Seful diplomatiei franceze: In Ungaria este o problema. CE trebuie sa verifice daca noua Constitutie respecta statul de drept si valorile democratice

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 3 ianuarie 2012, 11:02 Actualitate | Internaţional


"In Ungaria este acum o problema", iar "Comisia Europeana are datoria sa verifice daca prevederile noii Constitutii de la Budapesta respecta ceea ce este bine pentru toate tarile Uniunii Europene, statul de drept si valorile democratice", a declarat marti Alain Juppé, seful diplomatiei de la Paris, citat de AFP. In Ungaria a intrat in vigoare, la 1 ianuarie, o noua Constitutie, ale carei prevederi sporesc puterea controversatului premier conservator Viktor Orban.

"Fac un apel la Comisia Europeana sa aiba initiativa necesara pentru ca principiile fundamentale ale democratiei sa fie respectate peste tot, inclusiv in Ungaria", a adaugat Alain Juppé. "Este treaba si responsabilitatea Comisiei", a subliniat acesta.

Budapesta a fost, luni, scena unei manifestatii de protest la care au luat parte aproape o suta de mii de oameni, nemultumiti de intrarea in vigoare a noii Constitutii.

Manifestantii au scandat sloganuri impotriva guvernului condus de premierul Viktor Orban si fluturau pancarte pe care scria: "Destul!", "Dictatura lui Orban!", "Orbanistan!", in timp ce membrii guvernului si presedintele Pal Schmitt soseau la ceremonia organizata la Opera din Budapesta cu ocazia intrarii in vigoare a noii Constitutii.

"Viktor Orban si servitorii sai au trecut Ungaria dintr-o zona promitatoare a Europei in cel mai intunecat loc", a comentat inainte de inceperea manifestatiei deputatul socialist Tibor Szanyi, cerand populatiei sa se mobilizeze pentru "a scapa de dictatura lui Orban".

Legea fundamentala, adoptata in aprilie datorita majoritatii de doua treimi a partidului Fidesz al lui Viktor Orban, a adus critici din partea Uniunii Europene, sefului diplomatiei americane Hillary Clinton si Amnesty International.

Criticii reproseaza noii Constitutii ca limiteaza puterile Curtii Constitutionale, ameninta pluralismul presei si pune capat independentei justitiei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4461 vizualizari

  • -12 (16 voturi)    
    aveti mult de invatat fratilor (Marţi, 3 ianuarie 2012, 11:20)

    negociatorul [anonim]

    diplomatia e o arta asa ca aveti mult de invatat fratilor

    romania este zero barat, este nula la capitolul diplomatie si negociere in comparatie cu o tara mult mai mica dar care este ca un pechinez - adica latra, ranjeste si isi arata coltii de plastelina.

    dar sa vedem ce face ungaria

    ungaria da niste legi si isi schimba constitutia astfel incat sa provoace UE si statele din jur si chiar si SUA.

    apoi ca sa arate cat de credincios este guvernul extremist, cheama la masa negocierilor UE, SUA si alte mari puteri.

    vom vedea ce vor obtine

    vor obtine in primul rand un ajutor financiar gratuit
    vor obtine mai multe facilitati
    vor obtine si respect, deoarece isi vor recunoaste "gresala facuta" si vor reveni la normal.

    asa se fac jocurile dar voi nu intelegeti.
    cand nu ai ce negocia, inventezi o moneda de schimb si ceva ceva tot pica.
    • +11 (15 voturi)    
      daca nu cade, pica (Marţi, 3 ianuarie 2012, 11:38)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

      Foarte buna logica ta.
      Poate si functiona, pe termen scurt. Dar daca negociatorul celalalt are si alte pirgii in afara de negociere? Adica te poate rezolva fara sa-ti dea nimic? Vezi cazul guvernelor din Italia si Spania.

