Vladimir Putin: Rusia vrea sa devina noua ruta de tranzit intre Europa si Extremul Orient
Putin a precizat ca reteaua de transport a Rusiei, inclusiv calea ferata transsiberiana si ruta din Marea Nordului, pentru zona arctica, ofere oportunitati unice de tranzit a marfurilor.
Totodata, presedintele rus a afirmat ca tarile membre ale Forumului de Cooperare Economica Asia-Pacific (APEC) sustin eforturile tarii sale de a imbunatati rutele de transport in Siberia.
Cu toate ca reteaua ferata din Siberia si ruta catre Oceanul Artic ar putea sa creasca considerabil viteza transportului de marfa, le lipseste infrastructura necesara inclusiv porturile de pe coasta arctica.
Ineficienta serviciilor vamale reprezinta o alta constrangere alaturi de valoarea investitiei pentru extinderea caii ferate Baikal-Amur, estimata la 730 miliarde ruble (23 miliarde dolari).

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
Singura problema in varianta aceasta e ca Iranul e in
cale, iar alternativa e sa incarci trenul pe ferry din Turkmenistan pana-n Azerbaijan, pierzandu-se astfel timp cu traversarea Marii Caspice... Dar macar astfel l-ar evita pe marele jupan ca intermediar la trasportul de marfuri China -> Europa. Tarile Asiei Centrale sunt in general mult mai mici si deci mai usor de gestionat d.p.d.v. al Chinei.