Un miliardar australian vrea sa construiasca Titanic II

de Narcis Anton     HotNews.ro
Luni, 30 aprilie 2012, 6:04 Actualitate | Internaţional


Un miliardar australian, Clive Palmer, a anuntat un proiect ce prevede constructia in China a unei replici moderne a Titanicului a carui prima cursa intre Anglia si New York va fi prevazuta pentru anul 2016, anunta AFP.

Clive Palmer, care a facut avere in industria miniera, a comandat constructia navei companiei chinezesti CSC Jinling Shipyard.

Caietul de sarcini prevede ca Titanic II sa respecte intocmai gabaritul navei originale, nava care la vremea sa era considerata imposibil de scufundat dar care in noaptea de 14 spre 15 aprilie 1912 in urma unei coliziuni cu un aisberg s-a scufundat in Atlanticul de Nord.

Cu 840 de cabine si noua punti, "el va fi la fel de luxos precum Titanicul, dar va avea in mod evident cele mai recente tehnologii, sisteme moderne de securitate si de navigatie", a declarat industriasul intr-un comunicat.

"Titanic II va naviga in emisfera de nord iar voiajul de inaugurare din Anglia pana in America de Nord este planificat pentru sfarsitul anului 2016, a continuat declaratia Clive Palmer.

Marina chineza a fost invitata sa escorteze cu aceasta ocazie transatlanticul.

Anuntul a fost facut la sfarsitul festivitatilor ce au avut loc pentru comemorarea a 100 de ani de la dezastrul Titanicului. Construit la santierele navale din Belfast, Titanic s-a scufundat in trei ore, inregistrandu-se aproximativ 1.500 de victime. Epava sa se afla la 3.800 de metri adancime.

Potrivit lui Clive Palmer, noua nava este un omagiu adus echipajului de pe Titanic.


Citeste mai multe despre   


















412 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Dar sistemele de propulsie? (Luni, 30 aprilie 2012, 9:51)

    BEDE [anonim]

    Va fi tot cu masina cu aburi cu tripla expansiune cu cilindri verticali? Asa ar fi daca ar fi sa fie o replica corecta a Titanicului din 1912. Si, tot ca sa fie o copie fidela, ar trebui sa foloseasca si carbuni drept combustibil. Dar, daca ar fi sa fie economic, atunci ar fi sa aiba fie motoare diesel fie turbina cu aburi, fie eleice actionate de motoare electrice.
    Cum vor face deci cu propulsia?
    Pe de alta parte, ca instalatiile electrice trebuie neaparat sa fie moderne, nu dupa standardele din 1910 si trebuie neaparat sa aiba radare si sisteme de navigatie moderne.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version