      Adica degeaba se umfla in pene un pechinez si latra la un pitbul... daca pitbulul vrea osul nu o sa negocieze cu pechinezul.
      Nu uita ca ptibulul stie ca e pitbul, iar pechinezul pechinez, in timp ce pechinezul se crede pitbul...
      • -5 (7 voturi)    
        si? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 12:15)

        saabo [anonim] i-a raspuns lui sorin

        nu are nimic de pierdut...eventual obtine ceva! daca nu tot aia
        • 0 (16 voturi)    
          vorba cantecului - n-ai cu cine frate, (Marţi, 3 ianuarie 2012, 12:58)

          negociatorul [anonim] i-a raspuns lui saabo

          n-ai cu cine frate, n-ai cu cine...
          sunt multi de aici care au creierele spalate, sau goale, sau pline de vid.
          hai sa comparam putin ungaria cu romania.
          intotdeauna la nivelul de trai ungaria a fost putin peste romania - de ce??? pentru ca asa si-a negociat traiul. romania si pe timpul lui ceausescu si acum, se credea mare si atare, tara cea mai favorizata, iar acum tara care da exemplu tarilor din ue prin masurile de austeritate pe care le ea in timp ce:
          ungaria are salarul minim 250 de euro, insemnand un salar mediu de 500 de euro.
          sanatate, educatie, cultura - mult peste romania
          autostrazi, infrastructura - muuuult peste romania
          agricultura - cat de cat pusa la punct oricum mai bine decat romania
          nivelul de trai al omului de rand - mult mai bun decat in romania.
          budapesta nu poate fi comparata cu bucurestiul, si nu pentru ca bucurestiul nu ar fi un oras frumos, sau asezat intr-o pozitie buna ci pentru ca in bucuresti avem:
          ceasuri publice - care nu functioneaza
          parcuri neingrijite
          flori puse pe stalp haotic
          cel putin 6 tipuri de semafoare (semafor normal, semafor cu ceas, semafor cu 4 culori, semafor cu leduri, semafor cu becuri, semafor cu senzori (in budapesta, viena, praga, bratislava toate semafoarele au acelasi sistem pe toate strazile fara modernizari aiurea si fara rost)
          cladiri lasate in paragina
          si altele
          astazi am comparat romania cu ungaria. dar ia sa comparam putin romania chiar si cu bulgaria sau chiar si cu ucraina si vom vedea ca, chiar daca au veniturile mai mici, nivelul de trai este bunicel pentru ca au taxele mai mici, benzina mai ieftina, cheltuieli mai putine la intretinere.
          si apoi la sfarsit tragem linie si intreb:
          cine e desteptul si cine e prostul in toata povestea asta. oare nu suntem fraieri cand politicienii nostri isi bat joc de noi intentionat si aplica masuri de austeritate in timp ce ei isi dau prime si au vacante de lux. oare nu noi suntem fraierii cand in sanatate, invatamnt cultura nu sunt bani... pentru ca ii fac sa dispara
          • 0 (2 voturi)    
            mentalitate (Marţi, 3 ianuarie 2012, 13:27)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

            problemele pe care le invoci nu implica deficiente de guvernare ci mentalitate proasta...
          • +5 (7 voturi)    
            aproape interesant (Marţi, 3 ianuarie 2012, 13:36)

            visio [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

            1. cand te imprumuti sa traiesti bine, trebuie sa stii ca la un moment dat tre sa platesti sau poti spera la un nou imprumut la fmi pe care il iei la un randament de 9% ceea ce este foarte mult; de regula sunt credite pentru investitii si credite pentru consum...sunt sigur ca stii dobanda si conditiile pentru fiecare tip de credit; so, sa traiesti din imprumuturi nu e o solutie iar mizeria ascunsa sub pres atatia ani a iesit acum la suprafata.
            2. romanii sunt dezorganizati dar asta pentru ca au fost ocupati cu turcii atatea secole, iar chestia asta nu se sterge intr-o generatie sau doua tot asa cum nici germania nu a devenit prima putere ecomomica europeana in 20 dupa razboi; cine ne opreste sa avem tot ce au occidentalii? mentalitatea comunista; apropo, din ceea ce imi amintesc occidentul ne-a vandut comunistilor; a fost foarte convenabil pentru vestici; so, inainte sa dai cu piatra in romani, mai gandeste-te; nu suntem perfecti, insa am insemnat ceva pentru europa si am produs ceva pentru europa; chestia care nu se poate afirma despre ungaria; realitatea te contrazice; serios acum, tu crezi ca daca vrem si alegem oameni competenti in toate structurile Statului, nu putem avea si noi drumuri ca in occident si salariul ca acolo, etc? eu sunt sigur, insa romanul stie din familie ca orice salariu, cat de mic, este bun; si cum orice este usor devine un mod de viata....spuneai de salariul minim al ungurilor de 250 eur; este salariu sustinut de Stat, deci este supraevaluat; odata cu aceasta criza va reveni la realitate; arata-mi ca modele pe franta, elvetia, germania, etc; in niciun caz ungaria.....plssss
            • 0 (4 voturi)    
              frate voi nu intelegeti - sunteti creduli (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:32)

              negociatorul [anonim] i-a raspuns lui visio

              frate voi nu intelegeti. sunteti asa de creduli.

