VIDEO David Cameron, discursul despre Uniunea Europeana: Fara o reforma a UE, Marea Britanie se indreapta catre iesire/ Vom organiza un referendum pana in 2017

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 23 ianuarie 2013, 10:32 Actualitate | Internaţional


David Cameron, discurs despre UE
Foto: Captura video
Premierul Marii Britanii, David Cameron, si-a sustinut discursul despre relatia dintre Regatul Unit si Uniunea Europeana in care a anuntat organizarea pana la finalul anului 2017 a unui referendum privind iesirea sau ramanerea in Uniunea Europeana, care ar avea loc dupa alegerile generale, in cazul in care conservatorii ies invingatori.

Cameron anunta ca vrea o renegociere a relatiei Marii Britanii cu UE, inainte de a le cere oamenilor sa voteze in referndum daca vor sa ramana sau sa iasa din Uniune, potrivit BBC.

In mult-asteptatul discurs-cheie, premierul britanic a afirmat ca referendumul va reprezenta o decizie asupra destinului Marii Britanii.

Principalele declaratii:
  • Vreau ca Uniunea Europeana sa fie un succes si vreau o relatie intre Marea Britanie si UE care sa ne mentina inauntrul ei
  • Parlamentele nationale trebuie sa ramana adevarata sursa de legitimitate democratica
  • Suntem o familie de natiuni democratice a carei fundatie este o piata unica mai degraba decat o moneda unica; noi cei din afara euro recunoastem ca cei din zona euro vor fi nevoiti sa faca schimbari instututionale mari. 
  • UK nu va adopta moneda unica si nu va face parte din zona euro
  • Sa le cerem cetatenilor britanici sa continue sa accepte o intelegere europeana asupra careia au avut o putere limitata de alegere este o cale prin care ne vom asigura ca, atunci cand se va pune intrebarea, este foarte probabil ca britanicii sa respinga UE
  • Le spun cetatenilor britanici: va fi decizia voastra.
  • Ar fi gresit sa intrebam oamenii daca sa ramanem sau sa plecam inainte de a avea ocazia sa reglemantam relatia
  • Daca UK paraseste UE, este un drum doar dus, nu si intors
  • Cameron isi incheie discursul: "In urmatoarele saptamani, luni si ani, nu voi inceta sa lupt pana cand dezbaterea nu va fi castigata. Pentru viitorul tarii mele. Pentru succesul Uniunii Europene. Si pentru prosperitatea generatiilor viitoare".
Cum au reactionat politicienii britanici:
  • Liderul laburist Ed Miliband a anuntat chiar inainte de discurs ca premierul se va dovedi slab, "condus de partidul sau nu de interesul economic national".
  • Nigel Farage, liderul partidului eurosceptic UKIP: Referendumul ar trebui sa aiba loc pana in 2015. "Daca este un simplu referendum "In/Out" (Inauntru/Afara), am putea sa il avem pana in alegerile generale. Daca ar fi promis asta, as fi aplaudat. "
  • Lordul Mandelson (laburist): "Am avut un discurs schizofrenic. Pe de o parte, spune ca vrea o Europa noua si imbunatatita. Pe de alta parte, spune ca apartenenta Marii Britanii la UE este o foaie de hartie alba care trebuie complet renegociata. Este o abordare care nu va gasi un raspuns pozitiv de la partenerii nostri europeni". 
  • Fostul lider liberal-democrat, lordul Ashdown: Discursul plaseaza UK pe un drum cu sens unic afara din UE.

Alte reactii:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5248 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    daca englejii ies (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 10:42)

    Vicrintor Pontonescu [utilizator]

    lira o sa-si ia zborul spre cer
    • +4 (8 voturi)    
      :) (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:48)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Vicrintor Pontonescu

      spre cerul de sus sau ala de jos?

      lira o sa scada foarte mult daca UK iese din UE...
    • +6 (6 voturi)    
      75% (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:57)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Vicrintor Pontonescu

