Medvedev cere ca vinovatii pentru esecurile programului spatial sa fie pedepsiti: Fac de rusine Rusia

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 18:04 Actualitate | Internaţional


Dmitri Medvedev
Foto: Reuters
Presedintele rus, Dmitri Medvedev, a adus sambata in discutie posibilitatea ca persoanele responsabile pentru esecurile recente ale programului spatial al Rusiei sa fie pedepsite financiar, sau chiar disciplinar ori penal, titreaza Reuters. Potrivit presedintelui rus, lansarile nereusite au facut de rusine Rusia.

La inceputul lunii noiembrie, sonda Phobos-Grunt, conceputa sa aduca probe de sol de pe satelitul Phobos al planetei Marte, a ramas blocata pe orbita Pamantului. Sonda ruseasca fusese lansata pe 8 noiembrie de o racheta Zenit, de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan. Phobos-Grunt este prima incercare a Rusiei de explorare interplanetara dupa esecul din noiembrie 1996 al sondei Mars 96, care a cazut in Oceanul Pacific. Contactul cu sonda Phobos-Grunt a fost restabilit miercuri, 23 noiembrie.

Incidentul a avut loc la mai putin de trei luni dupa ce naveta cargo ruseasca Pogress M12-M, care transporta alimente si combustibil catre Statia Spatiala Internationala, a ars in atmosfera la scurt timp dupa lansare. Cu putin timp inainte, Rusia pierduse un satelit de telecomunicatii puternic, lansat de la cosmodromul Baïkonur din Kazahstan de o racheta Proton. Dispozitivul a fost gasit pe o orbita gresita.

"Esecurile recente dau o lovitura puternica competitivitatii noastre. Acest lucru nu inseamna ca s-a intamplat ceva fatal, ci inseamna ca trebuie sa facem o analiza detaliata si sa-i pedepsim pe cei vinovati", a declarat Medvedev.

"Nu sugerez sa ii punem la zid, precum in timpul lui Iosif Visarionovici (Stalin), ci sa ii pedepsim serios, fie financiar fie, in cazul in care vina este evidenta, ar putea fi pedepsiti disciplinar sau chiar penal," a adaugat presedintele rus.

Medvedev a solicitat recent si pedepse dure in cazul celor responsabili pentru mai multe dezastre puse pe seama neatentiei, coruptiei sau a problemelor infrastructurii vechi a Rusiei, precum scufundarea vasului de agrement "Bulgaria" in fluviul Volga, la inceputului lunii iulie.


Citeste mai multe despre   
















3908 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    Tipic (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 18:16)

    Daniels22026 [utilizator]

    " .. sa facem o analiza detaliata si sa-i pedepsim pe cei vinovati"

    Tipic rusesc si romanesc: rezolvarea problemelor trece pe locul 15 fata de placerea gasirii si pedepsirii vinovatilor (de obicei printre cei nevinovati!).
    • -4 (8 voturi)    
      wwuw (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 19:21)

      wwuw [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      asa e, in Germania (ca tot voi o dati exemplu la fiecare articol) cei care gresesc stau in functie pana la pensie ca in romania si doar fraierii de rusi si romani ii pedepsesc ....numai aberatii spui daniele nu e primul comm care ti-l citesc;)
      • +4 (4 voturi)    
        Cultura industriala (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 20:09)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui wwuw

        Cultura vestica include o cultura industriala axata pe tehnica, pe filozofia sistemelor, pe traditia industriala si nu pe vinovati. Dar apar neprevazute, si se mai fac erori, insa toate se rezolva, fiindca toate problemele au solutii. Nu vinovati. Cine nu munceste, cine acuza, cine se fofileaza, pleaca acasa. In final proiectele se executa (aproape) perfect. Toata lumea iese in cistig.

