Orasul estonian Tallinn va deveni prima capitala europeana cu transport public gratuit

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 26 martie 2012, 18:39 Actualitate | Internaţional


Tallinn, capitala Estoniei, va institui din 1 ianuarie 2013 gratuitatea pe transportul in comun, primarul localitatii spunand ca aerul va deveni mai respirabil in orasul care va ajunge "nava amiral a miscarii ecologiste in Europa", noteaza AFP. Criticii spun insa ca e doar o masura populista si ca orasul are destule probleme, nefiind suficient de bogat pentru o astfel de decizie.

Masura intra in vigoare la 1 ianuarie 2013 dupa ce trei sferturi din cei care au participat la un sondaj pe aceasta tema au spus ca sunt de acord cu transportul public gratuit.

Primarul din Tallinn spune ca este o premiera pentru o capitala din UE si adauga ca masura va face ca aerul sa fie mai respirabil in capitala care este vizitata mai ales de rusi si finlandezi.

Compania de transport in comun din Tallinn isi acoperea 33% din cheltuieli prin vanzarea de bilete, arata cifrele oficiale. Criticii spun ca masura este una populista si adauga ca s-au cheltuit 280.000 euro pentru un referendum cu rezultat previzibil. In plus, oamenii strazii ar putea incepe sa foloseasca mijloacele de transpot pe post de adapost, acum ca totul va fi gratuit.

Tallinn are cam 400.000 de locuitori, o treime din populatia tarii. Estonia a intrat in 2004 in UE si a adoptat euro in 2011.


Citeste mai multe despre   
















3675 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    BRAVO! (Luni, 26 martie 2012, 20:31)

    se [anonim]

    Foarte frumos! Chiar daca sunt alte ganduri la originea acestei decizi, dar ar putea face viata pe terra mai frumoasa!. BRAVO oricum.
    • -1 (1 vot)    
      aberezi (Luni, 26 martie 2012, 21:19)

      dude [anonim] i-a raspuns lui se

      pai acuma sa ne apucam sa stam toti in orase? dupa cate sti pe langa orasele mari din vest sunt foarte multi sateliti de unde vine lumea la lucru in oras(eu sunt un caz de exemplu). acesti oameni nu au tot timpul conexiuni cu reteaua de transport public decat cu masina, dar dupa cum spui tu ei trebuie sa plateasca taxe pentru ca cei care stau in oras sa mearga gratis! pei cum BRAVO?!?!? pai sti ce se va intampla? vor creste preturile imobiliarelor si se va construi mai mult astfel incat orasul va devenii mai ocupat si din cauza asta si mai poluat! acuma la talin poate isi permit dar la un oras ca Paris, Viena si Frankfurt ar fi o aberatie! pai gandestete ca parisul propriuzis are populatie parca sub 1 milion si restul vin din suburbii! la fel si in frankfurt unde in timpul zilei vin cca 1 milion de oameni la munca de pe langa... pai de ce sa plateasca ei taxe pentru cei care stau in oras? sau daca nu atunci invers..de ce sa plateasca cei care stau in oras pentru cei care folosesc reteaua fara sa plateasca taxe locale in oras! astea sunt aberatii politicianiste..este ca si cum ai intreba oamenii daca vor sa plateasca taxe! fal la nivel national si mai povestim! eu asi fi de acord ca alimentele de baza sa fie gratis... de exemplu.in fine...
  • 0 (0 voturi)    
    Este o abordare complet gresita! (Luni, 26 martie 2012, 21:04)

    Cristian Ioan [anonim]

    Foarte bine ca vrea sa faca aerul mai respirabil.
    Iar transportul public trebuie sa fie SUBVENTIONAT.
    Dar gratuit?!
    Nici pe vremea comunismului nu era gratuit (nu numai la noi, as fi auzit daca in capitala vre-unuia din statele socialiste vecine era trasnportul gratuit!).
    Pur si simplu nu poate exista activitate economica "gratuita"!
    Ca sa reprezinte o alternativa atragatoare fata de masina personala, transportul public trebuie sa fie BUN: acoperire completa a orasului, un numar suficient de autobuze si troleibuze, conditii civilizate, culoar special ca sa nu fie blocate in trafic, etc. Nu este necesar sa fie "gratuit"!
    • 0 (0 voturi)    
      si sa coste (Marţi, 27 martie 2012, 15:35)

      efz [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

      5 euro un bilet simplu ca prin alta capitala europeana?
      • 0 (0 voturi)    
        dar vezi si veniturile! (Marţi, 27 martie 2012, 21:26)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui efz

        La prima vedere, 5 E un bilet simplu ni se pare foarte mult. Dar trebuie vazut si cat este PIB-ul, cat sunt salariile in "alte capitale europene"!
  • 0 (0 voturi)    
    Am putea s-o facem si in Bucuresti (Luni, 26 martie 2012, 21:07)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Avem o singura problema: Bucurestiul are mai multi locuitori decat Estonia...
  • 0 (0 voturi)    
    Excelenta masura (Luni, 26 martie 2012, 22:22)

    V.R. [utilizator]

    Estonienii au ajuns la concluzia ca merita sa ai un transport public gratuit, pentru ca nimeni nu plateste pentru discomfortul, praful si problemele de sanatate datorate gazelor de esapament ale masinilor personale. Ca bonus, se elimina blatistii: probabil toti locuitorii orasului vor plati o taxa pentru buna functionare a transportului in comun.

    Din pacate sistemul nu poate fi aplicat la noi. Asta pentru ca banii respectivi ar fi sifonati de baietii destepti, in timp ce sistemul ar fi lasat in paragina si nu imbunatatit. Chiar si doar din subventii de la stat + bilete se intampla la fel in majoritatea marilor orase din tara.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version