      75% din exportul UK este spre UE. Daca iese, vama este automat 33% din valoare. Cate produse englezesti rezista la o taxare de 33%????? Fabricile japoneze auto din UK o sa se duca spre interiorul UE. Firmele USA cu afaceri mari in UE se vor muta din Anglia.
      • 0 (0 voturi)    
        mai usor cu 33% (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 19:28)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        Elvetia nu e in UE, Turcia nu e! De unde ai auzit tu de taxe vamale de 33% ? nici macar China nu are asa ceva decat pe, poate, cateva coduri tarifare.
        Verifica aici si mai discutam http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=ro
        Iar Marea Britanie are tot dreptul sa se retraga din Marea mocirla socialisto-birocratica numita UE.
        • +2 (2 voturi)    
          elvetia si turcia si taxele (Joi, 24 ianuarie 2013, 10:14)

          minos [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Elvetia si Turcia, ca si Norvegia, Islanda au acorduri cu UE, de acea nu exista taxe pentru unele produse sau sunt mai mici pentru altele. In conditiile in care UK iese din UE, nu mi s-ar parea normal ca sa existe un acord vamal, ci pentru produsele britanice sa se platesca taxele normale, care variaza in functie de produse, dar nu ating 33% in nici un caz. Taxele vamale sunt, in general, intre 0-20%, cu mici exceptii, mai mari.
          Discursul lui Cameron este unul electoral, e la moda sa fii eurosceptic. Politicienii britanici sunt influentati de corporatiile financiare din City, care pot specula si castiga mai mult din tranzactii financiare, decat di investitii in firme productive. De asemenea, aceste corporatii ar avea un teren de manevra mai mare daca ar exista mai multe monede nationale si nuuna unica europeana. Apoi, bancile au pierdut castiguri de miliarde dupa ce au disparut monedele natioanle ale celor din spatiul euro, numai din schimburi valutare si comsioane intermediare. 40% din economia britanica provine din servicii financiare, de aici o politica antieuropeana. Germania si Franta au o economie in care ponderea o reprezinta industria si de aici acest conflict. Totusi, dupa parerea mea, Marea Britanie are un singur viitor pozitiv, in cadrul UE. Singuri nu au nici o sansa in competitia economica. De asemenea, UE trebuie sa se consolideze, sa nu se mai extinda decat cu tarile mici ramase in spatiul ex iugoslav. Fara UE, Europa va pierde competitia cu China si SUA(desi americanii sunt in declin), iar din centru va deveni periferie.
  • +8 (10 voturi)    
    ok (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 10:52)

    Fapte [utilizator]

    Dar voi aveti volanul tot pe dreapta, nu?
  • +9 (15 voturi)    
    ********* (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 10:58)

    Cataleya [utilizator]

    Cameron a cam facut pipi pe el.

    Acum o da la intors pt ca simte ca pierde teren.
    Daca pana ieri-alaltaieri batea cu pumnul in masa ca "maine regatul iasa din UE" astazi o intoarce.
    Adica ce-si imagineaza el?
    Ca vreme de 4 ani de-acum inainte o sa tot ameninte cu iesirea din Uniunea Europeana si ca intreaga Europa va accepta acest santaj, pana in 2017?
    Cameron , baiatule, tu esti premier ales pe o anumita perioada. Iar mandatul tau actual este doar pana in 2015. Esti sigur ca poti sa vorbesti cu atata aplomb despre anul 2017?
    ))))
    • -5 (15 voturi)    
      si cum crezi tu ca vor vota la referendum englejii (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:44)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Ca daca e sa te iei dupa sondaje.....ies din UE sigur.
      Nu stiu de ce (ca ei nu au A3) dar majoritatea sunt foarte eurosceptici.
      Anglia.....ei bine, Anglia a insemnat mereu ceva in istorie...crezi ca au motive sa se pupe cu europenii (francezii, nemtii...)?
      Poate invatam si noi ceva de la ei....mandria de a apartine unei natii si unei tari.
      • +2 (6 voturi)    
        33% vama (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 16:00)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        automat 33% vama pt. orice produs non-UE care intra in UE. Cum vor vota englezii cand vor afla asta? cand se vor prabusi exporturile? cand firme cu sediul in Anglia se vor muta in UE? Iar daca la tine, mandria inseamna sa-l scuipi in cap pe vecin si sa trimiti cainele sa-i "ude" peluza si sa faci zgomot cand el se odihneste pt. ca tu POHTESTI......
    • +2 (4 voturi)    
      negociere (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:23)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Cred ca astia doar negociaza acum. Daca vor sa iasa, ies. Daca anunti ca peste 4 ani poate faci un referendum, dar intre timp nu-l mai faci daca iti renegociezi pozitia, e doar strategie.
  • +7 (11 voturi)    
    ****** (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:00)

