Laureatul premiului Nobel Gunter Grass a fost declarat persona non grata in Israel

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 8 aprilie 2012, 16:26 Actualitate | Internaţional


Israelul l-a declarat duminica persona non grata pe laureatul premiului Nobel pentru literatura Gunter Grass, dupa scandalul provocat de publicarea unui poem in care scriitorul german acuza statul evrei si arsenalul sau nuclear ca ameninta pacea mondiala, relateaza AFP.

"Ministrul de Interne Elie Yishai l-a declarat pe Gunter Grass persona non grata in Israel", se arata intr-un comunicat de presa al ministerului.

"Poemul lui Gunter este o tentativa de a atata flacarile urii impotriva statului Israel si impotriva poporului israelian", afirma ministrul, in acest comunicat.

"Daca Gunter doreste sa continue sa-si disemineze operele sale deformate si mincinoase, l-as sfatui sa o fata din Iran, unde va gasi un public care sa-l sustina", a adaugat Yishai.

Intr-o scrisoare adresata "distinsului scriitor Gunter Grass", ministrul adjunct al Culturii din Iran, Javad Shamaqdari, i-a adus sambata un omagiu acestuia, pentru faptul ca "spune adevarul".

Laureatul premiului Nobel pentru literatura Gunter Grass a publicat miercuri un poem in care apara Iranul si afirma ca Israelul, cu armele sale atomice, "ameninta pacea mondiala deja atat de fragila", relateaza AFP.

Intitulat "Ceea ce trebuie spus", poemul in proza a fost publicat de cotidianul german Suddeutsche Zeitung si denunta eventualele atacuri preventive israeliene impotriva siturilor nucleare iraniene ca fiind un proiect ce ar putea conduce la "eradicarea poporului iranian, pentru ca se banuieste ca liderii sai vor sa construiasca o bomba atomica".

In acelasi timp, exista "aceasta alta tara, care dispune de ani de zile de un arsenal nuclear in crestere - chiar daca este mentinut secret - si fara control, pentru ca nicio verificare nu este permisa", a continuat laureatul premiului Nobel pentru literatura din 1999, referindu-se la Israel.

Grass denunta "tacerea generalizata asupra acestui fapt stabilit", deoarece "verdictul de antisemitism va cadea automat" asupra oricui va avea curajul sa rupa aceasta tacere.

"De ce sa nu spun acum (...) ca puterea atomica Israel ameninta pacea mondiala deja atat de fragila? Pentru ca trebuie spus ceea ce ar putea fi prea tarziu maine", explica autorul.

Ministrul israelian al Afacerilor externe, Avigdor Lieberman, a criticat duminica intr-o intalnire cu premierul italian Mario Monti, "cinismul" anumitor intelectuali occidentali.

"Din dorinta de auto-promovare si impinsi de dorinta de a vinde cateva carti, sunt gata sa sacrifice poporul evreu pentru a zecea oara pe altarul antisemitilor dereglati", a spus acesta.

Polemica este vie si in Germania, unde ministurl Afacerilor Externe, Guido Westerwelle, a publicat un editorial in saptamanalul Bild am Sonntag.

Fara a face referire explicita la Gunter Grass, acesta reaminteste ca "Germania are o responsabilitate istorica fata de cetatenii Israelului" si ca a "plasa Iranul si Israelul pe picior de egalitate din punct de vedere moral nu este ceva plin de spirit, ci absurd".

In 2006, Gunter Grass, cunoscut pentru pozitiile sale de stanga, a recunoscut ca a facut parte din Waffen SS in tineretea sa.

Statele occidentale reclama o dimensiune militara a programului nuclear iranian iar Israelul a amenintat in mai multe randuri in ultimele luni ca va ataca siturile nucleare ale Teheranului.

Liderii iranieni fac referire in mod regulat la disparitia statului Israel, pe care il califica drept o "tumoare canceroasa" in Orientul Mijlociu.


Citeste mai multe despre   


















6235 vizualizari

  • +16 (34 voturi)    
    bravo lui ! (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:36)

    radu [anonim]

    in sfarsit, un om curajos, care atrage atentia asupra unui arsenal nuclear necontrolabil (Israel).
    • -2 (12 voturi)    
      mare curaj, intr-adevar! (Duminică, 8 aprilie 2012, 20:32)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui radu

      Uimitor curaj!
      La fel de mult curaj i-a luat si sa faca parte din SS.
      Tot la fel de curajosi a fost (si mai e!) toata intelectualitatea de stanga din Eurpa care le-a tras atatea limbi comunistilor si acum ii pupa duios pe extremistii islamici.
      E o dovada de infinit curaj sa critici o tara democratica din cadrul altei societati democratice.

      In schimb intelectualitatea de stanga nu prea se sinchiseste de libertatea cuvantului si drepturile omului in tarile islamice, nu conteaza decretele religoase (fatwha) de asasinare a scriitorilor (Salman Rushdie) sau a artistilor plastici care critica extremismul islamic.
      • +7 (11 voturi)    
        hehe (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:18)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

        majoritatea celor din SS au fost primiti bine-merci in SUA dupa razboi. Nu asta conteaza, ci ceea ce spune. Cand critica politica Israelului, el nu instiga la ura impotriva POPORULUI Israelian, ci a zanaticilor care il conduc. Asta se confunda voit intotdeauna. Faptul ca sunt impotriva politicii acelui stat nu inseamna ca urasc acel popor. Dar intotdeauna vorbele sunt rasucite astfel incat sa iasa in relief antisemitismul.
        • +1 (7 voturi)    
          hihi (Luni, 9 aprilie 2012, 1:46)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          "majoritatea celor din SS au fost primiti bine-merci in SUA dupa razboi. "
          Am auzit de cazurile unor oameni de stiinta si a catorva din industria de razboi a lui Hitler care au fost teleportati in SUA in timpul sau la sfarsitul razboiului. Dar de aici si pana la "majoritatea" e cale lunga.
          Chiar si in ziua de azi, in momentul in care aplici pentru o viza SUA trebuie sa declari daca ai facut parte din partide naziste etc

          Problema nu e critica la adresa Israelului, ci tacerea de-a dreptul asurzitoare a stangii europene cand e vorba de abuzurile din tarile islamice, sau crimele comise de palestinieni, de terorism etc. La fel cum au tacut complice, sau chiar au ridicat osanale sistemului comunist, si asta muuuult dupa ce erau de notorietate publica crimele comunistilor.
          Inca nu si-a cerut scuze intelectualitatea asta de stanga pentru complicitatea lor cu dictatura comunista, iar Gunter Grass nu si-a cerut scuze pentru duplicitatea lui, asa ca nu au autoritatea morala sa critice un stat a carui existenta e amenintata.