        P.S. Daca am scris vreun comentariu despre munca din Germania, probabil ca am mintit. N-am lucrat niciodata in Germania.
      • 0 (0 voturi)    
        sunt putin dezorientat (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 23:50)

        albatrosul verde [anonim] i-a raspuns lui wwuw

        parca ne plangeam ca numai la noi, romanii, nu exista demisie de onoare, idiotii isi pastreaza functiile, etc. asa sa fie si la nemti ?

        ma indoiesc. eu cred ca greselile trebuie analizate si cel mai important, trebuie trase nist einvataminte. iar unde se dovedeste rea vointa sau delasare trebuie luate masuri si impotriva celor cu pricina.

        sunt de acord ca modelul sovietizat de gandire cauta vinovatii si nu invataminte.

        cat despre capitalism, sa nu ne facem iluzii, doar bogatii pot gresi uneori fara sa aiba de suferit.
    • +5 (5 voturi)    
      SALUT DANIELS ! (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 19:26)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Tipic rusesc, apoi bolsevic, iar prin import, romanesc. Contributia noastra "originala" este ca nu VREM sa scapam de aceste "importuri". Ma mir ca deja nu a comentat nici un fidel (Fidel Castro, adica el fidel si ea fidea).
      • +2 (2 voturi)    
        Chiar tipic rusesc (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 22:04)

        Dragos B. [anonim] i-a raspuns lui pointless man

        Ce a zis Medvedev imi aminteste de un fragment dintr-o comedie excelenta, „One, two, three”, lansata in 1961, cu un James Cagney absolut fabulos in rolul principal. La un moment dat un comisar sovietic spune ceva de genul: „In privinta rachetelor suntem in avans fata de americani. Ei au un buton de rezerva. Daca o racheta se defecteaza dupa lansare si ia o traiectorie gresita ei apasa butonul si racheta se autodistruge. Noi, sovieticii, avem doua butoane.Unul ca sa distrugem racheta, iar al doilea ca sa-i aruncam in aer pe savantii care au construit-o”.
    • 0 (0 voturi)    
      sa iti spun ce mi s-a intamplat mie (Duminică, 27 noiembrie 2011, 13:29)

      visio [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      am lucrat pt o multinationala, inclusiv nemti, vreo 6 ani; in contract spunea ca am "dreptul" la 3 greseli; dupa fiecare greseala eram consiliat, etc; dupa aceste 3 greseli urma "trecerea in rezerva"; in toti acesti ani, am comis o singura greseala; stii ce am invatat? ca formarea profesionala a unui individ sau aducerea lui la un anumit standard al companiei respective, include atat mijloace punitive dar si recompensatorii; e simplu si tocmai din aceasta cauza in Romania se traieste atat de prost: pentru ca prostia este permisa.
      • +2 (2 voturi)    
        corect dar nu se aplica aici (Luni, 28 noiembrie 2011, 11:22)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui visio

        in explorari spatiale sunt multe necunoscute si se progreseaza prin incercari. Nu exista certitudini si niciodata socoteala de pe Terra nu e acceasi ca cea de pe Marte.
        Sper ca ai inteles gluma...
  • +9 (9 voturi)    
    Ha! (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 18:30)

    Andrei [anonim]

    Privirea lui de "sticla" imi inspira numai adjective.
    Sa-i pedepsim zic! It's not like this is rocket science. D'Óh!
  • +15 (15 voturi)    
    Pedepsiti-i... (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 18:52)

    Leeview [anonim]

    ...si pe ultimii 10-20 specialisti pe care ii mai aveti ca restul s-au carat de mult in SUA sau Japonia. Dupa care ramane sa faceti ce stiti mai bine. Santajati fraierii cu gazul si petrolul vostru, ca de altceva nu o sa mai fiti in stare in urmatorii 50-100 ani.
  • +5 (5 voturi)    
    tipic sovietic (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 20:19)

    un oarecare [utilizator]

    Rusii inca o data dovedesc ca sunt primitivi si incurajeaza / motiveaza oamenii valorosi cum au invatat de la Stalin.
    Coincidenta ca anuntul presedintelui coincide cu lansarea reusita a misiunii martiene facuta de NASA?
    Cineva sa ii zica lui Medvenev ca razboiul rece s-a terminat....
  • +2 (2 voturi)    
    mig.... (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 20:31)

    soso [anonim]

    iar rachetele indreptate spre Deveselu, vor fi aduse in brate, sau purtate cu vreun mig? ca nu-mi prea dau seama......
  • 0 (6 voturi)    
    De subliniat! (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 20:40)

