fac rugaciuni regulat. Pana aici, nimic rau. Numai ca toata invatatura crestina propaga obsesiv aproape anumite valori: sa nu furi, sa nu minti, sa muncesti, sa fii cinstit, sa fii tolerant cu aproapele tau, sa nu fii inganfat si sa pui mai mult pret pe suflet si nu pe bani, etc. Romanul mediu merge la Biserica, isi face rugaciuni, apoi continua mai departe cu voiosie seria furtisagurilor (si cand zis furtisag, includ aici neplata impozitelor, neplata datoriilor samd), apoi minte in continuare, unii sunt puturosi in continuare, inseala, etc etc.
      Asta e problema: discrepanta dintre valorile crestinismului si faptele concrete ale crestinilor. SI in Biblie spune atat de clar si de des: poti sa fii cel mai evlavios cu putinta, daca nu ai fapte crestine, e fix degeaba! Un exemplu stralucit in acest sens este unul dintre favoritii romanilor din prezent: jiji becali!
      Sigur, mai trebuie precizat un aspect: e foarte posibil ca acei crestini atat de imprefecti sa fi fost mult mai rai daca n-ar fi fost deloc crestini. Pana la urma, oricat ai fi de rau, tot se prinde ceva de tine si in viata reala, daca crezi in crestinism. Dar e imposibil de stabilit exact "ce-ar fi fost daca".
      NU pupatul moastelor e problema. (si oricum in Biblie niciunde nu spune ca trebuie pupate moaste). Cine are chef nu are decat sa pupe cate moaste vrea! Problema sunt FAPTELE! Intelegi? Crestinismul pune pe prim plan - si de fapt pe unicul plan - FAPTELE! Cum ti-am mai spus, in Bibie se scrie extrem de clar si des: poti sa iti petreci viata prin biserici si in rugaciuni, daca nu ai fapte bune, e complet degeaba! Sau mai grobian vorbind, doar cu vorbe si fara fapte crestinesti, Dumnezeu "nu te baga in seama"!
      • -1 (23 voturi)    
        Colectie de mituri (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:40)

        FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        O religie bazata pe o colectie de mituri evreiesti nu are cum sa influenteze pozitiv oamenii secolului XXI.
        • -5 (11 voturi)    
          subscriu (Miercuri, 20 februarie 2013, 12:26)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui FaraCoruptie

          .
        • +3 (3 voturi)    
          aceste discutii (Joi, 21 februarie 2013, 21:16)

          aresul [utilizator] i-a raspuns lui FaraCoruptie

          nu mai au rost. Cele mai importante religii sunt bazate pe dogme. Ceea ce parea imposibil, se intampla sub ochii nostrii. Asemenea ideologiilor politice, dogmele se prabusesc. Daca vom reusi sa pastram traditiile religioase ale neamului, mare lucru!
      • +10 (18 voturi)    
        !!!!!! (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:44)

        iamvlad92 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Din pacate eu sunt nevoit sa ma declar ateu,dar nu petru ca nu cred in 'Dumnezeu'ci datorita invataturiilor biseriicii.Sunt total inpotriva bisericii care primeste bani de la stat nu plateste inpozite si ce face pentu crestini!?le ofera o masa calda atunci cand stau cate 2zile la rand sa pupe oase...
        Bisericii ridicate pe multi bani ca sa fie cateva ore duminica loc de rugaciune cand sunt atat de multi copii orfani care pe zi ce trece sansa la o viata mai buna scade.
        Acele invataturi enumerate de tine mai sus sunt deseori incalcate si de reprezentantii bisericii.Daca in Biblie spune ca poti sa iti petreci viata prin biserici si in rugaciuni, daca nu ai fapte bune, e egal cu zero de ce continua oameni sa se increada in biserica?asta tinand cont ca biblia sta la baza crestinismului
        • 0 (8 voturi)    
          fiindca escrocii sunt exceptii (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:23)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui iamvlad92

          Raspunsul la intrebarea din ultima parte a comentariului tau, e simplu: oamenii continua sa creada in Biserica fiindca preotii escroci sunt exceptii. Chiar daca inacceptabil de multe exceptii, e adevarat si asta....
  • -6 (24 voturi)    
    unde se vrea sa se ajunga? (Miercuri, 20 februarie 2013, 9:41)

