Ministrul turc al Afacerilor Europene: Nevoia Turciei de aderare la UE scade pe zi ce trece. Nu mor caii cand vor cainii

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 4 aprilie 2012, 16:15 Actualitate | Internaţional


Ministrul turc al Afacerilor Europene, Egemen Bagis, a afirmat miercuri ca nevoia Turciei de aderare la UE scade pe zi ce trece si a apreciat ca nu exista state membre care se opun accederii acestei tari la spatiul european, ci doar politicieni aflati in campanie electorala, relateaza Agerpres.

"Nu pot sa spun ca in UE exista vreo tara care sa poata impiedica Turcia sa adere la Uniune, exista numai oameni politici si mai stim foarte bine ca scopul acestor oameni politici nu are legatura nici cu UE, nici cu tara lor, ci este direct legat de o perioada de campanie electorala. Turcia a manifestat multa rabdare si a asteptat 45 de ani pentru a incepe negocierile in vederea aderarii. Nevoia Turciei de aderare la UE scade cu fiecare zi care trece, in timp ce nevoia UE legata de Turcia creste cu fiecare zi ce trece. Romanii au un proverb foarte frumos care spune: 'Nu mor caii cand vor cainii'', a spus Egemen Bagis, care este si negociator-sef al Turciei cu Uniunea Europeana.

El a sustinut ca in spatele acestor afirmatii se afla cifre pragmatice.

"Una dintre problemele de azi cu care se confrunta UE este criza economica. Turcia a demonstrat ca este una dintre cele mai dinamice economii cu o crestere de 8,9% anul acesta si 8,5% anul trecut. O alta problema a UE este problema energetica, iar Turcia dispune de 70% din resursele energetice. O alta problema a UE este imbatranirea populatiei, iar Turcia dispune de o populatie tanara si dinamica, media de varsta fiind de 28 de ani. UE se confrunta in continuare cu diverse probleme precum terorismul, dorinta de autonomie a anumitor regiuni, in timp ce Turcia dispune de armata deosebit de puternica si de bine pregatita", a afirmat oficialul turc, care efectueaza o vizita la Bucuresti.

El a subliniat ca Turcia este de partea solutionarii pacifiste a problemelor, dupa ce a fost intrebat daca evenimentele din Siria ar putea fi o piedica pentru aderarea la UE.

"Traim intr-o lume in care evenimentele pot influenta si pe altii, dar in conceptia noastra daca arde casa vecinului atunci trebuie sa intervii pentru ca poate sa-ti arda si tie casa. Suntem de partea solutiilor pacifiste care duc la rezolvarea problemelor. Iata de ce vrem sa intram in UE", a spus ministrul turc.

Pe de alta parte, Egemen Bagis s-a aratat nemultumit de faptul ca, desi Turcia este membra a uniunii vamale, cetatenii sai au nevoie de viza, precum si de faptul ca in ultimii cinci ani tara sa nu a fost invitata la nicio reuniune la nivel inalt a UE.

El este nemultumit si de faptul ca in cazul aderarii Turciei se aduce in discutie problema cipriota, insa aceasta nu a reprezentat o problema pentru aderarea Ciprului la UE.

Ministrul turc al Afacerilor Europene a facut aceste declaratii cu ocazia semnarii, impreuna cu omologul sau roman, Leonard Orban, a memorandumului de intelegere romano-turc in domeniul afacerilor europene.


Citeste mai multe despre   
















2396 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    aroganta sau amenintare (Miercuri, 4 aprilie 2012, 16:44)

    sorin [anonim]

    O fi Turcia puternica acum, dar baza dezvoltarii sale nu e solida. Se pare ca ii apuca nationalismul musulman (cum o mai fii si asta?), ceea ce nu-i va duce in UE.
    De 45 de ani asteapta sa fie invitati? De citi ani refuza solutionarea situatiei din Cipru?
    • +6 (8 voturi)    
      TURCIA_Tara asiatica_Nu are ce cauta in UE (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:18)

      Ieremia Condurache [anonim] i-a raspuns lui sorin

      Vocatia geografica a UE nu este europeana.
      Nici spiritul nu e european. doar o parte din treccut/istorie. Parte pe care e bine sa o lasam in colbul ei.

      Turcia poate sa ramana un partener privilegiat, sa aiba acorduri speciale, DAR NU VA FI NICIODATA MEMBRU AL UE.

      Asa cum nici Maroc, car a depus la un moment dat cerere de aderare, nu va fi vreodata membru UE.
    • 0 (4 voturi)    
      da si nu (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:23)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      ai dreptate cu privire la dezvoltarea nesigura a Turciei, dar nu-mi da ca exemplu UE. UE e un organism multicefal, care si-a dovedit pe deplin slabiciunea. Nu poti avea moneda unica fara un guvern unic si un control total asupra investitiilor. Deci ar presupune renuntarea totala la suveranitate nationala.
  • +4 (10 voturi)    
    Turcii sunt niste parteneri pragmatici si corecti (Miercuri, 4 aprilie 2012, 16:51)

    Metec [utilizator]