          Atitudinea asta dezechilibrata si vadit partinitoare ma irita pe mine.

          PS: Printre altele, "Toba de tinichea" e unul dintre romanele mele favorite si il consider pe Grass printre marii scriitori ai lumii, dar m-as bucura sa ramana la literatura.
          • +2 (2 voturi)    
            Dezechilibru si ipocrizie (Luni, 9 aprilie 2012, 12:08)

            if0014 [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

            Si la primul articol despre GG am comentat despre situatia din Sudan, unde are loc un genocid de care sunt respinsabili islamistii din nord.

            Si am pus o intrebare unuia care comenta indignat despre "crimele" Israelului:

            Cati oameni au murit in conflictul dintre Israel si Palestina, si cati au murit in Sudan?

            Mi s-a raspuns ca sunt pe aratura, ca ce are Sudanul cu Israelul, si am primit evident multe minusuri. Ca tine.

            Dar vin cu doua rspunsuri.

            In primul conflict ar fi murit in jur de 13.000 - 15.000 de oameni, atat evrei cat si palestinieni, incepand din 1948. Desigur, puteti veni cu nuantari / completari. Nu includem aici razboaiele cu tarile arabe. Dar ar fi interesant sa facem un calcul total pe care sa-lcomparam cu ce e mai jos.

            In al doilea conflict (adica Sudan) izbucnit in 2003 au murit dupa estimarile ONU aproximativ 300.000 de oameni iar 2,7 milioane sunt refugiati. Responsabili?

            Si acum partea interesanta.
            Cati oameni au comentat articolul de pe Hotnews despre George Clooney care a fost arestat la Washington in fata ambasadei Sudanului deoarece protesta impotriva razboiului de acolo?

            Cati si-au dat cu parerea pe Hotnews despre asta?

            0. Adica zero. ZERO.

            Mai e ceva de comentat?
      • 0 (0 voturi)    
        Alta extrema! (Luni, 9 aprilie 2012, 13:18)

        Clerval [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

        Draga Socrates sper ca esti constient ca absolutizezi caricatural o pozitie, categorizand la modul derizoriu un demers (cine critica Israelul nu poate fi DECAT : fascist, antisemit, de stanga (cum se impaca cu prima!?, ma rog), pro extremistislamic (adica suporter al terorismului sadea). Mai mult, cine are pozitia asta nu poate fi si un suporter al drepturilor si libertatilor din tarile islamice (si de aiurea banuiesc).
        Nu stiu cat il reprezinta cele de mai sus pe Gunter Grass si cati din cei care sunt critici in ce priveste lipsa de control asupra arsenalului nuclear israelian cad in categoria de mai sus. Dar in mod sigur te incadreaza pe tine intr- extrema destul de irationala si nefrecventabila.
        • -1 (3 voturi)    
          extrema de centru (Luni, 9 aprilie 2012, 16:22)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui Clerval

          "absolutizezi caricatural o pozitie"
          Precum am spus in alte post-uri, incerc sa aduc un pic de echilibru in discutie. Si avand in vedere ca majoritatea de aici critica doar Israelul si pe evrei, eu cred ca trebuie sa vedem si reversul - adica toate atrocitatile si abuzurile vecinilor Israelului.

          "cine critica Israelul"
          Israelul are multe bube si trebuie criticat pentru ele: abuzurile impotriva palestinienilor, confiscarile de pamant, modul lejer in care-si trateaza extremistii religiosi evrei etc.
          Dar cred ca nu avem nici un drept sa-i criticam doar pentru ca vor sa supravietuiasca. Mi se pare ridicol sa spui ca Israelul ameninta pacea lumii, asta dupa zeci de ani in care Iranul sposorizeaza regimul Assad in Siria, extremisti in Irak, organizatii teroriste gen Hezbollah si Hamas, destabilizeaza Libanul etc

          "fascist, antisemit, de stanga (cum se impaca cu prima!?"
          Prin anii 50, circula o poezioara (o stiu de la bunicul meu):
          "Camarade nu fii trist -
          Garda merge inainte,
          Prin partidul comunist"
          Si asta reflecta un fapt real - multi dintre fostii legionari au devenit vajnici activisti comunisti, cot la cot cu evreii parasutati de la Moscova.
          Explicatia e simpla - numitorul comun intre diverse forme de extremism e prostia, nu ideologia. Sunt milioane de analfabeti sau semi-analfabeti care habar nu au ce e aia "ideologie" si nici macar nu pot sa silabiseasca cuvantul, dar care mananca pe paine toate balivernele extremiste. Cand nu ai prea multa minte si educatie, e mult mai simplu sa vezi lumea doar in alb si negru si sa crezi in povesti de genul "noi suntem cei buni, restul lumii sunt cei rai"

          "in mod sigur te incadreaza pe tine intr- extrema destul de irationala si nefrecventabila. "
          Amice, daca e sa ma injuri macar fa-o cu mai mult patos si talent, ca doar limba romana are resurse bogate in domeniu.
          Am iritat pe multi la viata mea, dar extremist nu ma considera nici unul din cei care ma cunosc in viata reala.
    • -3 (7 voturi)    
      ciudat... (Luni, 9 aprilie 2012, 0:23)

      nicksone [utilizator] i-a raspuns lui radu

      recititi Protocoalele Inteleptilor Zionului. pe care le-au "dovedit" intre timp ca fiind false :D. insa uitandu-ne in jurul nostru la ce se intampla, constatam ca, de peste un secol, tot ce a fost prevazut / planificat sa se intample, se intampla pas cu pas...atentie la modul cum trebuie tratati cei care vorbesc "impotriva"... perfect aplicabil in cazul lui Gunther...
  • +9 (23 voturi)    
    suntem prosti? (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:39)

    sim [anonim]

    De ce nu puteti sa publicati in limba romana poemul sa-l citim si noi ca sa putem intelege cu mintea noastra adevarul?Ne credeti idioti sau vae frica ca ati putea fi categorisiti political incorecti, antisemiti sau mai cine stie cum?
    Nu exista intr-un razboi un singur vinovat de declansarea lui.Stim asta cu toii, nu?
    • +5 (11 voturi)    
      Il gasesti in Romania Libera (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:23)

