Agentia France-Presse argumenteaza ca a difuzat estimarile rezultatelor doar pe fluxul abonatilor

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 23 aprilie 2012, 23:02 Actualitate | Internaţional


Agentia France-Presse explica, intr-un comunicat preluat de ziarul Le Figaro, ca a difuzat sondajele de tip exit-poll doar pe fluxul de stiri destinat abonatilor, subliniind ca acestia poarta responsabilitatea daca au transmis rezultatele publicului larg, potrivit Mediafax.

"Dat fiind ca mai multe institutii de presa din strainatate difuzasera estimari bazate pe rezultate preliminare ale sectiilor de vot, AFP a pus permanent la dispozitia abonatilor sai informatiile pe care le avea despre estimari. Difuzarea acestor informatii catre publicul larg este responsabilitatea stricta a clientilor AFP", se arata intr-un comunicat al agentiei de stiri, care subliniaza ca pe site nu au fost difuzate informatii inainte de ora 20.00 (21.00, ora Romaniei).

Comisia Nationala pentru Verificarea Campaniei Electorale avertizase vineri in legatura cu riscurile difuzarii sondajelor la iesirea de la urna inainte de inchiderea sectiilor de vot, subliniind ca exista riscul preluarii si publicarii rezultatelor pe site-uri de socializare.

"AFP are flux francez si international; cum sa ii lasam pe clientii nostri sa primeasca din partea concurentilor internationali informatii despre alegerile prezidentiale din Franta, iar noi sa nu difuzam nimic!? Ar fi fost un nonsens jurnalistic", a explicat Emmanuel Hoog, presedintele AFP.

In 2007, AFP s-a confruntat cu o astfel de situatie, agentia rivala Reuters difuzand estimari de la alegerile din Franta preluate de la site-ul televiziunii belgiene RTBF. In acest context, AFP hotarase de vineri, fara a se consulta cu membrii Comisiei Nationale pentru Verificarea Campaniei Electorale, sa difuzeze sondaje de tip exit-poll inainte de ora inchiderii sectiilor de votare.

Parchetul General din Franta a initiat o ancheta impotriva Agentiei France-Presse, dupa difuzarea rezultatelor sondajelor efectuate la iesirea de la urne inainte de incheierea procesului de vot, in primul tur al scrutinului prezidential.

Mai multe publicatii si site-uri au difuzat, duminica, rezultatele exit-poll-urilor la putin timp dupa ora 18.00 (19.00, ora Romaniei), desi acest lucru era interzis inainte de ora 20.00 (21.00, ora Romaniei).

Parchetul din Paris a comunicat ca a declansat o ancheta care vizeaza Agentia France-Presse, doua publicatii din Belgia, una din Elvetia, un site din Noua Zeelanda si un jurnalist belgian care a difuzat rezultatele sondajelor exit-poll pe Twitter.

Legislatia franceza interzice difuzarea rezultatelor sondajelor inainte de ora 20.00 (21.00, ora Romaniei), adica inainte de inchiderea sectiilor de votare. Nu se stie in ce masura publicatiile care au sediile in afara Frantei pot fi anchetate pentru incalcarea legislatiei franceze.

Cetatenii francezi au votat, duminica, in primul tur al scrutinului prezidential.


















357 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version