              pe cat punem pariu ca romania nu va iesi din criza???

              pe cat punem pariu ca astia decat sa creasca salariile vor cumpara niste avioane numai bune de dus la fier vechi asa cum au cuparat fregatele in viaranta demo (adica neechipate ) cu aproape un miliard de lire sterline acum vreo 8 ani ????

              fratilor pe cat punem pariu ca pdl nu vor mai castiga alegerile pentru ca asa e democratia - e nevoie de rotatie si vor veni psd-istii si pnl-istii la putere

              si

              din trei miscari si o semnatura, statul roman se indatoreaza pentru un proiect imaginar ba pentru construirea nu stiu ce, ba pentru modernizarea armatei, ba pentru nu stiu ce soft pt nu stiu ce institutie.

              eu vroiam sa spun doar atat - ca romania a aplicat niste masuri de austeritate, a facut ca poporul sa sufere si tot degeaba.

              nu uitati ca s-au facut sacrificii in anii 87 -89 iar toate acele sacrificii, toata aceea foamete in 1990 nu a mai contat pentru ca au venit specialistii si au furat tot si au indatorat romania si au aruncat-o cu 50 de ani in urma.

              asta se poate intampla oricand in romania printr-o simpla semnatura, printr-un simplu contract. se poate indatora tara de catre un guvern iresponsabil.

              de aceea am zis ca ungaria a fost desteapta, la fel ca si grecia. acolo au avut si trai bun, si au resusit si omul de rand sa faca economii si macar nu si-au trait viata degeaba la la prasit sau la sapa asa cum au facut bunicii mei si parintii mei care nu au fost in viata lor intr-un concediu, iar bunicii mei nu au vazut marea neagra niciodata.

              nu ma provocati sa zbier pe aici
              :)
              • +4 (6 voturi)    
                Ce mai exemplu ai gasit...! (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:46)

                Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui negociatorul

                M-ai dat gata cu fregatele... Pai nu le-a cumparat Guvernul PSD ?!

                "Prima fregata a intrat in dotarea Marinei Romane pe 9 septembrie 2004. La ceremonialul desfasurat la Portsmouth, in Marea Britanie, a participat insusi presedintele de atunci al Romaniei, Ion Iliescu."

                http://www.gandul.info/news/fregatele-jafuri-englezesti-consuma-7-ori-multa-motorina-fregata-260319
                • +2 (4 voturi)    
                  bine... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:38)

                  negociatorul [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

                  am gresit anii importanta era ideea.

                  deci daca o sa vina pesedeii si peneleii la putere veti vedea atucni cum vor gasi o alta fregata sa cumpere si toate sacrificiile facute vor fi in zadar
                  • 0 (0 voturi)    
                    Pai da ma, da' ... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 10:46)

                    Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui negociatorul

                    ... cu argumente usurel gresite poti sustine orice idee. Ba chiar te poti convinge singur de justetea ei.
              • 0 (0 voturi)    
                sa le luam pe rand (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 1:42)

