Ofiterul secund de pa nava de croaziera Costa Concordia a declarat in fata judecatorilor ca Francisco Schettino, capitanul vasului, nu a putut vedea aparatele de comanda atunci cand vaporul s-a lovit de stanci, in apropiere de coastele Toscanei, naufragiul soldandu-se cu moartea a cel putin 25 de persoane, transmite DailyNews. Un avocat al ofiterului Ciro Ambrosio a spus ziaristilor, la finalul audierilor desfasurate sambata cu usile inchise, ca Schettino nu purta ochelarii in momentul in care nava a naufragiat, langa insula Giglio.

Francesco SchettinoFoto: Agerpres

"Schettino isi lasase ochelarii de citit in cabina si i-a cerut in mod repetat lui Ambrosio sa se uite la radar, pentru a controla ruta", a declarat avocatul ofiterului secund, Salvatore Catalano.

Capitanul Schettino este acuzat de omucidere, provocarea unui naufragiu si abandonarea vasului. El se afla sub arest la domiciliu.

Avocatul lui Schettino, Bruno Leporatti, nu a raspuns acuzatiilor aduse de ofiterul secund, insa a criticat "campania media" impotriva clientului sau.

Leporatti a respins si un articol din cotidianul britanic Daily Mail, care sustinea ca Schettino a distrus un alt vas, Aida Blu, pe care l-a condus prea rapid intr-un port din Germania, in iunie 2010. "Presupusul incident a fost determinat de faptul ca vaporul nu a fost ancorat corespunzator. Schettino nu a fost sanctionat de Costa Cruises si nici nu a fost informat de autoritatile portuare in legatura cu vreo infractiune", a afirmat avocatul.

Procurorii il acuza pe Schettino (51 de ani) ca a condus Costa Concordia mult prea aproape de tarm, abandonand apoi nava in timp ce multi dintre cei 4.200 de pasageri si 1.000 de membri ai echipajului se aflau inca la bord. Sapte persoane sunt inca date disparute si se presupune ca au decedat.

Judecatoarea Valeria Montesarchio a numit sambata patru experti care sa analizeze inregistrarile de la bordul navei si sa prezinte un raport pana la 21 iulie.

Se asteapta ca procurorii sa foloseasca informatiile obtinute din analiza inregistrarilor pentru a decide daca ii pun sub acuzare si pe ceilalti ofiteri de pe vas sau pe directorii companiei Costa Cruises, proprietara vaporului.