    Crup [utilizator]

    Observ ca si in Romania, in ultimii ani, a aparut o campanie insiduasa pe caile mediatice principale importante impotriva Bisericii si a crestinismului in general. Nu mai vorbesc de Occident, unde treaba e clara.
    In paralel cu denigrarea continua a valorilor crestine, se duce o campanie pentru legalizarea si mai ales punerea in valoare tot mai accentuata a comportamentelor degradante si distructive. Spre exemplu, legalizarea drogurilor, exista din ce in ce mai multi oameni care considera ca e "cool", e binevenita legalizarea drogurilor. Sau casatoriile intre homosexuali, un nonsens, o deviatie grosolana, este legalizata in tot mai multe tari.
    Tot in paralel, in Romania se poate observa cu ochiul liber o degradara tot mai accentuata a nivelului intelectual si cultural al populatiei. Acum vreo 8 ani, oficial, 52% dintre absolventii de liceu din Romania erau analfabeti functionali. Acum 2 ani, in 2011, tot conforma statisticilor oficiale, 75% dintre absolventii de liceu din Romania erau analfabeti functionali. Adica 3 sferturi din populatia tanara, dupa 12 ani (peste un deceniu!) de frecventat scoala zi de zi, nu sunt in stare sa citeasca un text cursiv, ci numai asa, buchisindu-l. Uitati-va pe Facebook, cel putin 85% dintre postarile romanilor contin greseli grave si dese gramaticale!
    Oamenii decad, decad din ce in ce mai mult, violenta verbala sau fizica creste, si in paralel grobianismul, faptele degradante si murdaria morala sunt ridicate la rang de virtuti ale noii ere. Dar asta numai in Europa si Statele Unite. Se poate observa cu ochiul liber si caderea economica a acestor doua zone.
    Eu nu imi dau seama de fapt unde se vrea sa se ajunga? Ca un plan exista si spun asta fara a fi consiprationist!
    Biserica, in special cea Catolica, a ramas ultima reduda impotriva acestei degradari controlate si voite. Este normal sa fie lovita din plin de catre media europeana si nord-americana. Ultima reduta in aceasta lupta invizibila!
    • +13 (23 voturi)    
      mda (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:03)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      pentru ca biserica romana ortodoxa numai religie nu face... e un business care face bani

      normal ca iti este sila cand vezi preoti imbuibati in mertane S500, in timp ce orfanii si batranii neajutorati asteapta ajutor

      pentru asta m-am lasat si eu incet incet de biserica romana, prefer sa fiu credincios in felul meu.. nu mergand la biserica si facand buzunarul mare la preoti.

      oricum si la noi va fi ca la nemti odata cu generatiile care vin...
      • +5 (11 voturi)    
        BOR si "resursa umana" (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:33)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Eram pregatit sa iti raspund printr-un comentariu in care sa spun ca BOR are partea ei de vina ca unii dintre capii ei, unii dintre preotii ei, uita care e de fapt menirea lor adevarata si se comporta ca niste "business men" feroci si fara scrupule!
        Dar am sa-ti spun altceva. Acum aproximativ 2-3 saptamani, auzeam din intamplare o emisiune de la Radio Romania Actualitati. Moderatorul avea invitat un preot (de o biserica ortodoxa din Bucuresti) si vorbeau despre una, alta. La un moment dat moderatorul a abordat tema calitatii umane deplorabile ale anumitor preoti. Raspunsul preotului a fost dezarmant! A spus ca da, asa este, unii preoti sunt de o calitate umana execrabila, DAR Biserica isi alege preoti din oamenii pe care acest popor, poporul roman ii pune la dispozitie! Si ca nu e vina BOR ca "mamicile romanilor" (chiar asa s-a exprimat) nu ii educa si cresc niste escroci! A spus ca daca ar fi dupa BOR, ar vrea sa aiba numai preoti straluciti, dar asta este materialul uman pe care poporul il pune la dispozitia Bisericii si ei nu au de unde sa isi aleaga preotii decat din acest materail uman, nu din altul!
        Sigur, se poate comenta, se poate nuanta raspunul preotului, dar eu cred ca acel raspund releva un adevar groaznic pentru noi in prezent, ca popor! Si ca o intarire a acestei idei, te rog uita-te la actualul Parlament al Romaniei: fara a generaliza, mult prea multi dintre parlamentari sunt de-o calitate umana socant de joasa! Si nu au picat acolo din cer, au fost ALESI de romani, stiind cine sunt si stiind ce au facut, dintr-o multitudine de alte optiuni, deseori mai bune!
        • +5 (5 voturi)    
          ba e vina bisericii (Joi, 21 februarie 2013, 10:49)

          coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          biserica si religia nu e acelasi lucru cu aprozarul de la coltul strazii si ce se vinde acolo.

          biserica are obligatia sa-si filtreze si educe 'angajatii', mai bine 30 de preoti decat 5000 de popi.
        • +4 (4 voturi)    
          @crup (Joi, 21 februarie 2013, 11:16)

          capitan [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          Chiar daca te supara raspunsul acelui preot, trebuie sa vedem si daca are sau nu dreptate. Preotii nu cad din cer, sunt dintre oamenii dintre noi. Iar oamenii sunt cei care sunt.
          Problema majora vine din faptul ca preotia este vazuta ca o meserie si daca unul isi pierde vocatia, trebuie pastrat acolo, ca, doamne, ce se va face sotia, copiii, lasi o familie pe drumuri. Preotia insa nu este o meserie si trebuie lucrat mult ca sa se schimbe aceasta perceptie. Este o misiune si i te poti conforma sau nu.
      • 0 (8 voturi)    
        ce iti raspunde Nicolae Steinhardt (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:54)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Te inteleg in tot ce ai spus mai sus si sunt de acord cu ce spui. Ai perfecta dreptate ca ai ajuns sa gandesti asa.
        Dar am sa apelez la ce a spus mai demult cineva mult mai inteligent decat mine: Nicolae Steinhardt. Acum multi ani, auzeam un interviu cu Steihardt. Si reporterul, la un moment dat a abordat exact aceeasi tema: calitatea umana extrem de precara a unor preoti. Steinhardt nu a negat asta, a spus doar atat: un preot e precum un cablu electric. Continuand comparatia, in acest caz invatatura crestina este ca si curentul electric. Si, oricat de ruginit, oricat de ciopartit, oricat de nenorocit ar fi acel cablu electric, prin el tot trece curentul electric care sa ajunga la tine! Exact la fel de bine ca printr-un cablu electric nou si stralucitor!
        Partea prosta daca te indepartezi de Biserica din cauza unor nenorociti de preoti (si nu ma sfiez sa ii numesc asa pe unii dintre ei, evident nu pe toti), este ca indepartandu-te de Biserica, incetul cu incetul pierzi legatura cu adevarata invatatura crestina, care, de bine de rau, Biserica tot le propaga, chiar daca faptele unora dintre ei le contrazic. Daca rupi complet legatura, pur si simplu cunostintele tale crestine vor fi din ce in ce mai mici, din cauza uitarii, si vor fi inlocuite doar de impresia ca le stii. Intr-o lume atat de putin crestina, e foarte usor sa nu iti dai seama ca de fapt ce stii tu despre crestinism este mult mai putin decat ceea ce ar trebui si ai putea sa stii de fapt!
        Nu trebuie sa respecti un preot, nu trebuie nici macar sa respecti Biserica ca institutie lumeasca, dar totusi, Biserica este depozitara adevaratelor invataturi crestine! Alt depozitar mai bun nu exista, asta este!
        • +4 (10 voturi)    
          chiar asa?! (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:48)

          corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          asta înseamnă că Steinhardt habar nu avea de fizică.
        • +3 (7 voturi)    
          Curent electric (Miercuri, 20 februarie 2013, 12:02)

          a.d. [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          De la un cablu prost poti sa iei foc...
    • -3 (15 voturi)    
      sa invatam din Biblie mai bine (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:24)

      eusitu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Atunci a trimis acolo obştea douăsprezece mii de oameni, bărbaţi voinici şi le-a dat poruncă, zicând: "Mergeţi şi loviţi pe locuitorii din Iabeşul Galaadului cu sabia, şi femeile, şi copiii. Şi iată ce să mai faceţi: pe orice bărbat şi orice femeie care a cunoscut bărbat, să-i daţi pieirii, iar fetele lăsaţi-le cu viaţă". Şi aşa au făcut.
      Cartea Judecatorilor 21:10