      TK9 [utilizator] i-a raspuns lui sim

      Google: "Pamflet antisemit. Vezi creaţia literară a laureatului premiului Nobel, Günter Grass, care a şocat Germania."
    • -3 (15 voturi)    
      intrebarea e retorica? (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:48)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui sim

      "Nu exista intr-un razboi un singur vinovat de declansarea lui.Stim asta cu toii, nu? "

      Aici nu ai dreptate.
      Mai citeste comentariile de pe HotNews, si o sa vezi ca SUA si Israelul singurele vinovate pentru toate razboaiele, inclusiv razboiul troian.
      • +5 (9 voturi)    
        pai... (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:22)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

        pai trupele cui sunt in peste peste 84 de tari? Cine nu permite niciunei inspectii ONU sa controleze dotarile nucleare? Cine nu respecta nicio rezolutie ONU? Sa presupun ca ii consideri pe astia de partea buna?
        • -2 (4 voturi)    
          84 tari si 100 de rezolutii (Luni, 9 aprilie 2012, 2:09)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          Trupele unai mari puteri ca si Romania au fost in Irak, Afganistan, Bosnia, Kosovo, Angola etc
          Si poate si in alte locuri dar nu-mi amintesc.
          Sunt de asemenea convins ca avem militari si pe la sediul NATO din Bruxelles, si prin diverse tari NATO in stagii de pregatire.

          Deci daca o mare putere ca si Romania a avut (si are) trupe in atatea parti ale lumii, o tara de 15 ori mai mare si de facto "jandarm mondial" e logic sa aiba trupe in mult mai multe tari.

          In majoritatea zdrobitoare e acolo cu acordul tarilor respective, si pentru multe prezenta SUA e garantia existentei lor.

          Singurele tari in care SUA a intrat fara acordul guvernelor respective au fost Irak si Afganistan - dar si aici au fost in beneficiul si cu suportul unei parti a populatiei.
          Si nu uita ca in majoritatea tarilor astea SUA au efective minimale - personalul de paza la ambasada.
          Asa ca cifra asta de "84 tari" nu spune mare lucru.

          Cat despre rezolutiile ONU - sunt incalcate de ambele parti din conflictul Israel - palestinieni, si ambele parti au comis crime si abuzuri, nimeni nu e curat acolo si nici "partea buna".
          "Partea buna" caut-o in basme si in telenovele.
          • +1 (1 vot)    
            Circula un banc (Luni, 9 aprilie 2012, 10:20)

            caius [anonim] i-a raspuns lui Socrates

            pe vremuri. Despre trupele sovietice.
            - Ce cauta in Cehoslovacia, Cuba, Tarile Baltice, Finlanda, Basarabia ....?
            - Au fost chemati!
            - Si de ce au ramas?
            - Ii cauta pe cei care i-au chemat!

            Asa sa fie si cu americanii?
            • +1 (1 vot)    
              bancuri (Luni, 9 aprilie 2012, 16:25)

              Socrates [anonim] i-a raspuns lui caius

              Bun bancul :-)
              Dar m-as fi bucurat sa spunem si noi pe vremea aia bancuri despre armata de ocupatie americana, daca asa ceva circula prin tari ocupate de ei - cum ar fi Coreea de sud, japonia, Germania, Italia etc
      • +1 (1 vot)    
        Socrates drink hemlock (Luni, 9 aprilie 2012, 10:17)

        caius [anonim] i-a raspuns lui Socrates

        :-) Acum inteleg de ce atenienii i-au intins cupa cu cucuta. Uite ce "cucufonie" a iesit!
        • 0 (0 voturi)    
          Keep drinking the cool-aid! (Luni, 9 aprilie 2012, 16:27)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui caius

          I'll take the hemlock.
  • 0 (10 voturi)    
    libertatea de exprimare si relaxarea! (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:40)

    Eneas [anonim]

    Libertarea de exprimare se înscrie fără îndoială în categoria drepturilor şi libertăţilor fundamentale, consacrată de Constituţia României, revizuită în 2003, articolul 30 prevăzând următoarele: "(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniiilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile
    Conflictul dintre civilizaţii are în centru această problemă, a dreptului individului de a spune orice. Este evident că atunci când oamenii sunt lăsaţi să îşi exprime liber ideile, părerile lor vor varia. În acel moment, trebuie să fim capabili să garantăm existenţa acelor păreri. Libertatea de exprimare nu pretinde în fond nimic. Nu trebuie să urmăm părerea oamenilor, însă trebuie să le oferim dreptul să şi-o exercite. Nu contează acţiunile efective, cât posibilitatea de a acţiona. Atunci când şti că poţi să alegi eşti liber. Chiar dacă vei alege într-un mod tradiţional, libertatea ta constă în ipotetica revoltă, care iată, îţi este permisă
    Dacă credem cu adevărat în libertatea de exprimare, trebuie să învăţăm să fim relaxaţi.
    Dacă vrem să ne apărăm sistemul de valori, trebuie să fim dispuşi să renunţăm la ceea ce avem deja
    Libertatea de exprimare este garanţia progresului social.etc,etc,etc
    • +3 (5 voturi)    
      nooo (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:26)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Articolul 30 de care vorbesti e frumos... dar e contrazis de legea 107/2006, "Art. 6. - Negarea in public a holocaustului ori a efectelor acestuia constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea unor drepturi." Deci nu am libertatea de a avea o alta opinie.
    • +2 (4 voturi)    
      citat din Good Will Hunting (Luni, 9 aprilie 2012, 0:29)

      nicksone [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Am dreptul sã vorbesc în apãrarea mea, d-le
      conform Constitutiei Statelor Unite. Aceasta îmi garanteazã libertatea. "Libertate" în cazul în care ati uitat este dreptul omului sã respire. Si când nu poate respira suficient înseamna cã legile sunt prea dure. Fãrã libertate, omul e o sincopã."
  • +11 (23 voturi)    
    Au procedat corect (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:49)

    gigi [anonim]

    Bineinteles, evreii, vesnicele victime. Nici nu e adevarat ca au intreaga lume sub control.

