Oficial palestinian: Israelienii au prezentat frontiere imposibile. Ne-au spus ca Ierusalimul e in afara discutiei

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 29 ianuarie 2012, 13:09 Actualitate | Internaţional


Israelul a prezentat un proiect de demarcare a frontierelor viitorului stat palestinian imposibil de acceptat, in timpul discutiilor "exploratorii" care s-au derulat in aceasta luna la Amman, a declarat duminica, pentru AFP, un oficial palestinian, care a solicitat sa ramana anonim.

Potrivit acestuia, reprezentantii israelieni au expus verbal principiile lor legate de chestiunea teritoriala, in cadrul ultimei intalniri organizate in data de 25 ianuarie in Iordania, sub egida Cvartetului pentru Orientul Apropiat (Statele Unite, Uniunea Europeana, Rusia si ONU).

Delimitarea frontierelor ar trebui sa urmeze, practic, potrivit israelienilor, actualul traseu al controversatei bariere de securitate ridicate de Israel si care lasa intregul Ierusalim sub controlul statului evreu, a precizat responsabilul palestinian.

"Ne-au spus ca Ierusalimul e in afara discutiei si ca un mare numar de colonii (israeliene) ar trebui sa ramana in Cisiordania. De fapt, au vorbit de frontiere imposibile", a subliniat acesta.

"Nu au mentionat in mod specific zidul (bariera de securitate). Dar detaliile pe care le-au dat pot fi interpretate de maniera ca vor utiliza zidul ca frontiera", a adaugat acesta.

Cvartetul a cerut in octombrie celor doua parti sa-si prezinte pozitiile referitoare la frontiere si la securitate in maxim trei luni.

Dar o serie de cinci "intalniri exploratorii" israeliano-palestiniene care au avut loc in Iordania pentru a examina aceste pozitii si posibilitatea relansarii negocierilor de pace - aflate in punct mort din septembrie 2010 - s-au incheiat saptamana trecuta fara a se ajunge la un rezultat tangibil.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2914 vizualizari

  • -1 (19 voturi)    
    Evreii (Duminică, 29 ianuarie 2012, 13:19)

    gigi [anonim]

    Vesnicii oropsiti
  • -2 (14 voturi)    
    Eu le-as da foc... (Duminică, 29 ianuarie 2012, 13:43)

    mamaika [anonim]

    ...e clar ca nu vor pace.
  • -5 (17 voturi)    
    O chestiune simpla. (Duminică, 29 ianuarie 2012, 13:59)

    evoque [utilizator]

    Exista o solutie foarte simpla la aceasta problema.
    Daca tot vreau evreii o tara a lor, hai sa le oferim o planeta din cele nou descoperite si rezolvam mai multe probleme. Scapam si de criza cat si de vesnicile conflicte.
    Facem un efort comun, la nivel planetar, construim o noua arca si gata, pace si liniste.
  • +1 (17 voturi)    
    Nimic nou (Duminică, 29 ianuarie 2012, 14:57)

    sile [anonim]

    Cand s-a infiintat Israelul, palestinienii la fel ziceau, ca frontierele sunt imposibile. Au pornit razboaie, au mai pierdut din teritoriile pe care le aveau initial, si tot la placa cu "frontierele sunt imposibile" au ramas.
    • +1 (7 voturi)    
      ce frontiere au avut palestinienii? (Duminică, 29 ianuarie 2012, 18:29)

      toto [anonim] i-a raspuns lui sile

      Evreii put si simplu s-au asezat pe teritoriul arabilor. In Palestina nu mai traiau evrei de 2000 ani. Cum ar fi ca grecii sa-i dea afara pe turci din Istanbul sau Anatolia pt ca acolo erau ei acum cateva sute de ani? Sau cum ar fi ca scotienii, irlandezii si galezii(urmasiii celtilor) sa ocupe Ungaria, ca doar pe timpul lui Burebista acolo era teritoriul celtic? Cam o astfel de absurditate s-a intamplat cu Israelul, au venit si i-au dat afara de locitorii arabi din tara lor.
      • +1 (3 voturi)    
        Nici nu stii cat gresesti (Duminică, 29 ianuarie 2012, 19:19)