      Ucideţi dar toţi copiii de parte bărbătească şi toate femeile ce-au cunoscut bărbat, ucideţi-le. Iar pe fetele care n-au cunoscut bărbat, lăsaţi-le pe toate vii pentru voi.
      Numerii 31:17

      http://bibliaortodoxa.ro/
      • -2 (10 voturi)    
        greu e cu ignoranta crasa sau reavointa! (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:43)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui eusitu

        Vai, ca imi vine sa ma iau de cap si sa fug in lumea larga!
        Deci, pe scurt. Biblia contine doua mare parti: Vechiul si Noul Testament. Deseori, apar fapte sau indemnuri in Vechiul Testament care contravin flagrant invataturile din Noul Testament. Toate aceste invataturi din Vechiul Testament sunt anulate fara drept de apel de invatturile lui Isus Christos din Noul Testament!
        Intelegi? Sunt doua moduri de-a privi viata, sunt dou moduri de comportament! Vechiul si Noul Testament. De asta exista Noul Testament, ca s-a schimbat ceva fundamental in crestinism odata cu venirea lui Isus Christos (sigur, daca fortez sensul cuvintelor si consider crestinism si ce a fost inainte de Christos).
        Asta este o chestie elementara, banala, nu stiu cum sa-i zic! Ce am spus mai sus, e ca si cum am dezbate daca 1+1=2 sau 3! Nici n-ar trebui sa existe asemenea comentarii! Acuma tu ori esti ignorant si nu stii asta (ceea ce, sincer, nu prea cred), ori, de dragul denigrarii crestinismului, esti pur si simplu rauvoitor, bazandu-te pe faptul ca altii sunt cu adevarat ignoranti! De fapt, pe asta se si bazeaza toate manipularile si minciunile: pe ignoranta oamenilor! Simplu ca buna ziua!
        • 0 (4 voturi)    
          cele zece porunci (Miercuri, 20 februarie 2013, 17:07)

          eusitu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          Biblia e cuvantul Domnului:

          Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos spre învăţătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înţelepţirea cea întru dreptate, (Timotei 3-16)

          Vrei sa s-a spui ca s-a razgandid Dumnezeu dupa ce a venit Iisus?

          A renuntat cumva si la cele zece porunci din vechiul testament?


          http://bibliaortodoxa.ro/
    • +5 (11 voturi)    
      Si daca te duci la biserica inveti sa citesti asa? (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:40)

      zzXXXXzz [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Nu inteleg ce treaba aveti voi cu legalizare lucrurilor "nefirestI". In Grecia si Roma antica (inainte sa apara crestinismul) homosexualitatea era acceptata si practicata. Asta nu inseamna ca promovez homosexualitaea,pur si simplu sunt de parere ca unii oameni asa se nasc, e dreptul lor la sa aleaga cum vor sa traiasca. D-aia muriti voi, de grija altora. Si cu drogurile, da ar trebui reglementata situatia clar. In Olanda, unde drogurile "usoare" sunt legale, consumul de droguri puternice este aproape inexistent. Daca se vor legaliza, asta nu inseamna ca toti o sa ne bulucim sa cumparam droguri sa ne facem praf. In plus, exista educatie in scoli cu privire la efectele drogurilor.
      Si cu prostitutia, la fel, ar fi mult mai ok sa existe legi clare care sa fie respectate, si in acelasi timp aceste activitati sa fie impozitate corespunzator. Am mai putea include aici si lautarii, dar deja deviez de la subiect.
      Zilele maselor controlate de biserici/culte sper sa apuna in viitorul apropiat.
      • -2 (6 voturi)    
        nu, inveti altceva (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:25)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui zzXXXXzz

        Nu, daca mergi la Biserica nu inveti sa citesti! Inveti insa ca trebuie sa inveti sa citesti! Si mai inveti ca munca si studiul nu este pentru "fraieri", ci este o conditie obligatorie ca sa nu ajungi un ratat in viata.
  • -6 (20 voturi)    
    Nu putem compara Germania cu Romania (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:11)