    Cataleya [utilizator]

    "Daca UK paraseste UE, este un drum doar dus, nu si intors"
    Cam neinspirata formularea.
    Mai corect ar fi fost " Daca UK paraseste UE, este un drum doar intors, nu si dus"
    ))))
  • +2 (6 voturi)    
    poate ca ar fi mai bine fara ei .... desi (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:16)

    EMC2*2/2#@4 [utilizator]

    acum merg la bluf prin aceasta declaratie

    Nu-si permit acest lux.
  • +4 (10 voturi)    
    uff (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:30)

    Mazeta [utilizator]

    Ienglejii ăștia sunt ceva de speriat: luptă doar pentru interesul lor. P.S. Bine că nu renunță la axa Washington-Londra-București.
    • +1 (1 vot)    
      ai zis-o bine! (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 16:01)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      lupta DOAR pt. interesul lor. Si restul de 200 de mil. de europeni???
  • +9 (11 voturi)    
    ostatecul City (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:39)

    corvus coraX [utilizator]

    Cameron nu vorbeşte cu gura lui ci cu gura City-ului. Deja însăşi în rândul conservatorilor se conturează o coaliţie proeuropeană sub conducerea unor lideri conservatori de marcă....

    Curentul antieuropean britanic se regăseşte îndeosebi în rândul asistaţilor sociali, a clasei de jos, îi vezi peste tot, bărbaţii raşi în cap, cu mutre de brute, ele cât balenele, beţivani, trăind la mila statului... Mai ales Anglia s-a umplut de indieni, pakistanezi, nigerieni, jamaicani, chinezi (care, provenind din Commonwealth, după cinci ani au devenit britanici!) iar ei dau vina pe eventualii români şi bulgari care le vor distruge ţara.

    Orice britanic cu ceva glagorie în cap ştie cam care ar fi costurile şi consecinţele unei astfel de ieşiri. SUA le-a arătat recent pisica spunându-le că preferă ca UK să fie în interiorul EU. În faţa ofensivei asiatice nu există decât o şansă, o EU puternică cu un parteneriat strategic cu USA.
    • +4 (4 voturi)    
      coincidente:) (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:52)

      Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Exact aceeasi situatie in Olanda , hoarda asistatilor social are (aproape)unic subiect de discutie iesirea din UE + cat de nocivi sunt romanii societatii.Nu reusesc sa inteleg de unde naiba au bani de tatuaje,2 masini ,Taxi Beer la 12 noaptea ,iphone ,vacante.Si sunt multi,nepermis si incredibil de multi.
      O comparatie ,kinda non-related:
      UK: free healtcare ; NL : 120 euro lunar +350 euro eigen risico
      UK : taxe 25% ; NL : 52%
      UK: taxe auto 180 pounds anual ; NL : 220 euro/trimestru
  • +11 (11 voturi)    
    Gandire (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:53)

    gaspy [utilizator]

    Englezii au oricum o serie de derogari si avantaje speciale in UE (legate in special de contributii). Ma indoiesc foarte tare ca vor mai primi ceva in plus.

    Mai mult, nu cred ca-i vor lasa americanii. Dupa cel de-al doilea razboi mondial, SUA au transformat Marea Britanie intr-un reprezentant al intereselor americane in Europa. S-a vazut foarte clar in 2003 cu ocazia razboiului din Irak si se vede si acum odata cu declaratiile lui Obama.

    Fundamental insa, o Uniunea Europeana e singura sansa a Europei de a ramane competitiva. Dincolo de exemplele unor state mici (4-7 m. locuitori) cu pozitii de nisa, tarile mari ale Europei nu vor mai putea face fata singure. Deja China cumpara din greu firme europene (pe langa interesele enorme din Africa). Vin din urma economiile Indiei si Braziliei.