    (Comentariu anti-semit si nazist care va fi cu siguranta cenzurat de Hotnews cel ,,politically correct")
    • -3 (9 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:36)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Sunt de acord - cu ce ai scris in paranteza.
      • +3 (3 voturi)    
        Israel (Luni, 9 aprilie 2012, 0:32)

        nicksone [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        stiai ca in Ianuarie 2011, Consiliul Europei a APROBAT propunerea lui Catherine Ashton ca baza de date cu datele TUTUROR cetatenilor UE sa fie treansferata in... Israel din considerente de securitate??? aparent, NUMAI Israelul ar putea asigura aceasta securitutate a datelor.

        Chiar ca ne iau astia de prosti...
  • +5 (19 voturi)    
    si cind dracu (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:56)

    efz [utilizator]

    o sa recunoasca evreii ca au asa ceva, dar traiesc bine pe spatele ajutoarelor americane. dar stiu sa ceara controale pentru altii. oare ei sunt mai presus de lege. daca da , sa plece la legea lor si sa nu mai trancane despre niste oameni care chiar sunt niste valori. apropo ei citi laureti de Nobel au,?
    • +1 (13 voturi)    
      non grata (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:15)

      bb [anonim] i-a raspuns lui efz

      Dupa capul vostru nu au dreptul sa declare
      persona non grata pe cine vor.
      Au nevoie de aprobarea unora mai INTELIGENTI
      • +6 (14 voturi)    
        sigur ca evreii au toate drepturile (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:39)

        ginel din obor [anonim] i-a raspuns lui bb

        grass nu mai are dreptul sa calatoreasca in israel.
        i'au luat boii dela bitzikli !
        ce se mai face el, acum ?
    • -2 (6 voturi)    
      ohohoooooo........ (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:28)

      rooster [anonim] i-a raspuns lui efz

      Au o gramada, fii linistit(a).
      • 0 (2 voturi)    
        deh (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:28)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui rooster

        alege si tu unul din gramada aia si scrie-l. Nu evreu din lumea larga, ci din Israel.
        • 0 (0 voturi)    
          uite aici (Luni, 9 aprilie 2012, 3:18)

          dm [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nobel_laureates_by_country
    • -5 (21 voturi)    
      inapoi la scoala! (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:43)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui efz

      Amice, Isaelul nu e parte din tratatul de neproliferare nucleara (NPT) si prin urmare nu e obligat sa recunoasca nimic sau sa accepte inspectii.
      La fel ca si India si Pakistanul, care si-au dezvoltat un arsenal nuclear, nefiind parte din NPT.
      In schimb Correa de Nord si Iranul sunt parte din NPT, si il incalca cu buna stiinta.

      Uite aici cati laureati (sau preferi "citi laureti"?) Nobel sunt evrei - din toate tarile, inclusiv din Israel.
      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates

      Iti ajung?

      Amice, tu n-ar trebui sa te ocupi de asemenea probleme complicate, cateva lectii de gramatica ar fi mai utile.
      • +9 (19 voturi)    
        Esti arogant. (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:24)

        adi [anonim] i-a raspuns lui Socrates

        O spui de parca nesmanarea de catre Israel sau altor state a lui NPT e un lucru bun ?!
        Si spre informarea ta, Corea de Nord nu mai face parte din NPT, s-a retras, deci e OK sa detina nu stiu cate bombe dupa logica ta ? La fel si Pakistanul ? Care Doamne fereste in mana cui pot ajunge ?

        Ce legatura are lista cu lauriatii premiului Nobel ? Si Germania nazista era cu 10 clase din punct de vedere tehnologic si stiintific peste restul lumii si tot au facut lucruri ingrozitoare. Iar holocaustul si purificarile facute de ei au fost realizate tocmai din cauza ca se credeau mai presus de altii si pe evrei, tigani, slavi si asa mai departe ii vedeau inferiori. Vezi ce periculoasa e gandirea ta gen "noi suntem superiori deci avem voie sa [...]" ?

        Israelul trebuie sa invete ca nu sunt cu nimic mai special fata de altii. Asta inseamna sa respecte cu adevarat rezolutiile ONU si sa lase retorica cu antisemitismul de fiecare data cand e criticata.
        • -1 (3 voturi)    
          nu sunt arogant! (Luni, 9 aprilie 2012, 2:20)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui adi

          Dar ma apuca asa o lehamite cand vad cum toti sfertodoctii tin sa ne dea lectii.

          Faptul ca sunt state care nu fac parte din NPT e un lucru prost. Dar si mai prost e ca sunt tari care au facut parte din NPT, si care au incalcat tratatul in mod voit - si aici Iranul, Coreea de Nord etc sunt cap de lista.

          Lista cu premiantii Nobel a cerut-o prietenul tau "efz", care e atata de stupid de antisemit incat nu le recunoaste nici macar succesele intelectuale, care sunt pana la urma un bun al intregii umanitati.
          Nu consider ca Israelul si evreii au drepturi speciale, dar consider ca au un drept elementar, ca si orice alt popor - dreptul la existenta.
          Si mi se face si lehamite de cat trebuie sa le iau apararea pe aici, dar cred ca trebuie sa mai echilibreze cineva balanta - majoritatea comentatorilor sunt atat de partinitori incat daca expui cateva FAPTE demonstrabile esti acuzat de propaganda.
      • +2 (2 voturi)    
        laureati nobel evrei (Luni, 9 aprilie 2012, 8:39)

        jimmy yckx [anonim] i-a raspuns lui Socrates

        da catolici cati sunt ?
        ortodocsi ?
        caci, mai draga, intr'o familie care, de generatii, traieste intr'o tzara, evreu are numai o conotatie religioasa, este o confesiune.

        aici este vorba de israel, nu de evrei ca grupare religioasa.
        cati israelieni au luat nobelul, daca vrei sa fii serios si credibil.

        si obama are un nobel. pentru pace !
        marele pacificator, care ascute sabiile pentru iran, dupa irak si afganistan.

        hai sa nu mai propagandam, sa lucram cu fapte.
        fapte: wagner este interzis in israel, fratzii grimm, la fel alti compozitori, autori, carti, cantece.

        grass nu este un caz singular, de non grata, in israel. irving englezul, si, chiar unii de origine evreieasca.

        ajmadinrahat ala al iranului este non grata in israel. in schimb, "bibi" ar putea calatori cand doreste in iran. ba, cred ca ar fi primit cu covor rosu.:)

        acuzatiile de antisemitizm sunt mai frecvente decat cele pentru tulburarea ordinii publice.
        • 0 (0 voturi)    
          lista lui Nobel (Luni, 9 aprilie 2012, 22:39)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui jimmy yckx

          Cred ca am dezbatut destul subiectul laureatilor Nobel evrei/israelieni, vezi lista de pe wikipedia pe care am trimis-o in alt post, acolo e trecuta si cetatenia/tara in care traiau, si sunt si destui si din Israel.