    Da_Doamne_mintea_de_pe_urma [utilizator]

    1) In primul rand asa cum scrie si in articol cei care isi declara Religia in Germania platesc un impozit destul de mare la stat (8-9%) -> bani care merg in f multe actiuni sociabile, caritabile etc... mi se pare un motiv mai mult decat suficient ca unii sa nu-si declare religia.
    La noi nu exista asemenea impozit fiecare da cat vrea/ cand vrea/ daca vrea vreun leu la Biserica.
    2) Eu nu inteleg care este scopul HotNews prin aceste articole care zi de zi ataca Biserica (ortodoxa) si Religia in scoli -> Aveti impresia ca daca declaram Romania stat laic + scoatem religia din scoli -> o vom duce cu totii minunat?
    • +7 (17 voturi)    
      ai pus punctul pe y (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:24)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Da_Doamne_mintea_de_pe_urma

      Romania conform constitutie este stat laic , si da cred ca daca scoatem religia din scoli castigam o ora si economisim mii de salarii care pot fi folosite in alta parte , nu sa crestem indoctrinati nefolositori .
      • +4 (14 voturi)    
        Ai dreptate (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:00)

        iamvlad92 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        Ai mare dreptate ca crestem indoctrinati<dar ei nu sunt nefolositori ci sunt cetateni cu drept de vot deci electorat....
      • +1 (5 voturi)    
        ai pus punctul pe z (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:30)

        Da_Doamne_mintea_de_pe_urma [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        "economisim mii de salarii care pot fi folosite in alta parte"
        - Dupa parerea mea este o falsa problema. Educatia copiilor incepe cu cei 7 ani de acasa in sanul Familiei -> Degeaba scoatem o ora pe saptamana de la scoala si o inlocuim cu educatie civica, tehnologie sau alte bazaconii daca parintii acasa lasa 5 ore copii sa se joace la calculator alte 2 ore sa se uite la TV.
        - In care "alta parte" ar trebui folositi acei bani, cine hotaraste? la Spitale, la reconstructia scolilor, azile de batrani, etc... ? da...ar fi o initiativa excelenta... dar uitam ca traim in Romania unde hotia si spaga sunt la mare cautare.
        Daca noi nu formam copii capabili, cu cunostinte atat tehnice cat si despre viata, despre D-zeu ne condamnam viitorul.
    • -3 (11 voturi)    
      scopul este Anarhia... (Miercuri, 20 februarie 2013, 10:28)

      MenInBlack [utilizator] i-a raspuns lui Da_Doamne_mintea_de_pe_urma

      Nu mai e mult, desi nimeni nu indrazneste sa creada, iar atunci cand vor crede, va fi mult prea tarziu.
      ANARHIA este una din consecintele incapacitatii administratiei. Conducatori facuti la apelul bocancilor, stecurati in fotolii inalte pe baza de ''servicii'' si comisioane. Sute de parlamentari inculti sau penali pusi numai pe japca, incapabili sa gestioneze prezentul si viitorul unei tari.

      Actuala administratie, desi net superioara celei anterioare, face inca prea putine eforturi pentru a promova competente la toate nivelurile administrative.

      Probabil si pentru ca nu mai exista oameni pregatiti si competenti. Avem in schimb ''doctori'' si ciobani la kg.
      Si desigur, un Presedinte ''impartial'', sforar si demagog. Ingredientele
      Anarhiei sunt prezente. Lipseste scanteia.
      Se pare ca butonul este la Basescu, si nu va ezita sa-l foloseasca impotriva tuturor, daca va fi incoltit...
    • -2 (6 voturi)    
      preotul sa fie exemplu bun (Miercuri, 20 februarie 2013, 14:09)

      eci [utilizator] i-a raspuns lui Da_Doamne_mintea_de_pe_urma

      daca preotul este corect,poate critica pe oricine.daca nu,nici credinciosul nu va fi mai bun.
  • -5 (13 voturi)    
    de Antihrist nu se aude? (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:13)

    Idila [utilizator]

