Papa Benedict al XVI-lea: Dumnezeu a devenit un mare necunoscut, Iisus este un "personaj al trecutului"

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 24 mai 2012, 14:38 Actualitate | Internaţional


Papa Benedict al XVI-lea a declarat joi ca "noile metode" de evanghelizare nu sunt suficiente pentru a atrage din nou occidentalii spre credinta crestina, intr-o epoca in care Dumnezeu a devenit un "mare necunoscut", scrie AFP.

"In aceasta epoca in care Dumnezeu a devenit pentru multi un mare necunoscut si Iisus doar un mare personaj al trecutului, nu va exista o relansare a actiunii misionare fara o reinnoire a calitatii credintei noastre", a spus Papa.

Pe un ton pesimist, papa, care a decretat incepand cu octombrie un "An al credintei", a acuzat, in fata episcopilor italieni reuniti in conferinta anuala, o lipsa a "experientei profunde a lui Dumnezeu" in cazul a numerosi preoti si credinciosi, care nu mai pot astfel sa depuna "marturie" de o maniera convingatoare.

"Inima crizei care ucide Europa, criza spirituala si morala", este ca "omul pretinde ca are o identitate dobandita doar de el", cara sa se refere la Dumnezeu, a adaugat Benedict al XVI-lea.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3623 vizualizari

  • 0 (18 voturi)    
    cu alte cuvinte.... (Joi, 24 mai 2012, 15:00)

    me [anonim]

    masina crestina de spalat creiere nu mai este eficienta...

    lumea evolueaza, incepe sa cunoasca din ce in ce mai multe etc... e normal sa nu mai creaza in creaturi mitologice
    • -4 (14 voturi)    
      Puiule ! (Joi, 24 mai 2012, 15:24)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui me

      O sa vezi tu "cunoastere" cind ti-o fi mai greu !
    • -7 (13 voturi)    
      Esti nebun? (Joi, 24 mai 2012, 15:30)

      iou [anonim] i-a raspuns lui me

      Gogule, sigur impresia ta despre tine e ca esti dastept de putzi. Spalat creierul il ai tu ma, narodule, entitate superioara ce inghiti fara discernamant orice forma de marketing din mult prea avansata ta lume. Mult prea avansata pentru a crede in ceva ce nu se poate atinge. Sfatul meu: mai lasa in rahat ritmul bezmetic in care ai fost prins si incearca sa privesti mai mult inspre interior. Apoi, poate, tu impreuna cu celelalte oi bete care va credeti caini de rasa veti incepe sa intelegeti cam despre ce e vorba pe lumea asta. Veti fi chiar mirati cand veti descoperi cata fericire e dincolo de ban, pe care, la momentul actual, voi il credeti adevaratul "Dumnezeu". Succes!
      • +2 (12 voturi)    
        lol (Joi, 24 mai 2012, 16:12)

        me [anonim] i-a raspuns lui iou

        nu stiu unde am zic eu ca sunt destept.
        de asemenea sunt si alte metode de a spala creierul. aceasta este una din cele mai eficiente, dar nu singura.
        eu cred in dovezi stiintifice. faptul ca stiinta nu are raspunsul la tot este alta problema.
        dealtfel nici religia nu raspunde la mai nimic, dar religia nu te incurajeaza sa aflii
        • -2 (8 voturi)    
          Aici sunt de acord cu tine (Joi, 24 mai 2012, 17:08)

          iou [anonim] i-a raspuns lui me

          Dar oare cati vor sa afle, ca tine? Fooarte putini. Solutia pentru o lume perfecta, pentru "Rai", o asteapta insa toti. Religia li-o ofera. Daca ar fi majoritatea ca tine nu ar mai fi nevoie de religie. Dar nu e asa si niciodata nu va fi.
    • -10 (12 voturi)    
      parerea ta (Joi, 24 mai 2012, 15:32)

      crestin [anonim] i-a raspuns lui me

      Din fericire mai sunt si oameni credinciosi in tara asta, altfel Dumnezeu ne-ar fi sters de mult de pe fata pamantului.
      • +7 (11 voturi)    
        esti genial. (Joi, 24 mai 2012, 16:13)

        me [anonim] i-a raspuns lui crestin

        bunatatea unui om nu se masoara in credinta lui.
        pot sa fiu ateu si sa fiu o persoana buna, sau pot sa fiu popa si sa fiu extrem de rau.

