Benedict al XVI-lea, dat in judecata din cauza ca nu a purtat centura de siguranta in Papa-mobil, in timpul vizitei in Germania. Suveranul risca o amenda de 2.500 de euro

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 29 noiembrie 2011, 10:53 Actualitate | Internaţional


Papa in Papa-mobil
Foto: Reuters
Papa Benedict al XVI-lea a fost dat in judecata de un cetatean german din cauza ca nu a purtat centura de siguranta in Papa-mobil, in timpul recentei sale vizite in Germania, a confirmat municipalitatea din Freiburg, citata de International Business Times. Avocatul Johannes Christian Sundermann a depus reclamatia intr-un tribunal din Dortmund, in numele unui cetatean neidentificat. Suveranul Pontif risca o amenda de 2.500 de euro.

Reclamantul sustine ca Papa, numit in actele depuse la tribunal Joseph Ratzinger, nu a purtat centura de siguranta "in mai multe randuri", atunci cand a circulat prin Freiburg, la sfarsitul lunii septembrie.

Reclamantul i-a chemat ca martori pe presedintele-ministru al landului Baden-Württemberg, Winfried Kretschmann, si pe arhiepiscopul Robert Zolltischm, cerandu-le sa depuna marturie in fata judecatorilor.

"Centurile de siguranta salveaza vieti si Papa trebuie sa se supuna regulilor rutiere", se scrie in reclamatie, care adauga ca un sofer a fost ucis intr-un accident la cateva zile dupa plecarea Papei, din cauza ca nu a purtat centura de siguranta.

Reclamantul cere amendarea Papei cu 2.500 de euro.

Religious News Sevice precizeaza ca nu e clar daca Suveranul Pontif, care este cetatean german, va fi amendat sau daca "se bucura de imunitate diplomatica in calitate de sef al unui stat strain".

Papa-mobilul, care circula cu o viteza medie de 10 km/h, este dotat cu centuri de siguranta.

Potrivit informatiilor, reclamantul nu este de religie catolica.


Citeste mai multe despre   


















3722 vizualizari

  • -1 (13 voturi)    
    doar in Germania, acasa? (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:01)

    papistase [anonim]

    in nici o tara nu o poarta...
    Il mai da careva in judecata?
    Sau se teme de ...Marea Judecata ..sau de Inchizitia moderna?
  • -5 (23 voturi)    
    hmmm (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:02)

    me [anonim]

    foarte corect... legile sunt pentru toti!

    PS: nu prea-mi place cum suna imunitatea aia diplomatica... adica suntem egali pe bune sau suntem egali ca-n ferma animalelor... (intrebarea este evident, retorica, raspunsul il stie toata lumea)
    • +14 (22 voturi)    
      legi pt toti, ca altfel beau si eu o bere la volan (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:37)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui me

      Domnule frustrat,

      Nu e vorba de egalitate.

      Scopul plimbarii "la pas", cu o masina transparenta,.... e tocmai sa fie vazut de oameni, si tot ...din cauza asta sta de obicei in picioare.
      Mai mult, probabil traseul pe care urma sa se deplaseze papamobilul era inchis circulatiei.

      Toate aceste elemente fac ca purtarea centurii sa fie mai degraba penibila decat o chestie de siguranta.

      ...hai sa sarim cu gura si sa aratam cat de frustrati suntem,......mai ales ca prin asta sustinem un civilizat german frustrat cetatean.....Neamtz nene !
      • +7 (13 voturi)    
        +... (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:42)

        popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        suntem mai nemtzi ca papa...
      • +6 (10 voturi)    
        E si nu e adevarat (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:47)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Evident, purtarea centurii la 10 km/h este absurda, dar aici e diferenta intre litera si spiritul legii. Conform cu litera legii, trebuia sa poarte centura; in spiritul ei, nu. Dar legile sunt facute de oameni, pentru oameni si deci imperfecte. Cea mai luminata solutie ar fi corectarea legii prin excluderea vehiculelor in anumite conditii. In plus, orice cetatean poate actiona in justitie pe oricine, iar asta e in sine un lucru mare.
        • +3 (5 voturi)    
          total deacord, (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:07)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui moucha

          dar legistul nostru m-a facut sa rad putin... si am zis sa scriu ceva mai picant ca sa ne oprim si sa judecam nitel, nu sa ne aliem cu unu' (neamtzul macar a vaut ideea lui, originala) doar pt ca ce spune el are o umbra de adevar

          ...dar e si ceva caracteristic la noi la romani,..cand cineva cunoscut (pare ca) greseste sa-l linsam in public si impreuna,....ca sa ne creasca adrenalina,...si sa simtim si noi ca traim
        • +2 (2 voturi)    
          :) (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:49)

          if0014 [utilizator] i-a raspuns lui moucha

          In esenta, suntem fiinte inteligente (raportat la ce macam, cel putin). Asa ca nu e cazul sa abandonam ratiunea doar pentru ca cineva a scris o hartie care-ti spune ce sa faci.