    Eu sunt de acord sa fim prooccidentali, insa asta nu inseamna sa fim anti-orientali. O relatie economica si politica buna cu Rusia, Turcia, China este de dorit, in mod evident. Nici Occidentul nu este anti-oriental, mai ales pe taramul pragmatic al economiei. Trebuie sa insistam mai mult pe comertul cu pietele din Est, mai ales in perspectiva ingrijoratoare a recesiunii economice europene.
    • +2 (8 voturi)    
      Ammai avut noi relatii cu turcii (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:25)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Si dupa aceste relatii am platit tribut vreo 400 de ani. Unii chiar nu invata din istoria lor. Sa ai incredere in turci ar fi precum sa ai incredere intr-o femeie cur.a.
      • +1 (5 voturi)    
        lasa-i (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:08)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui FLORIO

        ca astia sint comunisti corecti, antirasisti, etc,. iubitori de muslimani, antioccdentali si antiromani.
        Bine ca au acces la internet.
  • +6 (12 voturi)    
    istorie (Miercuri, 4 aprilie 2012, 16:58)

    moise [anonim]

    turcii sunt 'parte' din europa de nici 500 ani, de cand au ucis si jefuit constantinopolele, vechea capitala a imperiului roman de rasarit, darimind crucea de pe maretea catedrala crestina sf. sofia, veche de 1000 de ani la acea data.
    de atunci au ucis sute si sute de mii de crestini (greci, serbi, bulgari, romani, armeni, maghiari, italieni etc), visand doar sa ridice semiluna pe vatican si sa distruga crestinismul.
    turcii nu au ce cauta in europa, islamul si democratia sunt incompatibile.
    • +3 (7 voturi)    
      Foarte corect... (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:15)

      monarch [anonim] i-a raspuns lui moise

      Turcii sunt conjunctural pe val , bazele economiei lor sunt slabe si a te lauda cu o medie de varsta si cu o armata pternica e putin deplasat. Cultura lor nu este europeana si islamismul se manifesta la foarte multi turci , unii o afiseaza dar cei mai multi nu.Ei urasc Europa pentru ca Europa este civilizata si creeatoare pe cand Turcia este razboinica si traieste din comert si saervicii.Turcii nu au creeat NIMIC si au o singura personalitate de talie europeana - Kemal Ataturk , restul sunt negustori...La noi au adus evaziunea si legumele
    • +1 (9 voturi)    
      Reveniti in prezent, va rog! (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:20)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui moise

      Lupta religioasa si razboaiele au incetat demult, domnule, nu mai sunt nici turcii, nici crestinii de altadata! Va sfatuiesc sa mergeti in Turcia intr-o calatorie fara destinatii precise si va veti convinge. Sunt o natiune moderna si liberala, chiar daca inca destul de traditionala. SUnt oameni primitori si le plac romanii foarte mult (spre deosebire de occidentali, dupa cum se stie). Va veti simti bine si va veti intoarce cu alte opinii. Garantez.
      • +1 (3 voturi)    
        Turcia turistica (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:49)

        Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui Metec

        Erasm, unde-ai fost în Turcia? În Antalya? La Kusadasi? La plajă? Ai vizitat Efesul? Ţi-a plăcut că ai mâncat pe săturate, şi turcii rânjeau prietenoşi?

        Nu cunoşti Turcia, prietene. E o ţară unde principala minoritate naţională, kurzii, sunt persecutaţi cumplit. Cealaltă mare minoritate naţională, grecii, au fost masacraţi la propriu...

        Turcii nu au vocaţie europeană. Nu mă crezi? Încearcă să te plimbi prin Constantinopol cu o cruce pe tricou.
    • -3 (5 voturi)    
      1/2 (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:25)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui moise

      din cate vad eu, Talmudul a facut mult mai multe victime decat Coranul.
    • +1 (3 voturi)    
      si asa (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:25)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui moise

      sint mult prea multi musulmani in europa.
      Sa plece mai intii din cipru, erdogan sa dispara, si dupa aia mai stam de vorba. Daca n-au nevoie de europa, cu atit mai bine.
  • +3 (3 voturi)    
    nu stii cum e mai bine: (Miercuri, 4 aprilie 2012, 17:32)

    BANCHER [anonim]

    ca Turcia sa intre, sau sa nu intre in UE....
    Turcia este singura tara din lume cu care avem un comert excedentar, adica suntem pe + . In relatia cu UE suntem pe -.
    Insa si sa te trezesti invadat de cateva milioane de turci, parca nu iti convine. Ce nu au luat cu sabia, iau cu politica
    Grea decizie!
  • 0 (2 voturi)    
    Turcia membra a UE !? (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:29)

    Soleiman [anonim]

    Posibil da , probabil ... mai vedem...
    Nu poti judeca o natiune doar pe baza istoriei, unele argumente prezentate sunt valabile. Adica a fost buna ca parte a politicii de "containment" si nu este mai departe. Cat priveste crimele, hai sa privim obiectiv istoria europenilor, sa spunem de la inceputul evului mediu, ca sa pastram linia istorica precizata anterior, razboiul de 100 de ani si de 30 , protestanti vs. catolici, Imperiul Britanic, Spaniol ( vz eg. Torquemada), vesnicii europeni, nemtii si rusii, parca acum jumatate de secol, nu !
    Intrebarea este avem nevoie de Turcia in UE (si cat de mult putem intarzia cu raspunsul )?
  • 0 (0 voturi)    
    nu uitati (Duminică, 22 aprilie 2012, 1:57)

    Calin [anonim]

    Daca Imperiul Otoman ar fi aplicat politica Imperiului Spaniol de convertire a Americii Centrale si de Sud, nu ramanea picior de ortodox in Balcani. Am fi auzit de cateva sate grecesti prin Epir, cateva sate sarbesti pe langa cazanele Dunarii si cateva sate romanesti pe valea Prahovei. Am fi trait in rezervatii precum amerindienii.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version