        pe langa asta, la cate se intampla pe planeta asta, daca intr-adevar exista Dumnezeu eram eradicati de muuuulta vreme.
    • -5 (7 voturi)    
      fa-ti alfabetizarea ... (Joi, 24 mai 2012, 15:41)

      Davidias [utilizator] i-a raspuns lui me

      mai intai. Se scrie "sa nu mai creada" nu "creaza". Si apoi e posibil sa-ti schimbi si parerile. Desi nu e obligatoriu, pentru ca prostia poate trece usor peste multe.
      Nici eu nu sunt de acord cu greselile sau prostiile unor oameni care se pretind crestini. Dar acest lucru nu face crestinismul ceva rau.
  • +3 (11 voturi)    
    denaturare ! (Joi, 24 mai 2012, 15:10)

    dorin valeriu [anonim]

    Titlul Dvoastra induce in eroare, denaturand spusele Papei. De fapt, el deplange ca unii oameni de azi gandesc asa, deci gresesc, din necunoastere, comoditate sau lipsa unei educatii religioase !
    Vad si ca ateii agresivi si blasfemiatorii de serviciu sunt la post !
  • +4 (10 voturi)    
    Dumnezeu, creatorul de "rebuturi" (Joi, 24 mai 2012, 15:24)

    Adam [anonim]

    Existenta lui Dumnezeu, asa cum este descris de Crestinism, este imposibila. Daca Dumnezeu exista, ori nu este atotputernic si atotstiutor (deci este si el supus greselii), ori este o entitate egoista si fara compasiune care nu este capabila sa ierte ci numai sa se abtina sa pedepseasca, atunci cand nu este iritata de cel in cauza (capul plecat, sabia nu-l taie). Aceasta concluzie rezulta logic din urmatoarele asertiuni din Biblie:
    1. Dumnezeu este atotputernic si atotstiutor.
    2. Dumnezeu a creat Omul. Insa l-a creat imperfect (nestiutor, printre alte imperfectiuni): "Si a zis Domnul Dumnezeu: Iata Adam s-a facut ca unul dintre Noi, cunoscand binele si raul" (asta dupa ce Adam a mancat din mar, deci dupa ce a facut greseala fatala).

    Fara sa ii ceara nimeni, Dumnezeu a creat o entitate imperfecta, deci supusa greselii (oare se plictisea sau simtea nevoia sa aiba supusi care sa il preamareasca ?).
    Exista doar doua variante care pot explica imperfectiunea Omului:
    a. Dumnezeu nu a putut sa il creeze pe Om perfect (sau a facut greseli in procesul Creatiei), si atunci Dumnezeu nu mai este el insusi atotputernic si atotstiutor. In acest caz, Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
    b. Dumnezeu nu a vrut sa il creeze pe Om perfect si atunci stia dinainte ca Omul va gresi. In acest caz, un Dumnezeu corect nu ar fi trebuit sa il pedepseasca pe Om pentru greseala sa deoarece aceasta era inevitabila, datorita faptului ca Omul a fost creat imperfect. Cel care este responsabil pentru greseala Omului imperfect este chiar Dumnezeu deoarece EL nu a dorit sa creeze un Om perfect, care sa nu greseasca niciodata (nu a dorit sa aiba "egali"?). Dumnezeu isi pedepseste "rebutul" pentru "functionare incorecta". Nici in acest caz Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
    In incheiere, am o intrebare pentru credinciosii crestini care sunt si parinti: si-ar alunga vreodata copilul de acasa pentru ca a gresit?
    • -2 (8 voturi)    
      intrebari (Joi, 24 mai 2012, 15:47)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui Adam

      Faptul ca ne putem intreba... naste intrebari. De constiinta.

