Macedonia roaga Grecia sa deblocheze discutiile privind aderarea sa la UE

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 28 noiembrie 2011, 21:16 Actualitate | Internaţional


Premierul macedonean Nikola Gruevski a cerut, din nou, noului guvern de unitate nationala din Grecia sa sprijine deschiderea negocierilor in vederea aderarii tarii sale la UE, relateaza Novinite.

Intr-o scrisoare trimisa premierului grec Lucas Papademos, Gruevski a sustinut ca un eventual vot al Greciei in favoarea inceperii negocierilor pentru aderarea Macedoniei la Uniunea Europeana ar incuraja "integrarea europeana a intregii regiuni balcanice".

Potrivit lui Gruevski, discutiile de aderare vor ajuta si mai mult Macedonia si Grecia sa-si rezolve disputa privind numele. Trecutul a aratat ca "procesele de negociere sunt mereu incurajatoare pentru depasirea disputelor bilatere", a aratat prim-ministrul macedonean.

Fosta republica iugoslava continua sa nu aiba stabilita o data de incepere a negocierilor pentru aderarea la Uniunea Europeana, intrucat Consiliul UE a amanat in repetate randuri acordarea unui termen, in mare parte din cauza disputei cu Grecia, care ii neaga dreptul de a folosi numele de Macedonia.

Atena blocheaza din 1991 recunoasterea internationala a Macedoniei sub acest nume, pe care il considera drept patrimoniul sau national. Grecia si-a folosit in aprilie 2008 dreptul de veto fata de aderarea tarii la NATO, adaugand ca isi va mentine pozitia pana ce va fi gasit un nume care sa-i convina.

Negocierile cu privire la numele de Macedonia, purtate sub egida Natiunilor Unite, nu au ajuns pana in prezent la niciun rezultat. Statul a fost admis in ONU in 1993 sub numele provizoriu de Fosta Republica Iugoslava Macedonia.


Citeste mai multe despre   


















1930 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    mda (Luni, 28 noiembrie 2011, 21:48)

    ampersand [utilizator]

    Sunt convins că, în prezent, cuvântul Greciei în privinţa candidaţilor la aderare are o pondere deosebită.
    • +5 (7 voturi)    
      pai cam are (Luni, 28 noiembrie 2011, 21:55)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Astfel de decizii trebuie luate in unanimitate, asa ca Grecia are un cuvant la fel de greu cu Germania, Franta, sau extrema cealalta, Malta..
    • -2 (8 voturi)    
      Nu stii nimic. (Luni, 28 noiembrie 2011, 22:11)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Ca de obicei ,bati campii,avand o atitudine de gica contra.Macedonia a avut probleme cu Grecia inca de la declararea independentei fiind nevoita sa se numeasca Fosta Republica Macedonia a Iugoslaviei.Dar nu poate cere aderarea la UE sub aceasta titulatura.Stii de ce Macedonia,roaga Grecia?Si ,da,Grecia este singura care poate rezolva problema.Nu privind aderarea.Altceva.Nu te mai grabi.Pune-ti mintea la contributie.
      • -2 (2 voturi)    
        :) (Luni, 28 noiembrie 2011, 23:30)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Mă refeream la poziţia Greciei în UE în momentul de faţă - a pleda pentru Macedonia ar fi cam la fel cu "pot să-mi aduc şi fratele?", toată lumea ar deborda de entuziasm.
        • +2 (4 voturi)    
          Eşti pe lângă (Marţi, 29 noiembrie 2011, 2:19)

          Sakura [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          N-ai înţeles nimic. Ceea ce doreşte Macedonia este ca Grecia să nu-i mai pună beţe în roate deoarece nu-i convine numele ţării. Atât, nu-i cere nici o favoare, pur si simplu să o lase în pace. Cred că şi Ciprul are aceeaşi problemă cu încăpăţânaţii greci. Dacă Grecia ar fi dată afară din UE, aceste probleme s-ar rezolva de la sine. Aşa însă este de neacceptat poziţia grecilor, care după ce că trăiesc din banii europenilor, mai pun şi beţe în roate extinderii UE.
          • 0 (0 voturi)    
            amice...esti departe de realitate (Miercuri, 30 noiembrie 2011, 0:22)

