VIDEO ​Sase morti, patru disparuti dupa ce pachebotul Costa Concordia a esuat in Italia

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 10:26 Actualitate | Internaţional


Costa Concordia
Foto: Agerpres/AP
Sase persoane au murit si patru sunt date disparute dupa ce un pachebot italian a esuat in noaptea de vineri spre sambata in largul Toscanei. La bordul navei se aflau peste 3.000 de pasageri - dintre care numerosi erau cetateni straini - si o mie marinari, relateaza AFP.

Costa Concordia efectua o croaziera in Mediterana cand, cel mai probabil, a lovit o stanca in apropiere de insula Giglio, in timp ce pasagerii se pregateau de cina. S-a declansat atunci o panica generalizata si multi pasageri au sarit in apa inghetata.

Un ziarist care se afla la bordul navei, Mara Parmegiani, a descris "scene demne de titanic", cu busculade intre persoanele evacuate, tipete si plansete. "Nu stiam ce s-a intamplat, ne era foarte frica si foarte frig, pentru ca eram in tinuta de seara", a povestit ea.

Pasagerii, presati sa se urce in barcile de salvare, au cazut in mare, spun martorii.

Prefectul local, Giuseppe Linardi, a vorbit despre sase morti si treizeci de raniti, dar a precizat ca bilantul s-ar putea agrava, in conditiile in care patru persoane sunt date disparute.

Armatorul pachebotului a spus ca nava transporta 3.200 de pasageri si o mie de membri ai echipajului. La bord se aflau o mie de pasageri italieni, circa 500 de germani si 150 de francezi, a adaugat armatorul, care nu a oferit detalii legate de celelalte nationalitati prezente pe pachebot.

Pasagerii in stare de soc au fost gazduiti in rarele camere ale hotelului de pe mica insula, in centre sportive si chiar in biserica.

Luciano Castro, un martor, a spus ca in jurul orei 21,30 (20,30 GMT), pasagerii "se pregateau de cina cand lumina s-a intrerupt si am auzit un mare zgomot".



"Nava a inceput sa ia apa si s-a aplecat pe o parte", a adaugat el.

Potrivit acestui martor, o femeie insarcinata a inceput sa tipe si copiii sa planga. Cand lumina a revenit, comandantul a anuntat o pana a generatorului electric si a promis ca acesta va fi reparat rapid.

O gaura de 30 de metri

Francesco Paolillo, de la paza de coasta, a precizat ca este vorba de o gaura de 30 de metri in coca pachebotului. "Credem ca a aparut din cauza ca pachebotul a navigat prea aproape de un obstacol marin, cum ar fi o stanca", a spus acesta.

"In jurul orei 20,00 (19,00 GMT) Costa Concordia, cu o lungime de 290 metri, a inceput sa ia apa si s-a inclinat cu circa 20 de grade", a precizat paza de coasta.

Nava Costa Concordia era considerata un veritabil "templu al divertismentului", cu 58 de apartamente cu balcoane, cinci restaurante, 13 baruri, cinci jacuzzi si patru piscine.


Citeste mai multe despre   
















10976 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    costa concordia (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 10:42)

    bogdan [anonim]

    din echipaj fac parte si romani
    • -2 (2 voturi)    
      sulina (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 12:47)

      katana [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      stii vreun ofiter de punte pe acolo?
  • +1 (3 voturi)    
    masina timpului (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 11:13)

    gustav [anonim]

    Deci, daca am inteles bine, ciocnirea a avut loc la ora 21,30 iar nava a inceput sa ia apa si sa se incline la ora 20,00... In ziua urmatoare?
    • -1 (5 voturi)    
      GMT (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 13:49)

      Gpoe [anonim] i-a raspuns lui gustav

      Intelegi pe dos ca orice roman care se respecta sau care habar nu are pe ce lume triaeste.Ora GMT se refera la primul maridian care are o ora mai putin decat ora oficiala a Italiei(Europa centrala).Decat sa postezi ca sa te vada lumea,mai bine taci,bai masina timpului.
      • +3 (3 voturi)    
        LT sau GMT (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 16:14)

        iva [utilizator] i-a raspuns lui Gpoe

        Indiferent despre care dintre ore s-ar vorbi, mai bine citeste cu atentie articolul. Martorul sustine ca nava a inceput sa ia apa la ora 2130LT/ 2030Z iar paza de coasta sustine ca nava a inceput sa ia apa la ora 2000LT/ 1900Z.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 11:48)

    ToBeOrNotToBe [utilizator]

    Daca filmul Titanic nu ar fi fost difuzat, cel mai probabil cei 6 nu mai erau acum morti.
    Poate ca nu difuzarea filmului a fost problma, ci faptul ca nu s-a invatat nimic din el.
    • +2 (4 voturi)    
      Comment (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 13:16)