    Lumea se schimba si nu o putem tine in loc, putem doar sa ne adaptam si sa profitam de schimbare sau sa devenim irelevanti.
    • +6 (6 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:04)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      Din nefericire, Europa dă afară de atâtea ..... orgolii. Locuiesc în UK şi am descoperit cu uimire cum pe nemţi nu-i scot din "nazişti". Sunt extrem de supăreaţi că Germania le-a luat locul şi este fără urmă de îndoială, motorul Europei. Şi apropierea nefirească dintre Franţa şi Germania le stă în gât....

      Dar nu-şi pun o întrebare esenţială. De ce peste tot în lume sunt cei mai detestaţi?!
      • +1 (3 voturi)    
        :) (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 13:57)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

        De ce apropiere nefireasca intre Franta si Germania? E nefireasca pentru ei, ca nu ii mai pot juca pe rand pe degete...

        UK nu are nici un viitor in afara UE. City-ul deja tremura, pentru ca multe firme se vor retrage din UK daca ies din UE. Doar "poporul" vrea in afara UE, dar cand vor vedea cum e in afara UE si cum dispar slujbe si bani...vor vrea repede inapoi.

        UK vrea doar avantajele pietei unice fara responsabilitati. Ei bine asta nu se poate. Ori la bal ori la spital...vor fi scosi din piata unica, euro nu se va mai tranzactiona la Londra...samd.

        PS: Discursul lui Cameron a fost pentru urechile englezilor, nu pentru UE. Oricum Cameron impinge referendumul pana dupa alegeri (2017 e deja dupa alegeri)... probabil ca el nu va mai fi la putere, probabil ca laburistii -mari favoriti la preluarea puterii- nu vor face nici un referendum. Totul e praf in ochii poporului, la fel ca si la noi.
  • -9 (15 voturi)    
    un mesaj serios pe care UE nu va sti (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:56)

    albatrosul_verde [utilizator]

    sa il inteleaga.

    pur si simplu traditiile liberale britanice nu se impaca cu socialismul franco-german promovat de UE.

    iar dpdv economic, poate fi singura sansa pentru Marea Britanie in timp ce, pentru UE perspectivele economice sunt destul de sumbre.

    din punctul meu de vedere spargerea UE este doar o chestiune de timp, poate in 5, 10, 20 de ani, insa eu sper sa se intample cat mai repede.

    ce este sigur pe termen scurt este ca ne afundam cu totii intr-o mocirla economica si sociala la care comunizarea a pus umarul serios, iar oamenilor le vine tot mai greu sa priceapa ce li se intampla de fapt si sunt tinuti tot mai departe de adevarul destul de dur care s-ar traduce in "nationalizarea pierderilor si privatizarea castigului", noul model socialist-interventionist adoptat, pe sest de UE.

    reveniti la tarisoarele lor mici care se vor dezvolta diferit, oamenii ar avea mai multe sanse sa inteleaga, pe baza acestor diferente, care sunt modelele de urmat si care nu.
    • +7 (9 voturi)    
      Nu se poate (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:14)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

      Am scris mai sus - lumea se schimba, nu se mai poate ”reveni” la nimic. Lumea tarisoarelor nu mai exista, la fel cum nu mai exista lumea bipolara SUA-URSS, dupa cum nu mai exista lumea dinaintea internetului sau a bombei atomice.

      Avem o superputere militara - SUA si o cvasi-superputere economica - China, plus o serie de tari care vin tare din urma pe plan economic (India, Brazilia), Rusia care vrea sa se afirme pe plan politic, Africa pe care o ignora presa vestica dar in care se petrec lucruri interesante.

      In lumea asta singurele tari care pot rezista singure sunt cele foarte mici care isi permit o economie inchisa (in acelasi fel in care satele acum cateva sute de ani aveau propria economie de subzistenta, cand alimentele, hainele si uneltele se produceau in interior). Nu toate tarile pot fi Elvetia si nu toate tarile isi permit luxul Norvegiei. Ce functioneaza la o tara cu 5 milioane de locuitori nu se poate aplica intr-una cu 50 de milioane.