            visio [anonim] i-a raspuns lui Sakura

            problema grecilor cu macedonenii este un pic dificila; grecii au platit drumurile pe care merg macedonenii, grecii au facut ceva investitii in zona; iar asa zisii macedoneni s-au ridicat cu pretentii; e normal sa ai pretentii cand faci ceva cu banii tai; insa, cu banii altuia trebuie sa dansezi pe muzica altuia; daca vrei, este cam ce patesc grecii acum cu legile de austeritate impuse de Euro; Cipru este singura teapa luata de greci de la turci; acest petec de pamant a fost negociat in urma unui razboi: turcii retrageau 500000 oameni din cipru iar grecii 1000000 de suflete de pe continent; partea nasoala este ca grecii s-au tinut de cuvant iar turcii nu; ce iti spun eu scrie si in carti, ca doar nu sunt medium; deci, cum ar spune o contemporana, multe "succesuri" la citit....
      • -2 (4 voturi)    
        grecii (Luni, 28 noiembrie 2011, 23:56)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        ca de obicei. Nu crezi ca ideea asta a grecilor ca sunt buricul pamantului, e de prost gust? Mai ales in contextul actual.
        • +4 (6 voturi)    
          Grecia are dreptate ! informati-va! (Marţi, 29 noiembrie 2011, 8:38)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          e ca si cum o mica republica langa Romania (desprinsa din Ucraina) sa isi spuna "Transilvania", sau "Ardeal" !!!

          Macedonenii nu exista ca natie, sunt inventati !!!
          De fapt "macedonenii" sunt BULGARI 100% !!!

          Sunt doar bulgari care au fost spalati pe creier de Yugoslavia si URSS, ca sa le modifice constiinta colectiva si deforemeze constiinta nationala.
          Exact acelasi lucru cum se intampla cu Rep.Moldova, in care est-moldovenii nu se considera romani, ci o "natie" si "limba" aparte.

          "limba macedoneana" este mutual inteligibila cu cea bulgara, precum si "limba moldoveneasca" este mutual inteligibila cu cea romana.

          De fapt FY of Rep. Macedonia si Rep.Moldova sunt doua tari create artificial de KGB !
          • 0 (2 voturi)    
            Bine spus. (Marţi, 29 noiembrie 2011, 9:54)

            Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui Ed___

            Nici o iotă nu aş schimba din opinia ta. Am prieteni din Grecia, din Macedonia centrală, şi nici în ziua de azi nu m-au iertat complet pentru că, vorbind despre FYROM! Exact acelaşi lucru mi l-au spus şi ei, cum m-aş simţi eu dacă ungurii şi-ar crea o republică cu numele Transilvania! Macedonenii (cei greci, nu impostorii din nord!) sunt oameni mândri, majoritatea urmaşi de bizantini expulzaţi din Asia Mică în 1922, care dansează cu pumnalele la brâu şi încruntaţi. Oameni mândri, dârzi şi admirabili.
            • -2 (2 voturi)    
              off topic chineji (Marţi, 29 noiembrie 2011, 11:12)

              rz [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul Bizantin

              Pluralul lui darz e darji, nu e ca la chinez - chineji (unde forma corecta este chinezi). In rest numai de bine.
              • 0 (0 voturi)    
                Multumesc. (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 16:25)

                Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui rz

                Dar nu ai dreptate, DEX/ul consemneaza ambele forme de plural, atat darji, cat si darzi. pentru sbst. masculine, cum e cazul sbst. om. Toate cele bune.
  • -1 (1 vot)    
    Mina divina (Marţi, 29 noiembrie 2011, 6:39)

    Daniels22026 [utilizator]

    Din acelasi motiv incredibil (numele tarii!) Macedonia nu s-a putut alatura nici tarilor NATO (la summit-ul de la Bucuresti).