          Cu putin efort, daca se dadea jos din Papamobil, mergea mai repede la cei 80 de ani ai lui. Ca nu era un circuit de viteza.

          Dar sta acolo sa nu-l inpuste alt frustrat, le fel de destept ca asta cu centura.
      • 0 (2 voturi)    
        legea ... (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:59)

        me [anonim] i-a raspuns lui cristi

        nu prevede o viteza minima la care se pune sau nu se pune centura.
        aici e vorba de a respecta o lege, nu de absurditatea legii.
      • -1 (3 voturi)    
        intrebare (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:04)

        me [anonim] i-a raspuns lui cristi

        crezi ca daca ma prinde politia ca merg cu masina fara centura in bucuresti cu 5 la ora nu 10...
        nu ma amendeaza?!
        daca merge pe bulevard cu 5 la ora e posibil sa mi-o iau si pt ca incurc circulatia da asta e alta treaba pt ca el chiar are dreptu sa faca asta.
      • -2 (2 voturi)    
        mdea... (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:22)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Pe langa respectarea legii, plangerea depusa vrea sa arate ca o persoana publica si atat de "admirata" precum Papa trebuie sa dea un exemplu si asta indiferent de viteza cu care circula. De exemplu de unde stim noi ca papa asta isi pune centura in masina pe distante mai lungi pe autostrada de exemplu unde nu poate merge cu 10km/h. Daca are atata incredere in divinitate asa cum cei mai multi catolici simt de ce sa nu se increada total si sa renunte la centura de siguranta...pe principiul daca papa nu pateste nimic, nici eu nu o sa patesc nimic pentru ca sunt protejat de o putere superioara.
    • +10 (12 voturi)    
      Sunt curios (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:04)

      ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui me

      Daca era vorba de seful Hamas, tot asa il dadea in judecata?
      Sau se gandea la siguranta familiei sale?
      • +5 (5 voturi)    
        Curiozitatea e periculoasa uneori (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:25)

        Khaled [anonim] i-a raspuns lui ciupi 2

        Pe seful Hamas si pe toti brietenii si adeptii si sustinatorii lui prefer sa nu poarte niciodata centuri , pentru siguranta tuturor celor aflati in jurul lor la mai putin de 50 m oriunde si oricand , parerea mea , hac !
      • -1 (1 vot)    
        ce legatura are asta cu papa? (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:03)

        me [anonim] i-a raspuns lui ciupi 2

        e ca si cand ai spune ca nu treci pe treceera de pietoni chiar daca ai verde cand vezi ca vine in viteza un tanc.

        una e o lege... buna, proasta dar care trebuie respectata, alta e frica de a nu o mierli daca te iei de cine nu trebuie.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu te face ca (Miercuri, 7 decembrie 2011, 23:10)

          ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui me

          nu pricepi.
          Una e sa te iei de un ochelarist alta e sa te iei de un tigan cefos.
          Nu o da la intors.
          Papa nu are legiuni de habibi cu centuri de unica folosinta. Si nici crestinii nu iti ameninta familia.
          Ups, dar tu eti musulman nu-i asa?
    • 0 (0 voturi)    
      imunitatea (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:59)

      panfilica [anonim] i-a raspuns lui me

      este exact ca in cazul ionescu, reprezentantul romaniei la singapore.
      d'aia exista, in toata lumea, pasaportul diplomatic. daca n'ai aflat, poti, inainte sa emiti ineptii, sa consulti niscai surse, dintre care si goagal este de ajutor.:-)
  • -8 (10 voturi)    
    iata de ce Germania este ”altceva” (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:37)

    boky [anonim]

    Pentru ca acolo legile se respecta, nu se discuta, ca la noi.