                visio [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

                1. fregatele....acestea, si altele, au fost moneda de schimb pentru accesul Romaniei in UE, NATO, etc; asta e regula internationala iar Romaia nu o putea eluda.
                2. nivelul de trai...smecheria nu este un mod de viata; de ce? pentru ca poporul se va supara si va aduce iar comunisti la guvernare, si iar se vor confisca averile "boierilor", etc; faptul ca unii sau altii nu au vazut marea neagra nu reprezinta o deficienta sau o calitate; pur si simplu, unii sunt focusati pe ceva si asta este placerea lor; grav este cand isi obliga copii sa paseasca pe aceleasi urme; despre foamea din 87-89 si despre revolutie ce sa spun? nu am stiut pentru ce am facut foamea si nici pentru ce am facut revolutia; poate sunt dur, insa nu le am cu versurile....de ce am pierdut? de ce profesorii actuali nu au treaba cu lumea moderna, de ce....niciodata nu am avut un plan de bataie pe termen lung si cel mai rau, este ca nici nu ne-au placut oamenii inteligenti de pe aceste meleaguri; eu si-au gasit implinirea profesionala in alte tari;
                3. despre masuri de austeritate...Romania trebuia sa poata respira pe aceasta criza economica, financiara; iar pentru asta trebuie sa faci orice este necesar pentru a nu intra in "stop cardiac"; sa presupunem ca ar fi castigat alegerile psd...chiar ai uitat ce jaf a fost in tara asta pe vremea psd-ului? ai uitat ca toate averile s-au facut in perioada de "glorie" a psd? ce ar fi facut psd-ul? ar fi pensionat prematur forta de munca buna de munca, ar fi inchis orice fabrica care inca mai mergea; trebuie sa intelegi un lucru: Romania exista prin exporturi si multinationale; atat; daca astea nu ar fi, Romania va cunoaste adevarat criza iar legea o va face cel care are banul lichid; crezi ca asta e criza adevarata? asta este numai incalzirea; germania a exportat masiv si nu prea este "inghesuita"' ; nemtii tipa acum pt ca se inchid pietele si ar fi afectati grav si ei;
                4. usl nu va mai ajunge la guvernare indiferent ce va face; are prea mult sange pe maini
              • 0 (0 voturi)    
                Nu o sa iasa nimeni din criza asta (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 10:16)

                klaus [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

                de fapt asta nu e o criza ci o problema sistemica ce nu are rezolvare in baza vechilor idei de Guvernare economica... Pur si simplu o sa revenim pe o crestere solida doar in momentul in care sistemul economic mondial se va reforma dar asta e dureros si inca cei cu putere nu accepta ideea... Deci, nu mai spune ca Romania nu o sa iasa din criza pentru ca de fapt nu o sa iasa nimeni din ea ci pur si simplu vom migra spre alte abordari economice la nivel Global si Local... Nici macar sa nu mai visezi la ce a fost pentru ca in mod clar nu va mai fi... Per total Romania sta bine acum pentru ca nu e indatorata si pentru ca prezinta garantii solide in comparatie cu restul... Regula in savana cand te ataca leul e sa alergi mai repede decat cel mai bun prieten al tau si astazi Romania alearga destul de repede in raport cu restul Europei care desi are un nivel de trai mai ridicat e mai aproape de buza prapastiei... In consecinta hai sa nu ne plangem ca putea fi mult mai rau... Fara acele taieri de salarii si optimizari de costuri eram acum mult mai datori si mai instabili...
          • +6 (12 voturi)    
            Prostul nu-i prost destul daca nu-i fudul (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:15)

            Ungaria, ajunsa capra raioasa a Europei [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

            Condusa de socialistii lui Gyurcsany, Ungaria a fost obligata sa imprumute 20 de miliarde pentru a nu intra in incapacitate de plata. Pentru ca ridicase prosteste salariile si pensiile, de-a naibii, sa fie mai mari ca la vecinii romani sau slovaci.

            I-a parut rau lui Gyurcsany si a spus-o public, la Bucuresti, la sedinta de guvern cu Tariceanu, 'nu faceti ca noi'.
            Din pacate Tariceanu a facut si el deficit de 8% PIB si Romania a trebuit sa ia si ea imprumut de la FMI dupa ce noul guvern a descoperit gaura lasata de Tariceanu-PSD.

            Orban a venit la Putere cu mari promisiuni demagogice, multe utopic-nationaliste.

            Si nici dreapta ungara n-a reusit sa redreseze situatia economica a Ungariei, tara intrand pe tobogan:

            cel mai mare TVA din UE, la 27%
            cea mai devalorizata moneda din UE in 2011, forintul a pierdut 20% din valoare
            cel mai mare CDS dintre tarile est-europene
            cea mai mare datorie publica dintre tarile est-europene
            inflatie de minim 5% pt 2012
            deficit bugetar in crestere

            Ce e si mai rau si chiar umilitor pentru orgoliul irational al ungurilor este faptul ca imaginea tarii s-a degradat foarte mult, Ungaria fiind condamnata pt incalcari grosolane ale unor reguli democratice si pierzand sustinerea Austriei si Germaniei, principalele sale aliate istorice.

            Ingrijorator este ca masurile sovine ale noului guvern a relansat tensiunile cu vecinii romani, sarbi, ucrainieni, slovaci.