          Evreii nu sunt numai co-religionari - desi asa am crezut si au initial. Dar dupa ce am vorbit cu multi dintre ei am constatat ca au multe pareri: pe unii nu-i doare de loc de Israel, religie sau poporul evreu, pe cand altii se considera parte a unui popor unitar, indiferent daca in diaspora sau in Israel, si indiferent de cate generatii sunt acolo.
          Nu uita ca au si o limba comuna - ebraica (si chiar dialecte ca si "idis") , traditii comune, etc
          Crezi ca Einstein s-a refugiat din Europa doar pentru ca era german? Si atunci unde sa-i trecem Nobelul - in contul Germaniei?

          Auto-definirea ca si popor e un subiect sensibil si complicat - gandeste-te la situatia romanilor transilvaneni in vremea Memorandumului, sau mai recent moldovenii de peste Prut, romanii timoceni etc
          Ca sa nu mai voirbim de tiganii din Romania, multi dintre ei au aceeasi religie, limba si aspect ca si majoritarii, dar sunt totusi discriminati.

          Obama si nobelul pentru pace - aia e o gluma proasta.
          Bibi e o gluma si mai proasta.
          Iar Ahmadinejad nu mai e gluma deloc, ci de-a dreptul sinistru.

          Nu stiam despre toate interdictiile din Israel, dar mi se pare ridicol, intr-o societate democratica cu acces liber la Internet nu poti sa cenzurezi nimic. Ai vre-un link despre asta?
    • +1 (3 voturi)    
      au destul de multe (Duminică, 8 aprilie 2012, 20:51)

      muhahha [anonim] i-a raspuns lui efz

      Evrei au destui laureati de Premiul Nobel, de exmplu aproape toti (sau toti?) premiati Nobel al maghiarilor sunt de origine evreiasca...dar nu au trait in Israel, ci majoritatea nascuti in Ungaria si au trait si s-au format in Europa sau SUA.
    • 0 (4 voturi)    
      intrebi (Duminică, 8 aprilie 2012, 22:00)

      dw [anonim] i-a raspuns lui efz

      cati laureati ai premiului nobel sunt evrei sau cati sunt din Israel?
      Din Israel - 10. Israelul e stat de vreo 60 si ceva de ani.
      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nobel_laureates_by_country
      Evrei...ai timp sa citesti?
      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates
      PS Populatia evreiasca totala e undeva la 12, hai 15 milioane in lume.

      Fa si tu niste calcule si data viitoare abtine-te sa pui intrebari "incuietoare" doar asa, ca sa te afli intreaba. daca nu vrei sa te faci (iar) de ras.
  • +19 (29 voturi)    
    Evreii au intotdeauna dreptate (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:58)

    sentenced [utilizator]

    cine nu e de acord e antisemit, intolerant si are postere cu Hitler pe perete la el in camera.
  • +9 (17 voturi)    
    cred ca e devastat (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:02)

    hggf [anonim]

    ca nu mai poate vizita o zona de razboi
  • +10 (22 voturi)    
    Ipocrizie (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:24)

    Vlad [anonim]

    Dupa ce ei au fost cei asupriti, acum se joaca de-a vizele si interzicerea drepturilor pentru palestinieni si cei care ii critica.
    • -1 (3 voturi)    
      ... (Luni, 9 aprilie 2012, 1:52)

      Vladuta [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Dumneata nu esti ipocrit, ci ... dus de nas (pardon, ne-informat). Inainte de-a se juca cu bombele prin Israel, inainte de-a inarma proprii lor copii, inainte de-a omori familii intregi de fermieri israelieni (etc....) palestinienii aveau de lucru in Israel si acces la sistemul sanitar isarelian gratuit...
  • +12 (24 voturi)    
    arsenalul nuclear al Israelului (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:30)

    mosck [anonim]

    Adevarul e ca nimeni nu stie ce arsenal nuclear are Israel si ca nu exista niciun control international cand vine vorba de israelieni.
    Are dreptate Grass, cine critica Israelul de azi, automat e asociat cu nazistii de acum 60 de ani.
    Sa mai spunem ceva de cum ii trateaza pe palestinieni? Automat ii sprijini pe teroristi.
    • +4 (8 voturi)    
      Nu stiu ce arsenal nuclear are (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:33)

      Cri [anonim] i-a raspuns lui mosck

      Israelul. Iar in legatura cu tratamentul palestinienilor, hai sa nu uitam cum sunt tratati crestinii in tarile musulmane, inclusiv in Iran (hartuiti, alungati, ucisi).
      Indiferent de cine a inceput, cert e ca acum multe tari islamice sunt destul de radicalizate, si daca mai multe vor face rost de tehnologie nucleara, impreuna cu credinta ca doar ei detin adevarul si ca daca mor ca martiri, ajung in Rai, plus ca Allah ii va ajuta sa impuna adevarata credinta in lume ... Ma rog, sa spunem ca n-o sa fie nici unui nemusulman prea bine. Asa ca, eu sper ca nici Iranul si nici altii sa nu isi mai faca rost de armament nuclear - sunt deja destule tari care il au.
      In partea cu critica Israeluiui asociata cu nazismul, ai dreptate. Si e o greseala din partea lor ca au facut asocierea asta - demonetizeaza si nazismul, si antisemitismul, care au produs enorm de multa suferinta in Europa.
  • -1 (3 voturi)    
    gaze (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:38)

    cristi [anonim]

    http://www.foxnews.com/us/2012/04/08/study-ties-oil-gas-production-to-midwest-earthquakes/?test=latestnews#ixzz1rSWtecl1
  • +13 (23 voturi)    
    Totusi ... (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:01)

    Petronius. [anonim]

    Am citit cu atentie poemul. Nu am inteles ce i se reproseaza autorului !?

    Daca imi veti spune ca poemul este antisemit, atunci am sa va intreb ce insemana antisemitismul ? A fi impotriva politicii duse de guvernantii israelieni insemana a fi antisemit ? ma indoiesc. Oare atunci cand critic jalnicul guvern al Romaniei sunt anti-roman ? cu siguranta nu sunt. Atunci de ce as fi cand critic (alaturi de altii) vremelnicul guvern al Israelului ?