      Copilul va pleca de acasa, fara sa il alunge nimeni, pentru a deveni adult. Nu-i va fi nici usor si va si gresi. Parintele nu va fi raspunzator legal pentru faptele lui, odata ce a plecat (maturizat) isi asuma LIBERTATEA.

      Faza cu "fara sa ii ceara nimeni" e chiar hazlie :))
    • +4 (10 voturi)    
      Nu-i chiar ashe (Joi, 24 mai 2012, 15:50)

      atotputernicu [anonim] i-a raspuns lui Adam

      Crestinismul si alte dogme religioase nu fac decat sa incerce sa explice si celor mai putin inzestrati mental (marea majoritate) ca o energie este tot ceea ce se vede si ceea ce nu se vede. Si ca nu e bine sa te opui acestei energii, ba, din contra, sa ii usurezi fluxul. Am dat o explicatie simpa, poate chiar simplista, dar chiar si sub forma asta incearca tu sa-i spui asta lui nea Gheorghe de la piata sa vezi ce parere o sa aiba. Nicio parere!
      Iar daca tu acum incerci sa explici daca acea energie a stat si a cugetat cum sa faca omul inseamna ca ori esti din cei pentru care religia este necesara, ori iti pierzi timpul degeaba stiiind ca incerci sa explici baliverne. Crestinismul este genial, intentia lui (si realizarea, pana acum, cel putin) merita toate laudele din lume, fara el acum, aici ar fi fost vid. Ca mizeriile care au inconjurat aceasta intentie au iesit acum la suprafata e partea nasoala si probabil o curatare e imposibila. Nu stiu ce-ar putea inlocui crestinismul. Aparitia unei entitati in care energia sa gaseasca o forma perfecta, o entitate ca Isus, ca Mahomed, ar fi solutia intr-o lume care nu mai crede decat ceea ce simte. Paradoxal asta, acum, cand virtualul ia fata realului. Acea entitate va aparea, e doar o chestiune de timp. Problema e ca, anterior acelei aparitii, sa nu se produca un dezastru. Si mi-e tare teama de asta...
      • +2 (8 voturi)    
        Povesti pentru copii (Joi, 24 mai 2012, 16:22)

        Adam [anonim] i-a raspuns lui atotputernicu

        Serios? Sunt curios cum functioneaza teoria: "o energie este tot ceea ce se vede si ceea ce nu se vede ... nu e bine sa te opui acestei energii, ba, din contra, sa ii usurezi fluxul", in cazul bolnavilor de alzheimer sau a celor cu leziuni cerebrale aparute in urma unor boli sau accidente.
        Nu exista manifestari spirituale decit ca efect al functionarii creierului. Daca nu credeti, intrebati un bolnav de alzheimer in stare avansata, cum il cheama. Nici macar atit nu va mai sti. Nu isi va recunoaste nici macar proprii copii, ce sa mai vorbim de rude decedate ! Cuvintul Dumnezeu nu va mai avea nici o semnificatie pentru el, chiar daca a fost un mare credincios inainte de a se imbolnavi. Nu va mai face diferenta dintre bine si rau. De exemplu, va reactiona cu ostilitate atunci cind vrei sa ii faci igiena corporala, chiar daca o faci cu blindete. Toate aceste "efecte" apar treptat, pe masura ce creierul se deterioreaza, ceea ce arata o legatura inseparabila intre creier si spiritualitate.
        Si in cazul bolnavilor care au suferit leziuni cerebrale se observa aceeasi corelatie intre deteriorarea structurii creierului si manifestarile spirituale.
        • +3 (7 voturi)    
          cum spui (Joi, 24 mai 2012, 17:02)

          atotputernicu [anonim] i-a raspuns lui Adam

          Nu despre manifestari spirituale este vorba. Persoane "sarace cu duhul" pot, din instinct, intelege lumea mai bine decat tipi cu IQ imens. Stiu, din pacate, ce inseamna Alzheimer si dramele aferente. Dar nu vad de ce as face diferenta intre boli. La ce-am spus, vreau atat sa mai adaug: Nimic nu e intamplator in univers. Si nu Dumnezeul cu barba alba se ocupa de asta.
          • 0 (6 voturi)    
            Apologia ignorantei (Joi, 24 mai 2012, 18:01)