    De aia nu vom ajunge NICIODATA sa traim ca in Germania....
    • +8 (8 voturi)    
      fas (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:17)

      eduard [anonim] i-a raspuns lui boky

      Nu de aia e Germania altfel. Asta e o chestie absurda, din ciclul aberatiilor nascute sub egida''politically correctness'', nascocita de un frustrat si abrobata de altii ca el.
      • -1 (3 voturi)    
        legea spune (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:01)

        me [anonim] i-a raspuns lui eduard

        ca daca esti intr-un vehicul in miscare trebuie sa porti centura. nimeni nu defineste viteza minima.
        • +4 (4 voturi)    
          nu zau? :P (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:36)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui me

          Vehicul in miscare , zici?? Atunci si carutasii ar trebui amendati n-i asa? (caii au centura, ca de ele trag caruta:P)
          Prietene, cate papamobile ai vazut tu pe strada ?? Aaaaa? Este omologat pentru drumurile publice, ca vreau sa-mi cumpar si eu unul ! Sau e pentru altceva, de exemplu parte dintr-o parada, ca un tanc de parada de exemplu (chiar, ala din tanc or avea centura?) Daca invoci legea, fii sigur ca o cunosti si intelegi despre ce e vorba...
          Ce-mi plac mie astia "experti" in toate, bagatori in seama, care nu stiu de capul lor...
        • +1 (1 vot)    
          vehicul (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:50)

          Toiu [anonim] i-a raspuns lui me

          Vreau sa ma autodenunt! Am circulat cu un vehicul (bicicleta) fara sa imi pun centura de siguranta! Doresc sa fiu dat in judecata si sa platesc 2500 euro! Se poate?
  • +10 (12 voturi)    
    o idee (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:44)

    bogdan [anonim]

    La 10km/h este chiar nu MARE pericol pt cetateni ... Chiar un criminal!
    Ar trebui sa-l batem cu pietre! Dar va rog, cine e fara pata, ala sa arunce primul!
    • -8 (10 voturi)    
      pai (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:02)

      Vlad083 [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      eu as vrea sa arunc primul si al doilea daca se poate. si va invit si pe voi. papa are mai multe pacate ca noi toti adunate.
      • +1 (1 vot)    
        nu se poate (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:53)

        altul [anonim] i-a raspuns lui Vlad083

        Nu se poate sa fii si primul si al doilea care arunca cu piatra. Ai putea sa fii doar primul pentru ca imediat te salta garda lui de paza si te imobilizeaza. :)
    • 0 (0 voturi)    
      este vorba de principiu... (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:01)

      me [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      si de a respecta o lege.
  • -3 (9 voturi)    
    Intrebare intrebatoare (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:48)

    Sf Petru [anonim]

    Eu stiam ca papa este alesul lui Dumnezeu pe pamint.
    De ce trebuie sa mearga intr-o masina (cusca) blindata?
    Daca nici el nu are binecuvintare, ce sa zicem de noi, astia mai mici. Oare de ce Isus nu a avut bodyguard-zi ca papa?
    • +4 (6 voturi)    
      Isus nu a avut bodyguarzi (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:18)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Sf Petru

      pt ca nu a vrut. Faptul ca a murit a avut si are o valoare legata de mantuirea oamenilor.

      Din acest punct de vedere, daca Papa moare asasinat in telegutza lui - eventual neblindata, e doar un fapt regretabil, care nu aduce nici un bine omenirii. Din cauza asta (si mai cu seama pentru ca ar exista insi care ar fi gata sa-l execute - cum este de exemplu bogdan, comentatorul de mai sus) poate e mai bine sa se plimbe "acoperit" :D
    • +3 (3 voturi)    
      DIN CAUZA LUI MEHMET ALI AGCA (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:47)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Sf Petru

      si a dracilor foarte paminteni din KGB. Caci zis-a papasa Stalin: "Cite divizii are papa ?". Urmasii Marelui Diavol s-au prins ca forta lui nu sta in divizii si tancuri, asa ca l-au atacat in stilul lor mirsavesc - pe la spate.

      Iarasi un exemplu sinistru de persoana care nu stie nimic decit ce-i sub nasul lui ACUM - ce a fost NU EXISTA.

      CEL MAI MARE INAMIC AL CUNOAŞTERII NU ESTE IGNORANŢA…CI ILUZIA CUNOAŞTERII.

      Stephen Hawking
    • -2 (2 voturi)    
      afirmatie gresita (Marţi, 29 noiembrie 2011, 14:16)

      Chavalito [anonim] i-a raspuns lui Sf Petru

      papa nu e alesul lui Dumnezeu pe pamant. Iisus NU ARE NEVOIE DE SOLI. papa este cel care in viitorul apropiat o sa i se inchine toata lumea, el va pretinde ca este Dumnezeu.
  • +7 (9 voturi)    
    absurd (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:56)

    bogdan [anonim]

    Inca o dovada a absuditatilor aduse de politica corecta.
  • +6 (10 voturi)    
    foarte inteligent (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:14)

    Denoro [utilizator]