            Situatia diplomatica, politica interna si financiar-economica de acum seamana destul de mult cu perioada fascista a Ungariei interbelice, perioada terminata cu o noua catastrofa nationala.

            In ciuda promisiunilor electorale, premierul nationalist Orban a chemat FMI-ul in ajutor dar inca nu a acceptat conditiile minime de reforma.

            Spre deosebire de Ungaria, Romania nu a mai avut nevoie de imprumut FMI si e data ca exemplu de cercurile financiare internationale pt masurile ferme luate de Boc.

            Masurile Boc-Basescu sunt acum pe agenda intregii Europe.
            • -1 (1 vot)    
              mai usor cu masurile boc (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 1:50)

              visio [anonim] i-a raspuns lui Ungaria, ajunsa capra raioasa a Europei

              ca ma exciti; te credeam daca vedeam ceva realizari din investitii, adica vedeam ceva concret din cercetare, adica aplicatii macro; poti da exemplu Chinei, insa nu al Romaniei; masurile luate in Romania arata degradarea morala in care am ajuns; aceste masuri reprezinta pretul nesabuintei noastre; votam listele lui Iliescu ca stie el ce face; iar acum iliescu se va spala pe maini spunand ca atat l-a dus capul; convenabil asa-i? mai vreau sa stii ca Romania se va atinge de banii luati de la fmi; nu are cum altfel; totusi, este si un lucru bun in toata chestia asta, insa nu pot sa ti-l spun...
              subscriu la comentariul tau despre ungaria...
          • +1 (1 vot)    
            Interesant cum ai uitat.... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:54)

            Bucur [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

            de cainii vagabonzi, care produc _zilnic_ zeci de tone de rahat care se usuca, se faramiteaza si ajunge purtat de vant in ochii, stomacul, plamanii nostrii, de sufera cred peste 80% din populatie de dureri de cap, somn deranjat, dificultati de concentrare, productivitate mica la servici etc.
          • +1 (1 vot)    
            da ma (Marţi, 3 ianuarie 2012, 19:00)

            FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui negociatorul

            dar aia in Budapesta si-o pun la popo nu ca aia de la Bucuresti. Am mai auzit ca vor sa-si faca singuri eium. Citeste invers.
        • +2 (4 voturi)    
          Nu au nimic de pierdut? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:17)

          klaus [anonim] i-a raspuns lui saabo

          Pai sa zicem ca Mercedes si Audi decid sa isi muta fabricile in alta parte... SI uite asa mai urmeaza si alte firme multinationale majore... Ce zici, o sa ii doara pe unguri sau nu? eu zic ca au imens de pierdut pentru ca economia bazata pe capitalul propriu unguresc sta mai prost chiar si decat Romania iar agricultura nu are sens sa o discutam... deci, la final, daca se supara UE si SUA o sa faca foamea ungurii la greu... A, si era sa uit... In Serbia nu mai e razboi si se poate circula spre vestul Europei si pe acolo mai ales ca Romania lucreaza intens la infrastructura,,. Nu prea as dormi linistit daca as fi ungur... PArerea mea...
          • -2 (2 voturi)    
            stai ca asta-i tare (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:19)

            gazpefoc [anonim] i-a raspuns lui klaus

            trebuie repetata:

            "mai ales ca Romania lucreaza intens la infrastructura"
            • +1 (1 vot)    
              nu fi pesimist (Marţi, 3 ianuarie 2012, 19:04)

              FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

              Si nu te mai uita la antene!!! Asta in cazul in care nu te-au spalat aia de tot pe creieri si asta in cazul in care ai avut vreo data creieri.
            • 0 (0 voturi)    
              Fata de acum 4-5-6 ani (Marţi, 3 ianuarie 2012, 20:41)

              klaus [anonim] i-a raspuns lui gazpefoc

              chiar se lucreaza intens... nu o sa dau exemple ca sunt destule dar consider ca se face treaba acum... greu ca in Romania dar se face... pariez ca anul viitor o sa avem o groaza de panglici taiate la autostrazi si chiar o sa se mearga pe ele... si eu nu sunt nici portocaliu si nici altceva pentru ca nu ma intereseaza politica... vad realitatea... iti dau si exemple cu ce se face pe unde mai vad si eu...
    • +8 (8 voturi)    
      negocierile astea... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 11:45)

      alex [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

      Bineinteles ca exista si varianta in care SUA si UE lasa Ungaria sa dea faliment. Ungaria depinde de banii de la FMI si de la investitorii internationali. E si asta o metoda de negociere, nu?