            Adam [anonim] i-a raspuns lui atotputernicu

            Intr-adevar, "nimic nu e intamplator in Univers". Universul este guvernat de legi care sunt descoperite treptat, prin efort intelectual, de catre savanti si nu de catre "persoane sarace cu duhul". Faptul ca iti poti da cu parerea despre Univers din fata unui calculator conectat la Internet se se datoreaza tot acestor "tipi cu IQ imens".
            • -1 (1 vot)    
              Apologia ignorantei (Joi, 24 mai 2012, 22:17)

              Adam [anonim] i-a raspuns lui Adam

              Intr-adevar, "nimic nu e intamplator in Univers". Universul este guvernat de legi care sunt descoperite treptat, prin efort intelectual, de catre savanti si nu de catre "persoane sarace cu duhul". Faptul ca iti poti da cu parerea despre Univers din fata unui calculator conectat la Internet se se datoreaza tot acestor "tipi cu IQ imens".
              • 0 (0 voturi)    
                reply (Sâmbătă, 26 mai 2012, 12:13)

                maximus [anonim] i-a raspuns lui Adam

                iata un raspuns rautacios,care denota o evidenta ignorare a naturii umane fundamentale. legile de baza ale universului sunt accesibile oricui priveste viata CU BAGARE DE SEAMA. credeti ca trebuie sa fii licentiat in matematica la sorbonna ca sa intelegi ca ura nu se combate prin ura ci prin compasiune,sau ca in primul rand tu vei suferi daca vei raspunde la rau cu rau? cati dintre semenii nostri cunosc aceste legi? cati sunt capabili sa le practice? ca sa inveti sa ti stapanesti mania sau frustrarile nu trebuie iq imens nici macar studii stralucite ci o motivatie puternica izvorata din intelepciune sau credinta.
          • 0 (0 voturi)    
            polemica (Sâmbătă, 26 mai 2012, 12:08)

            maximus [anonim] i-a raspuns lui atotputernicu

            intr-devar,evanghelia ne invata cum sa traim viata aici pe pamant ca ''fii ai lui dumnezeu'' daca un om bolnav de alzheimer nu mai stie cum il cheama,inseamna ca dumnezeu nu exista [argumenteaza unii] si de aici concluzia ''logica'' isus a gresit cand ne-a invatat sa ne iubim dusmanii si sa nu intoarcem raul cu raul.Deci se da liber la tot ceea ce il injoseste pe om: lacomia fara masura si ura. pacat ca materialismul ateu nu este dispus sa vada consecinta ultima a ignorantei sale: distrugerea omului si a umanitatii.
      • +1 (1 vot)    
        reply (Sâmbătă, 26 mai 2012, 12:02)

        maximus [anonim] i-a raspuns lui atotputernicu

        frumos si inteligent raspuns care merge la esenta problemei. felicitari!
    • -4 (8 voturi)    
      Varianta c (Joi, 24 mai 2012, 16:08)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Adam

      c. Dumnezeu este plin de dragoste, l-a creat pe om perfect.
      Dar a venit Diavolul si l-a ispitit pe om, facandu-l sa cada in pacat.
      • +1 (3 voturi)    
        Diavol (Joi, 24 mai 2012, 19:01)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Pai si pe diavol cine l-a mai facut? sau e frate cu dumnezeu?
    • 0 (0 voturi)    
      asertiuni (Vineri, 25 mai 2012, 22:37)

      Biblioraftul [anonim] i-a raspuns lui Adam

      1. corect
      2. gresit (omul a fost creat perfect, cu liber arbitru => putea lua si decizii considerate gresite de creator; daca lua decizii coniderate corecte de creator, o facea benevol, in proprie initiativa, folosindu-si liberul arbitru -- lucru dorit de creator).
      Traducerea citata de tine vrea sa spuna ideea. omul a decis sa stabileasca singur ce este bine si ce este rau, adica sa intre in rolul creatorului sau.
  • -1 (5 voturi)    
    Autorului articolului ... (Joi, 24 mai 2012, 15:59)

