VIDEO Colonisti israelieni trag asupra palestinienilor, in timp ce soldatii asista pasiv

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 22 mai 2012, 10:53 Actualitate | Internaţional


Armata israeliana a anuntat luni ca a deschis o ancheta dupa publicarea a doua inregistrari video in care cativa colonisti deschid focul impotriva unor palestinieni iar soldatii israelieni urmaresc scena fara sa aiba nicio reactie, scrie AFP.

Incidentul s-a derulat sambata dupa-amiaza, in cadrul unei confruntari dintre colonistii din Yitzhar si locuitorii palestinieni din satul Assira al-Qibliya, in nordul Cisiordaniei.

Imaginile, inregistrate de un militant al organizatiei israeliene de aparare a drepturilor omului B'Tselem, arata cum mai multi palestinieni care aruncau cu pietre sunt vizati de tirurile colonistilor, in prezenta a cel putin trei soldati.

Armata a afirmat ca militarii au sosit la fata locului pentru a stopa incidentele.

"In cadrul acelor ciocniri, s-a recurs la arme de foc, o ancheta a fost deschisa", se arata intr-un comunicat al armatei.

"Se pare ca imaginile in discutie nu reflecta incidentul in totalitatea sa", precizeaza armata, fara a oferi alte explicatii.

Intr-una dintre aceste inregistrari se pot vedea doi colonisti tragand cu pusti de asalt M16 in directia unui palestinian care arunca cu pietre si care se prabuseste la pamant, parand a fi atins la cap de un glont.

In a doua inregistrare, filmata din alt unchi, un al treilea colonist trage cu un pistol spre palestinieni in timp ce trei soldati se afla in apropiere, fara a interveni.



B'Tselem a depus plangere la politie, cerand sanctionarea colonistilor, si la politia militara, pentru a cere deschiderea unei anchete asupra "nerespectarii de catre soldati a obligatiei lor de a-i proteja pe palestinieni fata de violentele colonistilor".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2187 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    democratie si civilizatie... (Marţi, 22 mai 2012, 11:19)

    jackalphonse [utilizator]

    in acest clip se poate vedea ca un test genetic faptul ca arabii si evreii sunt verisori buni atat biologic, cat si ca mentalitate. intre ei nu va niciodata pace.
    cam asa trebuie sa se fi intamplat si cu navele care aduceau ajutoare acum doi ani...
    PS. cateva cuvinte din articol spun totul despre actiunea democratic-civilizatoare sustinuta de USA: ""..confruntari dintre colonistii din Yitzhar si locuitorii palestinieni...""
  • +3 (17 voturi)    
    Condamnabil (Marţi, 22 mai 2012, 11:20)

    CezarN [utilizator]

    Condamnabil gestul colonistilor. Nu mai putin al soldatilor.
    Insa aceasta stire, citita printre randuri, ne da si o idee despre momentul in care pacea va fi posibila: anume atunci cand vom citi o stire similara despre o organizatie palestiniana de aparare a drepturilor omului care reclama la politia palestiniana si la Autoritatea Pelestiniana pe militantii Hamas care ascund arme in scoli sau folosesc spitalele pentru amplasarea de rachete.
    • -2 (14 voturi)    
      totusi... (Marţi, 22 mai 2012, 12:39)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      nu te intrioga faptul ca in libia si siria au fost si sunt razboaie pentru ca s-a tras in populatie, in timp ce aici totul a fost filmat si nu se intampla nimic? ai uitat sa spui ca va fi cu adevart pace cand Autoritatea Palestiniana va fi Statul Palestina
      • +2 (12 voturi)    
        Nu am uitat (Marţi, 22 mai 2012, 13:30)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Nu am uitat, insa nu am spus-o dintr-un motiv simplu: sunt popoare (Iranul, Germania lui Hitler) care, desi au tara lor, nu emana pace in regiunea lor sau in lume. Si asta deoarece democratia si libertatile sale sunt puse in paranteze (cazul Germaniei lui Hitler) sau nu a existat defel (cazul Iranului). Iar in lipsa democratiei bunul plac al unei persoane sau a unui grup de persoane nu poate duce decat la conflicte cu vecinii sau cu lumea.