    Daca lumea ar mai lasa "popii cu burti" si ar citi scrierile Sfintilor Parinti si ai marilor nostri duhovnici , s-ar intelege ca toate acestea trebuie sa se intample, inclusiv reactia asta disproportionata de dispret fata de credinta si credinciosi, pierderea credintei , ascensiunea tuturor celor "political-corecti" si, mai tarziu, prigoana Bisericii si a celor care nu vor renunta la credinta. In concluzie, ce citim in fiecare zi atat in media, cat si comentariile celor extrem de 'deranjati" de Dumnezeu, se inscriu in linia celor deja proorocite, asa ca devine deja plictisitor - daca nu ar fi cumplit!- sa vezi aceleasi si aceleasi denigrari grobiene. Mai mult, vedem parinti deranjati de orele de religie, dar complet indiferenti la dealerii de droguri care se invart prin preajma scolilor, chiar in oraselele de provincie, insensibili la pornografia de pe toate gardurile etc etc Mantuirea tine de "liberul arbitru", asa ca Basescu , politicienii, "barbile slinoase" nu prea au mare lucru de-a face cu ea, in final. Nu putem avea conducatori minunati, nici preoti cu har la tot pasul ( dar cine cauta, gaseste) atat timp cat noi gandim stramb...
    • -3 (7 voturi)    
      comentariu stralucit! (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:30)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Idila

      Ai scris in comentariul tau de mai sus ceva cu adevarat stralucit! Si nu sunt deloc ironic, chiar vorbesc serios. Motiv pentru care imi permit sa redau cuvintele tale aici, cu majusculte: "VEDEM PARINTI DERANJATI DE ORELE DE RELIGIE, DAR COMPLET INDIFERENTI LA DEALERII DE DROGURI CARE SE INVART PRIN PREAJMA SCOLILOR, INSENSIBILI LA PORNOGRAFIA DE PE TOATE GARDURILE, ETC ETC."
      Cuvintele tale sintetizeaza, extrem de scurt si de concis, niste probleme umane si de atitudine ale societatii actuale care ar putea fi tratate in zeci de carti, atat sunt de complexe! Si tu ai reusit asta in cateva cuvinte! Felicitari!
      • +2 (6 voturi)    
        Daaaaaaaaaaaaaa (Miercuri, 20 februarie 2013, 18:42)

        Cocolina [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Eu sunt f deranjata de orele de religie!stii de ce??pt ca fetita mea de 7 ani nu are discernamantul necesar sa descifreze informatii contradictorii din biblie,si sunt ff contrariata pt ca eu locuiesc intr-un stat laic,daca tu stii ce inseamnà,si sunt contrariata si de aparitia drogurilor printre tineri!Pt ca sunt o persoana cu un nivel ridicat de educatie si pregatire profesionala.Tocmai de aceea nu vreau ca generatia urmatoare sa fie mutilata psihic datorita unor oportunisti si escroci precum popii.Punct!
        Si mai lasati naibii aberatiile consirationiste...cred ca ar fi bine pt noi sa fim MACAR pe jumatate de educati si avansati ca alte state capitaliste...Deci,repet,sunt f contrariata si indignata cand e vorba de viitorul copilului meu!
      • -2 (2 voturi)    
        subscriu (Joi, 21 februarie 2013, 11:11)

        a.h. [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        excelent comentariu.
        imi simt inima mai usoara cand vad ca totusi exista ratiune si mai ales, credinta. banuiesc ca de-acolo au venit cuvintele.
  • +1 (5 voturi)    
    re Da mintea..... (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:17)

    luci30 [utilizator]

    dar nu ti se pare nelalocul ei ca biserica sa fie ,,stat in stat,, adica platita din donatii si de catre stat, sa dispuna de averi uriase,sa nu plateasca impozite pe venituri,in timp ce nu sunt bani pt. sanatate ,cercetare,invatamint....ce face biserica pt.oameni??? poate n-am auzit eu ,dar un azil de noapte pt, oamenii strazii, o minima cunoastere a batrinilor singuri de prin sate si ajutorarea lor....sa-ti mai insir??fapte crestinesti la urma urmei,ca doar una din porunci este sa-ti iubesti aproapele ca pe tine insuti
  • +1 (5 voturi)    
    un articol necesar (Miercuri, 20 februarie 2013, 11:46)