      PS: negociatorii romani sunt mult mai buni decat cei din Ungaria, avand in vedere marja de discutie/compromis pe care o are fiecare din ei...
      • +1 (7 voturi)    
        negociatorii romani... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 13:04)

        negociatorul [anonim] i-a raspuns lui alex

        da frate negociatorii romani sunt mult mai buni.

        deasta SUA negociaza cu romania din 1990 problema vizelor.

        ce fac negociatorii romani- din 1990 au facut numai concesii iar sua au negociat efectiv numai pe chestiunea vizelor.

        de exemplu - vrei vize - trebuie sa cumperi avioane, trebuie sa ii dai un contract firmei bechtel

        vrei vize trebuie sa cumperi de lan oi avioane
        vrei vize? trebuie sa ne lasi sa amplsam niste rachete...

        asta e arta negocierii. negociezi pe o chestie ca sa obtii maximum de beneficii mai ales cand negociezi si pe ceva virtual cum este in cazul nostru vizele, care sa fim seriosi, nu ne vor dubla peste noapte nivelul de trai.

        si apropo de vize - dumneata stiai ca ungaria are vize de intrare in sua de ani buni? si nici macar nu au facut concesiile pe care le-am facut noi
        • 0 (0 voturi)    
          Matale ai erori (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 10:51)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui negociatorul

          SUA are o regula relativ simpla si usor de inteles chiar si pt. matale in ceea ce priveste vizele: obligativitatea vizelor va fi ridicata cand un procent suficient de aplicanti vor primi vizele (cre' ca 3%). Nu prea vad ce negociere intra in discutie aici. Cata vreme se duc prea multi idioti fara o motivatie clara sa ceara viza, clar vizele nu se vor ridica, nici daca cumparam Alaska de la ei.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai fost prin Bulgaria? (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 10:20)

        klaus [anonim] i-a raspuns lui alex

        Nu ma refer la litoral ci in general prin tara... Aia e o tara care a dat faliment si nu mai are control asupra monedei... Cam asta ar pati si Ungaria daca ar da faliment...
    • +1 (5 voturi)    
      Serios? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 11:52)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

      Sa mori tu... poate n-ai mai fost prin Ungaria de mult timp...
    • +4 (6 voturi)    
      Acum intind coarda... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 12:05)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui negociatorul

      Sa vedem daca stiu si cand sa se opreasca (daca o vor face) sau o intind pana cand se rupe si ii loveste direct in fata...
      • 0 (4 voturi)    
        pai aici e smecheria (Marţi, 3 ianuarie 2012, 13:07)

        negociatorul [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        pai aici e smecheria frate - ei oricum si-au creat o chestie de negociat din nimic.

        gandeste-te ca romanii trebuie sa permita construirea de rachete, trebuie sa favorizeze niste firme din sua sau in cazul UE, sa dea gratis frantei fabrica de masini - asa cum au facut-o.

        deci aici e smecheria - ei practic nu pierd absolut nimic. negociaza cu ceva virtual.

        asa fac toti, nu e numai cazul ungariei. si grecii si-au negociat foarte bine pozitia strategica la mediterana astfel incat ei aveau salarul mediu de 1000 de euro. plang acum grecii, dar chiar si acum o duc de 3 ori mai bine ca romanii si ca maghiarii.
    • +1 (3 voturi)    
      xxxx (Marţi, 3 ianuarie 2012, 13:35)

      radub [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

      Bazaconia asta s-o crezi tu....
  • -1 (5 voturi)    
    saracii 100 de mii (Marţi, 3 ianuarie 2012, 11:49)

    gigi [anonim]

    ...o mare parte dintre ei habar n-au de megamiscarile care se fac, compusa din oamenii saraci, organizati si motivati de stapanii care pe zi ce trece i-si pierd puterea salvata dupa caderea zidului. In democratia demonstrata de ei acum cativa ani, politistii bateau demonstrantii, chiar trageau cu gloante de cauciuc in ei, innabusiti de fumul gazelor lacrimogene.
    Da, trebuie vazut daca corespunde standardelor europene aceea constitutie sau nu. Asa functioneaza UE, cel putin pe hartie. Dar sa incerci sa intervii inainte ca ea sa intre in vigoare ar insemana ca, unele state se amesteca in procesul legislativ a altora, proces nepermis in UE.
  • +6 (8 voturi)    
    Nu este roz in Ungaria (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:51)

    Bogdan [anonim]

    Raspund multor retractari ai performantelor Romaniei in raport cu cele ale Ungariei.

