Centrul Simon Wiesenthal cere Ungariei judecarea unui presupus criminal nazist

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 22:25 Actualitate | Internaţional


Centrul Simon Wiesenthal a adaugat pe lista sa cu cei mai cautati nazisti un presupus criminal de razboi ungar si cere autoritatilor de la Budapesta aducerea imediata a acestuia in fata justitiei, relateaza AFP.

Laszlo Csatary, in varsta de 95 de ani, fost sef al politiei din Kassa, nordul Ungariei (in prezent, orasul Kosice din Slovacia), a jucat un rol important in deportarea a 15.700 de evrei in lagarul de la Auschwitz in 1944, potrivit raportului anual al Centrului Wiesenthal privind investigarea crimelor naziste, publicat saptamana aceasta.

Laszlo Csatary a emigrat in Canada dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial, dar i-a fost retrasa cetatenia canadiana in 1997, cand trecutul sau a iesit la iveala.

Biroul Procurorului din Budapesta a deschis o ancheta in septembrie 2011. "Biroul colecteaza in prezent date la dosar, dar pana in acest moment nicio audiere a unor posibili suspecti nu a fost efectuata", a declarat vineri Gabriella Skoda, purtatoarea de cuvant a Procuraturii.

Laszlo Csatary locuieste de atunci in Ungaria si este in stare buna de sanatate, potrivit "vanatorului de nazisti" Efraim Zuroff, directorul biroului din Ierusalim al Centrului Simon Wiesenthal.

Acesta l-a localizat in 2006 si pe un alt presupus criminal ungar din perioada nazista, Sandor Kepiro, care ar fi fost implicat in uciderea a 1.000 de civili in regiunea Novi Sad din Serbia, dar care a fost ulterior achitat de catre un tribunal din Budapesta.

Centrul Wiesenthal a dat de urma mai multor presupusi criminali nazisti in cadrul campaniei sale numite "Operatiunea Ultima Sansa", prin care ofera o recompensa de 25.000 de euro pentru orice informatie care va ajuta la capturarea sau condamnarea acelor persoane - astazi cu varste foarte inaintate - care au fost implicate in crimele naziste petrecute in timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial.

Raportul din acest an al Centrului Wiesenthal mai mentioneaza si alti doi presupusi criminali de razboi ucraineni, care traiesc in Canada, potrivit presei israeliene.


Citeste mai multe despre   


















2740 vizualizari

  • +9 (19 voturi)    
    hai ho (Duminică, 22 aprilie 2012, 0:04)

    MirceaA [utilizator]

    lumea se da de ceasul mortii si voi "Batman. Batman". Mai faceti si voi ceva util, nu mai umblati dupa strigoi.
    • +2 (14 voturi)    
      PS (Duminică, 22 aprilie 2012, 1:07)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      eu, in prostia mea, am impresia ca toti astia au sarcina de a invia antisemitismul, ca prea zgandaresc intr-una, taman sa te enerveze.
    • +1 (9 voturi)    
      am inteles ca umbla acum sa dezgroape fostii (Duminică, 22 aprilie 2012, 7:52)

      Lojerel [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      criminali de razboi ,sa ii judece ,sa mai faca un ban pentru a depasi criza economica si sociala din Israel!
      ca in bancul ala cu
      ”Evreul e pe patul de moarte. Intreaba:

      - Sotia mea e aici?

      - Da, sunt aici…

      - Fiii mei sunt si ei aici, toti?

      - Da, suntem de fata…

      - Si nurorile mele sunt toate aici, de fata?

      - Da, suntem aici…

      - Nepotii?

      - Si nepotii sunt aici…

      - Si atunci de Holocaust nu se ocupa nimeni?”
  • +3 (15 voturi)    
    si dupa (Duminică, 22 aprilie 2012, 0:18)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ce-o sa moara toti nazistii, ca oricum au peste nouazeci toti care mai traiesc, ce-o sa faca centrul visental? Si comisarul zurof, deschide un mic magazin de suveniruri, ceva?
  • +6 (16 voturi)    
    Inventam ? (Duminică, 22 aprilie 2012, 0:44)

    Weis [anonim]

    Daca nu au ce sa faca inventeaza.
    Baietii astia nu au stare, tot timpul cauta sa descopere cate ceva, chiar si acolo unde nu s-a intamplat nimic.
    Ar fi interesant sa descopere si conationalii lor care au colaborat cu nazistii dar se pare ca subiectul asta nu pica bine.
    • -9 (17 voturi)    
      Inventii? (Duminică, 22 aprilie 2012, 2:53)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Weis

