Calatorie in jurul lumii in doar 6 ore. Transportul public ar putea deveni super rapid

de Carla Dinu     HotNews.ro
Vineri, 20 aprilie 2012, 9:14 Actualitate | Internaţional


Imaginati-va ca va aflati intr-o statie de metrou din Londra in drum spre serviciu si ajungeti la biroul din New York numai trei sferturi de ora mai tarziu. Acest lucru ar putea sa fie posibil intr-o zi, daca cei care au avut ideea revolutionara pentru transportul public vor reusi sa o si puna in aplicare, scrie Dailymail in editia online.

Oamenii vor putea strabate distante foarte mari intr-un timp extrem de scurt deplasandu-se printr-un tub de transport vidat (ETT) a unor capsule despre care proiectantii spun ca este mai sigur, mai ieftin si mai silentios decat trenurile sau avioanele.

Un tub va avea sase locuri si este conceput pentru a atinge viteza ametitoare de pana la 6.500 km/h. Important este ca va folosi energie mult mai putina decat metodele conventionale de transport.

Noul sistem ar permite pasagerilor sa calatoreasca de la New York la Los Angeles in doar 45 de minute, de la New York in China in doar doua ore sau sa faca inconjurul lumii in numai sase ore.

Un alt avantaj, spun proiectantii, ar fi ca sistemul este ieftin de construit: va costa doar un sfert din pretul unei autostrazi si o zecime din costul unei linii feroviare de mare viteza.

Sistemul de transport a fost prezentat prima data de inginerul mecanic Daryl Oster care in 1997 a si obtinut brevetul pentru aceasta tehnologie.



















8957 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Bine, si (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:04)

    shadow_2 [anonim]

    cum va suporta corpul uman acceleratia?
    • -1 (11 voturi)    
      Thiehnika (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:12)

      auuuuuuuurica [anonim] i-a raspuns lui shadow_2

      Nu va mai suporta nimic deoarece va fi mort la destinație unde o echipa smurd al va dezlipi pe individ de pe capătul tubului si apoi ai va repompa cu diverse fluide . De notat ca ulterior acestei etape va beneficia de un starter electric care-i va reporni inima.
    • +8 (8 voturi)    
      simplu (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:17)

      SorinJ [anonim] i-a raspuns lui shadow_2

      relativ usor.
      Un calcul simplu ne arată că este necesar sa suportam o acceleratie tangentială egală cu "g" timp de 3 min pt a ajunge la 3600 Km/h. Adunate vectorial cele două acceleraţii, rezultă o acceleratie de 14,1 m/s2, nu cu mult mai mare decat cea de 9,8 m/s2, cat e campul gravitational.
    • 0 (0 voturi)    
      inertial dumpers (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:22)

      captain picard [anonim] i-a raspuns lui shadow_2

      duh!
    • +3 (3 voturi)    
      foarte simplu (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:24)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui shadow_2

      se ajunge la viteza aia cu o acceleratie de 1G timp de 3 minute. si mai trebuie 3 minute pentru oprire.
    • +3 (3 voturi)    
      cash NOT humans (Vineri, 20 aprilie 2012, 13:24)

      Sherlock [anonim] i-a raspuns lui shadow_2

      Transportul de mare viteza (si securizat) prin tuburi (vidate) se aplica deja, pe ici, pe colo, dar nu cu fiinte umane. Ci cu bani. Numerar. Cash.
      Ca sa nu mai folosesti masini blindate si bodigarzi cand colectezi numerar de la sucursale bancare, mari magazine, benzinarii, etc

      Elementary Watson!
  • 0 (0 voturi)    
    acceleratia (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:09)

    gogu [anonim]

    cred ca in juma de ora va atinge viteza maxima si la fel la oprire inca o ora drumul, deci 2 ore calatoria
  • +1 (3 voturi)    
    Ideea lui Henri Coanda (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:15)

    giku [anonim]

    Poate acest Daryl Oster sa ia un brevet pentru inventia altui om? Henri Coanda a avut pentru prima data aceasta idee si chiar a facut niste studii/calcule in acest sens.
    • 0 (2 voturi)    
      subscriu! (Vineri, 20 aprilie 2012, 11:15)

      alex [anonim] i-a raspuns lui giku

      inventia apartine lui coanda! si, culmea, a fost ulterior resuscitata / redescoperita de niste proiectanti germani prin anii 90'. si daca nici pe nemti nu-i baga in seama astia cu patentele...
      interesant e ca "analfabetul" de ceausescu a apreciat ideea la adevarata ei valoare si i-a dat mana libera (si fonduri) lui coanda sa-si puna ideea in aplicare insa din pacate totul s-a terminat din cauza decesului marelui nostru inventator.
    • +3 (3 voturi)    
      e ca la retrocedari: (Vineri, 20 aprilie 2012, 12:08)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui giku

      hultanii care s-au repezit primii (stim cu totii cum) au luat ce au vrut - case, terenuri etc. - si acuma au titluri de proprietate. la fel si baiatu' asta cu "inventia" lui: o mai fi scris cateva fraze, o fi facut un proiect alambicat din care rezulta ca treaba functioneaza si l-o dus repede-repede la patentare. sigur, statu' roman poate identifica anumite aspecte care i-ar apartine clar lui Coanda si sa-i conteste "meritul" (daca e cazul) , dar se pare ca e mai ocupat cu confiscarea caselor si terenurilor nationalizate decat cu alte lucruri poate mai utile pentru natiune in general.
    • +1 (1 vot)    
      Nu prea stii despre ce e vorba (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 9:22)