      Alternativa la o uniune europeana puternica nu sunt tarile de acum 75 de ani din perioada interbelica. Alternativa la UE e o Europa in care principalele firme sunt chinezesti, care se teme sa supere Rusia si care e pazita de SUA.
    • +5 (9 voturi)    
      mici (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:28)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

      Revenind la tarile noastre mici, foarte mici, in contextul luptei economice cu China-Brazilia-India si America in declin, cred ca viitorul este sumbru.
      Alta cale decat UE nu avem.
      • -4 (6 voturi)    
        nici vorba (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:55)

        albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        exista multe exemple de tarisoare mici care o duc mai bine decat colosii astia bolnavi.

        N-as da tocmai exemplul Japoniei sau Elvetiei dar Romania ar putea deveni de exemplu un mare exportator de produse ago-alimentare "bio" daca ar face din asta o prioritate nationala.

        Fiind membra a UE este mai greu, sa nu uitam ca birocratii UE ne spun ce sa producem si ce nu, ne impun cote de productie, samd.
        • 0 (6 voturi)    
          hahaha (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 13:59)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

          Romania va deveni o mare putere exportand produse agricole (bio)?

          Hahaha. Tare gluma asta.

          PS: vreau sa vad Romania ce mare exportatoare ar fi in afara UE...fara subventiile babane primite!
        • +1 (1 vot)    
          Elvetia nu este un stat inchis (Joi, 24 ianuarie 2013, 10:26)

          minos [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

          ...ci se bucura de un acord cu UE, practic din pct de vedere economic este parte a UE. In plus este si membru Schengen. Elvetia si Norvegia fac parte, de fapt, din UE din pct de vedere economic, dar nu si politic. Japonia este o tara mica? Are peste 100 mil locuitori. Tarile inchise sunt putine pe aceasta planeta si o duc prost. De exemplu Corea de nord, unele tari africane. Toate tarile mici incearca sa se lipeasca de o organizatie transfrontaliera, o piata comuna. In America de sud avem MERCOSUR si mai sunt si alte exemple. Locul Romaniei este in UE, la fe ca si cel al Marii Britanii. Politicieii europeni ar trebui sa renunte la cest discurs eurosceptic si sa mai incerce sa adune voturi cu el. Divizarea Europei nu poate duce la nimic bun, istoria este dovada. Nu este o competitie intre UK si Germania, Europa trebuie sa priveasca dincolo de orgoliile nationaliste. Toti locuitorii acestui continent au acelasi interes, o Europa comuna, doar unii politicieni vor sa se agate de putere cu orice pret.
    • +1 (5 voturi)    
      organizari tribale (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:42)

      nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

      "nationalizarea pierderilor si privatizarea castigului" se utilizeaza in toate tarile foste comuniste foarte mult. UE prin cea ce face incearca sa limiteze acest fenomen la un nivel suportabil in tarile respective.Conducerea din tarile respective doreste spargerea UE pentru ca simte ca privilegiile lor vor fi afectate..... Cea ce este trist e faptul ca si Bruxelles-ul are o tendinta in acest sens asa cum spui tu albatros_verde.
      Am ascultat cu mare atentie cuvantarea si consider ca omul este onest si corect.
      Cei care doresc spargerea UE dau din colt in colt cu cat devine mai clar faptul ca fara o organizare de tip UE, europa va da faliment,si se va trece la organizari de tip tribal "Becali" .....care vor face legi dupa care se vor conduce universitatile,institutele de cercetare,spitalele,guvernele,serviciile secrete,echipele de fotbal,biserica......
      • 0 (4 voturi)    
        ma tem ca UE (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 13:58)

        albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

        nu are mecanismele necesare pentru a opri derapajele. sa nu uitam ca in vara, Barosso i-a inmanat lui Ponta o fituica, nicidecum o rezolutie ferma cu privire la situatia noastra, iar toata operatiunea a lasat impresia ca a fost o intelegere de culise de genul : "noi nu avem motive clare sa il suspendam pe Basescu dar totusi ne dorim asta, asa ca acceptam pragul la referendum impus de voi"

        nu stiu daca cei care spui tu ca ar dori spargerea UE nu se simt chiar mai confortabil in ea. mai ales ca au invatat lectia, acum fac totul cu "acordul poporului". cum votul popular nu mai este o chestiune de dreptate si adevar, ci una de perceptie, deci se poate rezolva prin "mijloace specifice", de acum se poate experimenta un anumit gen de democratie nu numai in tari gen Rusia, Ucraina si Belarus ci si in tari membre UE, fara ca aceasta din urma sa poata spune ceva, institutional vorbind, pentru ca, nu-i asa, e o uniune de popoare suverane.

