Bilantul victimelor naufragiului pachebotului Costa Concordia a ajuns la sase persoane, transmite Telegraph, care precizeaza ca anchetatorii italieni analizeaza informatiile potrivit carora capitanul vasului a incercat "sa-si dea aere" atunci cand a apropiat nava de tarm. Potrivit unor informatii, capitanul Francesco Schettino ar fi navigat aproape de mal pentru a-si saluta un prieten, aflat pe tarm.

Pachebotul Costa Concordia, naufragiatFoto: Agerpres/AP

Press Association noteaza ca un alt cadavru a fost descoperit de scafandri in interiorul navei, bilantul celor ucisi ajungand astfel la sase. Este vorba de un barbat descoperit pe un coridor dintr-o parte a navei aflata inca deasupra apei.

In plus, cel putin 16 persoane sunt date disparute, fiind cautate de echipele de salvare.

In cursul zilei de luni, operatiunile de cautare au fost sistate, din cauza vremii nefavorabile.

Pe de alta parte, anchetatorii italieni analizeaza informatiile potrivit carora capitanul vasului a incercat "sa-si dea aere" atunci cand a apropiat nava de tarm.

Potrivit unor informatii, Schettino a navigat atat de aproape de mal pentru a-si saluta un prieten, aflat pe tarm.

Francesco Schettino este acuzat ca si-a abandonat nava, inainte sa se asigure ca toate cele 4.200 de persoane aflate la bord au fost evacuate in siguranta, dupa ce vasul s-a lovit de stanci in apropiere de coastele Toscanei, vineri noaptea.

Proprietarul vasului, compania Costa Crociere, a anuntat ca "informatii preliminare" sugereaza ca Francesco Schettino s-ar face vinovat de "erori semnificative".

La bordul navei esuate in cursul noptii de vineri spre sambata se aflau peste 3.000 de pasageri - dintre care numerosi erau cetateni straini - si o mie de marinari. Pe vas se aflau 29 de turisti romani, precum si 27 de cetateni romani, care faceau parte din personalul de bord si servicii al navei.

Nava Costa Concordia era considerata un veritabil "templu al divertismentului", cu 58 de apartamente cu balcoane, cinci restaurante, 13 baruri, cinci jacuzzi si patru piscine.