        La fel este si cazul Palestinei. Eu nu sunt defel convins ca pacea se va cobora asupra regiunii chiar daca palestinienii vor avea propriul lor stat. Si asta pentru simplul motiv ca nu exista o traditie democratica nu doar la palestinieni, ci chiar si la aliatii lor arabi, ceea ce insemna ca fanatismul religios sau nationalismul extremist cu care oamenii sunt indoctrinati si creierele sunt spalate nu isi vor gasi antidotul si contraponderea in valorile si in deschiderea pe care democratia si libertatea le ofera spiritului uman.
        • -1 (9 voturi)    
          sa incepem prin a le da dreptul... (Marţi, 22 mai 2012, 14:01)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          ...la a avea o tara alaturi de israelieni. palestinienii au aceleasi drepturi ca israelienii sa aiba o tara acolo si invers (cel putin din perspectiva istoriei contemporane. ca din perspectiva istoriei antice, lucrurile sunt mai complexe la TOATE tarile). ai dat exemplul Iranului, dar ai uitat sa exemplifici USA, care are o ditamai tara, industrie, mancare...are tot ce-i trebuie in afara de petrol si cu toate astea o duc din razboi in razboi. Iranul nu a facut nici un razboi de foarte mult timp, in timp ce Israelul a avut un razboi dev CUCERIRE in al doilea an al infiintarii. prin urmare, sa le dam tara pe care o merita si dupa aceea sa tragem concluziile, ca profetiile de care vorbesti nu pot fi acceptate.
          • -3 (9 voturi)    
            Eu le-o dau! (Marţi, 22 mai 2012, 14:22)

            CezarN [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

            Eu nu am nimic impotriva unui stat palestinian! Din pacate, degeaba le dam noi (eu, tu si altii) tara, daca ei nu si-o pot lua, caci in aceasta materie nu ai decat ceea ce poti lua si pastra. Exact cu au facut evreii in al doilea an de existenta a Israelului.

            Cat priveste SUA, ca "mascul alfa" al planetei, nici sa vrea nu poate sa stea fara razboaie pentru simplul motiv ca sunt si vor fi alte state care aspira la statulul de "number one" si, pe cale de consecinta, direct sau prin aliati, vor subina SUA pe toate caile. Asa a fost dintotdeauna. Tot timpul a fost un imperiu dominant, tot timpul acesta a trebuit sa poarte razboaie pentru a-si apara statutul de "dominant" si intotdeuna a sfarsit prin a-l pierde. Asa ca nu trebuie decat sa-ti iei popcornul, sa stai sub copac pe malul raului, sa astepti si, mai devreme sau mai tarziu, cadavrul SUA va trece pe apa la vale.
            • -1 (9 voturi)    
              filozofia ""fac pentru ca pot"" (Marţi, 22 mai 2012, 14:54)

              jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

              deci unii au o tara si o pastreaza pentru ca pot. in alta ordine de idei, unii trag in populatie fara sa li se intample nimic pentru ca pot (exemplul de acum, atacurile, zise chirurgicale samd), in timp ce altii, mai saraci, nu o fac pentru ca NU pot. insa saracimea de acolo este analfabeta si indoctrinata cu un coran pe care nu-l inteleg si nici nu stiu sa-l citeasca. in concluzie populatia din zona face ce poate: niste mahari bogati si fara scrupule prosteste populatia locala sa se arunce cu bombele la gat. stii de ce se arunca aia cu bombele la gat? pentru ca pot si din pacate aceste actiuni criminale/sinucigase nu se vor opri prea curand. occidentalii nu fac acest lucru pentru ca sunt mai educati si tin la viata lor, deci nu pot. uite asa ajungem sa motivam actiuni teroriste....creand teroare....unii fac ce vor pentru ca pot, altii fac doar ce cred ei ca pot....in amble cazuri mor oameni nevinovati....
              • -1 (7 voturi)    
                Ai dreptate (Marţi, 22 mai 2012, 15:17)

                CezarN [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

                Cu un singur amendament: NU exista actiuni teroriste in sine. Atributul de "terorist" care se aloca unei actiuni depinde DOAR de unghiul de vedere din care privesti actiunile, de interesul celui care categoriseste acea actiune. Ceea ce este "terorism" pentru unii poate fi "patriotic" pentru altii. Exista doar interese si actiuni care le sustin, conform unor strategii si tactici categorisite ca "bune" doar daca sunt castigatoare si ca "rele" altfel.