    Foarte inteligenta actiunea civica a cetateanului german! Cu adevarat, a dat dovada de un spirit civic deosebit!
    Si cu adevarat, problema nepurtarii centurii de siguranta de catre Papa, intr-o masina care rula cu 10 km/h si care este special construita pentru ca Papa sa poata sta in picioare in ea, este o problema foare spinoasa!
    Si atat de inteligent a remarcat acel cetatean ca un alt cetatean a fost ucis (repet, ucis!) la cateva zile dupa vizita Papei intr-un accident de masina, tocmai fiindca nu purta centura! Legatura cu Papa care, la randul lui, nu purta centura, este intr-un mod sclipitor facuta!
    Binenteles ca multi dintre romani, romani care se stie, se cunoaste, sunt niste oameni extrem, extrem de rigurosi si stricti in aplicarea spiritului si literii legii, vor remarca la randul lor aceasta grava, repet grava infractiune de care Papa s-a facut vinovat (a cata oara?) si il vor taxa cum se cuvine!
    Sper ca Papa va primi aceasta amenda de 2500 de euro si mai ales sper ca acel cetatean briliant ii va cere daune morale de milioane de euro, fiindca a fost agasat moral de gestul Papei!
    Sunt bucuros ca in asemenea timpuri tulburi, in asemnea timpuri dificile, cetatenii obisnuiti se ridica si pun pe tapet adevarate probleme cu care ne confruntam! Asa cum a facut acest sclipitor cetatean german: intr-un mod onest, cinstit si curajos, spiritul civic din el vrea sa taie de la radacina unul dintre relele care ne macina: de ce nu poarta Papa centura de siguranta la 10 km/h, intr-o masina in caretocmai de aia urca, ca sa stea in picioare si e special construita pentru asa ceva!
    Sufletul meu este invadat de speranta, de speranta ca vom trai intr-o lume mai buna, lume in care Papa va purta centura, stand in picioare in Papa mobil!
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 29 noiembrie 2011, 15:08)

      Florea Daniel [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      Razbate o mare unda de tristete din umorul tau, si-ti dau dreptate... Nu stiu ce sa ma intristeze mai mult, faptul ca si nemtii incep sa copieze sistemul american de ciupit faima/poate si un banut dand in judecata te miri ce (cafeaua ca-i prea calda, inghetata ca-i prea rece, etc...) sau zvacnirile de indignare a boborului romanesc (oricum vestit pentru stransele sale legaturi cu legalitatea). Banuiesc ca daca Adrian Nastase va fi prins vreodata fara centura, Miki Spaga fara rovigneta si Vanghelie vorbind la telefon populatia va fi mandra sa vada ca justitia functioneaza.

      Apropos, cum se zice "dobitoc" in germana ? :))
  • +7 (7 voturi)    
    cretini (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:18)

    nahir [utilizator]

    sunt pe toate drumurile. inclusiv in Germania, dupa cum se vede.
    • -5 (7 voturi)    
      asa-i (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:56)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui nahir

      Si unul dintre ei tocmai a mers fara centura ... :))
      • +3 (3 voturi)    
        nedumerire (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:56)

        toiu [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Sa inteleg ca ai umblat zilele trecute fara centura?
        • -1 (1 vot)    
          da (Marţi, 29 noiembrie 2011, 15:40)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui toiu

          Da, ai dreptate. Si de unde spiritul de observatie foarte ascutit daca ai dedus ca am circulat zilele trecute prin Germania ?! ; si totusi nu mergeam decât cu 10 km/h dar am fost dat în judecata :p)
  • +4 (6 voturi)    
    vrea sa fie si el vedeta !! Si uite ca a reusit... (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:28)

    Bogdan [anonim]

    N-are rost sa discutam aici daca Papa a respectat sau nu legea, ca ar insemna sa ne trepanam la creier... Insasi papamobilul ala nu poate circula decat cu papa, nefiind omologat sa circule pe drumuri publice (putea foarte bine sa vina in caruta, cu centura pusa fireste :P), iar ideea ca poate provoca un accident e iar de un comic care frizeaza prostia, pentru ca papamobilul circula pe strazi blocate, pe un traseu bine stabilit si pregatit, insotit pe jos de agenti speciali si tot felul de alte garzi si agenti infiltrati sau pe cladiri etc. etc.
    Pe scurt e la mintea cocosului ca un papagal a vrut sa-si faca reclama (el sau avocatul) si s-au gasit destui dobitoci care sa-l ajute. Uau, ce simplu e sa devii vedeta, chiar si in Germania...
  • +3 (3 voturi)    
    amuzant (Marţi, 29 noiembrie 2011, 15:36)

    Demigod [utilizator]

    Si opinia generala e ca germanii ar fi oameni seriosi, si uite cu ce se ocupa defapt! Europa arde, papa ia amenda. Asta da masura de salvare a zonei euro!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version