    Davidias [utilizator]

    Daca sunteti corect cred ca va dati seama ca titlul articolului manipuleaza. Nu pentru Papa "Dumnezeu a devenit un mare necunoscut ... Ati scos din context cuvintele Papei Benedict si nu e normal. Nu sunt catolic dar ... scrieti bine titlurile.
  • 0 (4 voturi)    
    ... (Joi, 24 mai 2012, 16:33)

    unfostcredincios [anonim]

    Dumnezeu s-a ocupat si El de creatie, dar nu l-a creat decat pe Diavol. De creatia lumii s-a ocupat (poate chiar la cererea lui Dumneze) Diavolul. Numai in acest fel devin de inteles toate cate sunt.
  • +1 (3 voturi)    
    Papa are dreptate (Joi, 24 mai 2012, 23:51)

    istoric [anonim]

    Intotdeauna decaderea morala a precedat caderea marilor civilizatii.
  • 0 (2 voturi)    
    De ce s-a ajuns la o astfel de afirmatie? (Vineri, 25 mai 2012, 0:19)

    bonicud [anonim]

    Dumnezeu nu este nici aproape si nici departe.EL este in fiecare din noi,ori asa ar trebui sa fie,asta depinde de noi.Pe DUMNEZEU nu-l poatem face cunoscut numai prin vorbe,ci si prin predica pe care o facem:"prin faptele noastre".Daca se afirma in Sf.Scriptura ca:"Credinta fara fapte este moarta", putem afirmaca"nimic nu este veritabil daca nu exista fapte si mai ales FAPTELE CELE BUNE. Nu degeaba se afirma:"Credinta se cunoaste dupa fapte iar pomul dupa roade.Nicu.
  • +1 (1 vot)    
    De ce atatea valuri? (Vineri, 25 mai 2012, 14:04)

    Pishcot [utilizator]

    De ce fac domnii atei atatea valuri? Pentru ce sunt atat de nelinistiti si tin mortis sa faca comentarii si sa (isi) demonstreze propriile convingeri in legatura cu crestinismul?

    De ce sunteti atat de promti si agresivi cand vine vorba despre religie si Dumnezeu? Daca nu credeti, e ok. Relax! Daca nu credeti si subiectul e penibil...inseamna ca NU va intereseaza. Prin urmare, daca nu va intereseaza, de ce comentati si de ce incercati sa aduceti argumente hilare? Pentru cine? Pentru voi? :)))

    E un non sens sa vorbesti despre ceva ce nu te intereseaza. Asta e cu adevarat amuzant. Ce va roade fratilor? :))

    E un non sens sa vorbesti cu niste oameni spalati pe creier. Nu-i asa?

    Din inalta dumneavoastra civilizatie si intelepciune...va coborati la nivelul oilor spalate pe creier ca sa trambitati nu stiu ce cu stiinta si cu evolutia. Mare pierdere de timp. Zau!

    p.s. Din multe comentarii razbate trista si crasa necunoastere a subiectului. Sunteti pe langa subiect. Daca comentati inseamna ca vreti sa aveti pareri. Dar cum puteti sa aveti pareri pertinente despre ceva ce habar nu-aveti ce presupune. Cate carti ati citit? Cate surse de documentare aveti? Ati citit pe Wikipedia? Sau poate ati vazut doua-trei documentare pe Discovery. :))
    Vorbim ca sa ne aflam in treaba. Stim politica, istorie, IT, astronomie, finante....si mai nou.....stim si religie. Bravo! Semn de mare eruditie....nu gluma.
  • +1 (1 vot)    
    O fetita.. (Vineri, 25 mai 2012, 18:53)

    Ego sum [anonim]

    avea o mama care credea in Dumnezeu si un tata care nu credea. Fetita era bolnava incurabil si si-a intrebat tatal pe patul de moarte: In care credinta sa mor, a ta sau a mamei? Tatal i-a raspuns: sa mori in credinta mamei, ca ea singura poate sa iti dea ceva pe mai departe, credinta mea insa nu iti mai poate oferi nimic.. nimic, nimic...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by