        iar celelalte masuri, gen uniunea fiscala, lovesc in principii liberale, in concurenta fiscala samd si poate ca nu dau nici o sansa capitalului sa se opreasca in tari cu o fiscalitate reduse in cadrul UE, fortandu-l asadar sa zboare tocmai la concurenta din cine stie ce paradisuri fiscale, Asia si Pacific... pentru ca UE se prefigureaza ca o uniune profund socialista, deci cu o fiscalitate nu tocmai scazuta... deci ce avantaje avem asupra Asiei care este tot mai putin socialista ?

        sa fie oare ca UE se bazeaza pe niste comisii alese ne-transparent si ne-democratic si pe niste parlamentari gen Jiji si EBA , ci in primul rand pe ARMATA, ceea ce lipseste UE in acest moment ...

        pentru tari ca noi, aderarea la UE este in prima faza benefica, tocmai pentru ca este nedemocratica asa ca ne poate civiliza fortat mai rapid, dar nu este o garantie ca lucrurile vor fi luminoase mereu, atat timp cat UE scartaie destul de rau.

        ar fi cazul sa incepem sa ne rezolvam singuri problemele, nu sa asteptam de la UE un ajutor relativ si improbabil.
        • 0 (0 voturi)    
          derapajele... (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 21:55)

          nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

          asa este....UE "nu are mecanismele necesare pentru a opri derapajele"
          De acest lucru ma tem si eu ideologia capitalista a pornit frumos, mai apoi a ajuns sa spuna una si sa faca alta, adica a derapat, ideologia legionara a inceput decent mai apoi a derapat, social democratia lui Hitler a pornit decent ,apoi a derapat, comunismul lui Lenin a pornit corect apoi a derapat,
          Romania postrevolutionara a pornit decent acum este in plin derapaj.....
          • 0 (0 voturi)    
            Romania a pornit decent dupa revolutie ? (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:17)

            albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

            Adica te referi la mineriade ? Au fost ele decente ? "Comunismul a pornit corect" - te referi la expropieri, canal, gulag ?

            Capitalismul a derapat in socialism, sunt de acord. De aceea ne e rau. Nu e vina capitalismului in sine, ca idee, ci a politicienilor vestici, marxisti probabil, care au crezut ca statele lor sunt destul de bogate incat sa isi permita masuri sociale. Sa nu uitam ca Marx spunea ca socialismul este urmarea fireasca a capitalismului, dar abua dupa ce statele vor fi acumulat suficient de mult, sau, sa sa fiu mai exact, dupa ce "problema productiei va fi rezolvata". E drept, Lenin s-a grabit, a mutat Rusia direct din Evul Mediu in socialism, cu rezultate extrem de slabe. Dar acum, politicienii vestici ii calca pe urme lui Marx, au crezut ca tarile lor sunt prea mari si prea tari ca sa pice.

            E total nedrept sa invinuiesti capitalismul, desi se face o campanie masiva in presa pentru a manipula opinia publica tocmai in acest sens. Se spune ca s-a instalat criza datorita "lipsei reglementarii" din sistemul bancar. Nimeni nu spune cum s-a manipulat dobanda pentru a o trage artificial in jos, de catre bancile centrale ( stat ), ceea ce a condus la un dezastru. Noua ni se baga in cap ca statul ar trebui sa intervina si mai brutal in sistemul bancar, adica sa nationalizeze si mai mult pierderile, sa isi sature lacomii si sa acopere gafele. Pentru ca tot ceea ce este decizie politca, adica a unui grup restrans de oameni, pe deasupra si cu interese, este predispus sa fie o gafa ...