        sile [anonim] i-a raspuns lui toto

        Ai exprimat probabil cea mai gresita conceptie despre Palestina. Cand s-a hotarat infiintarea statului Israel, in Palestina traiau cam un milion de arabi si jumatate de milion de evrei. Avand in vedere ca se prevedea un aflux masiv de refugiati evrei din Europa dupa razboi, impartirea initiala a fost 50-50.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu chiar gresit... (Luni, 30 ianuarie 2012, 9:28)

          Clerval [utilizator] i-a raspuns lui sile

          Erau 1,2 milioane de arabi si 600 000 de evrei, multi ca urmare a imigratiei incepute in 1920 in urma declaratiei Balfour, in timpul mandatului britanic. Poate are cineva date pentru situatia la 1920, dar tare ma tem ca nu erau prea multi evrei in Palestina.
        • 0 (2 voturi)    
          de unde ai datele aste? (Luni, 30 ianuarie 2012, 9:33)

          StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui sile

          uite de pe wikipedia:
          In 1850 erau aproximativ 350,000 locuitori,aproximativ 85% musulmani, 11% crestini si 4% evrei. (cifre date de contele Constantin-François Chassebœuf)

          In 1920 LIGA NATIUNILOR da urmatoarele cifre pentru Palestina: populatie 700,000 4/5 musulmani urmati de crestini, evreii fiind prezenti in numar de 76,000. Raportul Ligii Natiunilor specifica cum ca din acesti evrei majoritatea sunt veniti in Palestina in ultimii 40 de ani.
      • -1 (3 voturi)    
        gresit (Luni, 30 ianuarie 2012, 13:43)

        lotto [anonim] i-a raspuns lui toto

        in zona, in special in ierusalim, a fost o continuitate a populatiei evreiesti.
        nu toti au fost vanturati de romani. au fost unii cu greutate, cu bani si relatii, care au ramas pe loc.
        nici arabii, nici turcii otomani nu i'au deranjat.
        ba, pana in 1948, intre evrei si arabi a fost liniste, buna intelegere.

        dupa alungarea maurilor din spania, evreii, care avusesera pozitii privilegiate sub arabi, au fost fortzati sa aleaga intre crestinism, sau plecat din tzara.
        a fost un exod al populatiei evreiesti, prin nordul africii, in grecia, si apoi, cu voia otomanilor, in palestina.
        sunt evreii sephardici, vorbitori de jude espnol.

        apoi, cand in anglia s'a pus problema evreiasca, anglia fiind mandatarul palestinei, dupa otomani, o multime de evrei ashkenazi, europeni, s'au asezat in palestina, in mod continuu.
        exodul cel mare al ashkenazilor a fost in timpul razboiului mondial si dupa, fugiti de urgia hitlerista.

        zazania a fos bagata de nationalistii sionisti evrei, veniti din ioropa, cu ideea unu israel mare.
    • 0 (2 voturi)    
      evrei (Duminică, 29 ianuarie 2012, 19:39)

      htm [anonim] i-a raspuns lui sile

      Evrei= oameni fara tara. S-au plimbat de colo colo toata istoria, ca tiganul cu cortul. Au ramas mai mult in zona in care au tara acum. Tara care nu era a lor. Dupa ce s-au mai plimbat 2000 de ani, au pretentii ca tot ce misca pe-acolo e al lor, si ca au drept de viata si de moarte asupra locuitorilor ....
    • 0 (2 voturi)    
      ca sa vorbesti (Luni, 30 ianuarie 2012, 13:32)

      granicerul [anonim] i-a raspuns lui sile

      in cunostintza de cauza, cauta o harta propusa de israel, pentru statul palestinian.
      ai vede ca este vorba de insule izolate intre ele.
      pentru un palestinian, care a dori sa calatoreasca in acea tzara, de la o margine la alta, ar trebui sa treaca frontiera in israel, de dou trei ori, cu puncte de control, pasaport, etc.