    Autorului i se reproseaza ca acuza Israelul ca ameninta pacea Lumii. Dar acest lucru este evident ! Politicienii de la Tel Aviv au spus clar ca vor ataca Iranul. Mai mult decat atat, au spus clar ca "toate optinule de atac sunt pe masa", ceea ce in limbaj nici macar diplomatic, insemna inclusiv atac nuclear, chimic si biologic.

    Daca este moral, in pararea unora, sa ataci o tara membra ONU doar pentru ca "ti se pare" ca vrea sa faca bombe nucleare, atunci este moral sa o ataci cu bombe nucleare ?

    Si mai am o intrebare: care sunt drepturile pe care le are Israel fata de Iran ? are voie sa il atomizeze cu armamentul din dotare ? se pare ca cei care ma vor injura sunt de acord cu acest lucru.

    Si pentru ca politicienii evrei ne indeamna in aceasta directie, mai am o intrebare, la care chiar as dori raspuns: o tara atacata cu arme nucleare are voie sa raspunda cu arme bacteriologice ? Nu, nu este intrebare retorica.
  • -8 (14 voturi)    
    cred ca ce a cautat a gasit! (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:03)

    mary_ [utilizator]

    Imi pare ca persoana a cautat publicitate, uite ca o are din plin.

    Ce este mai grav este ca unii chiar l-au crezut, exemplu Presedintele Iranu-ului, asa ca apele se tulbura si mai tarein zona...
    • +6 (12 voturi)    
      Gunther Grass acea nevoie de publicitate ? (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:38)

      Radu Humor [anonim] i-a raspuns lui mary_

      A afirma c[ Gunther Grass, un laureat a premiului Nobel, avea nevoie de publicitate e o dovada de imbecilitate.
      El a avut doar curajul sa spuna un adevar pe care il stie toata lumea !
  • +5 (15 voturi)    
    si uite asa (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:07)

    cosminrs [utilizator]

    am ajuns sa ii consider si eu pe everi o molima
  • +2 (10 voturi)    
    io-te fisss (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:16)

    luci30 [anonim]

    ca de.aia il doare in sele .pe d-l Grass.In egocentrismul lor ,in lumea asta exista numai Israel,cea mai cea din toate tarile,cei mai oameni dintre toti oamenii.....cu mentalitatea asta nici nu-i de mirare ca se ajunge la extremisme.....In 2000 de ani modul lor de gindire nu s-a schimbat cu nimic tinind cont ca au salvat de la crucificare un criminal-Baraba- in locul unui pacificator si iubitor de oameni
    • -1 (3 voturi)    
      camaradul (Luni, 9 aprilie 2012, 1:00)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      tovaras gras e doar un criminal nazisto comunist oarecare, domn n-a fost si nu va fi niciodata, mai nea tanacule.
  • +2 (10 voturi)    
    Ipocrizie si falsitate (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:19)

    Kamelot [anonim]

    Evreii ii catalogheaza mereu pe cei care sunt impotriva lor anti-semiti. Bun au avut parte de un holocaust, dar nimeni nu zice nimic de evreii care erau sefii gulagurilor sovietice inainte de cel de-al doilea razboi mondial, in timpul lui si dupa, nimeni nu spune ca ei au fost niste sustinatori ai comunismului si in multe tari au orchestrat revolutii sau revolte. Dau dovada de o falsitate exagerata, o persoana care cat de cat se documenteaza realizeaza ca in Romania nu a existat Holocaust, practic evreii nu au fost deportati in Siberia de la noi din cauza problemei rasiale ci din cauza faptului ca sustineau comunismul si creau disensiuni in interiorul tarii in timp ce tara se angajase intr-un razboi. Evreii si-au meritat Holocaustul, si nici dupa el nu s-au invatat minte, mereu pozand in victime cand impotriva arabilor au fost niste agresori.
  • +4 (10 voturi)    
    Pot sa ma declare si pe mine (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:20)

    TK9 [utilizator]

    persona non grata in Israel. Ma doare fix acolo.
  • -3 (9 voturi)    
    Fericirea a VII-a. What must be said. (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:29)

    TK9 [utilizator]

    Care este a șaptea fericire și ce înțeles are?

    “Fericiți făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema” (Matei 5, 9).

    Facatori de pace sunt, in sfarsit, toti cei care prin sfaturile, stradaniile si faptele lor impiedica razboaiele intre oameni.

    Porunca de a face pace se adreseaza tuturor, precum citim in epistola catre evrei: ”Cautati pacea cu totii si sfintenia, fara de care nimeni nu va vedea pe Domnul” (Evr. 12, 14).

    In "lumina" ultimelor ievenimente, se pare k trebuie sa reformulam. Ceva de genul:

    “Fericiți făcătorii de pace, că aceia ANTISEMIȚI s-ar putea chema dacă nu sînt atenți ce vorbesc”.
  • +5 (13 voturi)    
    guvernul isrelian (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:35)

    ady [anonim]

    ar trebui sa primeasca interdictie pe teritoriul UE pt arsenalul nuclear detinut..este clar ca au la indemana mijloace pe care nu ar trebui sa le detina amenintand pacea in regiune
  • -2 (10 voturi)    
    Oare!!!! (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:55)

    Mihai [anonim]

    Oare cine arunca in aer biserici, oare cine sunt teroristii fanatici si spalati pe creier!!!
  • +1 (5 voturi)    
    anti anti (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:57)

    bai [anonim]

    mi-e greu sa adaug un comentariu cat de cat pertinent fara sa fi citit poemul intai, dar totusi:
    O atitudine anti-semita e la fel de gresita precum o atitudine anti-iraniana, anti-romana, anti-maghiara.
    O atitudine anti-prostie nu pare o prostie:
    http://serendip.brynmawr.edu/serendipia/Stupidity.html

    Cu toate acestea, mi se pare inacceptabil sa lasi sa ajunga controlul unui arsenal atomic pe mana fanaticilor religiosi, fie ei crestini sau musulmani. Ma gandesc doar la crestini nostri care nu se tem de apocalipsa, ba chiar si-o doresc. Ei sunt...curati, nu au de ce se teme, isi doresc apocalipsa. Pericolul ca un fanatic religios sa declanseze un dezastru nuclear este mult mai mare intr-un stat religios. In consecinta, militez impotriva inarmarii nucleare a unui stat religios
    • +8 (14 voturi)    
      Pai evreii sunt cei mai mari fanatici religiosi (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:53)

      bonanza [anonim] i-a raspuns lui bai

      "Cu toate acestea, mi se pare inacceptabil sa lasi sa ajunga controlul unui arsenal atomic pe mana fanaticilor religiosi, fie ei crestini sau musulmani."