      Klopo_tare [anonim] i-a raspuns lui giku

      Coanda avea un altfel de proiect: nu era vorba de tunel vidat, ci vehiculul avea un compresor ce absorbea aerul din fata vehiculului si il refula in partea din spate. Deci mai ceteste, mai informeaza-te, si abia dupa vorbeste!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Ideea revolutionara... (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:17)

    Sat fara caini [anonim]

    ... apartine lui Henri Coanda, si nu dateaza nicidecum din 1997.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Vineri, 20 aprilie 2012, 11:51)

      ginel oboreanu [anonim] i-a raspuns lui Sat fara caini

      mi se pare ca a fost deja experimentata in ro, intre maneciu si cheia, in locul unei mocanitze.
      din ev zilei:
      ............
      Invenţia, propusă în anii ’60, a fost lărgită. Coandă vedea astfel de tuburi prin care să fie transportate persoane de la Bucureşti la Ploieşti ori Braşov. Potrivit planurilor sale, călătoria ar fi durat aproximativ zece minute. În timpul vieţii savantului, proiectul a rămas pe hârtie. După 1972, s-a încercat aplicare lui. O bază a fost înfiinţată pe Valea Teleajănului, la Măneciu. "Sistemul, un pic modificat, era folosit la o carieră de piatră. Până în 1989, după aceea baza a fost abandonată", spune inginerul.


      Citiţi mai mult: Uimitoarele invenţii ale lui Henri Coandă - de milioane în SUA, abandonate de români > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/916154.html#ixzz1sZKH5vMG
      EVZ.ro



      si apropo, hn !
      sunt sase locuri in capsula, nu pe tub !
      ca dara nu ne vom da prin tub, la vale ..
  • +1 (3 voturi)    
    Inventie recenta? (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:28)

    Cristi D. [anonim]

    Eu stiu ca Henry Coanda a fost cel care a inventat asta. Scrieti Henry Coanda tub vidat pe google. Ar fi bine sa nu mai lasam vesticii sa ii fure meritul marelui inventator roman si pentru aceasta inovatie. Si am pus persoana I plural pentru ca ma refeream la statul roman.
  • +1 (1 vot)    
    nu e este efectul Coanda? (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:30)

    alin [anonim]

    eu stiu ca Coanda a incercat transportul prin tub vidat prin 70.
    Sa fi uitat sa patenteze la nivel international?
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 20 aprilie 2012, 11:15)

      vasile_r [utilizator] i-a raspuns lui alin

      efectul Coanda e altceva..
    • +2 (2 voturi)    
      efectul Coanda (Vineri, 20 aprilie 2012, 11:31)

      calamaru [anonim] i-a raspuns lui alin

      Atentie, efectul Coanda este alta treaba, el se refera la curgerea unui fluid pe o suprafata curba!
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Vineri, 20 aprilie 2012, 11:18)

    ion [anonim]

    Modalitate mai ieftina si mai rapida de transport. Aparuta in 1997, dar inca nu este nici macar in stadiu de proiect sa fie construita undeva. De ce? Poate nu este de fapt asa de ieftin, poate nu este asa de simplu de realizat sau de fapt sunt o groaza de companii care nu vor sa fie realizat: producatorii de avioane, producatorii de automobile, constructorii de autostrazi etc, Din pacata vor mai trece inca vreo 15 ani pana asa ceva chiar va exista
  • 0 (0 voturi)    
    Bineinteles, pentru cei mai in varsta (Vineri, 20 aprilie 2012, 11:31)

    ploiesteanu [anonim]

    ideia este veche, Henri Coanda a pus-a prima data pe planseta. Americanii isi atribuie toate ideile, iau toate premiile Nobel, etc. Mai întâi, s-a gândit la transportul de marfă. Era un sistem subteran prin care să poţi trimite marfă de la Bucureşti la Constanţa, de exemplu, cu viteze care puteau ajunge la 500 de kilometri pe oră. După estimarea lui Coandă, mii de tone de mărfuri urmau să fie transportate pe un traseu de 230 de kilometri în 30-45 de minute.