                Ai dreptate, cei care trimit sinucigasi sa se arunce in aer in autobuze sau piete o fac pentru ca POT, insa strategia se dovedeste gresita pentru ca nu misca lucrurile cu nici un cm in directia dorita de ei.
                • -3 (5 voturi)    
                  Voi asia doi, nu ati putea sa va dari numerele de (Marţi, 22 mai 2012, 15:45)

                  .... [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

                  telefon si sa vorbiti cat doriti? Sau folositi Skype, e chiar mai practic.
              • -1 (7 voturi)    
                o mica corectie (Marţi, 22 mai 2012, 15:45)

                ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

                Legat de cei care se arunca in aer cu bomba la gat;

                Se pare ca este usor sa indoctrinezi un analfabet si sa-i explici ca ajunge in rai cu 69 de virgine daca se sacrifica pentru Alah. Eu ma intreb insa cum reusesc ei sa indoctrineze oameni educati.

                Iar o alta observatie:
                O parte din arabii educati din Europa au o mentalitate anti-occidentala. Cunosc cazurile unor colegi musulmani care nu vin din acelasi loc ci cam de peste tot( Pakistan, Liban, Algeria, Coasta de Fildes) si in general au aceleasi puncte de vedere in materie de europeni. Ma intreb cum este posibil? Este religia de vina sau sunt alte forte la mijloc?
    • +1 (9 voturi)    
      organizatie palestiniana de apar... tu visezi? (Marţi, 22 mai 2012, 13:31)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      aia nu mai au tara lor c si ut vrei sa aibe organizatii de aparare ale drepturilor omului?
      conform parerii tale e normal sa vna peste tine unii si sa declara ca tara ta e tara lor, sa colonizeze peste tine?
      E normal ca ONU sa aiba rezolutii impotriva faptului ca ai ocupat teritorii ale altor state si nimeni sa nu faca nimic?
      E normal sa inchida ochii in timp ce ai bombe nucleare dar sa nu ii lase pe altii sa isi dezvolte energie nucleara.
      Toate aste sunt normale pentru tine. Pai da'mi si mie adresa ta sa ma mut la tine in casa, sa iti atac vecinii si sa ma plang la politie ca stai la mine in casa si ma injuri ca a fost casa ta.
      • 0 (10 voturi)    
        Bine ai venit la realitate (Marţi, 22 mai 2012, 14:05)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        Pai, asta se intampla de mii, chiar zeci de mii de ani. De la Babilon, Sumer si pana in zilele noastre cei care pot iau ceea ce au cei care nu sunt in stare sa-si apere posesiunile. Imperiul roman a cazut in fata barbarilor cand nu a fost in stare sa se mai apere. Bizantul a cazut sub turci, turcii au pierdut aproape tot cand nu au mai fost in stare sa-si apere cuceririle. Ce-i nou in asta? Sau crezi tu ca palestinienii tai sunt ingerii pacii? Daca ar putea, si maine ar rade Israelul de pe harta, dar nu pot. Daca ar putea, si maine si-ar construi zece reactoare nucleare si 100 de bombe, dar nu pot si, mai rau pentru ei, nici macar nu au habar cum se face asta.
        • +3 (3 voturi)    
          tu te distrezi acuma? (Miercuri, 23 mai 2012, 0:39)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          folosim numai ce ne convine sa ne argumentam pozitia? Palestinienii mei? Nu imi place islamul. Tu spui ca palestinienii sunt rai, dar in in timpul mandatului britanic pentru Palestina, evreii erau considerati teroristi. Acum sunt palestinienii..
          Lasand asta deoparte, vorbeam despre "COLONISTI" care se comporta ca europenii in America cu indienii... Au colonizat tara altora si si'au impus prin forta pozitia.
          Crezi ca Netanyahu nu i'ar rade pe palestinieni si pe iranieni? Aia toti ar muri cu mainile in catul celorlati.
          Dar cica suntem civilizati si nu avem voie rzboaie de cucerire. Sau macar le facem economic..
  • 0 (6 voturi)    
    Luati-o incet, va rog, stirea falsifica faptele. (Marţi, 22 mai 2012, 16:54)