      Rid in hohote. Pai nene, daca nu stiai, evreii, care sunt cei mai mari fanatici religiosi cunoscuti de rasa umana, detin arma nucleara. Insa, normal, propaganda evreiasca functioneaza struna. Tot ceea ce nu este pro american si pro evreu este automat fanatic religios si terorist. Inchizi ochii la holocaustul la care ii supun evreii pe palestinieni pe pamintul lor? Sau asta nu este fanatism religios? Iranul are tot dreptul sa-si dezvolte arma nucleara intrucit sunt amenintati de armenle nucleare evreiesti.
      • 0 (4 voturi)    
        CORECT! iata dovada in imagini (Duminică, 8 aprilie 2012, 22:43)

        haredim [anonim] i-a raspuns lui bonanza

        http://www.dailymail.co.uk/news/article-2102087/Rooted-tradition-Amazing-pictures-segregated-Orthodox-Jewish-wedding-Israel.html
      • +1 (5 voturi)    
        Da, dar nu sunt la fel de periculosi (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:26)

        Cri [anonim] i-a raspuns lui bonanza

        In primul rand, spre deosebire de Islam, iudaismul nu e o religie prozelitista, din cate stiu. Nu este prevazut in religia lor ca trebuie sa-i converteasca pe ceilalti. In al doilea rand, din punctul lor de vedere, dumnezeu le-a fixat un teritoriu, pe cand in islam, credinciosilor li se cere sa raspandeasca islamul. In al treilea rand, musulmanii sunt tratati bine sau lasati sa-si vada de ale lor, atat in Israel (cand sunt pasnici) cat si in tarile crestine. Pe cand cei de alta religie (inclusiv crestini) sunt hartuiti in tarile musulmane.
      • 0 (6 voturi)    
        o fi (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:35)

        bai [anonim] i-a raspuns lui bonanza

        Dar Romania se declara un stat laic (da, marea majoritate a cetatenilor sunt reigiosi, dar STATUL ESTE LAIC), asa si Israelu este un stat laic. Pe cand Iranul erte Republica Islamica. Statul Iranian nu este laic. Asupra acestui fapt voiam eu sa atrag atentia, nu uitati, aia se administreaza prin religie, nu fac separatia dintre religie si stat. Si nu au o religie toleranta, din cate am auzit.

        Departe de mine ideea de a-i sustine pe "jidani", dimpotriva, cred ca ei sunt factorul cel mai destabilizator din regiune Din cate am auzit/citit, se pare ca au efectuat epurari etnice. Blestemu istoriei, repetarea la infinit a aceluias... ?dezastru?, asa cum i-a "sapunit" Hitler ii sapunesc ei acuma pe arabi. Inacceptabil si intolerabil. La fel cum inacceptabil si intolerabil mi se pare ca un stat RELIGIOS sa detina arsenal atomic.
        In speranta ca intr-un final m-am facut cat de cat inteles, justifica-mi te rog, din nou, de ce ar trebui sa primeasca un fanatic religios acces la bomba atomica?
  • +8 (16 voturi)    
    Suparare (Duminică, 8 aprilie 2012, 18:58)

    sase sase [utilizator]

    Cand aud asemenea stiri mai ca imi vine in gand sa ma declar antisemit,desi sunt un om tolerant.Dar pretind aceeasi toleranta si de la ceilalti.Cat priveste arsenalul nuclear,orice stat detine asa ceva ,ca se numeste SUA,Rusia,Israel sau Iran constitue un pericol la adresa pacii nu nmai in zona respectiva ci pe plan mondial.Asa ca nu vad de ce s-a ofuscat acel Itic,ministru de externe.
    • +2 (4 voturi)    
      cred ca incurci borcanele (Luni, 9 aprilie 2012, 3:24)

      dw [anonim] i-a raspuns lui sase sase

      ce tot atata agitatie?
      ce, s/a emis vreo fatwa pe numele lui, sau ce?
      e persona non grata intr-un stat care are tot dreptul sa decida cine intra in acel stau sau nu.

      lasa ca are unde mere in vacanta, Argentina e la doi pasi:)
  • +2 (8 voturi)    
    ha ha ha ha ha ha ha! (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:17)

    gimini [utilizator]

    Exact cum scriam in comentariul meu din 4 aprilie, ora 16:31, la articolul de pe Hotnews in care era prezentat prima oara poemul lui Grass ("Gunter Grass, laureat al premiului Nobel pentru literatura: Nu voi tacea. Israelul, cu armele sale atomice, ameninta pacea mondiala"). De acum e mancat! Sa te tii artilerie grea si "oameni de bine" care il vor manca cu fulgi cu tot pe neamt! :)))
  • +2 (8 voturi)    
    ipocrizie... (Duminică, 8 aprilie 2012, 20:52)

    popitu' [anonim]

    israelul face in palestina exact ceea ce evreii au patimit in perioada nazismului... insa al naibii e cel care spune chestia asta sus si tare... e un antisemit !... Herr Grass a devenit intre timp un exemplu pt mine. A venit timpul sa spunem lucrurilor pe nume.
  • +2 (8 voturi)    
    Israelul e statul ala mai cu mot ..... (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:12)

    Bula Romanul [anonim]

    Tot cu mot mai e ceva ....
    Cand e vorba de Iran, sar cu totii de c...r in sus, cand e vorba insa de Israel ..... tat cu totii ca mortu'n papusoi.
    Pai ne-am cam saturat, baietzi, de aceasta politica pentru tampiti.
    De cand sunt israelienii doar baietzii buni si ailalti sunt cei rai?
    De cand israelienii omoara fara discernamant oameni nevinovati in Gaza, femei, copii si batrani?
    Israelienii au omorat mai multi civili decat au facut-o vreodata iranienii in istoria moderna.
    ....... si bineinteles, ca ei o dau inainte cu holocaustul ....
    Au gasit punctul slab si il speculeaza ca nimeni altcineva.
    Numa' ca ne-am saturat de atata smiorcaiala facuta cu un scop anume.
    • +1 (5 voturi)    
      Gunther Grass,,,, (Luni, 9 aprilie 2012, 8:44)

      emilia [anonim] i-a raspuns lui Bula Romanul

      Cred ca ar trebui sa traim putin in Israel si dupa aceea sa avem opinii pertinente ,nu patimase!
      • -1 (1 vot)    
        Ete scart! Opinii pertinente... (Luni, 9 aprilie 2012, 10:33)