      Robert [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

      Am lucrat pe acel vas! pot spune ca e destul de sigur, cu toate ca de-a lungul timpului.. capitanii de pe acel vas nu erau chiar calificati pentru a lucra acolo... echipajul nu poate face fata pasagerilor scapati de sub control asta va pot spune cu siguranta!
      • 0 (2 voturi)    
        Esti sigur (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 16:16)

        iva [utilizator] i-a raspuns lui Robert

        pe afirmatiile facute? Eu ti-as putea da o multime de dovezi ca s-au invatat foarte multe lucruri din tragedia Titanic-ului.
      • +2 (2 voturi)    
        Daca (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 16:29)

        iva [utilizator] i-a raspuns lui Robert

        nu sint indiscret, in ce calitate ai lucrat pe vasul acela de-ti permiti sa-ti dai cu parerea despre 'unii comandanti'. Pentru informarea ta corecta, licenta de comandant este in mod normal accordata in urma unei examinari complexe facuta de o comisie autorizata de guvernul tarii care acorda licenta. In ce calitate iti permiti sa contesti tu, decizia unei astfel de comisii?
        • 0 (0 voturi)    
          nu esti indiscret (Duminică, 15 ianuarie 2012, 16:13)

          stupidu [utilizator] i-a raspuns lui iva

          spala vase la unul din restaurantele de pe pachebot :)
    • +4 (6 voturi)    
      stii, am observat si eu treaba asta (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 15:52)

      unu [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

      ca bunicii mei chiar nu se prea temeau de nimic, nici de fantome, nici de morti, nici de dezastre planetare, nici de varcolaci care vin noaptea sa te lichideze.

      de ce? pentru ca ei nu au urmarit toate porcariile care sunt astazi la TV. oamenii din ziua de azi sunt foarte spalati pe creier si se tem de orice.

      nu se urca in avion ca au vazut la TV documentar cu avioane care se prabusesc, nu se urca in vapoare ca au vazut Titanic.

      mi se pare absolut imbecil ce se intampla cu oamenii din ziua de azi din momentul cand se nasc si pana cand mor, fiind bombardati cu tot felul de sperietori si cretinitati fictive.

      ca sa nu mai vorbesc de "frica de teroristi" ult mediatizata de dragutii care conduc toata zoaia asta.
      • +1 (5 voturi)    
        .. (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 17:48)

        ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui unu

        corect. Ai detaliat bine.

        Mana aia de oameni care conduce lumea are un plan bine pus la punct, care a inceput cu abolirea monarhiilor si culmineaza cu indobitocirea oamenilor si controlul lor total
  • +4 (4 voturi)    
    costa concordia (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 12:34)

    andreea [anonim]

    La cate exercitii fac toate echipajele de la Costa,
    as fi sperat la zero fatalitati

    Se fac inclusiv cursuri de "responsabilitate sociala" ca sa te faca sa intelegi cat de importanti si aiuriti sunt pasagerii si ca trebuies ajutati si pus in barci inainte ca echipajul sa se duca spre rafturi,

    eu lucram in cazino, trbuia sa numar pasagerii din barca x si apoi sa verific ca toti colegii mei erau in raftul desemnat.

    am facut inclusiv exercitii cu raftul in mare deschisa, in care 2 oameni coordonati trebuie sa rastoarne raftul...adica sa il aduca la pozitia utila

    si acum visez semnale, si anunturi care aveau o anumita logica si inteles tocmai pentru c pasagerii sa nu intre in panica...
    dar instinctul este sa sari direct in apa mai ales ca portul era la 50 de metri , iar daca nu stii cum ...sa sari de la puntea de promenada iti rupi gatul lacontactul cu apa.
    • -2 (2 voturi)    
      Lasa prostiile (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 16:23)

      iva [utilizator] i-a raspuns lui andreea

      Sa stii ca mai citesc si marinari rindurile tale. Raftul la care te referi, banuiesc ca este 'pluta de salvare'. Dar de cind muncesti pe 'pasagere' ti s-a schimbat 'accentul' si nu-ti gasesti cuvintele in romaneste. Nu toti cei care te citesc sint de meserie si nici nu 's-au dat cu pasagerele' ca tine, asa ca s-ar putea sa nu inteleaga despre ce vorbesti. Mai incearca.
  • +3 (3 voturi)    
    ghinion (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 15:31)

    florin [anonim]