      in afara fasiei gaza, ar mai fi cateva zone izaolate una de alta, un fel de bantustane.

      intitial, hoatararea onu vorbea de ierusalim ca oras international, sub control onu.
      acolo este leaganul a trei mari religii si o populatei foarte cosmopolita.

      singura solutie ar fi renuntarea la ideea de stat evreiesc si formarea unui singur stat, palestina, cu drepturi egale pentru toti.

      in israel sunt aproape 30% arabi (acolo refuza sa le zica palestinieni) cu drepturi foarte limitate, fara reprezentare proportionala in parlamentul statului.
  • -7 (13 voturi)    
    :) (Duminică, 29 ianuarie 2012, 15:06)

    Adrian [anonim]

    2 tari care nu au existat niciodata isi impart un pamant care nu este al lor.

    amuzant.
  • +1 (15 voturi)    
    Yerushalaim (Duminică, 29 ianuarie 2012, 15:45)

    Octavian [anonim]

    Dreptul evreilor de proprietate asupra Ierusalimului este argumentat istoric, religios si legal!

    Argument istoric --- Vechii filistini (veniti in Canaan din Grecia insulara sau chiar din cea continentala) care au locuit actuala Fasie Gaza (plus alte cateva orase invecinate Ashkelon, Ashdod, Sderot...) dominau militar zona prin puterea Pentapolisului - o alianta de 5 orase-cetati. Filistinii nu au locuit niciodata Ierusalimul. Mai mult, palestinienii de azi NU sunt urmasii filistinilor, cum ar indica numele. Anticii erau EUROPENI iar actualii sunt popor ARAB! care si-au luat numele dupa instalarea lor in teritoriul de atunci numit... Filistia. Tot ca argument istoric, evreii au cucerit Ierusalimul de la iebusiti (de acolo si numele) iebu+shalem (sau shalom=pace/liniste).

    Ca argument religios --- Ierusalimul e daruit de Dumnezeu poporului sau -- deci cine contesta asta, contesta autoritatea lui Dumnezeu! Aici, pe Muntele Moria (Muntele Templului) Avraam a fost chemat la sacrificarea fiului sau Isaac (Yitzak - patriarhul poporului evreu) si nu a lui Ishmael (Ismail - patriarhul poporuli arab - celalalt fiu al sau).

    Ca argument legal --- singurul proprietar al Ierusalimului, poporul evreu (iebusitii nu mai exista), isi cere dreptul asupra a ceea ce i se cuvine. E adevarat ca proprietarul a fost alungat din casa sa (vezi deportarea romana + cruciadele), insa s-a intors (1948) fara ca bunul sau (Ierusalimul ca si intregul Israel) sa fi intrat DE DREPT in proprietatea altui stat. a gasit doar niste arabi instalati acolo si care acum se erijeaza in urmasii filistinilor.

    Si mai am si eu un argument pentru palestinienii care spun ca Israelul a prezentat frontiere imposibile. Frontierele poporului evreu date de Dumnezeu sunt EUFRATUL si NILUL!! Le gasiti in Biblie si pe steagul lui Israel prin cele 2 linii albastre. Singura poroblema aici e de CREDINTA! Asupra dreptului legal al Israelului in Ierusalim, atat istoria cat si legea sunt clare.
    • -1 (3 voturi)    
      despre evrei (Duminică, 29 ianuarie 2012, 17:42)

      ATLAN [anonim] i-a raspuns lui Octavian

      prin prisma ultimelor descoperiri arheologice, ... si nu povesti mitice din biblie ... Moise a fugit din Egipt impreuna cu un nr de sclavi furand un artefact ce data din perioada Atlantidei si cu ajutorul caruia se putea comunica cu entitati destrupate in frecvente ce depasesc 300-800 Ghz (ADN uman rezoneaza la cca 82 Ghz) .... se presupune ca era vorba de celebru chivot ce continea defapt aur monoatomic o stare a aurului destul de rara ; asa cum avem si noi prin bucegi in unele locuri sacre.