    A.Corneliu [utilizator]

    Am cautat sursele din aproape in aproape si am gasit ce s-a intamplat in realitate.
    In apropierea localitatii evreiesti Itzhar, arabii din vecinatate au incendiat campurile cultivate de locuitorii evrei. Au fost chemate urgent echipaje de stingere, care si-au inceput imediat munca.
    De indata au aparut bande de huligani arabi din satul vecin si au inceput sa arunce cu pietre in pompieri pentru a-i impiedica sa stinga focul.
    Atunci a intervenit grupa de autoaparare a locuitorilor ca sa-i indeparteze pe huligani si sa permita continuarea stingerii.
    Huliganii i-au atacat insa si pe ei cu pietre, punandu-le viata in pericol.
    Aceasta a determinat utilizarea armelor.

    Din video-ul prezentat aici este taiata portiunea in care se vede incendiul.
    Am gasit un video mai complet pe linkul unei publicatii in ebraica. Cine se uita bine intelege.
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/369/981.html

    Pana una alta, din articolul de pe Hotnews s-ar putea intelege ca acei evrei s-au apucat sa traga in bietii arabi, asa, ca le venise pe chelie...
    De, arta dezinformarii.
    • +1 (3 voturi)    
      pai si tu nu faci la fel? (Miercuri, 23 mai 2012, 0:50)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

      Ia citeste care e situatia cu colonistii aia pacifisti.
      Sa o luam incet.
      http://www.haaretz.com/opinion/it-s-wrong-to-push-out-israeli-settlers-even-if-its-legal-1.427420
      http://www.haaretz.com/news/mosque-vandalized-as-settlers-attack-palestinian-village-1.284247
      si asa sa nu zicem ca e de'a dreptul legal sa tragi dupa palestinieni neinarmati..
      http://www.haaretz.com/print-edition/news/court-ruling-lets-settlers-shoot-in-air-to-repel-palestinians-1.265303
      Dar na.. au devenit evreii cei pentru care legea nu conteaza.
      S'au apucat sa trag aiurea... Ai dreptate.. nu aiurea.. pentru ca erau in zona.. Chestia e ca daca era armata in zona trebuiau sa intervina ea, ca doar asta le e scopul.
      Dar na.. arta manipularii ...
      • +1 (1 vot)    
        colonizarea este ilegala. adica FURT (Miercuri, 23 mai 2012, 7:41)

        alike [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        colonistii isi apara nu doar prada, ci si "prestigiul" de hoti neprinsi - adica furt dublu. de unde si salbaticia si agresivitatea.

        altfel, tot statul Israel e construit pe demagogie si campanii media. au inceput cu modelul bolsevic al filmelor cu colonisti victoriosi in ferme, desi fermele existau deja si fusesera puse la punct de catre palestinieni. israelienii doar le-au transformat in colhozuri si au pus personaje albe in copaci :D
        puteti vedea si documentarul "Jaffa, the Orange’s Clockwork"
        politica de "indreptatire" a actiunilor Israelului continua cu intoxicarea mass-media. trollii Corneliu et co. sunt si ei o infima parte din mecanism; nu-i bagati in seama.
        observabil, in tot Occidentul parerile critice la adresa politicii israeliene sunt mult mai numeroase decat acum 10-15 ani. si asta nu se datoreaza vreunui abstract "antisemitism" (un fel de zana maseluta a lui nea Corneliu, care apare oricand argumentarea o cere :D), ci pur si simplu faptului ca practicile oribile ale acestui stat devin tot mai vizibile intr-o epoca a globalizarii informatiei.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by