    Ca lucrator pe vas de croaziera pot afirma ca se fac exercitii aproape zilnice pentru eventuale situatii de urgenta! Dar inclinarea relativ brusca pe o parte a vasului ingreuneaza enorm evacuarea concomitent cu cresterea sentimentului de panica.oricum cred ca in situatii,in general vorbind,un procent mic din echipaj (si f mare din pasageri) intra in panica facand foarte dificila evacuarea. Dar in situatia de fata cred ca o defectiune la aparatura de la nenea Capitan sau prostia celor ce conduceau atunci nava au adus vasul intr-o asemenea situatie!
    • +3 (3 voturi)    
      Experti la tot pasul. (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 16:35)

      iva [utilizator] i-a raspuns lui florin

      Sinteti de speriat. Ca lucrator pe vas (nu de croaziera) pot sa-ti spun sa-ti vezi de treaba si sa nu-ti mai dai cu parerea asupra lucrurilor despre care sigur nu ai habar. Nu de alta dar 'ca lucrator pe vas de croaziera' poti fi si stewart sau camerist sau mai stiu eu ce, dar cu siguranta ceva care n-are nici o legatura cu 'comanda de navigatie' si ca atare n-are cunostintele necesare pentru a-si da cu parerea intr-o problema ca aceasta.
      • -1 (1 vot)    
        Te incadrezi perfect Iva (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 17:38)

        ion [anonim] i-a raspuns lui iva

        ...dand o parere "avizata".
        Habar n-ai (se vede din randurile pe care le-ai scris) ce inseamna sa lucrezi pe un vas si toate implicatiile aferente. Daca esti frustr/a din cauza jobului tau (stewart/camerist), pastreaza asta pentru tine si nu-ti mai da cu parerea despre un lucru pe care nu il intelegi.
        Lucrator pe un vas nu e acelasi lucru cu un lucrator pe un vas de croaziera. Oricum, tu ai sanse sa ajungi presedinte. Deja s-a creat un precedent.
      • +1 (1 vot)    
        ori....... sau........ (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 19:38)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui iva

        sa inteleg ca nenea capitanu nu a dat cu oistea in gard ? a venit malul peste el ? ceasul rau pisica neagra...
  • 0 (0 voturi)    
    Dezastru (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 19:08)

    Mihaela [anonim]

    Ca si crew membru spun sincer ca orice exercitiu nu are nici o legatura cu adevaratul moment al unui dezastru. Cum am mai spus si ofiterului de siguranta in caz de adevarat dezastru fac pariu ca nici macar 10% din noi nu vom reusi sa ajutam pe cineva, panica e cea mai rea. Cred ca am fost singura sincera cand am zis la un traning ca in caz de panica nu as fi in stare sa ajut pe nimeni in afara de mine, si ptr asta era sa fiu concediata, Dar uite ca am spus adevarul.
    Pact de oamenii care au murit ....
  • 0 (0 voturi)    
    ofiteri (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 20:26)

    xx [anonim]

    vad ca nu se intreaba nimeni cum s-a ajuns ca aceasta nava sa esueze si ce ofiteri erau in comanda de navigatie....
    unii ajung acolo dand spaga....
  • +3 (3 voturi)    
    Croaziera (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 22:56)

    Elena [anonim]

    Doar ce am revenit dintr-o croaziera cu MSC Fantasia si m-as intoarce si maine! Am urmat acelasi traseu pe care l-a urmat si Costa Concordia, de cateva ori ne-am intalnit in diverse porturi. Intre Sardinia si Corsica am prins o furtuna, iar vasul se inclina zdravan. A fost suficient un val mai mare ca 3/4 din cei din jurul meu sa intre in panica. Cred ca cei care au murit, de pe Costa, au murit din cauza faptului ca au intrat in panica si nu au mai gandit rational, altfel nu-mi pot explica. Pe vas nu am simtit nicio clipa teama, nici in mijlocul furtunii, cand aveam balconul plin cu apa pe puntea 11. In plus, in Mediterana distantele pana la orice tarm sunt mici, deci riscurile de a muri (in acele salupe de salvare care seama cu niste capsule) sunt minime, pana la sosirea echipelor de salvare. Consider ca filmul Titanic a creat o impresie falsa asupra a ceea ce inseamna un vas de croaziera si pretinsele riscuri la bord. Intre timp lucrurile, tehnica au mai evoluat!
  • 0 (0 voturi)    
    din pacate (Duminică, 15 ianuarie 2012, 0:22)

    raof [anonim]

    20 de romani
    • 0 (0 voturi)    
      doamne fereste!!!!!!! (Duminică, 15 ianuarie 2012, 5:25)

      crozi [anonim] i-a raspuns lui raof

      din pacate ce? 20 de romani ... de la Roma? ...au ce? ... murit?...
      • 0 (0 voturi)    
        scuze (Duminică, 15 ianuarie 2012, 11:22)

        raof [anonim] i-a raspuns lui crozi

        oficial 20 de romani erau imbarcati pe vas ,nu exista un comunicat cu numele celor disparuti inca (cca 40),din pacate ma refeream la cele intamplate,imi pare rau ca am creat confuzie.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version