    corvus coraX [utilizator]

    dat fiind ultimele dezbateri intense referitoare la BOR, consider acest reportaj absolut necesar. Nu am înţeles de ce unii comentatori văd în asta un atac la BOR. Mai nou, orice fel de discuţie referitoare la biserică este etichetat ca atac la BOR. Asa că, am aflat cam cum stă treaba cu religia în Germania. Cei care se declară credincioşi, plătesc o taxă lunară apreciabilă din venitul lunar, taxă care merge către biserică. Mi se pare normal ca cei care se declară credincioşi activi să contribuie aşa cum mi se pare anormal ca cei care se declară atei, să plătească pentru credincioşi. Dacă s-ar proceda la fel şi în România, am putea vedea procentul cu adevărat real al credincioşilor practicanţi. Cât despre catedrala şi bisericile şi mânăstirile apărute ca dupa ploaie, ce să mai spun. Despre biserica cumpărată de către statul român (!!!) la Stuttgart, nu înţeleg de ce nu au cumpărat-o credincioşii ortodocşi de acolo din banii lor?! Adică de ce trebuie să o facă statul, deci populaţia din România. Sau de ce nu a cumpărat-o BOR?! Aş fi curios cam câţi credincioşi merg la acea biserică, şi cred că am să merg în curând, nu e departe, să văd pe ce s-au dat banii
    • -6 (8 voturi)    
      "strecuraţi ţânţarul şi înghiţiţi cămila" (Miercuri, 20 februarie 2013, 13:48)

      DragosMc [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      de ce se schimba bordurile pe milioane de euro, de ce se construieste o autostrada bucuresti-ploiesti complet inutila pe sute de milioane de euro, de ce se construiesc stadioane de sute de milioane de euro, de ce se schimba gazonul pe national arena de cateva ori pe an pe cate 100 de mii de euro, toate din bani publici, care nu vor fi recuperati NICIODATA, si mai putin de ce se dau cativa banuti la biserica.
  • -3 (5 voturi)    
    o sa-si vanda si parintii (Joi, 21 februarie 2013, 11:07)

    a.h. [utilizator]

    daca acest lucru a ajuns sa fie apreciat, este evident ca nu avem nici cea mai mica capacitate de discernamant.
    asta-i gloata; tot ce se intampla in tarile "etalon", trebuie sa se intample si la noi. sau altfel spus, brusc isi dau seama ca ce se intampla la noi, de fapt nu e bine si trebuie schimbat.
    sunteti ca niste crocodili care "inghititi" fara sa stiti ce.
    normal ca-si vand Bisericile, dar oricum nimeni nu mai intra in ele ! stiu, explicatia voastra este ca de asta au ajuns acolo unde sunt, pt ca sunt "destupati la minte" si nu se lasa "robiti" de Biserica si preoti.
    da, e cool sa fie importiva preotilor si a Bisericii. asta arata ca esti independent si poti gandi si singur. ai o gandire moderna, care te va duce pe culmile bunastarii.
    intr-o buna zi o sa-si vanda si parintii si tot voi astia care urmati sa dati cu minusuri, o sa spuneti: "da, asa e bine si corect. noi de ce nu facem asa ? de asta suntem unde suntem".
    gandirea voastra a devenit de mult previzibila.
  • +1 (1 vot)    
    o sa vina si la noi (Vineri, 22 februarie 2013, 11:11)

    iuon [utilizator]

    Daca ne luam dupa Biblie, membrii bisericii trebuie sa sustina financiar biserica. Nu este datoria statului sa plateasca salariile preotilor, sa construiasca, sa intretina biserici ... dar din pacate statul face acest lucru, pentru ca biserica are acces la multi oameni (cu drept de vot).

    Cand o sa vina vremea ca membrii bisericii sa sustina lucrarea locala, atunci se vor vinde (transforma, demola) multe biserici si la noi.
  • +1 (1 vot)    
    Mutare spre est (Vineri, 22 februarie 2013, 16:19)

    sase sase [utilizator]

    "Sa se fi mutat credinta spre est?"
    Da ,dar odata cu credinta cei din vest ne-au trimis si prostia si bigotismul pe cap.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version