In 2014 va fi gata constructia liniei de mare viteza dintre Mecca si Medina, astfel ca trenurile vor putea parcurge cu peste 300 km/h distanta dintre cele doua orase sfinte pentru islam, scrie Arab News. Intregul contract castigat de un consortiu dominat de spanioli valoreaza circa sapte miliarde dolari, din care 1,7 miliarde costa constructia garilor din cele doua orase. Distanta de 450 km va fi parcursa in doua ore.

Linia de mare viteza costa 7 mld dolariFoto: Captura YouTube

Castigatorul contractului mamut este un consortiu format din grupul saudit Al Shoula si companii spaniole mari precum Renfe si Talgo. Pentru 6,7 miliarde euro consortiul s-a angajat sa construiasca 450 km de cale ferata de mare viteza intre Mecca si Medina, sa furnizeze 35 de garnituri de tren si sa ofere timp de 12 ani servicii de intretinere ale liniilor.

Noile gari vor fi extrem de moderne, mari dar si scumpe. Constructia statiei din Mecca va costa 850 milioane dolari, a celei din Medina circa 847 milioane, iar la Jeddah, peste 770 milioane dolari.

Contractul a fost sermnat in ianuarie, acum se lucreaza la patru statii de cale ferata, iar in total vor fi sase gari. Viteza maxima va fi de peste 300 km, iar drumul dintre cele doua orase sfinte ale Islamului va dura cam doua ore, a declarat Osama Salama, director financiar la Al Shoula Group. Marii invinsi au fost francezii care s-au aliat si ei cu un grup local, au facut si lobby cu premierul Fillon si au venit cu o oferta sustinuta de companii de traditie in domeniu: Alstom si SNCF.

Este cel mai mare contract castigat pe plan international de companii spaniole, iar estimarile arata ca trenurile de mare viteza vor transporta 60 milioane de pasageri, cei mai multi in perioadele de pelerinaj.