      Frate, tu stii ce grozavii au facut romanii in Odessa? Asta nu se invata la scoala, nu-i asa? La capitolul genocid, romanii se incadreaza cam pe locul doi imediat dupa germani.
      • +4 (8 voturi)    
        pocaieste te daniel ! (Duminică, 22 aprilie 2012, 4:38)

        mahabaratan [utilizator] i-a raspuns lui daniel

        am 40 de ani ,sunt bucovinean si nu am auzit in viata mea pe cineva sa i vorbesca de rau pe evrei. Invatatorul si nasul meu, Domnul Coroliuc, imi povestea ca a avut colegi de scoala evrei,ucraineni,germani,polonezi,tigani chiar si unguri si toti traiau in buna pace. Eu despre evrei stiu in general,ca sunt buni afaceristi, ca au zero analfabeti si cam atat .Nu stiu cui se inchina si nici nu ma intereseaza.Deci Daniel, ma deranjezi cand imi inventezi dusmani de care eu si nici bunicii mei nu stim.
      • +6 (6 voturi)    
        "frate"... (Duminică, 22 aprilie 2012, 8:47)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui daniel

        Tocmai asta e problema, ca in multe manuale din scoli se zice ca romanii sunt niste asasini de evrei, cand de fapt nu a fost asa.
        Eu zic sa se studieze si "Chestiunea evreiasca" a lui Eminescu in scoli.
      • +4 (6 voturi)    
        Dar de unde stii tu ? (Duminică, 22 aprilie 2012, 10:32)

        norocel [anonim] i-a raspuns lui daniel

        ce grozavenii au facur romanii in Odesa ?
        EU STIU CE AU FACUT COMUNISTII, MAJORITATEA EVREI SI UNGURI IN ROMANIA IMEDIAT DUPA 1947 IN ROMANIA !!!
      • +4 (4 voturi)    
        un denigrator de serviciu. (Duminică, 22 aprilie 2012, 14:46)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui daniel

        Frate?a cui frate, cind-tu acuzi fara probe de ce au facut romanii in Odesa.Dar ce au facut nu ne spui ,doar te dai important cum ca ai sti tu ceva.Spune-ne daca sti ceva , daca nu spui te consider un mincinos ordinar,si un denigrator nenorocit al neamului romanesc..Te intreb doar atit,de ce Ucraina si Rusia nu acuza Romania in grozaviile pe care le spui tu.De fapt cine esti tu de acuzi cu atita vehementa Romania.
  • -6 (16 voturi)    
    Ce atitudini (Duminică, 22 aprilie 2012, 1:16)

    Alexandru [anonim]

    Citeam articolul si ma gandeam ce comentarii voi vedea, eram extrem de curios. Exact cum ma asteptam. Acuzatii sunt susceptibili de a fi omorat multi oameni si a fi fost parte la a una dintre cele mai mari exterminari a unei natii din istorii. Iar voi spuneti ca lumea umbla dupa strugoi?

    E trist, generatiile de azi incep sa uite ce a fost in 1940-1945. Nu ar trebui sa o facem, sa uitam si sa trecem cu vedera, Lucrrurile aceastea nu ar trebuie sa se mai intample pe pamant!
    • +14 (16 voturi)    
      Cam au dreptate (Duminică, 22 aprilie 2012, 1:54)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

      Ce s-a intamplat nu mai poate fi schimbat, batraneii aceia care i-au trimis pe evrei la gazare nu mai pot face rau. Ca vor muri in inchisoare sau in libertate, asta deja nu mai conteaza.

      Nazismul ca ideologie a fost in intregime eradicat in Europa si nici nu mai are sanse de a reveni, cel putin nu insotit de antisemitism virulent. Asa ca mai bine ne concentram pe problemele secolului 21, nu pe cele ale anilor 1930-1940. In loc sa vaneze nemti de 90 de ani, mai bine ar asculta ce mai predica imamii musulmani prin Londra, Paris sau Oslo despre evrei.
    • +7 (13 voturi)    
      Ai dreptate ! (Duminică, 22 aprilie 2012, 2:57)

      Petronius. [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      Din pacate se intampla din nou, ca pe vremuri. Si tot ca atunci, lumea intoarce capul ca sa poate spune ca nu a vazut nimic.

      Diferenta este ca acum nu se mai intampla in Europa, ci in Palestina, iar calaii sunt fostele victime ... Cam atat cu lozinca "sa nu se mai repete ..."
    • +1 (9 voturi)    
      dar se intampla!! (Duminică, 22 aprilie 2012, 10:16)

      George [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      Cand trupele israeliene executa civili in ape internationale, zice ceva ”lumea”?