            Politicienii au tot interesul de a invinui capitalismul pentru gafele lor, asa pot muta decizii din piata libera in mana lor.

            Asta pentru ca noi confundam sistemul politic cu cel economic. Daca avem alegeri libere si proprietate privata ( cam asta am castigat dupa 89 ) nu inseamna ca avem capitalism. Capitalism inseamna peste astea si economie libera, separatia puterilor in stat, etc. Lucruri foarte greu de instaurat si aparat, mai ales cand tara e condusa de oligarhie
    • 0 (0 voturi)    
      Aliante (Marţi, 29 ianuarie 2013, 19:16)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

      Pana acum 70 de ani era epoca aliantelor militare. Acum e epoca aliantelor economice. Iar alinatele astea economice trebuie sa aiba si-o sustinere politica, drept urmare zic eu ca ne indreptam catre niste mari state federale, cum este acum SUA. Catre asta vrea sa se indrepte si UE, desi vor fi contre la tot pasul. Avem Parlament European, asta deja face legi care au precedenta peste tot ce se voteaza in Parlamentul National. Pasul urmator (si deja anuntat) e sa exista un MAE European. Si o integrare mai buna a armatelor, pana vom avea un M. al Apararii European. Si unul pt Finante... Si la un moment dat paote si-un Presedinte. Pana la urma nu-i tine nimeni cu forta, numai ca ei inca se mai cred IMPERIUL de acum 200 de ani. N-au observat ca-n ultima 100 de ani au cazut destule Imperii. Trebuie doar sa-si aminteasca de Imp. Tarist si de cel Otoman...Asta daca nu-i invadeaza imigrantii din fostele colonii intre timp.
  • -3 (9 voturi)    
    Vai câți specialiști! (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:59)

    marius v [utilizator]

    În politică externă, in probleme europene, în finanțe globale...
    Norocul sorții, al logicii și al bunului-simț că românii n-au niciun cuvânt de spus în UE. Înainte de a ne da specialiști în probleme britanice ar trebui să ne gândim că Marea Britanie este dorită în uniune, pe când România este acceptată (fără unanimitate). Comentariul unui român, al ORICĂRUI român, cu privire la discursul premierului britanic, nu depășește importanța dilemei chefliului de la cârciuma din colț: Cum procedăm? Mai rămânem mult în sistemul solar sau ar fi bine să-și vadă fiecare de drumul său?!
    • +1 (5 voturi)    
      parerea mea (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:08)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui marius v

      este ca "instinctul de uniune" este ceva inscris in genele noaste. credem ca daca punem totul la comun, ne va fi mai bine, pentru ca asa s-a intamplat de-a lungul istoriei cand am fost deopotriva vanat si vanatori.

      lectia pe care am putea-o invata din istorie este ca nu trebuie sa ai incredere in cei care nu sunt "de un neam si-o limba" cu tine ...
      • 0 (4 voturi)    
        "de un neam si-o limba" (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:55)

        nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

        "de un neam si-o limba"......americanii sunt de-un neam si o limba.... si totusi au construit o societate...o fi statul de drept ? olandezii la universitatea din Amsterdam nu mai predau calculatoare decat in limba engleza (ceva de neconceput in Romania)Daca ai propune asa ceva in Romania in 24 ore ti-ar sparge cauciucurile si ti-ar da foc la acsa....ca-n Algeria....
        Se pare ca nu e suficient sa fii de un neam si o limba.....mai trebuie ceva...
        • +1 (1 vot)    
          ehe, (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 18:10)

          albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

          putem filosofa la nesfarsit ...

          inteleg ce vrei sa spui dar totusi,
          americanii sunt "de un neam si o limba" pentru ca d-aia au emigrat pe acel continent, sa devina americani, sa vorbeasca intr-un final o engleza relativa si sa fie mandri de drapelul ala al lor...

          in Europa, daca ma intelegi, romanul de rand nu e inca pregatit sa fie frate cu vecinul ungur, francezul si cu englezul, neamtul cu austriacul, samd.
  • +1 (1 vot)    
    razbunarea (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:16)

    nash pandelica [utilizator]

    e arma prostului !
    if you know what I mean !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version