        Kapparot [anonim] i-a raspuns lui emilia

        http://www.youtube.com/watch?v=PccGaPRJB5k
  • +1 (5 voturi)    
    Cica: mai taca-ti fleanca (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:04)

    Gica [anonim]

    O sa moara si asta in max. un an. Natural... nu ?!
    • -2 (4 voturi)    
      macar (Luni, 9 aprilie 2012, 1:03)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Gica

      de-ar crapa gunoiul asta brun roscat, la camaradul tovaras gras ma refeream.
  • +2 (6 voturi)    
    de ce nu permite israelul control la bazele sale (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:09)

    r [anonim]

    militare ? nu are arme nucleare !? sa fim seriosi ...
  • -3 (7 voturi)    
    Gunter Grass e un bou ! (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:10)

    bm [anonim]

    Islaelul este al 51 stat al USA , asa cum am vrea si noi sa fim...!..Avangarda aparatorilor civilizatiei occidentale..!
  • -1 (1 vot)    
    arsenalu nuclera din om (Luni, 9 aprilie 2012, 9:48)

    ilarion [utilizator]

    de ce nu se spune cu ce tehnologie a fost construit acest arsenal mai mare decat FR GE si UK
    si ca sporeste cu cca 50 focoase anual
    care sunt de fapt tintele si directiile exacte
  • 0 (2 voturi)    
    Evreii conduc lumea, iar lumea e a diavolului (Luni, 9 aprilie 2012, 17:58)

    Metec [utilizator]

    Evangheliile clarifica foarte bine si incomod acest adevar, spus chiar de Mantuitor: evreii sunt fiii Diavolului, iar lumea apartine acestuia. Faptul ca nu poti spune nimic impotriva evreilor inseamna, desigur, ca ei sunt SEFII LUMII. Iar lumea apartine Diavolului, care a furat-o lui Dumnezeu. E bine sa ne amintim lucrurile acestea, acum, cand intram in Saptamana Patimilor Mantuitorului!
    De aceea, evreii trebuie convertiti la crestinism, aceasta fiind singura lor salvare, pe care insa o refuza de 2000 de ani. Rezultatul? Ei sunt o natiune fara liniste, mereu in conflict cu vecinii si cu Dumnezeu. Si asa vor ramane, pana cand vor intelege Cuvantul Lui, Evangheliile. Se pare ca mai avem de asteptat, insa...
    • 0 (2 voturi)    
      genial! (Luni, 9 aprilie 2012, 21:04)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui Metec

      "acest adevar, spus chiar de Mantuitor: evreii sunt fiii Diavolului"
      Zau asa ?
      Nu uita ca Iisus a fost evreu.
      Cu alte cuvinte Fiul lui Dumnezeu a spus ca e fiul diavolului?
      Genial!

      Toata Biblia e doldora de faptele poporului "ales", si tu din asta ai inteles ca poporul ala e al diavolului?
      Inca o data - genial!

      Pana si ideea de Mantuitor (Messia) e evreiasca, la fel ca si sarbatoarea Pastilor.
      Sau asta nu ti-au explicat la OTV?

      Cat despre covertirea la crestinism (care nu e decat o secta iudaica pana la urma) a evreilor - iarasi genial!

      De unde iesiti voi astia?
      • 0 (0 voturi)    
        Ia si citeste evngheliile! (Luni, 9 aprilie 2012, 22:33)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

        Ioan 8, 38: "Stiu ca sunteti samanta lui Avraam, dar cautati sa Ma omorati, pentru ca cuvantul Meu nu incape in voi".
        Ioan 8, 39: "Eu vorbesc ceea ce am vazut la Tatal Meu, iar voi faceti ceea ce ati auzit de la tatal vostru."
        Ioan 8, 44: "Voi sunteti din tatal vostru diavolul si vreti sa faceti poftele tatalui vostru."

        Daca vrei sa nu fii ignorant obraznic, inapoi la scoala!
        • 0 (2 voturi)    
          Ia si citeste orice altceva! (Marţi, 10 aprilie 2012, 0:36)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui Metec

          Cred ca ar trebui sa-ti schimbi nickname-ul in ceva mai potrivit, cum ar fi Savonarola.
          Erasmus din Rotterdam a fost un avocat al tolerantei si un spirit renascentist.

          Faptul ca citezi din Biblie ca sa justifici un discurs antisemit e de-a dreptul sinistru.
          Nu e nici o deosebire intre tine si inchizitorii din evul mediu sau jihadistii de azi, care vor sa-si impuna credinta prin orice mijloace.

          O noua mostra a religiei iubirii...
          • 0 (0 voturi)    
            Iar scrii fara sa stii! (Marţi, 10 aprilie 2012, 9:44)

            Metec [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

            Erasm din Rotterdam a fost un spirit tolerant si renascentist, dar a fost si un crestin autentic. A fost chiar de meserie preot, daca nu ma insel. Nu exista un crestin care sa nu creada in Evanghelii, in totalitatea lor.
            Eu mi-am ales acest pseudonim pentru ca mi-a placut cum Erasm a surprins esenta eroica si ridicola a prostiei umane.
            Cat despre pseudonimul tau, ce sa mai zic?! Sper ca te-ai gandit la fotbalist, nu la filozof...
  • 0 (0 voturi)    
    teroare...terorism (Luni, 9 aprilie 2012, 22:31)

    luci30 [anonim]

    in ultima suta de ani ,omenirea prin cite faze de teroare atrecut???dupa ce a reusit tiris-grapis sa scape de ,,teroarea religioasa,,a urmat teroarea razboaielor,teroarea armelor nucleare,a comunismului ,a capitalismului,a terorismului, a recesiunii economice.....si tot asa intr-o vesnica teroare psihica s fizica....cind se va trece la o colaborare???? cind vor ramine o mina de oameni pe gramezi de aur care nu are nici o valoare ptr. ca nu va mai fii cine sa io dea


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version