      DECI mai moale cu poporul ales ... etc si palestinieni au dereptul la existenta nu sunt vaci, oi gaste .. etc cum ar vrea unii.
      • 0 (4 voturi)    
        fiecare e liber sa creada ce vrea (Duminică, 29 ianuarie 2012, 23:58)

        Octavian [anonim] i-a raspuns lui ATLAN

        eu cred fiecare cuvant din Biblie. ce am scris sunt opiniile mele fundamentate pe istorie si pe credinta mea de crestin.
    • +2 (4 voturi)    
      Israel (Duminică, 29 ianuarie 2012, 17:56)

      George [anonim] i-a raspuns lui Octavian

      Ptr. Octavian. Sunt de acord cu cele expuse, mai putin cu privire la termenul "raul Egiptului". Nu este vorba de Nil ci de un rau (parau) din desertul Neghev spre Marea Rosie. (Exod 23:31) Dumnezeu nu va extinde granitele lui Israel in Egipt. Cu multa stima.
    • +3 (7 voturi)    
      ce haos ar fi... (Duminică, 29 ianuarie 2012, 18:34)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui Octavian

      ...daca dupa sute sau chiar mii de ani fiecare popor si-ar cere pamnaturi pe care au locuit candva inapoi. De exemplu, Bizant ar trebui sa fie luat de greci, totii albi si negrii din America sa plece de acolo si sa-i lase doar pe amerindieni, englezii sa se duca in Normandia sau in Danemarca si bretonii sa se mute la Londra. Ungurii sa plece undeva in Asia centrala si in locul lor sa vina scotienii, romanii sau slavii, pe huni nu-i putem gasi, dar ii inventam....argumentele istorice sunt cele mai penibile....
      • +4 (4 voturi)    
        Argumente. (Duminică, 29 ianuarie 2012, 21:50)

        Vival [utilizator] i-a raspuns lui gabi

        Ai dreptate intr-o anumita masura, argumentele istorice sunt slabe, insa nu in acestea sta puterea noastra. Revedeti evenimentele ultimelor 65 de ani si veti intelege cite ceva....
      • +1 (3 voturi)    
        ai dreptate (Duminică, 29 ianuarie 2012, 23:49)

        Octavian [anonim] i-a raspuns lui gabi

        insa in cazul lor nu cer nici un pamant, ci doar revin acasa. acolo nu a fost pana acum si nici acum nu e un alt STAT ca in exemplele tale. argumentele istorice pot fi penibile, insa sunt argumente care nu pot fi combatute cu pretentii ale ANP de a avea un stat, dincolo de Fasia Gaza. Asta e motivul pt care evreii nu vor ceda Ierusalimul niciodata.
      • +1 (1 vot)    
        o corectie minora.. (Luni, 30 ianuarie 2012, 9:40)

        StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui gabi

        Bizantul este construit pe locul unei asezari tracice (muzeul din Istambul zice asta, nu eu....)
  • +3 (7 voturi)    
    Frontiere imposibile, dar... (Duminică, 29 ianuarie 2012, 15:53)

    Cristian [anonim]

    Apa si energia electrica este livrata in toate teritoriile de catre statul aflat in granitele imposibile.
  • +3 (13 voturi)    
    ei fac cu palestinienii (Duminică, 29 ianuarie 2012, 16:30)

    alex [anonim]

    exact de ce se pling ca au facut nazistii cu ei: ii pun dupa garduri pe criteriu etnic.

    Diferenta e ca ei au opinia publica occidentala de partea lor (inca...)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by