      Dar cand Israelul ocupa teritorii, le curata etnic si trimite oameni in lagare si tabere de refugiati, ce zice ”lumea”?
      • 0 (0 voturi)    
        Intrebare (Luni, 16 iulie 2012, 2:00)

        remus [anonim] i-a raspuns lui George

        Ai fost in viata ta in teritorii? ai vazut tu cu ochii tai ceea ce spui?as dori sa mergi si dupa aia sa vorbesti , nu sunt evreu si nu locuiesc in Israel , dar am avut ocazia sa petrec ceva vreme in teritorii si mi-am facut o parere si despre evrei si despre arabi
  • +17 (21 voturi)    
    Iritare (Duminică, 22 aprilie 2012, 2:47)

    flavius [anonim]

    Nu ai inteles ce trebuie din comentarii . Noi toti "anti-semitii" de aici nu negam existenta holocaustului , nu minimalizam drama evreilor din timpul razboiului , ci pur si simplu ne-am cam saturat de victimizarea dusa la rang de profesie de evreilor .
    E bine , au suferit . Ii intelegem dar acum gata ! Pana la urma tot in razboiu ala au mai murit si vreo 20 mil de rusi , si multi multi tigani , si multi romani ...etc. Deci pana la urma suferinta a fost peste tot , nu doar la ei . Ranile s-au vindecat si cam toata planeta a trecut peste...evreii nu .

    Eu unu m-am cam saturat ca holocaustu sa scuze orice actiune viitoare , trecuta si prezenta a acestei natii . Stiai ca pentru negarea holocaustului in majoritatea statelor europene risti inchisoarea , chiar si in Romania ? Oare daca as nega epurarea etnica din ardeal a lu` Horty sau deportarile sovietice m-ar baga cineva la inchisoare ? Normal ca nu , cat timp nu suflu o vorba rea despre evrei .
    Si ca fapt divers , ce fac evreii in Palestina nu e chiar departe de holocaust , asa ca sa ma mai lase.

    Si centru` asta wisental e deja comic . Sa vanezi nazisti dupa 70 de ani de la comiterea faptei e putin hilar . Vorba aia , mai bine asteapta vreo 2-3 ani si se rezolva problema pe cale naturala . Si , cum zicea cineva intr-un comentariu mai sus , pe evreii care au colaborat cu nazistii ii mai cauta cineva ? Ca slava domnului au fost destui .
    • +1 (7 voturi)    
      razbunarea (Duminică, 22 aprilie 2012, 10:09)

      ady [anonim] i-a raspuns lui flavius

      dorinta crancena de razbunare va predomina inca multe decenii...cine stie istorie isi poate aduce aminte de incercarea evreilor de a otravir in masa nemtii din Frankfurt..daca ar fi reusit palnul sa contamineze apa potabila cu cianuri dupa calcule ar fi fost 6 mil de victime ..le-a fost dejucat planul ..reusisera sa otraveasca painea manacata de 2000 de detinuti nazisti dintr-o inchisoare dupa 1945, dar americanii i-au salvat pe toti pt ca prezentau interes ..
      la ora actuala evreii par ca doresc sa repete istoria si vor sa-si spele onoarea,vor sa lupte si au alocat un buget militar pe masura , ogive nucleare si folosirea unchiului Sam pe post de leu protector...
    • 0 (8 voturi)    
      absolut corect!! (Duminică, 22 aprilie 2012, 10:14)

      tomaso [anonim] i-a raspuns lui flavius

      de crimele comise de ocupantul israelian in Palestina nu se ocupa niciun ”tribunal”?

      sau cand civili turci sunt executati in ape internationale??
    • +1 (3 voturi)    
      Deci (Duminică, 22 aprilie 2012, 10:53)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui flavius

      Eu nu ma refer la ce atitudine au evreii acum in Palestina, nu despre asta e vorba in acest articol. Si nu m-as hazarda sa compar atitudinea lor de acum cu ce au facut nazistii in al doilea razboi mondial. Dar asta e alta discutie.

      Fiecare actor intr-o problema are interesele sale. Timpul nu le vindeca pe toate din pacate si nu e o scuza in acest caz ca cineva e batran. Eu spun ca aici justitia ar trebui sa mearga pana la capat, daca bineinteles cei in cauza sunt vinovati.

      E vorba ca lumea de azi uita trecutul si tinde sa repede multe greseli. Atitudine extremiste sunt tot mai prezente in Europa. In lume razboaiele continua (Siria, Palestina, Nigeria etc). Societatea trebuie sa dea dovada ca nu uita si ca nu accepta crime, masacre, ci le condamna;)
  • +6 (10 voturi)    
    Am citit intr-un ziar (Duminică, 22 aprilie 2012, 4:36)

    TK9 [utilizator]

    ca faraonul egiptean care i-a adus pe evrei in sclavie pe vremea lui Moses ar trai pe o insula, undeva in Caraibe, si ca bea bere si joaca table cu Hitler, Elvis Presley si Ceausescu.