    Am vizitat Ungaria si am avut surpriza sa descopar o tara urata, prost intretinuta, cu un simulacru de autostrada. Localitati sarace, case darapanate; stalpi de transport electric din lemn, curti neingrijite. Pana si campurile care se vad din strada sunt pline de maracini. Aproape ca mai frumoasa este Bulgaria.

    Miroase a saracie de la o posta.

    Comparatia se opreste aici.

    Despre Romania... suntem educati si manipulati sa fim critici dar realitatea este ca lucrurile nu stau atat de rau. Trabuie sa invatam sa gandim si pozitiv, sa apreciem si ce este bun. Nu a sprijinit statul turismul dar mediul privat si-a facut datoria si se simt imbunatatiri. Infrastructura rutiera nu e "caz de targa" ba chiar si fara autostrazi avem drumuri nationale bune. Multi romani au case ingrijite, renovate, chiar noi.
    Sa ai un primar gospodar, sa faci locul in care traiesti frumos si confortabil nu tine de politicile economice si fiscale dar multi prefera sa se lamenteze, sa aleaga primarul dupa criterii tembele. Opinia publica se transforma barfa publica. Sunt orase frumoase si ingrijite in Romania.

    Imi place politica BNR (atat cat pot eu sa o inteleg) si imi place rezistenta guvernului in fata tentatiilor (sunt si nereguli dar... este treaba justitie).

    Avem un potential imens si avem si oameni gospodari in tara asta.
    • +8 (8 voturi)    
      de acord (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:50)

      dani spania [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Perfect de acord cu tine .Ne place mult sa ne plangem.Vin in tara de 2 ori in fiecare an si vad realmente cum se schimba in bine Romania.
      Da .Mai este mut de facut dar nu trebuie sa negam realitatile.
      Care era PIB in 2000 si care este acuma ? De 4 ori mai mult!
      Cate masini la mia de locuitori erau si cate sunt acuma ?De trei ori mai mult (si pe deasupra nu doar dacii)

      Cati aveam internet in casa si cati au acuma ?
      Cate case erau fara frigidere sai masini de spalat si cate au mai ramas fara=
      Calitatea soselelor nationale este foarte buna ,chiar daca nu sunt autostrazi(vin incet si astea)
      Cati romani mergeau in vacante afara si cati merg acuma?(de zece ori mai multi)
      Agricultura incet se misca bsi anul asta pentru prima data dupa multi ,multi ani vom exporta mai mult decat importam.
      Cata case noi au construit romanii in ultimii 10 ani.O gramada .Sunt sate intregi in judetul Neamt si Cluj (astea le vad in fiecare an)de par sate de vacanta.Ft frumoase.
      sI PUTEM ENUMERA MULTE ALTE REALIZARI . .Da ,sunt si probleme multe dar trebuie sa fim optimisti si sa vedem realizarile pt a avea puterea de a merge inainte .
      Si nu uitati resursele minerale care in urmatorii ani ne vor da avantaje inlupta economica cu multe tari din jurul nostru.
      LA MULTI ANI TUTUROR LOCUITORILOR ROMANIEI.
      • 0 (0 voturi)    
        lies, damn lies and statistics (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:46)

        Io [anonim] i-a raspuns lui dani spania

        GDP a crescut de 4 ori doar in valoare absoluta. Doar ca nimeni nu lucreaza cu asemenea cifre fiindca sunt incomparabile si in consecinta nefolositoare; decat desigur sa aburesti lumea.
        GDP (PPP) a crescut doar de aproape 2 ori intre timp.
        Daca crezi ca ajuta la ceva, cresterea Ungariei e mai mica, dar nu cred ca vrei sa comparam GDP per capita.
        http://www.indexmundi.com/romania/gdp_(purchasing_power_parity).html
        • 0 (0 voturi)    
          La PPP (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 11:11)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Io

          ... stam binisor mai bine ca Ungaria. Mult mai prost insa decat polonezii, dar comparabil cu cehii si mai bine ca slovacii. Io zic ca asta e ceva.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by