    "Containerele de marfă pluteau, pur şi simplu, pe o pernă de aer. Transportul lor se baza, pe diferenţa de presiune de la capetele tuburilor. Presiunea împingea marfa de la spate".
    Invenţia, propusă în anii ’60, a fost lărgită. Coandă vedea astfel de tuburi prin care să fie transportate persoane de la Bucureşti la Ploieşti ori Braşov. Potrivit planurilor sale, călătoria ar fi durat aproximativ zece minute. În timpul vieţii savantului, proiectul a rămas pe hârtie. După 1972, s-a încercat aplicarea lui. O bază a fost înfiinţată pe Valea Teleajănului, la Măneciu. Sistemul, un pic modificat, era folosit la o carieră de piatră. Până în 1989, după aceea baza fiind abandonată
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Vineri, 20 aprilie 2012, 12:01)

    vasile_r [utilizator]

    e totusi mai simplu ca astfel de inventii sa fie inregistrate decat sa ne plangem dupa ce altii le atribuie propriului portofoliu..

    Avem si noi birou de inventii cat se poate de oficial, public si sincronizat cu entitatile internationale in domeniu.
  • -1 (1 vot)    
    Romania (Vineri, 20 aprilie 2012, 12:17)

    Semiom roman [anonim]

    Nu lăsaţi denumirea site-ului http://armagheddon.ro/ sau a altor nume (pot părea pretenţioase sau holiudiene) să fie piedica între dv. şi adevărurile divine. Site-ul nu are intenţii financiare, este lipsit de orice reclamă, prezintă adevăruri divine revelate unui român şi cuprinse într-o singură carte – Divina Carte.

    Cei care au citit-o au simt că autorul adevărat nu este o fiinţă umană. Adevărurile sunt mai presus de orice inteligenţă terestră, mai presus de orice logică umană, mai presus de orice imaginaţie posibilă.

    Posibil să existe şi din aceia care nu au înţeles cartea (nu sunt pregătiţi intelectual sau sufleteşte), dar nimeni nu s-a îndoit de adevărurile revelate. Cei care au desluşit tainele ei au îmbrăţişat-o fără rezerve, s-au identificat cu ea, sunt parte din carte şi din marele plan, iar cartea este parte din viaţa lor.

    Despre câte cărţi puteţi afirma cu sinceritate că v-au transformat viaţa, v-au luminat şi v-au dat certitudini?

    Vă întrebaţi probabil de ce apare cum această carte. Poate şi pentru că acum suntem pregătiţi să o înţelegem. Cum am fi putut să ne explicăm acum 200 ani existenţa unor particule de genul neutronilor, protonilor, neutrinilor, pozitronilor sau denumiri precum Gaură Neagră, antimaterie, antiparticulă, etc? Poate şi pentru că există o multitudine de transformări planetare, poate şi pentru că nu mai avem timp.

    Cartea prezintă valorile morale pe care civilizaţia umană trebuie să le respecte şi să le împlinească pentru a deveni o civilizaţie universală. Sunt valori pe care orice persoană de bună credinţă şi le doreşte pentru ea şi comunitatea în care trăieşte.


    Vă doresc GÂND BUN
  • +1 (1 vot)    
    Ca sa mearga au nevoie de mai multe chestii (Vineri, 20 aprilie 2012, 12:37)

    MotanulRevoltat [anonim]

    1 Levitatie magnetica(nu exista roata sa reziste la viteza aia)
    2 Vidarea unui tunel de mii de km.
    Se poate, dar:
    1. Daca apare o scurgere undeva se fac praf pasagerii si capsula care lovesc aerul la 6500 de km/h.
    2. Daca e o pana de curent capsula cade pe peretele tunelului luand foc si dezintegrandu-se din cauza frecarii.
    Oricum, avantajule ca pasagerii nici n-ar aveat timp sa realizeze ca sunt morti(si dezintegrati la nivel atomic:). Cat e da rau in cazul avioanelor care cad minute intregi?:) Partea proasta in cazul tunelului vidat e pentru rudele pasagerilor, ca n-ar avea ce sa ingroape.

    P.S. Chiar daca Coanda a avut primul idea asta, americanul poate avea un brevet de inventie daca o imbunatateste cu ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Stai linistit este gargara. (Vineri, 20 aprilie 2012, 23:04)

      Alin_N [utilizator] i-a raspuns lui MotanulRevoltat

      Lumea nu va mai circula mai repede decat azi vreodata. De fapt ei incearca sa inlocuiasca petrolul din transport si cauta solutii. Normal ca asta nu este viabila si nici altele nu vor fi viabile pana nu se gaseste o sursa de energie ieftina.
      Astea sunt vise de ametit naivi (ca sa fiu elegant). Dormiti linistiti ...
  • +1 (1 vot)    
    ... (Luni, 23 aprilie 2012, 15:21)

    anonim [anonim]

    Ar fi mai ieftin decat o autostrada? Sa fim seriosi, poate mai ieftin decat o autostrada din Romania. Sa mentii o diferenta de presiune atat de mare pe un tunel lung de sute de km nu e chiar floare la ureche.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version