    Centrul Simon Wiesenthal doarme?
  • +3 (5 voturi)    
    Când?????????? (Duminică, 22 aprilie 2012, 8:31)

    TOLSTOI [anonim]

    Pe când vă lămuriţi că un călău ca Albert Vass a fost criminal,dar are statui ungureşti ?
  • -1 (7 voturi)    
    Ai dreptate (Duminică, 22 aprilie 2012, 9:58)

    Rabinu [anonim]

    Cum zice batranul rabin: amandoi aveti dreptate.
    Crimele nu trebuie prescrise: chiar daca esti Matusalem. Orice uitare duce la repetarea greselii. Cine spune altfel e un ticalos profund. Ideologiile nu pot fi "eradicate" - cele rele trebuie interzise: fie ca se numesc nazism, comunism, talibanism... Problema nu e ca ei ii vaneaza pe unii ticalosi - ci ca nu sunt judecati toti ticalosii indiferent de tabara. Pana la judecata divina sa fie rezolvati pe Pamant. De ce nu sunt judecati criminalii care au trimis 600000 pe drumul mortii? Nu procese colective: ticalosia nu trebui sa se ascunda in spatele turmei; asa erau vremurile!?. Cati din urmasii fericiti ai acelor indivizi sunt azi in frunte? De ce ( ordine alfabetica): Basescu, Iliescu, Voiculescu (trei exemple contemporane) sa nu raspunda pentru faptele lor rele?
  • -2 (4 voturi)    
    Antisemitism (Duminică, 22 aprilie 2012, 10:59)

    Laur [anonim]

    Istoria are nevoie de un puls continuu, altfel moare si se uita, ceea ce e grav. Evreii au tot dreptul sa vaneze acesti monstrii care au omorat oameni nevinovati in timp ce bogatasii iudei fugeau prin America sau Canada. Problema este ca antisemitismul este utilizat de israeliti ca pretext pentru a-si justifica actiuni ce nu caracterizeaza un popor ales. Eu ma intreb cine e mai vinovat, cel care a initiat si conturat antisemitismul, asa cum il stim noi, sau cel care il utilizeaza pentru a-si justifca crimele in prezent? Ideologia iudaica are la baza Vechiul Testament care afirma clar ca evreii trebuie sa accepte tot ce e trimis de la Dumnezeu, insa antisemitismul a inlocuit destul de repede aceasta credinta. De cate ori in istorie ati vazut evrei pornind la lupta, pana in sec XX?
    • 0 (6 voturi)    
      Poporul ales? (Duminică, 22 aprilie 2012, 11:24)

      Iorest [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Poporul lui Avraam a fost poporul ales. Poporul evreu de azi nu este poporul ales. Asta se zice în Noul Testament, care ne arată că Iisus Hristos a luat acest dar de la evrei (ei l-au respins) şi l-a dat celorlalte neamuri. Deci "poporul ales" este o chestiune trecută.
      • -1 (5 voturi)    
        nu judeca pe nimeni (Duminică, 22 aprilie 2012, 14:55)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

        Domnule Iorest in viata-este-bine sa fi echilibrat si sa nu dai verdicte.Era corect sa spui ,,dupa parerea mea,dar n-ai spus,si interpretezi textele biblice dupa bunul plac.Nu judeca pe nimeni ca sa nu fi-tu insusi judecat ,asta cum o mai interpretezi?
        • -1 (1 vot)    
          Poporul ne-ales - nu e părere personală (Duminică, 22 aprilie 2012, 22:36)

          Iorest [anonim] i-a raspuns lui tepes

          1. Ţin foarte mult la grafia corectă, aşa că postarea dvs. îmi dă o oarecare iritare: corect: "să fii", "să nu fii", "tu însuţi". Nu mi-o luaţi în nume de rău, dar o intervenţie cu erori de formă şi de fond nu poate fi nici pe departe oportună.

          2. Ce am scris nu e părerea mea. O găsiţi prin Faptele Apostolilor, acolo unde Petru este înştiinţat în vis să nu mai privească cu ochi răi celelalte neamuri. Se găseşte şi în altă parte mai explicit, dar puteţi căuta şi singur, dacă vă preocupă subiectul.

          3. Nu am judecat pe nimeni. Că evreii l-au răstignit pe Iisus este o realitate. Că prin aceasta şi-au abolit statutul de "popor ales" este din nou o realitate. Dar acestea sunt mărunţişuri. Esenţial este: nu există un popor ales. Noi înşine avem datoria să ne luptăm şi să ne curăţăm simţirile, pentru a ajunge în postura de aleşi în faţa lui Dumnezeu.
  • +1 (3 voturi)    
    demult apus (Duminică, 22 aprilie 2012, 19:07)

    serban adam [anonim]

    cind nu mai au subiecte mai scot cite o stire din asta . chiar isi mai inchipuie ca intereseaza pe cineva inafara de ei . prin aceasta victimizare perpetua pun presiune asupra celorlalti .


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version