    George [anonim]

    Rusii n-au ajuns niciodata pe luna si nici n-au reusit sa trimita roboti functionabili pe Marte. Rusii, de asemenea, n-au reusit sa trimita sonde spatiale spre Jupiter, Saturn, Neptun si dincolo de sistemul nostru solar. Asta spune totul despre cat de jalnic e programul spatial rusesc. Cat despre revolta tipic stalinista a lui Medvedev, ce sa mai zic? Rusii nu se dezmint. Cine crede ca Rusia va fi o tara cu adevarat democratica ori e naiv, ori e un imbecil.
    • +1 (1 vot)    
      minimalizezi contributia ruseasca in dom. spatial (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 22:44)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui George

      Trebuie sa recunoastem ca rusii au facut ceva pentru stiinta spatiului. Ei au lansat primul om in pe orbita, ei au fotografiat fata nevazuta a lunii, ei au lansat Lunik. Din pacate in prezent, ghinioanele se tin lant - vezi cei doi sateliti Glonass pierduti, Phobos Grunt care e aproape pierduta, etc. Nici misiunea mai veche spre marte nu a avut succes. Cred ca in momentul de fata au o problema mare - le pleaca expertii in State.
    • 0 (0 voturi)    
      Domnul George... (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 23:36)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui George

      Nu ca... as tine cu Rusia, pazeasca-ma cel mai Bun, dar ce inseamna mai exact, democratie? Am auzit acest cuvant, de la un milion de diferite guri internationale. Ii priveam si intelegeam ca n-au nici o idee despre ceea ce zic ei, ca vor.

      Eu imi doresc doar libertate de gandire si renuntare la manipularea in masa, negativista. Sa fie asta democratia promisa de politicienii democrati? :)
    • +1 (1 vot)    
      aici gresesti (Luni, 28 noiembrie 2011, 11:27)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui George

      Rusia a facut misiuni lunare fara echipaj uman. Inclusiv rovere luanare. au reusit de mai multe ori sa aduca monstre de sol lunar prin intermediul acestor sonde.
      De asemenea rusia este singura tara ca a incercat cu succes sa puna pe Venus sonde care au reusit sa trimita cateva poze inapoi pe Terra. Cauta programul Venera! Este foarte interesant...
      De asemenea pe langa succesul lui Sputnik, Laika si Gagarin au reusit sa faca cea mai avansata statie orbitala la vremea respectiva: statia MIR.
      Reusitele lor spatiale ii plaseaza pe un deloc neglijabil loc 2 in performante spatiale. Locul 2... e chiar rusinos mai ales ca vorbim de rocket science :)
  • +1 (1 vot)    
    rusia (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 21:55)

    unu [anonim]

    Daca vrea sa pedepseasca vinovatii poate incepe cu Putin, el e numai al doilea pe lista.
  • +1 (1 vot)    
    logica (Duminică, 27 noiembrie 2011, 0:04)

    Jimbo [anonim]

    Un simplu imbecil. Traieste cu vreo 50 de ani in urma. Doar pamatu' al galben il mai salveaza.
  • +2 (2 voturi)    
    Diferentele fundamentale intre rusi si occident (Duminică, 27 noiembrie 2011, 0:20)

    Rational1 [anonim]

    Diferentele fundamentale intre rusi si occident ies din nou la iveala:
    1. NASA a pierdut doua navete cu echipaj uman - o tragedie mult mai mare cu un impact mediatic pe masura. Cu toate acestea nu am vazut astfel de declaratii.
    2. In loc sa fie preocupat de a gasi cauzele erorilor, Medvedev e preocupat de imaginea Rusiei. Nu i-a spus nimeni ca Rusia nu are o imagine prea buna?!? Si ca sunt alte aspecte la care ar trebui sa lucreze Rusia pt a-si imbunatati imaginea?
  • +2 (2 voturi)    
    dragul meu medvedev (Duminică, 27 noiembrie 2011, 9:16)

    sache [anonim]

    atita puteti. nimic mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version