    E greu sa nu te ispiteasca ideea ca Grecia este pedepsita de o mina divina, pentru umilintele la care a supus Macedonia, dar si pe macedonenii din Grecia. Culmea e ca tara cu cele mai multe investitii in Macedonia, e tot Grecia. Nationalismul exacerbat al politicienilor greci i-a impiedicat sa-si urmareasca interesele economice din Macedonia.
  • +1 (3 voturi)    
    m (Marţi, 29 noiembrie 2011, 8:22)

    Gramatikkon [anonim]

    Nu ar trebui sa existe Republica Macedonia asa cum nici Republica Moldova n-ar trebui sa existe.
    In primul caz,"macedonenii" majoritari sunt slavi,cateva procente sunt aromani si greci.
    Mcedonia este provincie in Grecia de milenii..iar baietii aia de la Skopje ar trebui sa-si numeasca tara altfel.
    Despre Moldova...toate cele bune!
    • 0 (0 voturi)    
      Macedonia (Marţi, 29 noiembrie 2011, 10:42)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Gramatikkon

      Baietii si fetele de la Skopje stiu cu siguranta cum se numeste poporul, limba si tara lor.

      Macedonia Centrala si Macedonia de Vest, cele doua provincii ale Greciei sint recunoscute si acceptate. Dar grecii au ce invata de la romani. Legatura de singe intre frati adevarati nu se pierde. Romania va ajuta intotdeauna Moldova, indiferent daca fratii nostri romani doresc sau nu sa se uneasca. Dragostea adevarata nu e niciodata conditionata. Parintii, fratii, rudele te iubesc si daca ai facut prostii, si daca nu ai adus onoare familiei.

      Ceea ce au facut grecii nu e dragoste, ci ura de frate.
      • 0 (0 voturi)    
        ati inteles gresit (Marţi, 29 noiembrie 2011, 14:50)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        dle Daniels22026 ati inteles gresit,

        nu grecii sunt frati cu "macedonenii" ci bulgarii
        (desi ideea cu fratele, sangele apa nu se face e buna)
        • 0 (0 voturi)    
          Mea culpa (Marţi, 29 noiembrie 2011, 17:29)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          Ai dreptate referitor la conexiunea cu bulgarii. Mea culpa.

          Intr-un comentariu anterior insinuezi ca unor popoare sau tari, nu le da voie istoria sa existe sau sa se numeasca intr-un anumit fel.
          Nu pot sa fiu decit in dezacord maxim cu acest fel de a gindi despre popoare.

          Nici macar tiganilor nu le contest dreptul de a-si schimba denumirea in romi. Eu continui sa le spun tigani pentru ca asa se recunosteau toti a fi pina mai deunazi. Ramine de vazut cum isi vor spune in viitor.
  • +1 (1 vot)    
    FYROM = Bulgaria (Marţi, 29 noiembrie 2011, 10:37)

    MM [anonim]

    Macedonia de azi adica FYROM este BULGARIA. Vorbesc aceeasi limba, primesc burse de studiu gratuite in Bulgaria, exact ca moldovenii. FYROM pt Bulgaria e ceea ce e Republica Moldova pt Romania.
    Zdubii bateti tare!
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul e la mijloc (Marţi, 29 noiembrie 2011, 14:29)

    _Rem [utilizator]

    Nu inteleg de ce atatia oameni s-au iritat pe acest subiect si fara sa fie in cunostinta de cauza. Nu stiam nimic despre Macedonia pana in acest moment, asa ca m-am documentat si lucrurile stau in felul urmator:

    Da, este o situatie oarecum apropiata de situatia Romaniei si a Rep. Moldova cu o mica diferenta: Bulgaria si actuala Macedonie au avut o istorie separata timp de aproape 1000 de ani.

    Intr-adevar sunt inruditi, ambele popoare fiind un amestec de traci cu slavi. Macedonia (zona ocupata de tara moderna) a avut multe ocupatii incepand cu grecii-macedoni sub Filip al 2-lea si Alexandru cel Mare, romanii, bizantinii, bulgarii, turcii si in cele din urma de fratii slavi din nord.

    Este intr-adevar un popor cu o identitate slaba tocmai pentru faptul ca de-a lungul timpului nu au avut independenta sau macar autonomie proprie. Dar cu toate astea, istoric si geografic vorbind, au dreptul sa foloseasca numele de Macedonia. Probabil o concesie pe care o vor face si cu care vor fi de acord si grecii, va fi sa isi numeasca tara Macedonia de Nord.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version